
Garage werkt niet mee na niet goed uitvoeren grote beurt.
Grote Onderhoudsbeurt laten uitvoeren en nu bleek dat er geen nieuwe bougies benzinefilter en nieuwe remvloeistof zijn vervangen of vernieuwd.
Zei dat ik me geld zou terug krijgen maar dat is niet gebeurd.
Heb hem een aangetekende brief gestuurd om hem in gebreken te stellen en daar reageert hij ook niet op.
Wat kan ik nu nog doen om me gelijk te halen?
Als de garage erkent heeft dat er iets fouts op de rekening staat kunt u actie ondernemen. In theorie kunt u een deurwaarder (mits u onomstotelijk bewijs heeft dat u geld terug krijgt) inschakelen, echter dit kan ook fout gaan en tot een rechtszaak uitgroeien. En dat kan duur worden.
Heeft u niet alsnog de herstellingen laten doen? Lijkt mij wel verstandig, maar u heeft nu al door de aangetekende brief de "goodwill" verspeelt heeft daar.
Heeft u bewijs dat de genoemde zaken niet zijn gebeurd?
Waren al die punten noodzakelijk en afgesproken om uit te voeren tijdens die beurt? Ik herinner me de laatste jaren bv geen beurt meer waarbij bougies zijn vervangen en remvloeistof is maar een keer per twee jaar. Wa zegt het obderhoudsschema?

Hallo Richard,
Dit is een moeilijke kwestie.
De grote vraag aan jou is natuurlijk:hoe weet je dit allemaal ?
Om welke garage gaat het ?
Persoonlijk zou ik niet meer naar die garage gaan voor onderhoud.
Dus neem je verlies.
Een rechtzaak is veel duurder.

Is dse garagehouder aangesloten bij de BOVAG? Dan kunt u hier terecht: https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/voertuigen/ en zie deze voor nadere info: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/juridische-procedure/klacht-voorleggen-aan-de-geschillencommissie

"Zei dat ik me geld zou terug krijgen maar dat is niet gebeurd."
Is er afgesproken dat u alles..... of een deel van het totale bedrag zou terugkrijgen?
Ik neem aan dat die garagehouder toegegeven heeft, dat hij (gedeeltelijk) in gebreke gebleven is, dan wel aangegeven heeft dat hij die handelingen, die u hier beschreven heeft, niet uitgevoerd heeft. Hopelijk heeft u daarvan bewijs.
Mocht u verder nog reactie(s) geven aan of krijgen van die garage, doe dan zoveel mogelijk schriftelijk of, indien mogelijk, met getuigen.
Denk ook aan een gesprek opnemen op uw (huis)telefoon.
U zou uw verhaal (ook) eens kunnen voorleggen bij de redactie (Belbus) via: belbus@bnnvara.nl.
Succes.
@ RICHARDHANSEN Bij welke "broer" van beun de Haas heeft u deze grote beurt laten uitvoeren, want het zal vast geen merkdealer zijn geweest.
tip geen hoofdletters want SCHREEUWEN
Dat zijn geen door mij bedoelde hoofdletters @apiejoepie, maar een lettertype welke zich openbaart als je de gebruikersnaam van de Ts. kopieert.
Maar sorry dat dit bij u als negatief overkomt ! Trouwens, waarom meent u wel tegen mij te moeten schreeuwen, door hoofdletters te gebruiken. ;-))
Een grote beurt houdt niets meer in dan het verversen van olie plus filter met als extra een uitgebreide inspectie van aan slijtage onderhevige onderdelen. Bougies benzine filters en remolie worden geinspecteerd maar niet standaard vervangen maar pas als ze aan vervanging toe zijn. De bougie die u op de foto laat zien is niet versleten en gezien de koffie bruine kleur op de isolator is het lucht/bandstof mengsel dik in orde dus doet de bougie nog steeds waar die voor bedoeld is. De elektrode ziet er puntig uit en dat kan een constructie eigenschap zijn maar de bougie is gezien de elektroden afstand nog lang niet aan vervanging toe. Mocht het zo zijn dat de kosten voor vervanging van die onderdelen wel in rekening gebracht zijn dan heeft u een punt want u betaald dan voor zaken die niet vervangen zijn.

@ron complimenten voor je kennis. Dat mag ook weleens gemeld.
Wat een gedoe. En altijd weer een garage bedrijf dat het geschonken vertrouwen misbruikt. Nog steeds paarden handelaren.
p
@justmeagian, bedankt voor het compliment.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Te veel betaalde rente
Wij hebben een doorlopend crediet die wij al betalen vanaf 2003 lopend bij credivance ( onderdeel van de ABN )
Nu kregen we eerst te horen dat voor eind 2022 alles geregeld zou worden, dat werd opgeschoven naar het eerst kwartaal van 2023 en nu hebben ze op de website van defam het weer veranderd naar 2023 wat een heel breed begrip is.
Als je opbelt kan niemand je een goed antwoord geven
...
Lees meer
Retourzenden apparaten Ziggo
Ik heb mijn contract bij Ziggo beeindigd en moet de apparaten die ik van hun heb retour zenden.
Ik krijg de nodige verpakking toegestuurd. Maar voor de mediabox xl hebben ze geen verpakking gestuurd. Ik heb de klantenservice gebeld. Ze vertelden me dat ik zelf de mediabox naar de milieustraat moet brengen.
Mijn vraag is, is dit correct?
...
Lees meer

Energielabel
Misschien dat jullie mij kunnen helpen. Wij wonen gehuurd (vrije sector). En er is vorig jaar Oktober een meting geweest. Er is B uitgekomen. Waar wij het oneens mee zijn. Er loopt water over de vensterbanken en de kozijnen zijn aan het schimmelen. De voordeur is nog enkel glas en de rubbertjes van de kozijnen zijn kapot. Het tocht flink ook. Nu weet ik dat ik bij mijn eigen huurbaas moet zijn. Ma ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer

Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer