ce
door cedricvrolijk Jul 17, 2019 om 10:29
Auto & vervoer

Financial lease

Goede dag,

Zijn er rechten voor financial lease?

Ik heb mijn auto opgehaald bij een de lease garage, de auto was niet schoon bij de eerste instantie en toen we nog mee reden kregen we gelijk een storing dat we de auto moesten stoppen ivm met koel motor sensoren hebben een storing.

Mijn vraag is tot heden wacht ik nog op miijn auto sinds 5-7-2019.

Wat kan je doen in deze situatie?

i

1334 4 Rapporteer

Topantwoord

Magnum007
door Magnum007 - Jul 17, 2019 om 10:34
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Cedric,

Om wat voor een auto gaat het?

Om welk leasebedrijf gaat het?

Heb je al contact gezocht met het leasebedrijf?

ce
door cedricvrolijk Jul 17, 2019 om 11:19
Antwoorden / 1 Vragen

Goede dag MAGNUM007,

Het gaat over Citroen DS5 bj 2013.

Bedrijf is ABC lease.

Ik heb contact met de tussen persoon van ABC lease ik krijg steeds te horen we doen onze best om zo snel de auto te leveren.

Magnum007
door Magnum007 Jul 17, 2019 om 17:53
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Cedric,

Vraag eens aan ABC lease of je de Citroën kunt ruilen tegen een betrouwbare Japanner.

Als het kan aangetekend per brief.

Als je persee een Citroën DS5 wilt leasen,dan is het het meest verstandig om dit bij een officiële Citroën dealer te doen.
Dan is de dealer je aanspreekpunt.

edrick3
door edrick3 - Jul 17, 2019 om 13:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nou, het is dat je al 'vrolijk' heet, want daar word je natuurlijk niet vrolijk van.
Als je een overeenkomst hebt afgesloten en daar staat een leverdatum op dan mag je verwachten dat je dan de auto meekrijgt.
Blijkt er iets niet in orde dan dient de garage dit op te lossen.
Kost dit tijd dan zouden ze een leenauto ter beschikking kunnen/moeten stellen.
Zou nog maar eens contact met ze opnemen en zeggen dat ze met een oplossing dienen te komen.
Suc6

En anders een klacht melden: https://abc-autolease.nl/abc-autolease-klacht

Gr
door Grunn1 - Jul 17, 2019 om 13:28
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Wat is de reden dat uw nieuwe oude auto nog niet is gerepareerd?

In feite heeft u gewoon een lening afgesloten voor de aankoop van een tweede hands auto van 6 jaar oud en dat is heel wat anders dan een auto leasen.

Verder bent u als het goed is ondernemer want ABC lease verstrekt volgens hun website aan ondernemers. Dit is een forum voor consumenten.

Een regel van de site van ABC IS

Als ondernemer weet u hoe belangrijk en noodzakelijk investeringen zijn voor een efficiënte bedrijfsvoering.

ne
door neodutchio - Jul 17, 2019 om 13:29
5147 Antwoorden / 12 Vragen

Financial lease is gewoon een duur woord voor een auto op afbetaling met extra kosten. U bent wel verantwoordelijk voor alle kosten, maar bent nog geen eigenaar. De vorm van betaling staat los van de aflevering.
U hebt een auto gekocht waar een probleem mee is. U moet de verkoper de tijd geven om dit probleem op te lossen. U wacht nu 8 werkdagen, dat is niet lang te noemen. U kunt de verkoper in gebreke stellen door te zeggen dat ze een ondeugdelijke auto hebben afgeleverd en dat u binnen 14 werkdagen de auto werkend wil hebben.

De persoonlijke aanpak is vragen waarom het zo lang moet duren en of er een leenauto beschikbaar is in de tussenperiode.

Dat overigens een auto vies is zegt niet, tenzij in de overeenkomst staat dat ze een schone auto zouden afleveren.