sa
door sanzz May 29, 2019 om 10:22
Auto & vervoer

Extra kosten door slechte aflevering montagebedrijf

Mijn auto heb ik bij First Transmissie in Schiedam gebracht voor revisie versnellingsbak.
Nu heb ik de auto gister op kunnen halen en blijkt dat ze door nalatigheid (en te laat aan mijn auto te zijn begonnen) de turbo niet goed te hebben gemonteerd.
Ik ben hierdoor met twee kleine kinderen langs een snelweg te komen staan. Ik heb de duitse ANWB moeten bellen (omdat mijn auto duits is) en die gingen voor mij iemand regelen. Ik heb daar 2,5 uur langs de weg gestaan en de levens van de twee kleine kinderen mee op het spel gezet.
Na 2,5 uur kwam er een bedrijf mij helpen maar deze moest ik wel direct € 145 aftikken omdat ik duits verzekerd ben.
Ik heb vervolgends vandaag First Transmissie gebeld en het verhaal voorgelegd. Deze jongeman was zeer agressief en gaf aan dat het hem "geen reet kon boeien"?? Verder werd ik even belachelijk gemaakt omdat k een vrouw ben en ik geen monteur ben, dus ik moest mijn mond dichthouden.
Ik heb nu door hun in een gevaarlijke situatie 's avonds tot laat langs de snelweg gestaan en extra kosten moeten maken. Hun willen hier geen schuld op zich nemen.

Mag dit zomaar?

6746 8 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 29, 2019 om 10:26
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Is het bedrijf aangesloten bij BOVAG? Dien dan daar een klacht in en hoe dan ook kunt u recht onlenen aan hetgeen wettelijk is bepaald over wanprestatie: Zie http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html, schade bij niet (goed) nakomen van een overeenkomst., In uw geval de revisie overeenkomst.

Zie ook : https://www.omnius.nl/advocaat-aansprakelijkheidsrecht/onrechtmatige-daad-en-wanprestatie/

tijger1
door tijger1 - May 29, 2019 om 10:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik vegrijp het verhaal niet zo goed. U woont in Nederland, maar bent Duits verzekerd? Of u woon in Duitsland, maar laat uw versnellingsbak in Nederland reviseren?

deexpert
door deexpert May 29, 2019 om 12:03
104 Antwoorden / 2 Vragen

Ja en TIJGER1 maakt dat wat uit? Aannames. Alweer een suf antwoord van de 38165.

ho
door holy53 May 29, 2019 om 14:00
68 Antwoorden / 1 Vragen

Voor de rest alles goed, DEEXPERT??

me
door mein33 - May 29, 2019 om 11:04
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Indien u lid bent van de ADAC, dan krijgt u in Nederland pechhulp van de ANWB en daar zijn, behoudens gebruikte onderdelen, geen kosten aan verbonden.
Dus direct afrekenen, voor dat er ook nog maar iets voor u is gedaan, is dan niet aan de orde.

Ben benieuwd over welke soort verzekering u het heeft, want u zou de rekening van de hulpdienst dan bij die verzekering moeten kunnen indienen, anders heeft een dergelijke verzekering geen nut.

ne
door neodutchio - May 29, 2019 om 11:25
5129 Antwoorden / 12 Vragen

2,5 uur op een snelweg gestaan? Dankzij Incident Management wordt iemand zo snel mogelijk van een snelweg afgehaald. Pechhulpverzekerinf of niet, rijkswaterstaat betaald deze kosten. Snelwegen moeten namelijk zo snel mogelijk vrij gemaakt worden. Dus 2,5 op een snelweg gestaan met kleine kinderen lijkt mij sterkt.
Zoals al vermeld, als u klant bent bij de ADAC wordt u in Nederland gewoon geholpen. Overigens in elk land waar een samenwerking is met de ARC. Zijn de kosten voor de pechhulp of voor onderdelen geweest? Is de auto weer gemaakt en kon u rijdend weer uw weg vervolgen? Als de turbo niet goed gemonteerd is geweest en dit achteraf gewoon gedaan is door de ANWB snap ik niet waar die kosten vandaan komen. Tenzij u geen lid bent en ter plekke moest betalen.

Uw vraag roept teveel wedervragen op waardoor antwoord geven vrij lastig is.

mo
door mof - May 29, 2019 om 14:38
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, dat mag, totdat u hard kunt maken dat de turbo door hun verkeerd is geplaatst. Verder doet het er inderdaad niet toe dat u uw k8nderen in gevaar hebt gebracht. Dat doet u zelf. U neemt het risico zelf als u ze met de auto meeneemt. De enige schade zijn de kosten dieuw verzekering niet vergoedt en evt tijdsvergoeding (geld voor tijd). Maar dat laatste, tja, er bestaat altijd het risico dat u met pech komt te zitten als u onderweg bent, dus ook daarvan zult u echthard moeten kunnen maken dat Transmissie nalatig is geweest

marita5
door marita5 May 29, 2019 om 14:58
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@mof , Wat èèn flutantwoord . Verder doet het er inderdaad niet toe dat u uw k8nderen in gevaar hebt gebracht. Dat doet u zelf. U neemt het risico zelf als u ze met de auto meeneemt. Alsof Ts op voorhand kon weten dat zij met pech op een snelweg kwam te zijn .

ne
door neodutchio May 29, 2019 om 15:20
5129 Antwoorden / 12 Vragen

In Nederland komt de wegenwacht binnen een half uur ter plaatse bij een pechgeval op de snelweg. Eerder zal Rijkswaterstaat al aanwezig zijn voor de beveiliging en nagenoeg altijd wordt een IM opgestart en zal de auto van de vluchtstrook weggegaald worden en op een veilige plek neergezet worden.
Jullie discussie is doelloos aangezien de tijd dat wij uren op de vluchtstrook moesten wachten op hulp al ver achter ons ligt.

jo
door jorisw May 29, 2019 om 19:57
4340 Antwoorden / 1 Vragen

@Marita: er is altijd een risico dat er iets gebeurt. En daar is niemand anders verantwoordelijk voor.

brainless
door brainless May 30, 2019 om 22:53
324 Antwoorden / 0 Vragen

@Neodutchio
Helaas heb ik 3 jaar terug stil gestaan met auto en caravan, en heeft het 1 1/2 uur geduurd voordat de ANWB er was.
Gelukkig was er een autobedrijf die (toevallig langs kwam en) ons naar een parkeerhaven een stuk verderop heeft gesleept (auto incl caravan achter zijn bus).

agapon1951
door agapon1951 - May 29, 2019 om 15:41
166 Antwoorden / Vragen

indien U aangesloten bent bij een rechts en bijstand (welk soms bij de autoverzekering ingesloten zit) zou u deze kunnen raadplegen of een juridisch adviseur. In geval het te bewijzen is, is er sprake van nalatigheid en komen de kosten voor rekening van degene die de oorzaak hiervan is. V,w,b, deze jongeman zou ik een klacht indienen bij zijn baas een dergelijk taalgebruik is buiten proportie en alles behalve in orde. Van mij kreeg hij een draai om zijn oren op een lekkere ouderwetse manier.

ne
door neodutchio May 29, 2019 om 21:53
5129 Antwoorden / 12 Vragen

U hoort hier maar 1 kant van het verhaal. Gezien de dramatiek waarmee hier al gesproken wordt kan het ook een aktie/reactie geweest zijn.

aurora1
door aurora1 - May 30, 2019 om 03:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, dat mag zomaar.
Een vreemd en warrig verhaal overigens met veel informatie die niet ter zake doet.
2,5 Uur langs de snelweg gewacht?
Dat kan toch niet? Dan hadden ze u allang weggesleept. Dat van Duits verzekerd etc. begrijp ik ook niet zo goed. De ADAC bellen voor autopech in Nederland?
En waarom moest u dat bedrag betalen of was u geen lid van de wegenwacht?

ne
door neodutchio May 30, 2019 om 08:18
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Als je als Nederlander in Frankrijk pech krijgt bel je ook de Nederlandse ANWB die de pechhulp voor je opstart. Ik denk dat TS in Duitsland woont en via zijn/haar verzekering contact heeft gezocht. Schijnbaar zit er geen pechhulp in het pakket van TS.

aurora1
door aurora1 May 30, 2019 om 11:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat idee heb ik ook en het blijft een vreemd en onduidelijk verhaal. Hoe het werkt met pechhulp weet ik sinds de jaren 60-70 vorige eeuw....