Ch
door Charlie B Oct 6, 2021 om 02:20
Auto & vervoer

Fiets verwijderd

Beste lezer,

Op maandag 7 juni zette ik om 20:17 mijn fiets met een ringslot vast in een parkeersleuf op de fietsenboot op het Stationsplein in Amsterdam.
Toen ik hem woensdag 9 juni om 11:25 zocht, was hij verdwenen.
Hij bleek, na nadere inspectie, op https://www.verlorenofgevonden.nl/overzicht?search=fietsendepot+amsterdam te staan, de website van het fietsdepot van de gemeente Amsterdam. Hij is dus weggehaald door de gemeente.
Het kon niet anders, dan dat iemand mijn fiets uit de parkeersleuf had gehaald, om daar zijn of haar eigen fiets te stallen.
De fiets bleek op dinsdag 8 juni om 11:49 te zijn verwijderd.
Ik haalde mijn fiets op bij het fietsdepot en betaalde er 22,50 voor.
Op donderdag 24 juni tekende ik bezwaar aan en op donderdag 23 september, exact drie maanden later viel het besluit, dat het mijn verantwoordelijkheid was dat de fiets goed geparkeerd had moeten zijn en ik werd daarom niet in mijn gelijk werd gesteld.
Het discrapante echter, is dat ik hem juist perfect geparkeerd had en vind het gemeentelijke besluit daarom volledig onterecht.
Wat kan ik nog doen?
Met vriendelijke groeten,

Charlie

5367 7 Rapporteer

Topantwoord

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Oct 6, 2021 om 03:09
1747 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Charlie,

Dit is een moeilijke kwestie qua bewijslast.

Ik kan u wel wat tips geven omdat ik op deze plek heb gewerkt.

Ik raad u aan om in het vervolg een foto te maken van uw geparkeerde fiets.

Ik raad u ook aan om uw fiets met een kabelslot vast te maken aan de parkeersleuf.

Plaats uw fiets zo dicht mogelijk bij het personeelshokje.

Vooral 's nachts proberen criminelen en gebruikers fietsen te stelen.

Ch
door Charlie B Oct 7, 2021 om 00:33
Antwoorden / 1 Vragen

Dankjewel voor de tip.
Inderdaad zijn op die locatie ook nog fietsendieven actief!

Inmiddels gebruik ik een kabelslot om mijn fiets vast te maken.

1paul
door 1paul - Oct 6, 2021 om 07:29
3101 Antwoorden / 0 Vragen

Niets, je had je fiets goed gestald maar de gemeente kan niet zien of iemand anders hem daar weggehaald heeft net als jij dat niet kan....

misschien een camera in de buurt waar je de beelden van op kan vragen?

Ch
door Charlie B Oct 7, 2021 om 00:32
Antwoorden / 1 Vragen

Het was helaas nét buiten het beeld van de beveiligingscamera.

koekeloer
door koekeloer - Oct 6, 2021 om 12:20
562 Antwoorden / 18 Vragen

neem je verlies

mo
door mof - Oct 6, 2021 om 13:02
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Het is niet de fout van de gemeente. U dient uw voertuig zodanig te plaatsen dat iemand anders deze niet kan verplaatsen, dus ergens aan vast met een slot.

Ch
door Charlie B Oct 7, 2021 om 00:31
Antwoorden / 1 Vragen

Het is zeker niet de fout van de gemeente. Wél de opzettelijke fout van een andere fietsenstaller.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Oct 7, 2021 om 02:54
1747 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Charlie,

Nog een tip: parkeer uw fiets aan de kant van het Ibis hotel.

Daar is het wat drukker en kan het personeel de fietsen beter in de gaten houden.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Oct 8, 2021 om 20:34
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ik weet dat zonder Extra slot in Amsterdam  vragen om problemen is maar deze nog nooit gehoord.

Zelfs in elke stalling is die  zware ketting helaas nodig blijkbaar.