Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
[quote=grindweg schreef op vrijdag 16 apr 2010, 18:31]niet aan beginnen. zonder trekhaak op een slechte weg te weinig steun met allegevolgen van dien. ook niet op een prius of ford ka
Hallo acwinkelier,
Zou mij aan dit antwoord vast houden. @Grindweg is auto expert.
Ik hoor ook regelmatig dat de achterklep/deur niet meer goed sluit of dat de klep/deur rammelt zonder drager eraan. Er zijn wel dragers die op de klep zitten en dan met pootjes op de bumper kunnen worden gesteund. Maar uiteindelijk geeft dat weer bumperschade. Op een trekhaak is het veiligst en het gemakkelijkst te monteren.
Fijn weekend, poltol [die zondag naar de Amstel Gold gaat kijken]
[quote=grindweg schreef op vrijdag 16 apr 2010, 18:31]niet aan beginnen. zonder trekhaak op een slechte weg te weinig steun met allegevolgen van dien. ook niet op een prius of ford ka
Vakmensen die dagelijks tillen mogen niet zwaarder tillen dan 25 kg. (Vroeger 50 kg.) Dat gaat waarschijnlijk nog 10 % minder worden.
Bij sommige fietsen is de accu afneembaar. Daar wordt deze een stuk lichter van.
Zou er geen trekhaak onder een Suzuki Swift gemonteerd kunnen worden? Dan is men van het gelazer af en tilt men zich geen breuk of rugklachten waar je nooit meer af komt.
wij hebben al jaren een fietsenrek die je op de achterklep plaatst.Bevalt prima. Goed vastsjorren en wat zachts tussen de kwetsbare gedeelten. Wij hebben een hyundai Matrix.
De drager heeft een maximaal draaggewicht. Als het goed is staat dit op de drager (of de verpakking) Bij overschrijding van dit gewicht neemt de verzekering geen enkele aansprakelijkheid voor de ontstane schade bij verlies o.i.d. Aangezien het hier om een E.bike gaat met een hoog eigengewicht zou ik het risico niet durven nemen. Ook bij een trekhaak moet bij het gebruik van een drager op de max. kogeldruk worden gelet.
Je moet er waarschijnlijk wel rekening mee houden dat als je een trekhaak laat plaatsen, vanwege het gewicht, ook nog achter hulpveren moet plaatsten. Even informeren voor dat je echt actie onderneemt.
Bedoel je nou dat trekhaak met 2 e-biks niet verstandig is? Je praat eerst over een trekhaak plaatsten i.p.v. op dak, en nu is dat niet vertandig?! Volgens mij mag een trekhaak tussen de 65 en 75 kg dragen.
Doe niet zo dom! Mijn reactie heb ik geadresseerd. Dan kun je weten waar ik op reageer. Goed lezen! Dat spaart je vragen naar de weg die je bekend kan zijn.
Ik heb het onderstel van een Alpenkreuzer/ Travelsleeper die is omgebouwd tot aanhanger: onafhankelijke wielophanging, zeer soepele spiraalveren, schokdempers maken e.e.a tot een zeer soepel en makkelijk te rijden geheel. 130 km is echt geen enkel probleem (Frankrijk) Tevens voorzien van oploop- en handrem. Hechthouten vloer, op deze vloer een fietsenstandaard geschroefd (max. 3 rijwielen) 2x Spanbandje er over en klaar. Zit echt muurvast Ik snap dus echt niet dat er dan nog mensen staan te pielen met een ding op je trekhaak, dat je alle zicht ontneemt, wiebelt, veel geld kost en daardoor je 3e/5e deur niet meer kunt openen. Plus de wegligging en het laadvermogen van je auto behoorlijk negatief beïnvloed. De aanhanger werd ooit gekocht voor de reusachtige somma van.... 100 €... Ik heb er echt al voor 3000 € lol van gehad! Plus het feit dat je er nog veel meer andere dingen mee kunt vervoeren. als je dus toch al een trekhaak moet monteren is dit zeker een goede optie, neen, eigenlijk de beste optie!
Moet je wel ruimte voor zo'n kar hebben. Dan is een fietsdrager toch makkelijker op te bergen. Er zijn er trouwens die je op de trekhaak kunt kantelen, zodat je bij de 3-e of 5-e deur kunt. Ook handig hoor!
De maximale kogel belasting is bij een personenwagen 60kg. dat is incl. het gewicht van de fiets drager ( fietsenrek ) dus met twee fietsen wordt dit al over schreden, indien het accupack eraf gehaald zou worden,wat we altijd adviseren, blijft U wellicht binnen de max. kogeldruk. Een dragertje op de achterklep is leuk voor een kinder fiets,over beperkte afstand,mits goed vast gesjord met min. twee sjorbandjes of beter twee spanbanden. ( ratelbanden ).Indien U dit vaker wilt doen adviseren wij een trekhaak event. met een klein aanhangertje ( bagage wagentje ) lenen of huren, zeker wanneer het over grotere afstand vervoerd moet worden. Succes. multigrif.
de kogeldrukken varieren per merk tussen de 40 en 100 kg helemaal afhankelijk van de fabrikant wat die heeft vrijgegeven. kijk anders even op de site van brink
In elk instructieboekje van een personenwagen staat de maximale kogeldruk. Deze is voor een dynamische belasting, dus caravan etc. Bij een statische belasting mag je deze waarde verdubbelen. Extra steunveren en dergelijke onzin. Rij zelf al jaren met 2 fietsen op de trekhaak en dan 180 km/h (in Duitsland). Thans heb ik 2 Koga's aangeschaft (E-bikes) die zijn maar 10 kilo zwaarder dan mijn vorige fiets, Kom ik op 2x 28,5kg + 12,5kg (Twinny MasterLoad) = ca. 70 kg. Gaan op mijn C5 break (kogeldruk 85kg.) als ook op mijn Grand C4 Picasso met kogeldruk van maar 60kg. Geen krimp en de verzekering heeft er niets mee te maken.
Heb pas een nieuwe Suzuki Alto en er een trekhaak aan laten monteren waarop ik twee Sparta ION electr. fietsen vervoer. Totaal 58 kg. Geen probleem en gemakkelijk te plaatsen die fietsen. Groetjes en sucses er mee. Hans.
"De maximale kogel belasting is bij een personenwagen 60kg." Dat is geen "wet van Meden of Perzen"! Bij mijn personenauto mag ik 75 kg op de kogel laden.
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde. Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat. Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten. Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen.
de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende
...
Lees meer
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op
...
Lees meer
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen. Dat kon en zo gezegd zo gedaan. Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot. Lees meer