vi
door vincent1 Aug 2, 2008 om 12:42
Auto & vervoer

Ervaringen met de elektrische fiets van de Aldi .

De Aldi heeft weer een elektrische fiets in de aanbieding , kost 30 % van de prijs van een andere e-fiets.

Hoe zijn de ervaringen ? Er staat een kapotte schakelaar op het forum , maar geen eactie of die gemaakt werd, gratis.

De actieradius is heel onduidelijk. Men claimt een "actieradium" vam 40 km. Ik veronderstel dan een afstand  van 80 km , nl. 40km heen plus 40km terug.

Klopt dat ?

Fietst hij licht , is het een aarader ?

Graag reactie.

Bij voorbaat dank.

San

4244 14 Rapporteer

harrie
door harrie - Aug 2, 2008 om 13:04
765 Antwoorden / 36 Vragen

Hallo San.

Het is echt circa 40 km enkele reis, afhankelijk van de staat van de accu, tegenwind etc. Dit geld voor alle electr. fietsen.

Helaas is op de vorige vraag nog niet gereageerd.

Harrie

edwardus
door edwardus - Aug 2, 2008 om 13:08
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien kun je je licht opdoen bij o.a. http://www.electrischefietsen.com/

Een actieradius van 40 km betekent volgens mij dat je er 40 km uit kunt persen voordat je 'm weer moet opladen.

Een goede electrische fiets die minder duur is, is bijv. die van Cortina. Krijg je wel gewoon bij de fietsenmaker incl. service en zo.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Aug 2, 2008 om 15:57
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag San,

De e-fiets met de kapotte schakelaar werd niet binnen 10 dagen gerepareerd, zoals Aldi eerst voorstelde. Het is wachten tot de Duitse reparateur in de buurt komt door voldoende werk. Je zult in die > 10 dagen maar mooi fietsweer hebben.
Vraagsteller vertelde toen ook niet of het schakelaardefect door eigen schuld is of spontaan is ontstaan in het nog maar prille leven van de fiets.
De opgegeven actieradius is altijd enkele reis, met een nieuwe, volle accu. Dat wordt minder n.a.v. verkeeerd of te laat laden en veroudering van de accu.
Tenminste Harrie en ik zijn zeer geïnteresseerd in de kwaliteit van de onderdelen en de reparatie- tijd en kwaliteit.

Hardware ERror MAN.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Aug 2, 2008 om 15:59
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Edward:

Cortina is een plakmerk voor de goedkopere fiets. Dat hoeft niet slecht te zijn, maar de onderdelen kunnen overal weg komen.
Het plakmerk bestaat in de fiesenwereld ongeveer 50 jaar of langer.

H.

edwardus
door edwardus - Aug 2, 2008 om 16:07
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Wat is een plakmerk?

Hier om de hoek zit een ambachtelijke fietsenmaker die goed is, hij verkoopt je met liefde Gazelle, Batavus of Union, maar hij staat ook vierkant achter Cortina.

Helaas beantwoord ik daarmee niet de vraag, ik ken de Aldi fiets niet, alleen van horen zeggen. Zal wel net zoiets zijn als de fiets van Hema of ANWB.

pr
door prlwgn - Aug 2, 2008 om 17:34
30 Antwoorden / 25 Vragen

Hoe kan je nou op een e-fiets van de Aldi reageren als die pas 9 augustus in de winkel staat voor verkoop

holstein
door holstein - Aug 2, 2008 om 17:55
922 Antwoorden / 16 Vragen

Je moet ook zeker in overweging nemen wat het je waard is dat wanneer je bij gebreken, en dan vooral in garantietijd, je misschien je fiets een tijd niet kunt gebruiken.
Is het je geld waard dat je altijd en overal service kunt halen, dus een duurder merk koopt...?

edwardus
door edwardus - Aug 2, 2008 om 18:33
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Heel simpel. Diezelfde fiets was al eens eerder in de aanbieding. Het is dus best mogelijk dat er al mensen zijn die 'm gekocht hebben.

harrie
door harrie - Aug 2, 2008 om 18:47
765 Antwoorden / 36 Vragen

Ook met 3 jaar garantie?????

vi
door vincent1 - Aug 3, 2008 om 10:46
7 Antwoorden / 4 Vragen

Het is de tweede keer dat hij verkocht wordt bij de Aldi !

San

pr
door prlwgn - Aug 4, 2008 om 14:53
30 Antwoorden / 25 Vragen

En hoe gaat het met zo'n fiets weer op te laden als de accu leeg is.
Zijn er bepaalde oplaadplekken in de buurt of moet je daar ook iets voor kopen.
Net zoals die electrische invalidewagentjes

hu
door hugodevos - Aug 5, 2008 om 00:42
7 Antwoorden / 1 Vragen

hallo San

Ik heb een een vraag gesteld over reparatie ervaring met die Aldi fiets
inmiddels heb ik die ervaring beantwoord
ben heel tevreden .De 40 km is geldt voor Duitsland is me verteld door de leverancier.(wat bergachtig)
De fiets heeft brede banden , mijn vrouw vond het eerst wat zwaar fietsen ,maar het went zeer snel met de trap ondersteuning, nu wil ze niet anders meer!!!

hugo

hu
door hugodevos - Aug 5, 2008 om 21:14
7 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo San

nog even een toevoeging over mijn ervaring met de reparatie van de schakelaar,de monteur kwam met een bestelbus voor de deur en heeft het in de straat achter zijn bus de fiets gerepareerd in een half uur.
Heb getekend voor akkoord en het was geheel gratis

hugo

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Aug 9, 2008 om 01:13
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Hugo:

Hoeveel tijd zat er nu tussen het melden van de storing en de feitelijke reparatie?

Hardware ERror MAN.