Le
door Leroydassen 9 sep. 2019 om 18:24
Auto & vervoer

Ford Nederland service laat te wensen over.

12-7-2019 heb ik een nieuwe Ford Focus ST Line aangeschaft. Deze wagen zou ik gaan gebruiken als leswagen voor mijn pas opgezette rijschool.


Echter op 28-7-2019 begaf de turbo het en liep de wagen niet meer op 3 cilinders. 


De Forddealer waar ik hem gekocht had gaf aan dat ze geen vervangend vervoer voor me hadden omdat het om een lesauto gaat.


Op dat moment had de auto 700 KM op de klok staan. 


Tot op de dag van vandaag is de auto nog steeds niet gemaakt.


De extra kosten lopen inmiddels de spuigaten uit. (maandelijkse kosten lening, verzekering, wegenbelasting en huur andere lesauto)

Op de vraag om mijn geld terug te krijgen kreeg ik te horen dat dit niet zomaar zou kunnen. 


Inmiddels is de motor ook al in zijn geheel uit elkaar geweest om onderdelen te vervangen. Dit heeft ook niet mogen baten.
Mocht ik hem terug krijgen dan zal het niet een geheel nieuwe auto meer zijn. Maar in mijn ogen een occasion.

Wie kan mij van goeede raad voorzien?
Zelf denk ik eraan om naar een advocaat te stappen en het daar verder door uit te laten zoeken.

Misschien dat hier nog iemand een idee heeft?

Met vriendelijke groet, 
Leroy 

531 7 Rapporteer
sw
door swat1500 - 9 sep. 2019 om 18:35
2628 Antwoorden / 0 Vragen
2

U stelt uw vraag als ondernemer en dan bent u op de verkeerd site.
U heeft de auto kennelijk ook als ondernemer gekocht en niet als consument. De gewone garantieregels die voor consumenten van toepassing zijn, zijn niet automatisch van toepassing op ondernemers.
U heeft natuurlijk wel recht op de fabrieksgarantie. U mag dus verwachten dat, als de auto normaal is gebruikt, er kosteloos herstel is. U heeft niet automatisch recht op directe vervanging van de auto.
Is de auto door de betreffende dealer omgebouwd tot lesauto? Wist de dealer ook voor welk doel u de auto ging gebruiken.
Als ondernemer moet u zelf rekening houden met omstandigheden die de bedrijfsvoering kunnen verstoren en daar op voorhand maatregelen voor treffen. U kunt m.i. niet verwachten dat de leverancier van de auto u daarin moet voorzien, tenzij daar natuurlijk vooraf afspraken over zijn gemaakt.
U kunt zich wenden tot een forum voor ondernemers zoals Higherlevel.

door Magnum007 - 9 sep. 2019 om 18:40
114 Antwoorden / Vragen
0

Hallo Leroy,

Er zijn vaker problemen geweest met deze Ford motor op dit forum...

De gebruikelijke manier om te klagen :

Zet je klachten op papier.
Eis een andere auto of geld terug.

Probeer het eerst via de BOVAG en als dat niet helpt,dan inderdaad via de juridische weg.

Veel succes.

ro
door ron503 - 9 sep. 2019 om 18:49
910 Antwoorden / 0 Vragen
0

U gebruikt de auto beroepsmatig en is zodanig als lesauto ingericht er gelden dan andere regels dan bij een consumentenkoop. Geld terug is geen optie omdat de auto naar uw wensen is aangepast maar een spoedige reparatie is in dit geval wel wenselijk. Een occasion zal de auto niet worden omdat u nog steeds de eerste eigenaar bent en de auto pas bij verkoop een occasion wordt. Nu al naar een advocaat stappen is wel prematuur maar het leasecontract op uitsluitingen laten toetsen kan geen kwaad.

door edrick3 - 9 sep. 2019 om 18:52
26974 Antwoorden / 85 Vragen
2

Stel je vraag eens hier: https://www.higherlevel.nl/
en schakel je rechtsbijstand in (als je die hebt).
Suc6

door heremietkreeft - 10 sep. 2019 om 08:55
10049 Antwoorden / 160 Vragen
0

U ben ondernemer en deze site is voor consumentenvragen. Maar mogelijk heeft u hier is aan: http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/187.html welk artuikel betrekking heeft op de conformiteitswetgeving, kort gezegd dat een geleverd product moet voldoen aan de daaraan te stellen verwachtingen. Ik geef u nog een link waar u mogelijk iets mee kunt resp. verdere navraag over doen bij een jurist/advocaat: http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html  > schade door het niet kunnen benutten van een aan u onbruikbare auto. Het schadebedrag kan gerede aanleiding zijn om nadere kosten te maken.

ne
door neodutchio - 10 sep. 2019 om 09:52
2845 Antwoorden / 11 Vragen
0

Dat een dealer geen les auto ter vervanging heeft staan is natuurlijk niet zo vreemd. Geen enkele garage heeft aangepaste auto’s staan.

Wat het belangrijkste is om te achterhalen wat de oorzaak van de problemen zijn. De bewijslast ligt hierin bij de verkoper, echter is zelf onderzoek geen verkeerde hierin. Helemaal omdat de auto op een andere manier gebruikt wordt dan bij consumenten. Als het een technisch mankement is die bij aankoop al aanwezig was, dan hebt u een poot om op te staan om de gevolgschade te kunnen claimen. Echter als een van de leerlingen een bepaalde handeling hebben uitgevoerd waardoor deze kapot is gegaan, dan hoort dat bij uw ondernemersrisico.

Le
door Leroydassen - 10 sep. 2019 om 15:48
1 Antwoorden / 1 Vragen
1

Hartelijk dank voor alle antwoorden.
Ik heb alles neergelegd bij de rechtsbijstand. 

Groetjes, 
Leroy

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Bo
Bob Dijksen - 21 sep. 2019 om 20:02
Computers & telefonie

Levering Modem Ziggo

Op donderdagochtend (19--09) constateer ik dat mijn internetverbinding niet werkt. Na m'n werk zie ik bij thuiskomst dat de internetverbinding er nog steeds uitligt. Start de modem een paar keer op, maar dat helpt niet. Bel met de Klantenservice van Ziggo en loop aan de hand van de Klantenservice alle mogelijkheden na. Blijkt dat de modem niet meer goed werkt en er wordt een afspraak gemaakt voor ... Lees meer

Ch
Chris - 20 sep. 2019 om 15:29
Auto & vervoer

Ik kan mijn geld niet terug krijgen

Ik ben onlangs bij Hekkert Automobilegroup een OPEL onderdeel nodig gehad.
Ik gaf de kenteken van de auto en de baliemedewerker ging kijken en had voor een tekening laten zien , ik zei dat het niet de juiste is.Hij vroeg of de
auto een trommel of schijf remmen heeft. Ik zei dat de achteras een trommel remmen heeft.
Hij gij ging verder kijken, gegeven moment zei hij dat die gevonden ... Lees meer

Lu
Luckessen - 17 sep. 2019 om 15:48
Winkels & webshops
Drogisterij.net

Drogisterij.net

Hallo allemaal,

Ik heb op 29-08-2019 een order gedaan op Drogisterij.net en heb hier 6x de Dove Deoderant gekocht voor €24,54 en nog wat andere spullen.

Ze hebben me een pakketje gestuurd en hier hadden ze erbij vermeld dat de Dove Deoderant niet meer op voorraad was, op de website stond wel vermeld dat deze nog op voorraad was.

Nu proberen ze mij het volledige b ... Lees meer