ro
door robm Sep 8, 2014 om 12:54
Auto & vervoer

Experts

Het verontrust en stoort mij dat in de rubriek "vraag en antwoord" een aantal mensen zijn die overal antwoord op weten. Dit uiteraard geheel vrijblijvend, iemand die echt met een probleem zit kan de vrijblijvende (vaak onzinnige) antwoorden niet verantwoordelijk stellen voor een faliekant mislukt resultaat. De door VARA tot expert benoemde mensen die overal verstand van hebben (belastingen,banken,verzekeringen, aan elkaar klevende plakjes kaas, auto's, mobiele telefonie, DHZ enz. enz. reageren duizenden keren per jaar!!!!!!

Mensen als tenormin, tijger1 en freya geven 2500 tot 4000 reacties per jaar over alles wat los en vast zit.
Hopelijk nemen de lezers de "deskundige" antwoorden met een korreltje zout en laten deze experts ook wat ruimte aan mensen die er echt verstand van hebben.
De bedoeling is de vragenstellers te helpen ipv tijdsverdrijf voor mensen die kennelijk niet zoveel te doen hebben.
Rob

2997 101 Rapporteer

costnix
door costnix - Sep 8, 2014 om 13:15
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De door u genoemde mensen zijn gewoon heel erg goed in het zoeken via Google.

tijger1
door tijger1 - Sep 8, 2014 om 13:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Even voor uw informatie, Freya is al een tijd niet meer aanwezig op dit forum.

U zet uw verhaal in Vraag & Antwoord, maar wat is nu uw vraag?

Wilt u een discussie starten, dan zit u in de verkeerde rubriek.

Niet voor het een of ander, maar ik heb u nog niet op een nuttige bijdrage kunnen betrappen.;-)

Heeft u wel de voorwaarden van dit forum gelezen? Als u klachten hebt, kunt u zich tot de redactie wenden.

mahadma
door mahadma - Sep 8, 2014 om 13:49
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Veel vrijwilligers hier hebben of een ervaringsgebied of relaties met die ervaring of zijn goed met good old google, waar je héél veel antwoorden kunt vinden als je weet hoe je moet zoeken. Wat is daartegen om die kennis (of de kennis van anderen) te delen?

de eelco
door de eelco - Sep 8, 2014 om 14:31
607 Antwoorden / 92 Vragen

ik ben nu een aantal jaren hier een dagelijkse bezoeker en lees graag alle vragen en antwoorden.
ik moet toegeven dat er mensen zijn die waarschijnelijk alleen maar antwoorden geven ivm verveling maar ik kan u ook vertellen dat hier een aantal expers zijn die zeker wel weten wat ze doen.
misschien dat ze veel van google halen maar wat maakt dat uit als de vragensteller is geholpen met een antwoord die van google is gehaald.
ik zelf heb ook hier een aantal vragen gesteld en die zijn naar tevredenheid beantwoord...

tenormin
door tenormin - Sep 8, 2014 om 14:40
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=robm schreef op maandag 8 sep 2014, 12:54]

Mensen als tenormin, tijger1 en freya geven 2500 tot 4000 reacties per jaar over alles wat los en vast zit.
Hopelijk nemen de lezers de "deskundige" antwoorden met een korreltje zout en laten deze experts ook wat ruimte aan mensen die er echt verstand van hebben.
De bedoeling is de vragenstellers te helpen i.p.v tijds verdrijf voor mensen die kennelijk niet zoveel te doen hebben.
Rob

Dan heeft u heel veel profielen niet goed bekeken, onnoemelijk veel. En om op het woord "expert" terug te komen: dat heeft niets met een goed/fout antwoord te maken: je word gratis en voor niets expert door de hoeveelheid antwoorden. En als u, nu u toch mijn naam noemt, goed opgelet heeft, ik ben expres al lang geen 'expert' meer (2012 was het laatst): toen begreep ik pas hoe het werkte en ben ik met alles te beantwoorden gestopt. En toch wel erg storend is dat u juist Freya noemt; U heeft het werkelijk niet echt gevolgd allemaal.

sc
door scontra - Sep 8, 2014 om 14:43
66 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=robm schreef op maandag 8 sep 2014, 12:54]Het verontrust en stoort mij dat in de rubriek "vraag en antwoord" een aantal mensen zijn die overal antwoord op weten.
Rob

Beste Robm,

Ben zeer benieuwd waarom het u verontrust en stoort dat panelleden antwoorden geven op gestelde vragen, ook als het gaat om panelleden die op veel gebieden een antwoord weten te geven.
U en ik kenen echter hun achtergrond niet en naar mijn mening dwingt hun inspanning om anderen te helpen respect af.
Persoonlijk ben ik een lezer, reageer normaal gesproken nooit en stel een enkele maal een vraag.
Bijna al mijn vragen hebben een voor mij passend antwoord opgeleverd en daar ben ik enorm mee geholpen.
Uit de antwoorden die worden gegeven op vragen welke mijn interesse hebben haal ik veel informatie en verwijzingen, reacties die bezijden het onderwerp worden gegeven negeer ik of wekken een glimlach op. Leven en laten leven.

Vriendelijke groet, scontra

gerbera
door gerbera - Sep 8, 2014 om 16:22
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Beste robm, Als het u verontrust en u zich er aan stoort is het toch heel simpel. Blijf weg op deze rubriek en uw probleem is opgelost. Zelf hobbel ik hier nog niet zo lang mee maar doe zeker mijn voordeel met antwoorden die gegeven worden. Soms reageer ik op die vragen waarvan ik weet de kennis in huis te hebben, en ja dat zal niet altijd in het voordeel van de vraagsteller zijn. Dat er volgens u leden zijn die te veel antwoorden geven is uw probleem, zij proberen mensen te helpen.
Groeten gerbera (het vrolijke bloemetje)

hutch
door hutch - Sep 8, 2014 om 16:29
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Er zit wel een kern van waarheid in. Niet dat ik het geheel eens ben met TS, want er worden gelukkig wel veel goede antwoorden gegeven, of althans waar de TS iets aan heeft (gezien de reacties daar op). Maar er zijn er ook, die m.i. puur en alléén voor de punten (score) reageren of inderdaad alleen voor de 'babbelbox'.

Een heel simpel voorbeeld is, als er een bepaalde vraag gesteld wordt, dat er dan iemand als antwoord geeft (direct op die gestelde vraag!): 'Dat weet ik niet'..... of: 'geen idee'.

Dan ga je m.i. alléén voor die ***score.
Ik zeg dan: als je geen antwoord of idee hebt, reageer dan helemaal niet.

costnix
door costnix - Sep 8, 2014 om 16:40
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@hutch
"Weet ik niet" is ook een antwoord.

Cookies
door Cookies - Sep 8, 2014 om 17:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat me opvalt, is dat je edrick3 niet noemt, met ruim 8.000 (Google) reacties per jaar!!

Tijger1 vind ik terecht een expert (ja, jij niet, maar ik mag daar anders over denken), veel kennis van diverse onderwerpen, ook zonder Google.

Ben het met je eens dat 'expert' verwarrend is, omdat het hier alleen te maken heeft met de hoeveelheid reacties die men heeft geplaatst.

Wordt de hoogste tijd dat het woordje 'expert' verdwijnt of wordt vervangen door een ander woord.

En dat achterlijke puntjes systeem mag van mij vandaag nog vervallen.

OT @hutch: als jouw voorbeeld van 'geen idee' op een reactie van mij slaat: als iemand te belabberd is om zijn vraag fatsoenlijk te formuleren (vraag besloeg een halve zin), kan die iemand van mij zo'n reactie verwachten.

ro
door robm - Sep 8, 2014 om 17:30
17 Antwoorden / 4 Vragen

De rubriek "vraag en antwoord" is een prima middel waarmee vele mensen goed (verder) geholpen kunnen worden.
Bij voorkeur moeten de vragen dan beantwoord worden door echte ervaringsdeskundigen en niet door mensen die aardig kunnen googelen.
Iemand die op bijna alle vragen antwoord geeft, zoals tenormin en tijger1, is in mijn ogen in de meeste gevallen geen ervaringsdeskundige maar iemand die zich verveelt.
Klachten hierover speel ik niet via de voorwaarden door naar de redactie maar uit ik rechtstreeks naar de zg deskundigen.
De mensen met echte kennis en gebruikservaring worden door mij zeer gewaardeerd en moeten vooral doorgaan.
@Costnix: het antwoord "weet ik niet" is bijzonder onbenullig en helpt niemand.Toegegeven vele reacties van de "experts" komen op hetzelfde neer.
Iemand die duizenden reactie per jaar geeft verveelt zich en zorgt voor vervuiling van het forum.
@Gerbera, natuurlijk kan ik wegblijven maar daarmee doe ik onrecht aan de mensen die wel een serieus en zinnig antwoord hebben waarmee ze ons verder kunnen helpen.

Rob

tijger1
door tijger1 - Sep 8, 2014 om 17:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien dan nog maar eens de voorwaarden lezen van dit forum?

tijger1
door tijger1 - Sep 8, 2014 om 17:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@robm

Even off topic. Ik verveel me geen moment.

Cookies
door Cookies - Sep 8, 2014 om 17:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@robm: het heeft veel meer zin om aan de redactie te vragen het woord 'expert' te laten vervallen. Overigens ook niet-ervaringsdeskundigen kunnen veel kennis van zaken hebben.

Wat me opvalt, is dat je op dezelfde 2 mensen loopt af te geven als edrick3, die ook in je laatste reactie weer niet genoemd wordt.

ro
door robm - Sep 8, 2014 om 17:45
17 Antwoorden / 4 Vragen

Tijger 1, als in de voorwaarden staat dat je nergens verstand van hoeft te hebben, heb ik geen interesse in deze voorwaarden.
Ja je mag onzin verkondigen, mijn verzoek is om je te beheersen en te voorkomen dat andere mensen schade ondervinden van jouw antwoorden.

Carola83: Ik had Edrick3 over het hoofd gezien. Ruim 20 reacties per dag, dat zegt genoeg over de inhoud. Zo te zien is Tijger 1 nog maar een beginneling, een aankomend expert

me
door mein33 - Sep 8, 2014 om 17:53
5658 Antwoorden / 28 Vragen

De term "expert" is naar mijn menig een bewust en strategisch gekozen spelelement op deze site.
De punten die worden gegeven bij een reactie kunnen panelleden stimuleren om antwoorden en adviezen te geven op de gestelde vragen.
Naar alle waarschijnlijkheid zou de inzet van een behoorlijk aantal panelleden wel eens een stuk minder kunnen zijn zonder dit spelelement.
Deze stimulans moet mijns inziens gewoon blijven en zeker als vragenstellers hierdoor een grotere kans maken om hun vraag beantwoord te krijgen.
Ook vandaag heeft de redactie weer een aantal niet ter zake doende reacties gecensureerd, o.a. ook van mij, maar op die manier worden alle panelleden weer eens op de spelregels geattendeerd

De door @robm bedoelde reacties horen er nu eenmaal bij en negeren lijkt mij dan ook de beste oplossing.

aurora1
door aurora1 - Sep 8, 2014 om 18:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@robm, het lijkt mij eerder dat u zich verveelt en uw bedrijfje niet zo best loopt. Voor zover ik gezien heb heeft u -als expert - nog nergens een zinvol antwoord gegeven op een gestelde vraag en heeft u zich beperkt tot onplezierige commentaren.
Geef het goede voorbeeld en geef goede antwoorden op vragen die op dit forum gesteld worden, dan kan iedereen daar vast van leren.
U stelt geen vraag in de rubriek Vraag en Beantwoord, maar schrijft een persoonlijk commentaar, dus wat is uw vraag? Als u wilt discussiëren kunt u maar beter bij Discussies geen vragen stellen.
Als ik u was (maar dat ben ik niet) dan zou ik niet meer op deze site kijken en lezen om een halt toe te roepen aan uw verontrusting en het storende van gegeven antwoorden.

zoekster
door zoekster - Sep 8, 2014 om 18:12
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@robm,

Volgens mij kunnen tenormin, freya en edrick3 je niet zoveel schelen. Dat zijn figuranten die je gebruikt om de ware bron van ergernis wat glans te geven. Tijger1 is de doorn in je oog. Ik heb allang opgemerkt dat je die steeds van mopperig commentaar voorziet.

Op een forum is het nu eenmaal zo dat de een je wat meer ligt dan de ander. Iemand is ook wel eens een discussie over mij begonnen(onder het mom dat er forumleden zijn die niets bijdragen, bijv. ZOEKSTER) .

Geloof me nu maar, je bereikt er niet mee dat die persoon verdwijnt of zich door jou gewenst gedrag gaat aanmeten. Ook zal het anderen niet beïnvloeden over hun mening over die persoon.

Leer met je ongenoegens leven...

Overigens die sterren, daar blijven ze vanaf! Ik heb me toch zeker niet voor niets wezenloos gegoogeld? Ik heb net mij Google-diploma C gehaald. En volgende week ga ik op voor de hoge duikplank!

Doe me dat maar eens na!

Eh... mag ik een topantwoord? Bedel, bedel....

edrick3
door edrick3 - Sep 8, 2014 om 18:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=zoekster schreef op maandag 8 sep 2014, 18:12]@robm,

Ik heb net mij Google-diploma C gehaald. En volgende week ga ik op voor de hoge duikplank!

Doe me dat maar eens na!

LOL!!!

Overigens is dit 'topic' GEEN consumentenvraag en dient dus verwijderd te worden. ;-)

tenormin
door tenormin - Sep 8, 2014 om 18:38
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 8 sep 2014, 17:24]

Wat me opvalt, is dat je edrick3 niet noemt, met ruim 8.000 (Google) reacties per jaar!!

Dat durfde ik niet eens aan te halen; de site moderator niet te noemen!

[quote]Tijger1 vind ik terecht een expert (ja, jij niet, maar ik mag daar anders over denken), veel kennis van diverse onderwerpen, ook zonder Google.

Ook mee eens.

Men moest eens weten hoe vaak ik gevraagd heb om die domme puntentelling en expert weg te halen. Al jaren. De meesten onder U zullen het wel plezant vinden om mijn naam onder de ergernis van de TS te lezen; ik zelf ben er, helaas en dom genoeg, toch erg door geraakt.

gompy2
door gompy2 - Sep 8, 2014 om 18:51
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 8 sep 2014, 18:38]De meesten onder U zullen het wel plezant vinden om mijn naam onder de ergernis van de TS te lezen; ik zelf ben er, helaas en dom genoeg, toch erg door geraakt. Laat ik nou niet merken dat je je er ook maar iets van aantrekt hoor....
Doe je dat wel dan neem ik je gelijk mee naar La Place Leidsenhage en wordt het verplicht cappuccino met appelpunt eten voor je, pas op hoor...

tijger1
door tijger1 - Sep 8, 2014 om 18:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Dat meent u toch niet werkelijk hopelijk, dat u geraakt bent door die onzin van @robm?

Laat die grote flauwekul van uw rug afglijden en ga gewoon door zoals u gewend bent.

Zou dat verwaten figuur nog ergens succes mee hebben. Mooi niet.

costnix
door costnix - Sep 8, 2014 om 19:18
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De redactie zou ook een trollenfilter kunnen introduceren, zodat je zelf een vervelend persoon als robm kan filteren (aka ploinken)

tenormin
door tenormin - Sep 8, 2014 om 19:23
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, helaas wel. Heb er over zitten janken, kan ik echt niet helpen. Als zoiets face to face zou zijn, prima, maar anoniem. Op een forum? Op dit forum? 't Mag kennelijk van de moderator.

zoekster
door zoekster - Sep 8, 2014 om 19:25
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=costnix schreef op maandag 8 sep 2014, 19:18]De redactie zou ook een trollenfilter kunnen introduceren, zodat je zelf een vervelend persoon als robm kan filteren (aka ploinken)

Wat had je in gedachten. Een trollencel?

tijger1
door tijger1 - Sep 8, 2014 om 19:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Zal morgen wel goedkomen, neem ik aan.

rubyn
door rubyn - Sep 8, 2014 om 19:30
146 Antwoorden / 18 Vragen

Waarom klagen? Ik ben meerdere malen zeer goed geholpen door deze mensen, dus terecht "experts"!

rubyn
door rubyn - Sep 8, 2014 om 19:49
146 Antwoorden / 18 Vragen

Gewoon door gaan met uw goede werk @tenormin , u weet niet hoeveel mensen baat hebben bij uw antwoorden!

valerius-2
door valerius-2 - Sep 8, 2014 om 19:55
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Vele zelen vele wensen als een ieder gewoon doet wat hij of zij denk goed te doen laat het dan maar eens een andere bedoeling hebben, maar wat mijn moeder vroeger al zij: het houd ze van de straat, als ze maar wat te doen hebben kan er altijd wel iets goed uitkomen.

gompy2
door gompy2 - Sep 8, 2014 om 19:57
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=rubyn schreef op maandag 8 sep 2014, 19:49]Gewoon door gaan met uw goede werk @tenormin , u weet niet hoeveel mensen baat hebben bij uw antwoorden!
Vind ik ook, een gezellig mens, die iedereen wil helpen, en dan gewoon op haar manier, met het hart op de .......
Nou wilde ik schrijven met het hart op de tong, maar dat kan natuurlijk niet...
Een gezellig mens met haar hart op het toetsenbord, zo goed?

costnix
door costnix - Sep 8, 2014 om 20:46
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@zoekster

Ja zo iets :-)

sonja tienstra
door sonja tienstra - Sep 8, 2014 om 21:32
7 Antwoorden / 1 Vragen

Ik moet het hier even opnemen voor de mensen van het forum die ook hun ervaringen willen delen met anderen.
Het hoeven niet altijd professionele experts te zijn.
Ik heb nog maar net Kassa forum ontdekt, maar het viel me juist op dat er nauwelijks onzin wordt verkondigd. Met onzin bedoel ik "geleuter". Dit vond ik wel bij andere sites.
Ik ben geen twitter of face book aanhanger. Dat noem ik pas echt geleuter!

Ik vind de kwaliteit van dit forum juist heel hoog en hoofdzakelijk bestaan uit intelligente mensen!
En wat Tijger 1 betreft: hij heeft mij gewaarschuwd voor iets waar ik vermoedelijk "de mist mee in was gegaan".Terwijl ik ook heel goed al 35 jaar met de pc overweg kan, voor werk en privé informatie!

Met vriendelijke groet
Sonja

ro
door robm - Sep 8, 2014 om 21:57
17 Antwoorden / 4 Vragen

Op 9300 vragen 8000 keer reageren. Best wel sneu, hebben ze bij Margriet of Libelle geen leuk kwebbelforum voor dames op leeftijd die niks anders te doen hebben.
voor mij is deze discussie gesloten, te hoog onzingehalte

tijger1
door tijger1 - Sep 8, 2014 om 22:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@robm

Heel juis, u verkoopt onzin.

zoekster
door zoekster - Sep 8, 2014 om 22:47
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Hé, waarom krijg ik geen topantwoord?

Kan je wel, kwetsbare vrouwen aan het huilen maken, schurk!!

tijger1
door tijger1 - Sep 8, 2014 om 23:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=zoekster schreef op maandag 8 sep 2014, 22:47]Hé, waarom krijg ik geen topantwoord?

Kan je wel, kwetsbare vrouwen aan het huilen maken, schurk!!

Wie zegt dat ik geen traantje gelaten hebt?

zoekster
door zoekster - Sep 8, 2014 om 23:17
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ach, ook gij zijt door de bruut aangedaan?

It's a crying game!

(zucht)

tijger1
door tijger1 - Sep 8, 2014 om 23:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@zoekster

Niet echt , nee. Lust zo'n type rauw.

Maar wel een gruwelijke foto;-)

Cookies
door Cookies - Sep 8, 2014 om 23:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=mein33 schreef op maandag 8 sep 2014, 17:53]De term "expert" is naar mijn menig een bewust en strategisch gekozen spelelement op deze site.
De punten die worden gegeven bij een reactie kunnen panelleden stimuleren om antwoorden en adviezen te geven op de gestelde vragen.
Naar alle waarschijnlijkheid zou de inzet van een behoorlijk aantal panelleden wel eens een stuk minder kunnen zijn zonder dit spelelement.
Deze stimulans moet mijns inziens gewoon blijven en zeker als vragenstellers hierdoor een grotere kans maken om hun vraag beantwoord te krijgen.
Ook vandaag heeft de redactie weer een aantal niet ter zake doende reacties gecensureerd, o.a. ook van mij, maar op die manier worden alle panelleden weer eens op de spelregels geattendeerd

De term 'expert' (en het daaraan gekoppelde sterren aantal) kan nieuwkomers op het verkeerde been zetten. Mede daarom vind ik dat het weg / veranderen moet. Bovendien zijn we dan meteen puntenverzamelaars kwijt, die nergens op slaande discussies openen, nergens op slaande tips neer plempen enz.

Ik ben er van overtuigd dat de serieuze beantwoorders echt niet minder gaan antwoorden en ook niet van mindere kwaliteit.

Moderatie heeft verder niks te maken met het puntenstelsel. Op ieder forum wordt gemodereerd.

Cookies
door Cookies - Sep 8, 2014 om 23:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Tijger1 is de doorn in je oog. Ik heb allang opgemerkt dat je die steeds van mopperig commentaar voorziet.......

Dat heb ik ook gezien, ja. Vroeg/vraag me af waar dat vandaan kwam? Tijger1 misschien niet het antwoord gegeven wat hij wilde horen? Foei!

@tenormin: ook al 'loopt' het niet altijd lekker tussen ons (althans onze reacties): je gaat je toch niet op laten fokken door een ordinaire forumtrol? Niet doen, slecht voor je gezondheid (om misverstanden te voorkomen: ik meen het).

tijger1
door tijger1 - Sep 8, 2014 om 23:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@@@

Ik heb geen idee waarom @ robm mij niet ziet zitten;-)

Ik kan mij niet herinneren een vraag van hem beantwoord te hebben. Hij plaatste een paar keer een wonderlijke en/of onhebbelijke reactie na de mijne met een persoonlijke sneer.

Jammer dan.

tenormin
door tenormin - Sep 9, 2014 om 01:27
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 8 sep 2014, 23:52]
@tenormin: ook al 'loopt' het niet altijd lekker tussen ons (althans onze reacties): je gaat je toch niet op laten fokken door een ordinaire forumtrol? Niet doen, slecht voor je gezondheid (om misverstanden te voorkomen: ik meen het).

Dat is een duidelijk en een voor mij plezierig antwoord. Tussen ons loopt het inderdaad nooit 'lekker', daar heb ik geen problemen mee. Wat ik nu zie, beetje laat, is dat de TS met zijn kritiek tijger1 een topantwoord heeft gegeven. Is er toch nog enige zelfkennis van hem/haar. En is tijger 1 een vrouw met de ballen die ik mis.

door 1953 - Sep 9, 2014 om 03:46
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=robm schreef op maandag 8 sep 2014, 12:54]Het verontrust en stoort mij dat in de rubriek "vraag en antwoord" een aantal mensen zijn die overal antwoord op weten. Dit uiteraard geheel vrijblijvend, iemand die echt met een probleem zit kan de vrijblijvende (vaak onzinnige) antwoorden niet verantwoordelijk stellen voor een faliekant mislukt resultaat. De door VARA tot expert benoemde mensen die overal verstand van hebben (belastingen,banken,verzekeringen, aan elkaar klevende plakjes kaas, auto's, mobiele telefonie, DHZ enz. enz. reageren duizenden keren per jaar!!!!!!

Mensen als tenormin, tijger1 en freya geven 2500 tot 4000 reacties per jaar over alles wat los en vast zit.
Hopelijk nemen de lezers de "deskundige" antwoorden met een korreltje zout en laten deze experts ook wat ruimte aan mensen die er echt verstand van hebben.
De bedoeling is de vragenstellers te helpen ipv tijdsverdrijf voor mensen die kennelijk niet zoveel te doen hebben.
Rob

Even iets rechtzetten: Freya is sinds medio maart 2013 inactief!

Er zijn anderen die meer intensiever 'vraag & beantwoord' beantwoordden, o.a.: edrick3, czar!

Of deze mensen ook daadwerkelijk echt deskundig zijn, zij worden en werden nimmer door Kassa benoemd, integendeel zij boden zichzelf aan middels registratie. Ervoeringen van de experts kunnen bijdragen tot een probleemoplossing.

Vroeger was sleutelaar een der beste experten op het gebied van auto's.

Maar betweters zaten en zitten er hier ook tussen de experten, die soms lijnrecht tegenover de werkelijkheid stonden en volhardend waren, o.a. (inactieve) ikbenik.

Ja, er zijn experten die dag en nacht een passie hebben om maar vragen dan wel discussiërend de nodige punten verzamelen en zowat 24/7 op deze site aanwezig zijn. Zo was vroeger (inactieve) read de tipkoning alhier.

diumenge
door diumenge - Sep 9, 2014 om 06:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@1953 voor iemand die lid is sinds 27 februari 2014 ben je goed op de hoogte van de geschiedenis...

rubyn
door rubyn - Sep 9, 2014 om 07:35
146 Antwoorden / 18 Vragen

@robm zegt dat experts mensen zijn die "te veel tijd over hebben"? Waarom start hij dan zelf dit nutteloze, kwetsende topic? Dát is volgens mij een geval van teveel tijd over...

hutch
door hutch - Sep 9, 2014 om 08:00
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Heb de redactie verzocht om deze babbel/kwebbelbox te sluiten.

Of zoals de redactie zelf netjes stelt:

"De internetredactie hanteert de stelregel dat de Kassa-site is bedoeld voor consumentenkwesties. Vragen stellen daarover kan in Vraag & Beantwoord, consumentendiscussies kunnen gevoerd worden in ons interactieve onderdeel Discussies. Omdat het aan de orde gestelde geen consumentenzaak betreft wordt dit topic gesloten."

zoekster
door zoekster - Sep 9, 2014 om 09:06
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=hutch schreef op dinsdag 9 sep 2014, 08:00]Heb de redactie verzocht om deze babbel/kwebbelbox te sluiten.

Of zoals de redactie zelf netjes stelt:

"De internetredactie hanteert de stelregel dat de Kassa-site is bedoeld voor consumentenkwesties. Vragen stellen daarover kan in Vraag & Beantwoord, consumentendiscussies kunnen gevoerd worden in ons interactieve onderdeel Discussies. Omdat het aan de orde gestelde geen consumentenzaak betreft wordt dit topic gesloten."
Dat had je natuurlijk gisteren om 8 uur 's ochtends ook wel kunnen bedenken, maar toen babbelde je zelf ook maar al te graag mee.

ro
door robm - Sep 9, 2014 om 10:50
17 Antwoorden / 4 Vragen

Nee rubyn dat is geen kwestie van teveel tijd over, maar pure ergernis aan de vervuiling van een serieuze en voor vele mensen nuttige rubriek als Vara vraag en antwoord door zelfbenoemde deskundigen die graag expert worden genoemd.
Laten deze mensen a.u.b gaan puzzelen of bingo spelen dan kunnen ze de reacties op serieuze vragen over laten aan echte ervaringsdekundigen.
Het niveau van de meeste antwoorden op mijn ergernis spreekt boekdelen !!

de eelco
door de eelco - Sep 9, 2014 om 11:05
607 Antwoorden / 92 Vragen

[quote=diumenge schreef op dinsdag 9 sep 2014, 06:29]@1953 voor iemand die lid is sinds 27 februari 2014 ben je goed op de hoogte van de geschiedenis...

whahahahahahaa...
je zal bijna gaan denken dat ze al meerdere namen heeft gehad :) :) :)

zoekster
door zoekster - Sep 9, 2014 om 11:06
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=robm schreef op maandag 8 sep 2014, 21:57]Op 9300 vragen 8000 keer reageren. Best wel sneu, hebben ze bij Margriet of Libelle geen leuk kwebbelforum voor dames op leeftijd die niks anders te doen hebben.
voor mij is deze discussie gesloten, te hoog onzingehalte
Maar toch weer niet dus. Je bedoelde dat je het laatste woord wilde hebben?

ro
door robm - Sep 9, 2014 om 11:12
17 Antwoorden / 4 Vragen

@zoekster Ik heb al meerdere voorzetten voor open doel laten liggen, maar deze kon ik echt niet weerstaan.
maak je geen zorgen, er komen altijd deskundigen na mij voor het laatste woord

zoekster
door zoekster - Sep 9, 2014 om 11:21
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=robm schreef op dinsdag 9 sep 2014, 11:12]@zoekster Ik heb al meerdere voorzetten voor open doel laten liggen, maar deze kon ik echt niet weerstaan.
maak je geen zorgen, er komen altijd deskundigen na mij voor het laatste woord
Reageer dan niet als je eerst beweert dat je niet meer wilt deelnemen aan de 'discussie'.
Je bent dus eigenlijk zelf iemand die het niet na kan laten om maar oeverloos door te gaan.

Why don't you practice what you preach?

tijger1
door tijger1 - Sep 9, 2014 om 11:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@@@

Maar dankzij onze @robm hebben we toch mooi weer wat punten voor de sterren gescoord, met zelfs nog een Topantwoord erbij.

Veel dank @robm.;-)

ro
door robm - Sep 9, 2014 om 11:30
17 Antwoorden / 4 Vragen
mebo
door mebo - Sep 9, 2014 om 11:39
153 Antwoorden / 40 Vragen

Met enige verbazing en ongeloof heb ik hedenmorgen dit topic en de reacties daarop gelezen.

@robm,
Van harte gefeliciteerd met het beoogde succes van uw opmerkingen, verwijten , beschuldigingen of hoe u het ook is te benoemen in uw topic.
Het is u gelukt om deelnemers in de verdediging te drukken en soms tegen elkaar uit te spelen.
Helaas voor u is hier echter niemand een expert, specialist of deskundige op alle gebieden.
Een ieder tracht op zijn/haar eigen wijze om vragenstellers te helpen en dit meestal naar eer en geweten.
Enkel deelnemers hebben vanwege hun jarenlange deelname een soort haat liefde verhouding gekregen zonder elkaar persoonlijk te kennen.
Zij vechten met woorden op schrift, meestal onbeduidende, meningsverschillen met elkaar uit en daar lijkt mij helemaal niets mis mee, zolang de vragensteller maar in zijn/haar waarde wordt gelaten.

In uw reactie van 9-9-2014, 11,12 noemt u zichzelf toch ook een "deskundige", alleen is daar in de praktijk nog niets van gebleken. Misschien kunt u, met uw zelf verklaarde deskundigheid, eens aan alle leden op dit forum laten zien hoe deskundig u werkelijk bent.
Ik ben in ieder geval zeer gedesinteresseerd in de reacties die u gaat geven, want ook in dit topic heeft u nog niets zinnigs kunnen modereren en is het bij schofferen gebleven.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 9, 2014 om 12:24
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Ondertussen is de muis oververhit geraakt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 9, 2014 om 13:02
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Meningen kunnen verschillen en dat gebeurt dus ook. Uitgangspunt van deze site is en blijft dat wordt geacht dat 'experts' een antwoord geven waarvan zij met goede maar ook op basis van kennis (en dat kan wel degelijk ook via zoekmachines te verkrijgen zijn) vragen beantwoorden.

Een probleem hier - en dat speelt al jaren - is dat er soms discussie worden gestart en veelal ook terwijl de TS helemaal niet meer reageerde, ook niet bij navraag.
In dat geval worden dan spijtig genoeg gegeven goed bedoelde antwoorden 'afgekat'.

Dat wil niet zeggen, naar mijn mening, dat het wel degelijk mogelijk moet zijn om eveneens op basis van kennis en ervaring vermeende onjuiste reacties te weerleggen met goede argumenten en zonder alsdan 'te katten'.

Diegenen die al langer deelnemen aan dit vraag en antwoord forum weten dat ik ook af en toe die discussie wel aanging en zelfs bijv. met tijger1 die overigens naar mijn nadrukkelijke mening wel degelijk overwegend goede reacties geeft en ook integere reacties, Van genoemde Frya heb ik eigenlijk nooit foutieve reacties gezien, in tegendeel Frya heeft mij wel eens terecht gewezen op niet juiste of geheel juiste reacties mijnerzijds (hetgeen ik dan ook toegaf).

Om reden van onredelijke opmerkingen, zacht uitgedrukt, over sommige van mijn reacties, vooral berustend op kennis en ervaring met wetgeving, heb ik mij geruime tijd onthouden van het geven antwoorden ( en daarmee de top 5 verlaten).

czar
door czar - Sep 9, 2014 om 17:22
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Ik kijk alleen even naar de sterren als ik het vermoeden heb dat iemand zich snel even heeft aangemeld om z'n bedrijfje weer in een positief daglicht te krijgen. Bij 1 ster meteen even profiel bekijken.
Voor de rest: afschaffen dat huidige systeem.

Beter systeem: geef de lees- en schrijf activiteit van de leden aan, bijv. van de afgelopen 3-6 maanden.
En zet de aanmelddatum eens in de profielen.

Maar ja, je kunt 100 suggesties doen, Kassa! doet er toch niks mee.

edrick3
door edrick3 - Sep 9, 2014 om 17:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=czar schreef op dinsdag 9 sep 2014, 17:22]

Maar ja, je kunt 100 suggesties doen, Kassa! doet er toch niks mee.

Dat blijkt wel uit het feit dat dit topic nog steeds op de site staat!

tijger1
door tijger1 - Sep 9, 2014 om 17:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@czar

De aanmelddatum staat in het profiel.

Alleen heel wonderlijk bij de topicstarter niet. Er is nog wel een andere robm maar dan met een jaartal er achter.

edrick3
door edrick3 - Sep 9, 2014 om 17:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....De aanmelddatum staat in het profiel......

Alleen als je zoekt op gebruikersnaam.

czar
door czar - Sep 9, 2014 om 18:01
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 9 sep 2014, 17:27]Dat blijkt wel uit het feit dat dit topic nog steeds op de site staat!

Och, ik vind dat niet zo erg hoor.
Dat beetje tekst in de database kost geen drol en als het storend wordt, dan lees ik wel een ander topic. Ik ben er dan ook helemaal niet op tegen dat er flink na-gediscussieerd wordt als het antwoord voor TS allang duidelijk is. Daar leren we allemaal weer van.

Mensen als tenormin, tijger1 en freya geven 2500 tot 4000 reacties per jaar over alles wat los en vast zit.
Wat bezielt iemand om dat uit te zoeken?
Ik vrees dat robm zelf graag allemaal sterretjes heeft, maar er achter komt dat tíe daar wel erg veel voor moet doen. Dat ligt niet aan hem, maar aan het systeem.

tijger1
door tijger1 - Sep 9, 2014 om 18:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hij heeft zelfs de 100 punten voor het aanmelden niet.

czar
door czar - Sep 9, 2014 om 18:16
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 9 sep 2014, 17:55].....De aanmelddatum staat in het profiel......
Alleen als je zoekt op gebruikersnaam.
Ahh daar, wat omslachtig.
Dat is ook je profiel niet hè, da's het lijstje met search-results ...

Ik zie net bij het zoeken dat ik nog 1080 berichtjes moet voor het volgende level.
Ook nog nooit eerder gezien die scorelijstjes ed.

ff een scriptje schrijven dan maar? Da's sneller dan 1080 handmatig te doen.

czar
door czar - Sep 9, 2014 om 18:19
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 9 sep 2014, 18:03]Hij heeft zelfs de 100 punten voor het aanmelden niet.

Ik denk dat hij zich inmiddels heeft afgemeld, vandaar dat er ook geen aanmelddatum meer staat.
nog 1078 :-)

edrick3
door edrick3 - Sep 9, 2014 om 18:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=czar schreef op dinsdag 9 sep 2014, 18:19]
nog 1078 :-)

Gewoon volhouden! ;-)

ro
door ron530 - Sep 9, 2014 om 18:39
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ook maar een duit in het zakje. Als een persoon een openingsvraag stelt is de informatie die gegeven wordt vaak heel summier, de reacties die deze persoon gaat krijgen is gebaseerd op het vragen van meer info. Zodra vraagsteller die info verstrekt kan er inhoudelijk op de vraag ingegaan worden. Contractvormen worden middels google gecheckt want niet iedereen heeft het zelfde contract en dat is wel nodig om een zinnig antwoord te kunnen geven.
Wat jammer genoeg ook vaak voorkomt is dat een persoon een vraag stelt omdat hij/zij domweg te lui of onbekend met google is want 9 van de 10 keer is het antwoord binnen een minuut gevonden. Toch zijn wij "experts" met z'n allen bereid om dat voor ze te doen, niet uit verveling maar behulpzaamheid. Anders dan andere forums huilen we niet met de wolven mee, als een vraagsteller echt fout zit wordt dat ook vermeldt en dat is hard maar het is dan niet anders. Die vraagstellers zoeken hun heil elders net zolang tot ze een forum vinden waarin ze wel medestanders krijgen "trosradar" is daar een hele goede voor. Ik ben daar ook lid van en met plezier want ik lig regelmatig dubbel van het lachen.

czar
door czar - Sep 9, 2014 om 18:50
1209 Antwoorden / 20 Vragen

De kwaliteit van het antwoord is vaak voor een deel afhankelijk van de informatie die gegeven wordt (of achtergehouden) in de vraag. Dat sommige mensen wat minder kunnen googlen kom ik wel vaker tegen. Daarbij moet je ook de gevonden informatie nog op waarde kunnen inschatten en desnoods dubbelchecken. En dan moet je het ook nog begrijpen. Ik help m'n moeder ook bij dat soort dingen, dan is het 'Czar, doe jij dat maar even hoor' (mijn moeder noemt mij ook zo :-))
Het is vaak toch onkunde, onzekerheid etc en lang niet altijd luiheid.

En wat Tros Radar aangaat: ik kan je zo heel wat topics opnoemen waar de TS er flink van langs krijgt, en al helemaal al die bedrijven die daar hun gezicht proberen te redden, maar misschien pik ik er andere topics uit als ron530, dat kan.

ro
door ron530 - Sep 9, 2014 om 19:17
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@czar, onze interessegebieden zullen verschillend zijn maar toch, ik probeer hier antwoorden te geven op basis van de informatie die vraagsteller geeft. Vaak kan dat met tips maar in problematische financiële kwesties blijft het voor mij bij doorverwijzen naar mogelijke instanties. Hoe dan ook dit forum heeft mij vaak geholpen en ik help nog steeds anderen, dat ik soms een bedankje krijg is leuk maar voor mij hoeft het niet want daar doe ik het niet voor.

door 1953 - Sep 9, 2014 om 20:29
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Iedereen is zo wat de revue gepasseerd van de (slapende) experten, lijkt wel een ouwe knarren reünie?

Er zijn ook experten die hierover wijselijk hun geschift achterwege laten.

Zo denk ik ook dat czar de vernieuwde read weleens zou kunnen zijn, of dat ook daadwerkelijk zo is?

zoekster
door zoekster - Sep 9, 2014 om 20:35
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=1953 schreef op dinsdag 9 sep 2014, 20:29]

Zo denk ik ook dat czar de vernieuwde read weleens zou kunnen zijn, of dat ook daadwerkelijk zo is?
Nee, dat is niet zo, maar jij bent wel wolfgang wolfe, sweeterlake en nog wat andere forumnamen.

diumenge
door diumenge - Sep 9, 2014 om 20:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Vergeet wendy-claire, gudinne freya en börgemeister niet ;-)

czar
door czar - Sep 9, 2014 om 20:49
1209 Antwoorden / 20 Vragen

@ron530: het was helemaal niet als commentaar bedoeld hoor, zeker niet op jou.
Ik gaf gewoon mijn visie aan, anders had ik wel @ron530 erbij gezet of iets gekwoot.
Ik heb overigens 10x liever dat iemand een linkje aangeeft dan dat hij een hele pagina kopieert in een topic.

Ik was het alleen niet eens met je opmerking dat bij Tros Radar vaak wordt mee gehuild met TS, maar misschien komt dat omdat jij en ik andere onderwerpen lezen op het forum van Tros Radar.
Ik zie inhoudelijk weinig verschil tussen dit forum en dat van Tros Radar.

czar
door czar - Sep 9, 2014 om 21:01
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=1953 schreef op dinsdag 9 sep 2014, 20:29]Zo denk ik ook dat czar de vernieuwde read weleens zou kunnen zijn, of dat ook daadwerkelijk zo is?
Ik weet niet of ik dat als compliment moet opvatten :-)
Ik kan je uit het ongewisse helpen, maar of ik dat wel wil?
Laten we er een kwis van maken :-)

czar
door czar - Sep 9, 2014 om 21:07
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Volgens mij is @robm gewoon het alter-ego van @tijger1, of vice versa
Denk daar maar eens over na!

tenormin
door tenormin - Sep 9, 2014 om 21:10
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=czar schreef op dinsdag 9 sep 2014, 21:07]
Volgens mij is @robm gewoon het alter-ego van @tijger1, of vice versa
Denk daar maar eens over na!

Nee, geloof ik niet, net zo min als jij "read" zou zijn is tijger1 geen alter ego van : krijg de naam niet getypt, de TS dan maar.

czar
door czar - Sep 9, 2014 om 21:17
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tenormin schreef op dinsdag 9 sep 2014, 21:10]Nee, geloof ik niet, net zo min als jij "read" zou zijn is tijger1 geen alter ego van : krijg de naam niet getypt, de TS dan maar.

Ik zeg: maandag 8 sep 2014, 22:03, een historisch moment.

tijger1
door tijger1 - Sep 9, 2014 om 21:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@@@@@

Heeft iemand Sybil weleens gelezen? Zij was dus met zijn zestienen. Moet ik nog heel wat alter ego's er bij zoeken.;-)

tijger1
door tijger1 - Sep 9, 2014 om 21:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En dan nog wat, ons geacht medeforumlid @robm kan niet rekenen. Ik prijs mij gelukkig dat wel te kunnen.

czar
door czar - Sep 9, 2014 om 21:31
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 9 sep 2014, 21:26]En dan nog wat, ons geacht medeforumlid @robm kan niet rekenen. Ik prijs mij gelukkig dat wel te kunnen.
Zie je wel, gespleten persoonlijkheid, de ene helft kan het niet en de andere helft kan het wel. Dat is alweer bewijs 2.
Ik wist wel dat ik het goed gezien had :-)

ro
door robm - Sep 9, 2014 om 21:37
17 Antwoorden / 4 Vragen

Nu dat gebleken is dat het forum in beslag is genomen door een 15tal zelfingenomen egotrippers zal ik mij per omgaande uitschrijven en kunnen jullie jezelf en elkaar verder bevredigen. Ik heb mij vergist, Libelle en Margriet fora zijn te hoog gegrepen voor jullie. Wie niet inziet dat 8000 keer reageren op 9300 vragen absurd is is mijn aandacht niet waard

tijger1
door tijger1 - Sep 9, 2014 om 21:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@robm

Houd uw woord. ;-)

tenormin
door tenormin - Sep 9, 2014 om 21:49
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=czar schreef op dinsdag 9 sep 2014, 21:17]Ik zeg: maandag 8 sep 2014, 22:03, een historisch moment.

Kan niet geloven dat TS en tijger1 één en dezelfde persoon zijn. Maar misschien ben ik te goedgelovig en jij dus helemaal niet. Komen daar toch niet achter.

rubyn
door rubyn - Sep 9, 2014 om 21:52
146 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=robm schreef op dinsdag 9 sep 2014, 21:37]... zal ik mij per omgaande uitschrijven ...

Iemand hier die er tegen is?

aurora1
door aurora1 - Sep 9, 2014 om 21:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@tijger1, had Sybil die uiteindelijk niet goed onder controle?

czar
door czar - Sep 9, 2014 om 22:25
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=rubyn schreef op dinsdag 9 sep 2014, 21:52]Iemand hier die er tegen is?
Ja ik!
Geintje is leuk, maar we moeten het niet te ver drijven.
Ik wil niet dat @robm verongelijkt opstapt, ook anderen niet.
Robm had natuurlijk een dergelijke reactie kunnen verwachten met zijn topic, maar hij mag dat natuurlijk wel schrijven. Dus robm, please stay! Critici zijn hard nodig. Het moet hier geen ons-kent-ons clubje worden, anders begint het op een sekte te lijken.

zoekster
door zoekster - Sep 9, 2014 om 23:00
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=czar schreef op dinsdag 9 sep 2014, 22:25]Dus robm, please stay!

Stel je niet zo aan. Als robm wil gaan dan gaat hij. Hij is een vrije geest hoor.
Als hij nou geweldige bijdragen had geleverd aan gestelde vragen dan zou het jammer zijn. Maar tot nu toe heb ik alleen maar afzeikerij gelezen van hem. Volgens mij gaat het hier om vraag en antwoord. Kun en wil je daar je steentje aan bijdragen, prima.
Alleen maar kritiek leveren op anderen, daar is het forum niet voor bedoeld.

acjzr1
door acjzr1 - Sep 9, 2014 om 23:07
295 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=robm schreef op dinsdag 9 sep 2014, 21:37]Nu dat gebleken is dat het forum in beslag is genomen door een 15tal zelfingenomen egotrippers zal ik mij per omgaande uitschrijven en kunnen jullie jezelf en elkaar verder bevredigen. Ik heb mij vergist, Libelle en Margriet fora zijn te hoog gegrepen voor jullie. Wie niet inziet dat 8000 keer reageren op 9300 vragen absurd is is mijn aandacht niet waard

Dat zou best wel jammer zijn!

Ik ben dan wel van mening dat dit onderwerp bij "discussies" thuis hoort en niet bij "vraag en antwoord". Er is immers sprake van een opmerking waar men een reactie op wenst en niet om een vraag waar een antwoord op gevraagd wordt.

Ik ben al meer dan tien jaar actief op diverse fora en reageer alleen als ik echt iets te zeggen heb.
Dat kan zijn wanneer er anderen onzin verkondigen over iets waar ik verstand van heb (of denk te hebben :) ). Of als er nog geen goed antwoord gegeven is of een aanvulling op een antwoord nuttig zou kunnen zijn. Ik ben absoluut niet op zoek naar sterren, hoge waarderingen of iets dergelijks. Er zijn ook mensen actief op diverse fora die zo veel mogelijk reageren op van alles en nog wat, ook als ze niets zinnigs te zeggen hebben en totaal geen kennis (blijken te) hebben over het onderwerp waarop ze reageren. Deze mensen verzamelen sterren of iets dergelijks, maar voegen niets nuttigs toe aan het forum.

De mogelijkheid om een antwoord als "Topantwoord" of zo iets te bestempelen helpt ook niet aangezien vaak niet de beste antwoorden dit predicaat krijgen.
Het zijn meestal antwoorden die "intelligent" over komen, maar vaak niets zinnigs of behulpzaams bevatten.

Het zou beter zijn wanneer moderators de pedicaten uit zouden delen.
Of schaf heel die zooi maar af...

Dan blijven er alleen nog mensen over die willen helpen en geen mensen die willen "presteren" of "scoren".

Daar heeft namelijk niemand iets aan.

tijger1
door tijger1 - Sep 9, 2014 om 23:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=aurora1 schreef op dinsdag 9 sep 2014, 21:55]@tijger1, had Sybil die uiteindelijk niet goed onder controle?

Ik geloof het wel, maar het is al verschrikkelijk lang geleden dat ik het boek gelezen heb.

Dus ik zal mezelf ook maar bij elkaar vegen en weer één worden. ;-)))

tijger1
door tijger1 - Sep 9, 2014 om 23:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=tenormin schreef op dinsdag 9 sep 2014, 21:49][quote=czar schreef op dinsdag 9 sep 2014, 21:17]Ik zeg: maandag 8 sep 2014, 22:03, een historisch moment.

Kan niet geloven dat TS en tijger1 één en dezelfde persoon zijn. Maar misschien ben ik te goedgelovig en jij dus helemaal niet. Komen daar toch niet achter.

Beste Tenormin, u zette er geen ironie teken achter, dus ik neem aan dat uw opmerking serieus is. Ik ben echt alleen maar mezelf. En Tijger was 14 jaar lang onze heerlijke kater. Ik vaar niet onder valse vlaggen.

czar
door czar - Sep 9, 2014 om 23:59
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=zoekster schreef op dinsdag 9 sep 2014, 23:00]Alleen maar kritiek leveren op anderen, daar is het forum niet voor bedoeld.
Maar dat houdt die anderen wel scherp.
Het is niet zo dat @robm in elke rubriek continue alleen maar kritiek heeft. Hij is het hier niet aan het vol spammen. En als je iets verder kijkt dan het Kassa! forum lang is, dan wordt het in de buitenwereld toch wel gezien als het ouwe-wijven forum waar niet de grootste lichten van Nederland actief zijn. Zeker niet v.w.b. de vragenstellers en hun vragen. 90% van de antwoorden zijn dan ook binnen 1 minuut op google te vinden. Wat dat aangaat heeft robm dus nog een punt ook.

czar
door czar - Sep 10, 2014 om 00:11
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=acjzr1 schreef op dinsdag 9 sep 2014, 23:07]De mogelijkheid om een antwoord als "Topantwoord" of zo iets te bestempelen helpt ook niet aangezien vaak niet de beste antwoorden dit predicaat krijgen.
Het zou beter zijn wanneer moderators de pedicaten uit zouden delen.

Ik pik de 2 dingetjes eruit waarmee ik het juist niet eens ben.
Voor de rest onderschrijf ik je betoog volledig.

Ik vind juist dat de TS de enige is die kan bepalen of een reactie op een vraag voor TS zinvol is of is geweest. Ik zou juist willen dat een TS gemotiveerd wordt dat ook aan te geven, misschien wel lichtelijk gedwongen. Zoals op E-bay: je moet nog een aantal beoordelingen doen!

Moderatoren zijn niet de aangewezen personen om een inhoudelijk waardeoordeel te geven over de antwoorden. Hebben die dan overal verstand van? Ze moeten natuurlijk wel mensen beschermen als die bijv. hun privé gegevens online zetten, of als de boel volledig uit de hand loopt.

tijger1
door tijger1 - Sep 10, 2014 om 00:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een wonderlijke redenatie. Omdat de vragenstellers niet "de grootste lichten zijn" is dit een ouwe wijven forum?

Niemand is verplicht hier lid te worden. De Ts heeft mijns inziens nog nergens een nuttig antwoord gegeven, maar ik kan daar overheen gelezen hebben. Graag een link naar een nuttig antwoord van hem.

Hier worden over tal van onderwerpen en kwesties vragen gesteld en met heel veel reacties zijn heel veel mensen geholpen.

En wat de buitenwereld van dit forum vindt, zal me worst wezen. Wie dat vindt, blijft maar weg.

zoekster
door zoekster - Sep 10, 2014 om 00:21
10965 Antwoorden / 34 Vragen

TS in de boeien tenzij hij/zij aangeeft of hij geholpen wordt met zijn vraag. Ja hoor!

Truste!

czar
door czar - Sep 10, 2014 om 00:37
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 10 sep 2014, 00:12]Wat een wonderlijke redenatie. Omdat de vragenstellers niet "de grootste lichten zijn" is dit een ouwe wijven forum?

U concludeert een causaal verband uit mijn woorden door ze enorm te verdraaien.
Ik geef aan hoe een deel van de buitenwereld aankijkt tegen het Kassa! forum: een ouwe-wijven-forum waar niet de grootste lichten rondlopen. Wijs het causale verband eens aan. Een beetje zelfreflectie op z'n tijd is ook niet ongezond.

[quote=tijger1 schreef op woensdag 10 sep 2014, 00:12]Niemand is verplicht hier lid te worden. De Ts heeft mijns inziens nog nergens een nuttig antwoord gegeven, maar ik kan daar overheen gelezen hebben. Graag een link naar een nuttig antwoord van hem.

Ik weet niet eens of het een HEM is en u bepaalt wat zinnig is?
Wat u zinnig vindt, dat is het ook en al het andere is niet zinnig? Let op: dat is een vraag hè.

[quote=tijger1 schreef op woensdag 10 sep 2014, 00:12]Hier worden over tal van onderwerpen en kwesties vragen gesteld en met heel veel reacties zijn heel veel mensen geholpen.

Dat ontken ik toch ook helemaal niet. Er wordt prima werk geleverd, geheel gratis en vrijblijvend.

[quote=tijger1 schreef op woensdag 10 sep 2014, 00:12]En wat de buitenwereld van dit forum vindt, zal me worst wezen. Wie dat vindt, blijft maar weg.
Nou, dat blijkt niet, dat u het worst zal wezen, anders had u niet zo fel gereageerd.
En waarom moeten anderen weg blijven? Is het soms uw speeltje en mag niemand daar kritisch over zijn? U vindt toch ook heel veel van bedrijven en geeft uw mening daarover. Nou, dan moet u daar maar niet meer kopen als het u niet aan staat. Dat is wel ongeveer de grootste dooddoener die er is.

Heerlijk, ik heb weer eens zo'n bui :-)

door 1953 - Sep 10, 2014 om 02:59
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=czar schreef op dinsdag 9 sep 2014, 21:07]
Volgens mij is @robm gewoon het alter-ego van @tijger1, of vice versa
Denk daar maar eens over na!

Je kan maar één account te gelijk hebben volgens het reglement. Edoch er zijn mouwen aan te knopen middels een hotspot elders, op het werk doch iniedergeval met een ander IP-adres.

door 1953 - Sep 10, 2014 om 03:03
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tenormin schreef op dinsdag 9 sep 2014, 21:49][quote=czar schreef op dinsdag 9 sep 2014, 21:17]Ik zeg: maandag 8 sep 2014, 22:03, een historisch moment.

Kan niet geloven dat TS en tijger1 één en dezelfde persoon zijn. Maar misschien ben ik te goedgelovig en jij dus helemaal niet. Komen daar toch niet achter.

Wat re denken van 'vliegende rob' slapend of inactief!

costnix
door costnix - Sep 10, 2014 om 06:40
2874 Antwoorden / 1 Vragen

tijger1
Zo heb ik ook mijn alias gekozen. Costnix was mijn jeweetwelkater, waarbij ik 18 jaar heb ingewoond en heb bediend :-)

costnix
door costnix - Sep 10, 2014 om 06:51
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@1953
Gewoon via een proxy werken op IP-spoofing en zoals de Britten zeggen "Bob is your uncle".

diumenge
door diumenge - Sep 10, 2014 om 07:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@costnix, dat hoef je 1953 niet te vertellen hoor. 1953 is hier namelijk dé enige echte expert, in het houden van meerdere accounts dan...

Redacteur
door Redacteur - Sep 10, 2014 om 11:55
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Dit topic sluiten we. Iedereen heeft z'n bijdrage kunnen leveren. Bovendien gaat het niet meer over het aan de orde gestelde.

De redactie