Factuur vele malen duurder dan afgesproken
Goedendag allemaal ik heb een vraag?
wij hebben onze vrachtwagen 4 weken terug naar de garage gebracht voor reparatie
de kadanz van de vrachtwagen was vastgelopen en kon dus niet meer rijden.
we zijn in gesrpek gegaan met de garage houder wat de kosten ongeveer zouden worden kwa reparaties zodat de truck weer rijden was
afgesproken aan de telefoon zouden de kosten 1300 euro zijn en zou onze trouwe vrachtwagen weer rijden.
na elke week 3 x gebeld te hebben met de garage was het nog al moeilijk om alle onderdelen te krijgen.
inmiddels zijn we 4 weken verder en vandaag 4-11-2017 kregen wij eindelijk een telefoontje van de garage hij is weer rijdend.
we waren natuurlijk harstikken blij dat de truck inmiddels naar 4 weken weer in dienst was.
maar nu komt het we konden onze vrachtwagen ophalen maar er werd vriendelijk verzocht om onze pinpas mee te nemen want de rekening was iets hoger uitgevallen dan afgesproken.
schrik niet de afgesproken kosten waren 1300 maar we konden hem vandaag mee nemen voor 3150',
nu is onze brandende vraag wat moeten wij hier mee aan we hebben de garage gevraagd waar dit vandaan kwam maar ze zeggen simpel weg de onderdelen waren wat duurder dan wij dachten nu willen ze ons de vrachtwagen alleen mee geven als wij die 3150 contant betalen
heeft iemand hier ervaring met wat wij hier nu mee aan moeten?
U hebt een vrachtwagen. Ik neem daarom aan dat u een ondernemer bent maar dit is een forum voor consumenten.
U kunt uw vraag beter stellen op www.higherlevel.nl, dat is speciaal voor ondernemers.
Er kan natuurlijk een kleine marge in de afgesproken kosten optreden, maar een prijs van bijna 2 ½ maal de opgave? Dat is niet "wat duurder".
Allereerst: heeft het bedrijf tussentijds contact met u opgenomen om mee te delen dat de kosten aanmerkelijk hoger zouden worden? U hebt tenslotte vaak genoeg gecommuniceerd!
Anders denk ik dat de ondernemer buiten zijn boekje gaat. Zie voor een ander geval, dat wel vergelijkbaar is: http://www.wetrecht.nl/autodealer-rekent-veel-meer-kosten-voor-reparatie-dan-afgesproken/.
Ondertussen zit u zonder vrachtwagen. Is het een idee om onder protest te betalen? Wat u daarvoor meot doen, kunt u hier vinden: https://www.consuwijzer.nl/huis-tuin/werkzaamheden/niet-betalen-onder-protest-betalen
Daarna is deze vervolgbrief relevant: https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/aankoop/voorbeeldbrief-betalen-onder-protest
Toegegeven, ik weet niet of u hieraan voldoende hebt. Misschien komt er nog een betere suggestie. Veel succes toegewenst.
De garage had u natuurlijk moeten bellen dat de reparatie flink duurder zou worden, maar ja niets op papier en de garage wist dat.
Wanneer u het telefoongesprek met de garagehouder heeft opgenomen heeft u nog enig bewijs om de hoogte van de rekening aan te vechten.
U kunt eens informeren bij het Juridisch loket maar ik ben bang dat er weinig anders op zit dan betalen.
Bedankt voor de reacties we hebben vaak contact gehad via de telefoon hoe de stand van zaken er voor stond we hebben dit helaas niet opgenomen maar wel 3 getuigen aanwezig dat het bedrag van 1300 euro was afgesproken uiteraard als het een paard honderd euro had gescheeld had ik jullie hier niet om advies gevraagd ze hebben nooit verteld of gevraagd of wij het ermee eens zouden zijn dat het vele malen duurder zou worden we praten hier over dik 100% duurder we willen onze vrachtwagen heel graag terug maar om de rekening zo maar te betalen vind ik wel heel makkelijk gaan de bijgevoegde links ga ik uiteraard goed doorlezen’ en hoop zo weer een stap verder te komen
Het is natuurlijk geen stijl van de garagehouder nu een rekening van €3100 te presenteren als eerder gesproken was over €1300.
Hopelijk kunt u, door de 3 getuigen, flink wat van de rekening afkrijgen.
Succes gewenst in ieder geval.
Hallo JanJonker1993 ,
Probeer klachten te voorkomen
Tip 1
Spreek van tevoren met de garage af wat ze moeten repareren. En vraag wat de reparatie ongeveer gaat kosten. Doet u dit niet? Dan is het moeilijk om achteraf te klagen over de reparatie en over de kosten.
Tip 2
Hebt u van tevoren met de garage een prijs afgesproken? Dan mag de garage maximaal 10 % van deze prijs afwijken. Als tijdens de reparatie blijkt dat de kosten hoger worden, dan moet de garage eerst contact met u opnemen
Let op
Wilt u met uw klacht naar De Geschillencommissie gaan? Dan moet u dit doen binnen drie maanden nadat u de brief naar de garage hebt gestuurd.
Is de garage niet aangesloten bij de brancheorganisatie BOVAG en niet geregistreerd bij De Geschillencommissie? In dat geval kunt u alleen nog naar de rechter gaan. Hebt u geen rechtsbijstandverzekering? Dan kunt u het beste eerst uitzoeken hoeveel het kost om naar de rechter te gaan.
https://www.degeschillencommissie.nl/consumenten/
Ik begrijp eigenlijk niet dat u met al die telefonades, de lange duur, nabestellen van onderdelen zelf niets gevraagd heeft.
Als een reparatie van een auto en i.c. een vrachtauto zo verloopt dan gaat men zich toch afvragen of die prijsinschatting nog wel klopt en daar naar vragen?
Of had u eerst gedacht dat het zwart zou zijn en was die geschatte 1300 zonder btw?
Ik denk dat u zult moeten betalen omdat er niets op papier staat en u zelf ondanks vele gesprekken nergens naar gevraagd heeft.
Die 3 getuigen weten niet of er naderhand nog andere afspraken gemaakt zijn.
Die garagehouder heeft in eerste instantie gezegd wat er vervangen moet worden in de vrachtauto en de kosten geraamd op €1300.
Na het afgesproken bedrag van €1300 heb je 12 keer gebeld. Elke keer gevraagd dat de vrachtauto al klaar was en meer niet?
Er zal toch iets besproken zijn in al die keren.
Een ding meld je, sommige onderdelen waren moeilijk te krijgen.
Wat hebben jullie toen afgesproken? Repareren met originele onderdelen wat eerst niet de bedoeling was?
Waar zit het verschil tussen de prijsopgave en de uiteindelijke rekening.
Pas als je weet waarom de reparatie zoveel duurder is uitgevallen, dan kun je proberen te onderhandelen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Continue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus
Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton, maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer
Telegraaf abonnement
DeTelegraaf verhoogd zonder vooraankondiging of communicatie het abonnement van 24.50 naar 39.00 euro per maand, mag dit zomaar, of is dit niet toegestaan. Lees meer
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen
Goedenmiddag,
In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen.
Hier is echter nooit een antwoord op gekomen.
Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er beta
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer