Pepeijn
door Pepeijn Mar 15, 2018 om 18:40
Auto & vervoer

Fiets garantie.

via het internet heb ik een nieuwe fiets gekocht, nu blijkt het balhoofd en de lagers van het stuur niet goed te zijn. is het zo als je materialen door heel nederland levert je er ook door heel nederland garantie op moet kunnen geven?

1140 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 15, 2018 om 18:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard hebt u door heel Nederland garantie. Maar wat is daarmee het probleem?

marita5
door marita5 - Mar 15, 2018 om 18:53
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Pepeijn ,

Wanneer heeft u deze fiets gekocht , en bij welk bedrijf ?

getty
door getty - Mar 15, 2018 om 19:04
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Verklaar u nader

jo
door jorisw - Mar 15, 2018 om 19:22
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Producten kunnen in heel Nederland worden opgehaald om te worden teruggestuurd naar de leverancier. Dus ja. Als je bedoelt dat je naar een willekeurige fietsenwinkel kunt gaan om je garantie te claimen: nee.

panter22
door panter22 - Mar 15, 2018 om 20:12
6599 Antwoorden / Vragen

Je moet klagen bij de internetwinkel, daar heb je de fiets gekocht en de internetwinkel verleent de garantie.

ne
door neodutchio - Mar 15, 2018 om 20:37
5147 Antwoorden / 12 Vragen

Hoe is de fiets afgeleverd? Een fiets moet afgemonteerd worden (alle verbindingen vastzetten, spaken vast zetten en alles afstellen) en behoeft vrij snel een servicebeurt om alles nog eens na te lopen. Een internetfiets wordt vaak voor uw deur gezet en zal u zelf alles aan moeten doen.

Wie heeft de fiets afgemonteerd en bij wie zijn de servicebeurten gebeurd?

newmikey
door newmikey - Mar 15, 2018 om 20:38
830 Antwoorden / 0 Vragen

Ja natuurlijk, u heeft door het hele land garantie. U moet alleen wel de fiets bij diegene brengen waar u hem aangeschaft heeft om daarvan gebruik te maken. Maar voor uw recht op garantie maakt het niet uit of u op Vlieland woont of in Zuid Limburg.

me
door mein33 - Mar 16, 2018 om 11:23
5658 Antwoorden / 28 Vragen

nu blijkt het balhoofd en de lagers van het stuur niet goed te zijn.

Wat is er precies mee aan de hand en wie heeft geconstateerd dat de lagers etc. niet goed zijn ?
Of is het een simpel gevalletje van het balhoofd afstellen waardoor de (mogelijke) speling verdwijnt !  ;-))

Grunnen.
door Grunnen. - Mar 16, 2018 om 11:34
509 Antwoorden / Vragen

Je hebt waarschijnlijk geen zin om de vragen van de forumleden te beantwoorden.De kans dat er iets verkeerds is met de balhoofdlagers is byzonder klein, want dan zou de fiets onbestuurbaar zijn.Het enige wat ik op afstand bedenken is dat het tevast is aangedraaid is en daardoor geen speling heeft..

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 18, 2018 om 12:12
16825 Antwoorden / 202 Vragen

N.a.v Jorisw@ De leverancier/verkoper is volgens de consunebtenwetgeving (boek 7 BW) degene die verantwoordelijk is voor het leveren van een product dat aan de verwachting voldoet die er aan gesteld mag worden en geen gebreken heeft.
De leverancier/verkoper dus in dit geval het internetbedrijf dient de zorgen voor reparatie en als dat niet kan dient deze een vervangend exemplaar zonder gebreken te leveren! DUS NIET DE FABRIKANT!. De fabrieksgarantie is een kwestie tussen verkoper en fabrikant (tenzij u uw aankoop geen consumentenaankoop was).