dj
door djf Jul 11, 2012 om 01:07
Auto & vervoer

Ervaring met Koeriersdiensten?

Ik moet binnekort , regelmatig, een paar pakketten snel van Amsterdam naar Leeuwarden , mijn woonplaats, laten vervoeren.
Hoe herken ik een goed koeriersbedrijf? Zijn er standaarden voor? qua prijs of is het wild west?
Graag een reactie.

7709 30 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 10:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lokaal weet ik het wel: de fietskoerier!

Er zijn genoeg koeriersdiensten die van Amsterdam naar Ljouwert willen gaan, alleen welk koerierbedrijf en wat zijn de kosten? Factoren qua kosten: o.a. de snelheid van bezorging? Binnen 3 uur op de plaats van bestemming of een 48-uurs service?!

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

DJF,

neem niet TNT post als vervoerder
TNT geeft als u niet thuis bent het pakket rustig af bij vreemden
of zet het voor de deur of in de hal van een flat.
Als het pakket verdwenen is geeft TNT niet thuis.
Neem een vervoerder die alleen aflevert aan de geadresseerde met handtekening.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 14:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

snelheid kost geld: een auto met chauffeur kost zeker € 0,50/km; en die moet ook nog terug; dus in totaal 300 km (150 km enkele reis) is dan minimaal 150 euro plus BTW. Dus reken maar op minimaal 180 euro.
Echter, dit is gebaseerd op nu bellen, binnen een kwartier opgehaald, en meteen vervoerd. Dat is het snelste, en dus het duurste.
Het scheelt enorm als je de paketten al een dag of een paar uur eerder klaar hebt liggen, en ook als je de rit al van te voren weet !
Als jij b.v. al weet dat er een rit is volgende week dinsdag, dan kan zo'n bedrijf hem al meeplannen met misschien andere ritten.
Als jij zegt: het kan maandagavond al opgehaald worden, scheelt ook.
Als jij zegt: dinsdagochtend liggen de pakketten om 08.30 klaar, maar ze hoeven er pas uiterlijk om 19.00 te zijn, dat scheelt ook ! Dan kunnen ze de pakketten ophalen, en wachten op andere opdrachten die ook min of meer die kant op moeten.
Kortom: kijk van te voren wat je over de rit al weet: wanneer weet je dat de rit zeker is, wanneer kunnen ze de pakketten ophalen, en wanneer moeten de pakketten uiterlijk bij je aankomen. Hoe meer tijd zij hebben, hoe goedkoper het wordt. Dat heet vaak 'budgetservice'. Geef ook duidelijk aan welke minimale eisen je hebt, maar ook op welke punten je flexibel kunt zijn (qua tijdstippen); en zeg dat je de goedkoopste budget-prijs zoekt.
Ik heb zelf 10 jaar voor Runner gereden (runner.nl).
Als je op dag 1 je pakketten aan kan bieden met 'over-night delivery' (=volgende dag) dan kan je b.v. aan bedrijven als GLS, koerierscentrale.com denken; als je alles in 1 pakket doet scheelt dat ook kosten. Overnight-delivery is overal goedkoper dan vervoer binnen 1 dag!
Succes!

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

heel moeilijk, al zouden er standaards zijn dan moet je nog weten of die worden opgevolgd. Meestal werken veel mensen bij een koeriersbedrijf of "bode" die iets met jouw pakje te maken hebben. Een ketting is niet sterker dan de zwakste schakel. Jaren geleden verzond en ontving ik veel pakjes, ik had een reparatiebedrijf. Ik ben naar een bedrijventerrein gegaan, ging naar verschillende bedrijven daar en ben naar de afdeling expeditie gegaan en daar navraag gedaan. Daar vond ik toen uit dat de TNT, het best bekend stond voor vooral interlokale en internationale pakjes, en ook de voordeligste was. Je staat versteld van de enorme bedragen die UPC en dergelijke grote bedrijven rekenen zonder dat ze daar iets extra's voor doen. Lokaal is een kleine koeriersdienst zeer betrouwbaar, verklaarbaar, daar is een zeer sterke sociale controle en de klant is geen nummer.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 15:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

bel top koerier
telnr.0800-5556667
gratis

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 15:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

djf schreef op woensdag 11 jul 2012, 01:07: Ik moet binnekort , regelmatig, een paar pakketten snel van Amsterdam naar Leeuwarden , mijn woonplaats, laten vervoeren.
Hoe herken ik een goed koeriersbedrijf? Zijn er standaarden voor? qua prijs of is het wild west?
Graag een reactie.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 15:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet wat voor pakketjes het zijn, en hoe snel het moet zijn, maar soms is een particulier die vaak op dat traject zit een optie.

Plaats uw vraag eens op klusjes site's en op marktplaats, misschien komt u via via wel iets geweldigs tegen. Als je de klachten over postNL erbij pakt dan is een echt bedrijf ook niet altijd even super, een kleine vervoerder kunt u vaak wel persoonlijk aanspreken, terwijl de grote spelers zich verschuilen achter voorwaarden of "we weten het niet".

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

wetering3 schreef op woensdag 11 jul 2012, 15:17: bel top koerier
telnr.0800-5556667
gratis

klinkt als reclame voor een onderneming waar u wellicht werkt of eigenaar van bent, welke beiden verboden zijn op dit forum.

Zeker omdat uw reactie niet onderbouwd is met ervaringen en dergelijke.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 15:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb zelf een webshop en ik heb een hele goede koerier.

Vandaag opgehaalt en de volgende werkdag is het bezorgd.
Nou ben ik niet goedkoper uit dan pakket versturen via de post Nl..
Daar waar ik zeer nare ervaringen heb gehad en zelf met track en trace nummer kunnen ze je pakket verliezen.. en je schade verhalen ho maar!! Dat was voor mij de grootste reden om pakket niet via Post NL te versturen.. tja brievenbus post heb ik geen keuze.
Ik met vliegerob en wimmi20 eens, bij deze koerier is het zo als je niet thuis bent en je wilt dat het bij de buren afgegeven wilt worden dat je zelf moet kenbaar maken en anders komen ze gewoon nog een keer.

Succes met zoeken.

lammiesma

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 15:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb zelf een webshop en ik heb een hele goede koerier.

Vandaag opgehaalt en de volgende werkdag is het bezorgd.
Nou ben ik niet goedkoper uit dan pakket versturen via de post Nl..
Daar waar ik zeer nare ervaringen heb gehad en zelf met track en trace nummer kunnen ze je pakket verliezen.. en je schade verhalen ho maar!! Dat was voor mij de grootste reden om pakket niet via Post NL te versturen.. tja brievenbus post heb ik geen keuze.
Ik met vliegerob en wimmi20 eens, bij deze koerier is het zo als je niet thuis bent en je wilt dat het bij de buren afgegeven wilt worden dat je zelf moet kenbaar maken en anders komen ze gewoon nog een keer.

Succes met zoeken.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 15:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

lammiesma schreef op woensdag 11 jul 2012, 15:23: ik heb zelf een webshop en ik heb een hele goede koerier.

Vandaag opgehaalt en de volgende werkdag is het bezorgd.
Nou ben ik niet goedkoper uit dan pakket versturen via de post Nl..
Daar waar ik zeer nare ervaringen heb gehad en zelf met track en trace nummer kunnen ze je pakket verliezen.. en je schade verhalen ho maar!! Dat was voor mij de grootste reden om pakket niet via Post NL te versturen.. tja brievenbus post heb ik geen keuze.
Ik met vliegerob en wimmi20 eens, bij deze koerier is het zo als je niet thuis bent en je wilt dat het bij de buren afgegeven wilt worden dat je zelf moet kenbaar maken en anders komen ze gewoon nog een keer.

Succes met zoeken.

Welke koerier is dit, daar zijn we dan toch wel benieuwd naar ;)

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 16:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

HK 416 .308
Vreemde schuilnaam, bovendien niet correct.
Voor wie het niet weet : het is het militaire geweer Heckler & Koch dat de patroon .308 winchester zou afschieten.
En daar maakt meneer een fout.
Model 416 schiet niet met patronen kaliber .308
Als er .308 winchester patronen in gaan is het model 417.
In model 416 gaan kaliber .223 patronen
Ik weet het, gierend off topic.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++===============

hk_416_308 schreef op woensdag 11 jul 2012, 15:26:
lammiesma schreef op woensdag 11 jul 2012, 15:23: ik heb zelf een webshop en ik heb een hele goede koerier.

Vandaag opgehaalt en de volgende werkdag is het bezorgd.
Nou ben ik niet goedkoper uit dan pakket versturen via de post Nl..
Daar waar ik zeer nare ervaringen heb gehad en zelf met track en trace nummer kunnen ze je pakket verliezen.. en je schade verhalen ho maar!! Dat was voor mij de grootste reden om pakket niet via Post NL te versturen.. tja brievenbus post heb ik geen keuze.
Ik met vliegerob en wimmi20 eens, bij deze koerier is het zo als je niet thuis bent en je wilt dat het bij de buren afgegeven wilt worden dat je zelf moet kenbaar maken en anders komen ze gewoon nog een keer.

Succes met zoeken.

Welke koerier is dit, daar zijn we dan toch wel benieuwd naar ;)

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 16:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef op woensdag 11 jul 2012, 16:04:
HK 416 .308
Vreemde schuilnaam, bovendien niet correct.
Voor wie het niet weet : het is het militaire geweer Heckler & Koch dat de patroon .308 winchester zou afschieten.
En daar maakt meneer een fout.
Model 416 schiet niet met patronen kaliber .308
Als er .308 winchester patronen in gaan is het model 417.
In model 416 gaan kaliber .223 patronen
Ik weet het, gierend off topic.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++===============

hk_416_308 schreef op woensdag 11 jul 2012, 15:26:
lammiesma schreef op woensdag 11 jul 2012, 15:23: ik heb zelf een webshop en ik heb een hele goede koerier.

Vandaag opgehaalt en de volgende werkdag is het bezorgd.
Nou ben ik niet goedkoper uit dan pakket versturen via de post Nl..
Daar waar ik zeer nare ervaringen heb gehad en zelf met track en trace nummer kunnen ze je pakket verliezen.. en je schade verhalen ho maar!! Dat was voor mij de grootste reden om pakket niet via Post NL te versturen.. tja brievenbus post heb ik geen keuze.
Ik met vliegerob en wimmi20 eens, bij deze koerier is het zo als je niet thuis bent en je wilt dat het bij de buren afgegeven wilt worden dat je zelf moet kenbaar maken en anders komen ze gewoon nog een keer.

Succes met zoeken.

Welke koerier is dit, daar zijn we dan toch wel benieuwd naar ;)

ook nog even een off-topic reactie terug uiteraard ;) in mijn verweer is het zo dat de 416 ( civiele versie ) inderdaad .223 is, echter zijn er wisselsets om deze naar .22 en .308 te veranderen, waarvan ik zo'n wisselset bezit ;) de schermnaam komt voort uit mijn lieve voor het schieten en dat 308 een fijner patroon vind, zeker om mee te herladen ;) Maar inderdaad, de 416 is ( zoals origineel bedoeld ) .223

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 16:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef op woensdag 11 jul 2012, 14:15: DJF,

neem niet TNT post als vervoerder
TNT geeft als u niet thuis bent het pakket rustig af bij vreemden
of zet het voor de deur of in de hal van een flat.
Als het pakket verdwenen is geeft TNT niet thuis.
Neem een vervoerder die alleen aflevert aan de geadresseerde met handtekening.

Helemaal mee eens.
Mijn dochter werd onlangs door een overbuurvrouw getipt dat er een pakje voor haar bezorgd was door TNT, d.w.z. dat de bezorger het bij een portiekgenoot had afgegeven omdat mijn dochter niet thuis was. De postbode had verzuimd een briefje achter te laten met daarop naam en huisnummer van degene bij wie het was afgegeven. Ze is toen naar het postagentschap gegaan waar ze het alsnog in ontvangst kon nemen. Het bleek opengemaakt te zijn en de inhoud was zwaar beschadigd. We zijn e.e.a. aan het uitzoeken om de schade te kunnen verhalen.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

wetering3 schreef op woensdag 11 jul 2012, 15:18: [

Graag een reactie.

Volgens mij vroeg djf om een reactie, niet om herhaling van de vraag! Kun je toelichten wat nu hiermee bedoelt?

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 16:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ mezelf hierboven ( ter aanvulling ) een MR308 staat in de planning maar die is wat prijzig ;) dus tot die tijd doe ik maar met een KOPIE van de HK416 met .308 kaliber ( wordt ook gemaakt door walther, ik weet het, het is fake. Maar bijna niemand zoekt er iets achter dus is dit het makkelijkst ;) en de civiele versie van de 416 in .223 kan je ook net zo goed de MR223 noemen, persoonlijk, een pot nat :P het zegt *poef* ) Nogmaals, mijn "H&K 416" met .308 is een namaak want dat is veel goedkoper, ben al bijna bij een echte MR308.

Oke, sorry voor het off-topic, zal er nu ook niet meer over beginnen ( of er moet een reactie terug komen :P ) voor de mensen die niet weten waar het over gaat:
hier
en hier

einde off-topic ;)

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 16:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef op woensdag 11 jul 2012, 16:04:
HK 416 .308

Ik weet het, gierend off topic.

Maar best wel nuttig, zoals je weet hou ik ook van achtergrond informatie, dat maakt ons wijzer maar helaas heeft niet iedereen die instelling.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 16:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef op woensdag 11 jul 2012, 14:15: DJF,

neem niet TNT post als vervoerder
TNT geeft als u niet thuis bent het pakket rustig af bij vreemden
of zet het voor de deur of in de hal van een flat.
Als het pakket verdwenen is geeft TNT niet thuis.
Neem een vervoerder die alleen aflevert aan de geadresseerde met handtekening.

Wel vallen over het kaliber van een ander, maar zelf het verschil tussen normale verzending en een koeriersdienst niet begrijpen?

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

@frans75, misschien een schietsport fan die dit als erg kwalijk opneemt XD
Vind het niet erg hoor, heb zelf onjuiste feiten genomen :) officieel heet dat ding van mij ook niet zo ;)

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

hk_416_308 schreef op woensdag 11 jul 2012, 16:59: @frans75, misschien een schietsport fan die dit als erg kwalijk opneemt XD
Vind het niet erg hoor, heb zelf onjuiste feiten genomen :) officieel heet dat ding van mij ook niet zo ;)

Probleem is nu opgelost :P heb een nieuwe account aangemaakt waarin geen onjuist heden in de nickname staan en nu is het eentje die staat voor een droom die op € 400 na uitkomt :D:D:D:D

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 17:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Frans75,

jammer beste Frans, jammer,

uw vlijmscherp bedoelde opmerking slaat nergens op.
TNT heeft wel degelijk een koeriersdienst, TNT express.
Bezorging op dezelfde dag.
Dag Frans.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++==================

frans75 schreef op woensdag 11 jul 2012, 16:47:
wimmi20 schreef op woensdag 11 jul 2012, 14:15: DJF,

neem niet TNT post als vervoerder
TNT geeft als u niet thuis bent het pakket rustig af bij vreemden
of zet het voor de deur of in de hal van een flat.
Als het pakket verdwenen is geeft TNT niet thuis.
Neem een vervoerder die alleen aflevert aan de geadresseerde met handtekening.

Wel vallen over het kaliber van een ander, maar zelf het verschil tussen normale verzending en een koeriersdienst niet begrijpen?

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 17:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.validexpress.nl/

Bekijk deze link eens. Ik gebruik deze altijd voor ons bedrijf, vooral voor aanbestedingen die altijd op tijd moeten zijn. Zeer betrouwbaar, niet echt veel verschil in prijs met TNT en ze werken met gehandicapten. Ben je ook nog maatschappelijk verantwoord bezig.
Je krijgt altijd een mail wanneer en hoe laat het is afgeleverd en door wie het is aangepakt.

Succes.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 19:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

hk_416_308 schreef op woensdag 11 jul 2012, 16:17:
ben al bijna bij een echte MR308. )

En kun je daar wél mee fotograferen?

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 19:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

. . . . . . . . . . . . . TOP ANTWOORD

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 19:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

vliegenderob schreef op woensdag 11 jul 2012, 19:05:
hk_416_308 schreef op woensdag 11 jul 2012, 16:17:
ben al bijna bij een echte MR308. )

En kun je daar wél mee fotograferen?

Huh, snap ik niet?

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 20:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zitten in Amsterdam wel honderd kleine koeriersbedrijfjes die hunkeren naar opdrachten die elkaar nog eens de loef af steken met de prijzen (ZZPers).
Op het moment dat je wat te vervoeren hebt, zet je een bericht op Twitter bij #vrachtaanbod en je telefoon staat roodgloeiend met aanbiedingen.
Als je geluk hebt, dan zit er een koerier in Amsterdam of komt langs Amsterdam die terug moet naar Friesland, die neemt het mee voor de halve prijs.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 20:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef op woensdag 11 jul 2012, 17:28: Frans75,

jammer beste Frans, jammer,

uw vlijmscherp bedoelde opmerking slaat nergens op.
TNT heeft wel degelijk een koeriersdienst, TNT express.
Bezorging op dezelfde dag.
Dag Frans.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++==================

frans75 schreef op woensdag 11 jul 2012, 16:47:
wimmi20 schreef op woensdag 11 jul 2012, 14:15: DJF,

neem niet TNT post als vervoerder
TNT geeft als u niet thuis bent het pakket rustig af bij vreemden
of zet het voor de deur of in de hal van een flat.
Als het pakket verdwenen is geeft TNT niet thuis.
Neem een vervoerder die alleen aflevert aan de geadresseerde met handtekening.

Wel vallen over het kaliber van een ander, maar zelf het verschil tussen normale verzending en een koeriersdienst niet begrijpen?

En nog niet correct....

TNT is altijd een koeriersbedrijf geweest.

Het (voorhene TNT Post) is gewone bezorging (oud-PTT), dus geen koeriersdienst.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 20:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

wimmi20 schreef op woensdag 11 jul 2012, 14:15: DJF,

neem niet TNT post als vervoerder
Neem een vervoerder die alleen aflevert aan de geadresseerde met handtekening.

Ik maak weer gebruik van mijn democratisch recht om tegen te spreken. Tot voor kort woonde ik "buiten" (geen buren) en kreeg regelmatig pakjes, ik had een reparatiebedrijf. Als ik eens niet thuis was legde TNT of de bode het pakje in de garage naast het huis, nooit een probleem gehad maar, briefje in de brievenbus met mededeling . . . . ik weet dar er gevallen zijn dat het wel problemen geeft. Laten we nu niet gaan zeggen dat incidentele gevallen nu standaard de werkwijze van een goed bedoelende werknemer zijn!

ve
door verwijderd - Jul 11, 2012 om 21:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

wij doen veel met snelle jelle in almere en hebben veel ervaring daar in en bij meerdere ritten zijn ze behoorlijk scherp

ve
door verwijderd - Nov 13, 2012 om 16:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

[edit redactie - niet conform regels]