Ri
door Richardhansen Feb 26, 2020 om 22:27
Auto & vervoer
Garage werkt niet mee na niet goed uitvoeren grote beurt.

Grote Onderhoudsbeurt laten uitvoeren en nu bleek dat er geen nieuwe bougies benzinefilter en nieuwe remvloeistof zijn vervangen of vernieuwd.
Zei dat ik me geld zou terug krijgen maar dat is niet gebeurd.
Heb hem een aangetekende brief gestuurd om hem in gebreken te stellen en daar reageert hij ook niet op.
Wat kan ik nu nog doen om me gelijk te halen?

4681 12 Rapporteer

Ka
door Kassagebruiker - Feb 26, 2020 om 22:37
683 Antwoorden / 5 Vragen

Als de garage erkent heeft dat er iets fouts op de rekening staat kunt u actie ondernemen. In theorie kunt u een deurwaarder (mits u onomstotelijk bewijs heeft dat u geld terug krijgt) inschakelen, echter dit kan ook fout gaan en tot een rechtszaak uitgroeien. En dat kan duur worden.
Heeft u niet alsnog de herstellingen laten doen? Lijkt mij wel verstandig, maar u heeft nu al door de aangetekende brief de "goodwill" verspeelt heeft daar.
Heeft u bewijs dat de genoemde zaken niet zijn gebeurd?

ja
door janf43 - Feb 26, 2020 om 22:44
733 Antwoorden / 0 Vragen

Waren al die punten noodzakelijk en afgesproken om uit te voeren tijdens die beurt? Ik herinner me de laatste jaren bv geen beurt meer waarbij bougies zijn vervangen en remvloeistof is maar een keer per twee jaar. Wa zegt het obderhoudsschema?

justmeagain
door justmeagain - Feb 26, 2020 om 23:18
623 Antwoorden / 8 Vragen

En hoe heeft u dat geconstateerd?

aurora1
door aurora1 - Feb 26, 2020 om 23:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoe heeft u dat gecontroleerd en geconstateerd?

Magnum007
door Magnum007 - Feb 27, 2020 om 00:47
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Richard,

Dit is een moeilijke kwestie.

De grote vraag aan jou is natuurlijk:hoe weet je dit allemaal ?

Om welke garage gaat het ?

Persoonlijk zou ik niet meer naar die garage gaan voor onderhoud.
Dus neem je verlies.
Een rechtzaak is veel duurder.

hutch
door hutch - Feb 27, 2020 om 11:22
4515 Antwoorden / 29 Vragen

"Zei dat ik me geld zou terug krijgen maar dat is niet gebeurd."

Is er afgesproken dat u alles..... of een deel van het totale bedrag zou terugkrijgen?

Ik neem aan dat die garagehouder toegegeven heeft, dat hij (gedeeltelijk) in gebreke gebleven is, dan wel aangegeven heeft dat hij die handelingen, die u hier beschreven heeft, niet uitgevoerd heeft. Hopelijk heeft u daarvan bewijs.

Mocht u verder nog reactie(s) geven aan of krijgen van die garage, doe dan zoveel mogelijk schriftelijk of, indien mogelijk, met getuigen.
Denk ook aan een gesprek opnemen op uw (huis)telefoon.

U zou uw verhaal (ook) eens kunnen voorleggen bij de redactie (Belbus) via:  belbus@bnnvara.nl.

Succes.

me
door mein33 - Feb 27, 2020 om 11:50
5658 Antwoorden / 28 Vragen

RICHARDHANSEN  Bij welke "broer" van beun de Haas heeft u deze grote beurt laten uitvoeren, want het zal vast geen merkdealer zijn geweest.

ap
door apiejoepie Feb 27, 2020 om 14:59
130 Antwoorden / 4 Vragen

tip geen hoofdletters want SCHREEUWEN

me
door mein33 Feb 27, 2020 om 16:07
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Dat zijn geen door mij bedoelde hoofdletters @apiejoepie, maar een lettertype welke zich openbaart als je de gebruikersnaam van de Ts. kopieert.
Maar sorry dat dit bij u als negatief overkomt ! Trouwens, waarom meent u wel tegen mij te moeten schreeuwen, door hoofdletters te gebruiken. ;-))

ro
door ron503 - Feb 27, 2020 om 14:10
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Een grote beurt houdt niets meer in dan het verversen van olie plus filter met als extra een uitgebreide inspectie van aan slijtage onderhevige onderdelen. Bougies benzine filters en remolie worden geinspecteerd maar niet standaard vervangen maar pas als ze aan vervanging toe zijn. De bougie die u op de foto laat zien is niet versleten en gezien de koffie bruine kleur op de isolator is het lucht/bandstof mengsel dik in orde dus doet de bougie nog steeds waar die voor bedoeld is. De elektrode ziet er puntig uit en dat kan een constructie eigenschap zijn maar de bougie is gezien de elektroden afstand nog lang niet aan vervanging toe. Mocht het zo zijn dat de kosten voor vervanging van die onderdelen wel in rekening gebracht zijn dan heeft u een punt want u betaald dan voor zaken die niet vervangen zijn.

justmeagain
door justmeagain Feb 27, 2020 om 23:39
623 Antwoorden / 8 Vragen

@ron complimenten voor je kennis. Dat mag ook weleens gemeld.

po
door polsss Feb 28, 2020 om 13:58
2 Antwoorden / Vragen

Wat een gedoe. En altijd weer een garage bedrijf dat het geschonken vertrouwen misbruikt.  Nog steeds paarden handelaren.
p

ro
door ron503 Feb 28, 2020 om 17:23
1229 Antwoorden / 0 Vragen

@justmeagian, bedankt voor het compliment.

mo
door mof - Feb 28, 2020 om 17:31
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Bovag? Of rechter?

jo
door jorisw - Feb 29, 2020 om 15:14
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Staan de bougies, filter en remvloeistof op de factuur en kan je aantonen dat ze niet zijn vervangen?

koekeloer
door koekeloer - Feb 29, 2020 om 21:12
562 Antwoorden / 18 Vragen

bougie ziet er nog prima uit