'formele klacht' indienen
Onze locale dealer (van de Udenhout in Eindhoven) heeft aangegeven dat de enige weg die wij kunnen bewandelen om in contact te treden met de fabrikant van onze auto (Skoda) is om een 'formele klacht' in te dienen. Deze zal dan via onze locale dealer (van de Udenhout in Eindhoven) bij de juridische afdeling van Skoda terecht komen. Wij zouden graag in contact willen treden met de fabrikant van onze auto (Skoda) over een defect aan de koppelingsplaat van onze auto, wat volgens ons te wijten is aan een fabricage fout. Skoda weigert om de kosten die gemoeid waren met de reparatie van dit defect voor haar rekening te nemen.
Welke stappen kunnen wij als consument nemen?
Als er een fabricagefout in de auto zit, dan moet u bij de verkoper zijn, niet bij de fabrikant. De verkoper/dealer kan dan wel overleggen met de fabrikant wat er moet worden gedaan.
In zo'n geval heeft u recht op kosteloze vervanging of herstel van de verkoper. De verkoper kan op zijn beurt (regresrecht) de kosten weer verhalen op de fabrikant. Maar daar staat u in principe buiten.
Hou lang geleden heeft u de auto gekocht en geleverd gekregen? Was de auto nieuw of tweede hands? Wat zegt de verkoper van het defect, wie is dat volgens hem aan te rekenen?
bedankt voor de snelle reactie,
we hebben de auto gekocht in januari 2012 (nieuw). de garantie (2 jaar) is inmiddels verlopen
de verkoper was het met ons eens dat het heel vreemd is dat dit mankement zich voordoet, maar wil zich niet uitlaten over de schuldvraag
=zoekster schreef op maandag 15 jun 2015, 17:01: Als er een fabricagefout in de auto zit, dan moet u bij de verkoper zijn, niet bij de fabrikant. De verkoper/dealer kan dan wel overleggen met de fabrikant wat er moet worden gedaan.
In zo'n geval heeft u recht op kosteloze vervanging of herstel van de verkoper. De verkoper kan op zijn beurt (regresrecht) de kosten weer verhalen op de fabrikant. Maar daar staat u in principe buiten.
Hou lang geleden heeft u de auto gekocht en geleverd gekregen? Was de auto nieuw of tweede hands? Wat zegt de verkoper van het defect, wie is dat volgens hem aan te rekenen?
Beste w.haarsma,
als het een fabricage fout is dan moet de verkoper ervoor zorgen dat het kosteloos gerepareerd wordt.
Het probleem zal waarschijnlijk zijn om aan te tonen dat het een fabricage fout is.
Iedereen zal het met u eens zijn dat een auto van ruim 3 jaar dit mankement niet behoort te hebben, maar aantonen dat het een fabricage fout zal niet eenvoudig zijn. En de vraag is ook maar of dit snel voor elkaar te krijgen is.
Waarschijnlijk zult u dit toch zo snel mogelijk opgelost willen hebben.
Als ik u was zou ik toch nog een keer naar uw dealer gaan en samen bekijken wat de mogelijkheden zijn.
Aangezien uw dealer het ook vreemd vind dat dit zich voordoet is uw dealer wellicht bereid om water bij de wijn te doen (als u dat ook acceptabel vind uiteraard).
Wat u natuurlijk ook kunt doen (maar wellicht al gedaan heeft) is contact opnemen met de landelijke organisatie, klik hier.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer