Ic
door Iceblue Jan 30, 2018 om 18:58
Auto & vervoer

Garantie 2ehands auto

Ik heb een 2e hands auto gekocht bij een dealer zonder garantie.

Ik heb daar een testrit gemaakt en de auto reed prima.
Helaas niet op de snelweg kunnen testen aangezien het dorpje ver van de snelweg af lag.

Tijdens de terug rit naar huis hoorde ik een geluid wat ik niet helemaal kon plaatsen.
Na 2 dagen werd het steeds duidelijker hoorbaar, en ook alleen hoorbaar met een warme motor en boven de 3000 toeren(tijdens de testrit was de motor natuurlijk niet goed warm, en heb ik hem zonder snelweg niet zo hoog in de toeren laten rijden)

Nu blijkt het de distributieketting te zijn die los zit en vervangen dient te worden en alle onderdelen erom heen.

De auto is mij verkocht met volledige onderhoudshistorie en met in september nog een grote beurt. (Waarbij distributie nakijken een puntje is zover ik weet)
Dit geintje kost ruim de helft van de waarde van de auto, en als ik hiervan op de hoogte was geweest had ik de auto nooit gekocht.

Waar heb ik nu recht op?

7029 21 Rapporteer

jayrayskull
door jayrayskull - Jan 30, 2018 om 19:00
48 Antwoorden / Vragen

Neemt u hier even een kijkje.

ne
door neodutchio - Jan 30, 2018 om 19:05
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Wat heeft de auto gekost? Bouwjaar, leeftijd, km stand, aankoopkeuring? Toevallig laatst nog een geval met de ketting bij meester Frank Visser voorbij gekomen. Eindresultaat: de koper had te hoge verwachtingen van een oude auto met een hoge kilometerstand en is op alle punten afgewezen.

Ic
door Iceblue Jan 30, 2018 om 19:23
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb inderdaad de aflevering van Frank Visser gezien, alleen dit was bij een auto waar al een aantal maanden mee gereden Is, ik heb deze auto nu net 1 week en moest er eerst achter komen wat het geluid was (maar het was al na dag 1 hoorbaar dus had de dealer/garagehouder dit moeten weten)
Ook had de dealer in de aflevering al gemeld dat er iets met de ketting hoorbaar was, mijn dealer heeft niks vermeld.

Het gaat om een Mazda 3 uit 2003 met net 2 ton op de teller. (Natuurlijk weet ik wat ik van een oude auto kan verwachten maar dit is auto nummer 6 en de "nieuwste" van allemaal en dit heb ik nog nooit meegemaakt) dat er na een tijdje gebreken optreden prima, maar niet 1 dag na aankoop.

ne
door neodutchio Jan 30, 2018 om 20:44
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Ook in de aflevering was de auto snel gekocht zonder gedegen naar gekeken te hebben. Bij een oude auto met veel kilometers kan met het een en ander verwachten. En resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
U ontwijkt ook een aantal vragen hier, doet u dat bewust? Het lijkt dat u naar een bepaald antwoord zoekt die niemand nog gegeven heeft.

Ic
door Iceblue Jan 30, 2018 om 20:51
2 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry die vraag heb ik dan even gemist die ik ontwijk?

Ik zoek inderdaad naar een antwoord op mijn vraag, kan ik hier iets mee of niet?

Ook heb ik de auto niet snel gekocht, ben ik ruim 3 uur daar geweest, onder de auto gelegen en onder de motorkap uitvoerig gekeken dat de multiriem wel nieuw was en alles er netjes uit zag..

Ook snap ik dat ik het een en ander kan verwachten, maar niet een groot gebrek binnen 1 dag, waar de verkoper duidelijk iets van af had moeten weten..

aurora1
door aurora1 Jan 31, 2018 om 23:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waar u o.a. niet op antwoordt is de vraag die een paar keer gesteld is of u al e.e.a. gelezen had van de Consuwijzer en of u al naar de garage terug was geweest en wat daar de reactie was. En de vraag wat de auto gekost heeft.

ju
door juliomariner - Jan 30, 2018 om 19:16
1323 Antwoorden / 2 Vragen

U geeft aan dat op het onderhoudsrapport van de grote beurd een " puntje" stond van distributieketting nakijken. De verkoper heeft u daar dus over ingelicht. Naar mijn mening heeft u dus bewust dit risico gelopen en hoeft de verkoper u op dit punt tegemoet te komen. Ik neem uit uw verhasl op te kunnen maken dat u geenvaankoopkeuring heeft laten doen. Dat is verkeerde zuinigheid want dan was zeer waarschijnlijk de distrubutieketting naar boven gekomen. De volgende keer ook iemand met verstand van zaken meenemen als u een 2e hands koopt want het puntje met de distributieketting is altijd een serieus probleem en geen puntje of schoonheidsfoutje

Ic
door Iceblue Jan 30, 2018 om 19:22
2 Antwoorden / 1 Vragen

Nee dit was geen puntje op het onderhoudsrapport, ik geef aan dat dit een punt is waar ze bij de grote beurt aandacht aan besteden dus dan zouden ze iets opgemerkt moeten hebben en dit is niet gebeurd.
Ook heb ik iemand meegenomen met verstand van auto' en ben ik zelf ook geen nieuwkomer hierin.. maar ik kan helaas niet in een motorblok kijken..

ju
door juliomariner Jan 30, 2018 om 19:29
1323 Antwoorden / 2 Vragen

Sorry dan had ik dat verkeerd begrepen. Bij veel auto's moet de distributie om de 100k km vervangen worden. Dus zou deze met de laatste grote beurd vervangen moeten zijn maar dat is duidelijk niet of niet goed gebeurd.
U heeft de auto zonder garantie gekocht. Staat dat ook in het aankoop contract? Ik neem aan dat de garage nergens bij aangesloten is?

Ic
door Iceblue Jan 30, 2018 om 19:41
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ja bij een distributie Riem moet deze zo vaak vervangen worden, bij een ketting niet..
Staat inderdaad in het contract zonder garantie maar mag toch aannemen dat ik dan niet na 1 dag met een onrijdbare auto sta..

ju
door juliomariner Jan 30, 2018 om 21:04
1323 Antwoorden / 2 Vragen

Hoe het juridisch zit weet ik niet maar u heeft wel bewust gekozen om een auto zonder garantie te lopen.

tijger1
door tijger1 - Jan 30, 2018 om 19:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt iemand meegenomen met verstand van auto’s en u bent zelf ook geen nieuwkomer, mooi, maar wat u dus niet doet is een fatsoenlijke proefrit maken. Dat doet dus iedereen met verstand van auto’s. En ook als ze geen verstand van auto’s hebben. Want dan merk je wellicht nog een euvel.

U koopt een auto van 14 jaar oud en 200.000 km op de teller, schijnbaar voor een grijpstuiver want u besteedt geen geld aan een aankoopkeuring.

Als ik u was zou ik auto nummer 7 maar aanschaffen.

Ic
door Iceblue Jan 30, 2018 om 19:45
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dus voor een fatsoenlijke proefrit moet je een uur onderweg zijn?

En nee ik heb nog nooit een aankoopkeuring laten doen en eerlijk gezegd ook nog nooit gezeur gehad met auto's behalve de standaard onderhoudspuntjes.

Weet niet wat u onder een grijpstuiver verstaat maar dat was deze zeker niet..

tijger1
door tijger1 Jan 30, 2018 om 19:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voor mij hoeft u niets, maar een goede proefrit maak je wel zodanig dat de motor warm wordt en de auto toeren draait. En dan had u dat geluid gehoord.

Ook bij een “grotebeurt” wordt er overigens niet in de motor gekeken.

Ic
door Iceblue Jan 30, 2018 om 20:01
2 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry maar ik rijd niet standaard meer als 3000 toeren, ik schakel netjes op tijd door...

aurora1
door aurora1 - Jan 30, 2018 om 19:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Tijd voor auto nr. 7? Maar dan wel daarmee een echte testrit doen, aankoopkeuring laten doen, onderzoeksplicht naleven, dus onderzoek (laten) doen zoals vermeld staat in het artikel van de Consuwijzer?
Wat heeft u betaald voor deze auto?
Misschien heeft u tot dusver steeds geluk gehad met de koop van oude auto's zonder ze goed vooraf te (laten) onderzoeken?
Wat zei de verkoper toen u met deze klachten bij hem kwam?

Ic
door Iceblue Jan 30, 2018 om 20:08
2 Antwoorden / 1 Vragen

Oke dus bij een aankoopkeuring kijken ze wel binnen in het motorblok?

Als ze dat doen en inderdaad heel de auto uit elkaar halen om verborgen gebreken te vinden dan is dat misschien wel een idee voor een volgende auto.

Zolang ze alleen de standaard dingen bekijken hoeft het voor mij niet zo.

En zoals ik al benoemde, ik maak geen testrit van een uur, en knal hem ook niet continu boven de 3000 toeren aangezien dit niet bevorderlijk is voor de auto..

Maar bedankt voor alle kritiek, volgende keer is een antwoord op mijn vraag ook gewoon een prima optie!

tijger1
door tijger1 Jan 30, 2018 om 20:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee. Ook dan kijken ze niet in de motor. Maar u hoorde nu bij het naar huis rijden een apart geluid. Met een goede proefrit had u dat tijdens die proefrit gehoord, had u hem wellicht niet gekocht.

aurora1
door aurora1 Jan 30, 2018 om 20:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U heeft antwoord op uw vraag gekregen, zelfs in meervoud dezelfde opinie. Ik zou denken: doe er uw voordeel mee. Of leest u daar overheen, evenals dat u de informatie van de Consuwijzer niet gelezen heeft?
U vertelt niet wat de verkoper heeft gezegd toen u met uw klachten terug ging of heb ik daar overheen gelezen?
Gezien de toon van uw reacties weet u het allemaal erg goed, wat moeten mensen op een forum daar dan nog aan toevoegen?

tenormin
door tenormin - Jan 30, 2018 om 20:01
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Heb mijn auto (29 Febr. 2000) verkocht aan een 'vriend'. Met nog net geen 35000 km op de teller, maar toch niet veel meer waard. Ben dan wel geen auto verkoper, 'vriend' weet alles van auto's. Dus die heeft proefrit gemaakt: wat heet: hij heeft er zelfs 160 km (snelheid) mee gereden: auto schrok zich naar: kwam veel roet uit. Ook gezegd dat er nog een dure reparatie aan zat te komen bij APK. Maar hij is een ritselaar, dus was veel goedkoper klaar. Inclusief alle reparatie en onderhoudspapieren die ik had (10 jaar niet onderhouden); hij heeft hem nu sinds 10 Jan. en is laaiend enthousiast. En dat kan dus best ook. Alleen, ik had nooit ver en hard en lang met het ding gereden. Een oude auto hoeft niet per definitie een wrak te zijn.

Ic
door Iceblue Jan 30, 2018 om 20:12
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb met mijn BMW uit 98 ook prima zonder problemen gereden maar deze was helaas niet geschikt met een baby anders had ik die nooit verkocht..
Maar blijkbaar zijn volgens mensen hier alle oude auto' niet goed..

aurora1
door aurora1 Jan 30, 2018 om 20:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Welnee, u leest alleen wat u past. Ik heb vorig jaar een oldtimer van 1987 verkocht. Maar u krijgt hier tips en aanwijzingen waarmee u uw voordeel kunt doen. Het gaat er niet om om gelijk te krijgen of met u in discussie te gaan omdat u het niet eens bent met de reacties op uw vraag en niet hoort wat u wilt horen. Wat voor BMW is niet geschikt om een baby in te vervoeren? Overigens zou ik het veel safer spelen met de aankoop van een auto als daar een baby/kind in vervoerd wordt.

Ic
door Iceblue Jan 30, 2018 om 20:32
2 Antwoorden / 1 Vragen

Maar volgens mij vroeg ik niet om tips en aanwijzingen maar een simpel antwoord op de vraag dat ik een auto koop en de volgende dag blijkt er een groot gebrek te zijn waar de verkoper duidelijk vanaf had moeten weten, heb ik dan nog ergens recht op of niet?

Ja of nee is opzich genoeg.
Snap dat u graag uw wijsheid wil delen, en ij ben ook niet dom en snap wat u zegt maar soms heb je even geen andere opties..

En een BMW coupe waar je de maxi cosi niet tussen de stoel en de deur krijgt om achterin te zetten noem ik niet geschikt..

tijger1
door tijger1 Jan 30, 2018 om 20:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin.

U hebt anders verleden jaar flink wat onderhoud laten plegen aan uw auto.
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/auto-vervoer/apk-enorm-hoge-kosten?id=589513

Em voor een auto is het helemaal niet slecht ver, hard of lang met een auto te rijden. Integendeel.

tijger1
door tijger1 Jan 30, 2018 om 20:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ice blue.
Wie zegt dat die verkoper er van wist? Misschien heeft hij ook wel geen proefrit gemaakt.

aurora1
door aurora1 Jan 30, 2018 om 20:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@iceblue, heeft u nog steeds niet de informatie van de consuwijzer gelezen? De genoemde oldtimer was overigens een BMW. Dat u zo'n stoeltje niet in die coupé kunt/kon plaatsen begrijp ik niet. Extra brede portieren, stoel naar voren schuiven en omklappen etc. Ik heb zelfs meubilair met zo'n auto vervoerd en dat ging beter dan met de 4-deursversie.

tenormin
door tenormin Jan 30, 2018 om 20:59
16828 Antwoorden / 108 Vragen

@tijger, natuurlijk weet ik mijn vraag (en de antwoorden daarop nog) over de Clio MTV. En natuurlijk weet ik nog wat er toen betaald is maar ook: er stond voor dit jaar bij de komende APK nog een dure reparatie te wachten. En mijn "koper" is het kennelijk niet met je eens: eens flink op het pedaal trappen doet hij kennelijk wel. Moet hij trouwens zelf weten: het is "mijn Bobby") niet meer. Tja, al mijn auto's heetten Bobby. ☼

@iceblue, een BMW coupe is inderdaad niet gschikt om een baby (plus maxi cosy)  in te vervoeren. Zelfs mijn reiskoffer kan niet in de achterbak, want dat is wat het is: dus rijden met klep "open". Hoewel zoiets okay is met koffer: natuurlijk geen kind aan blootstellen. Weet dit uit eigen ervaring: rijden in een BMW coupe is sowieso alleen maar "leuk" met lekker weer. Of te lekker ( in Californië) weer te heet. ;-)

Ic
door Iceblue Jan 30, 2018 om 21:00
2 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry, ook geen proefrit gemaakt?
Beetje rare opmerking.

En ik heb de informatie gelezen, hier staat in dat je een onderzoeksplicht hebt, maar de verkoper ook een meldplicht.

En dat je meestal niks te klagen hebt, maar ik vind na een tijdje of een dag een groot verschil.
Ook is bewezen dat de auto tijdens verkoop niet goed was, en dat de verkoper duidelijk informatie heeft gegeven dat er niks mis is met de auto, alle onderhoud op tijd gebeurd is, en dat het een prima auto is waar ik komende tijd zeker geen rare problemen mee ga krijgen. Dus met de informatie van de consuwijzer kom ik er op uit dat het verstandig was geweest om een aankoopkeuring te doen(ondanks dat hun ook niet in een motorblok kijken en dit gebrek dan niet gevonden zouden hebben) en dat de verkoper dingen verzwegen heeft over de toestand van de auto waardoor dat ik wel een punt zou hebben..

Ic
door Iceblue Jan 30, 2018 om 21:04
2 Antwoorden / 1 Vragen

En sorry maar waar zie je mij zeggen dat het slecht is voor een auto om ver en lang te rijden?

Ik zeg alleen dat het niet verstandig is om continu in hoge toeren te rijden.. heeft niks met afstand en tijd te maken..

tijger1
door tijger1 Jan 30, 2018 om 21:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@iceblue.
Even kijken, er staat @tenormin boven mijn reactie. Dus niet voor u bestemd.

aurora1
door aurora1 Jan 31, 2018 om 14:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@tenormin, ik begrijp niet wat voor coupé u bedoelt, maar ik had het over dit model: https://www.autotrader.com/research/car-models/1998-BMW-3-Series/4413-104899-Coupe/M3-2dr-Cpe-Manual~model.jsp

tenormin
door tenormin Jan 31, 2018 om 15:18
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Ik bedoelde @aurora1, het 'koektrommeltje' waar USA vriend in rijdt. Geen idee van serie nummer, alleen dat je heel laag bij de grond zit. Ook dat ding is 18 jaar oud. Weet verder niet veel van auto's. Dus kennelijk misverstandje. (Kan hem op Google niet vinden om te laten zien wat ik bedoel).

jur19
door jur19 Jan 31, 2018 om 22:21
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben de ''vriend'' die de Renault Clio 1.4 MTV van Tenormin heeft gekocht.De wagen heeft voor zijn 17 jaar gewoon weinig (te weinig) gereden. Een gecontroleerde KM-stand van 34950 is natuurlijk uitzonderlijk laag maar niet perse goed.Lang staan is vaak slechter voor een auto dan regelmatig rijden, gelukkig mocht ik de wagen uitgebreid bekijken , onderzoeken , en rijden zodat ik wist wat ik kocht. Een prima auto waar ik met wat geluk de komende jaren plezier aan kan beleven. Tenormin was eerlijk en open en deelde mee dat bij de vorige APK de medeling kwam dat de powersteering-pomp lekte en dat kon gezien het arbeidsloon de kosten behoorlijk konden oplopen.Zelf een ruilpomp aangeschaft en deze is in het bedrijf van een vriend gemonteerd tegen een leuke prijs. Veilig op naar de APK volgende maand.Vanaf 2015 tot en met 2017 zijn alle rekeningen aanwezig met een totaal van rond de €1700.- dus ik ben een blij mens met een ''oude" auto.Heb hem inderdaad behoorlijk op zijn staart getrapt maar 160 kilometer per uur is voor een 1.4 motorblok geen punt, alles word lekker schoon geblazen want jaren van hele kleine stukjes zijn slechter voor een auto.Een uitgebreide proefrit en goed kijken of iemand meenemen die er verstand van heeft zorgt dat je niet zomaar je (kostbare) centjes kwijt raakt aan een wrak.

tijger1
door tijger1 Jan 31, 2018 om 23:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jur10.
Komisch verhaal. Waarom zet u dat hier eigenlijk neer?

Vorig jaar was de nota volgens @tenormin tegen de € 900,00 en voordien was er 10 jaar niets aan onderhoud gedaan. En dat er wat lekkage was aan de stuurpomp was bekend.

aurora1
door aurora1 Jan 31, 2018 om 23:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@tenormin, dat is dan vast een bmw cabriolet met een linnen dak. Daar kun je haast niet inkomen en uitstappen nog minder.

aurora1
door aurora1 Jan 31, 2018 om 23:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@iceblue, waarombent u hier steeds aan het argumenteren? Dat kunt u maar beter bij de verkoper doen. Wij hebben die auto niet verkocht. Ik heb de indruk dat u nog steeds niet bij de verkoper terug geweest bent.

tenormin
door tenormin Jan 31, 2018 om 23:30
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Aurora1, ja, dat ding bedoelde ik. Linnen kap, neerploffen in kuipstoelen etcetera.  Zoon heeft  ook een coupe, maar 2-deurs, voor mij gaat achterin "ondersteboven" maar iemand met ietwat lengte zit wel met hoofd tegen bovenkant. ;-)

tenormin
door tenormin Jan 31, 2018 om 23:41
16828 Antwoorden / 108 Vragen

@tijger1, wat  insinueer je nu eigenlijk. Die man is  lang bij Kassa, heeft alleen, kennelijk, geen zin om te reageren, leest ook kennelijk mee, ziet zijn door hem gekochte auto voorbijkomen, ik denk zelfs dank zij jouw link dat hij moest reageren op... Logisch, lijkt mij dan, je hebt immers altijd iets "te melden".

tijger1
door tijger1 Feb 1, 2018 om 00:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin. U vertelt sprookjes en een ander moet dat voor u bevestigen? Grappig.

v.
door v.d.Heyden - Jan 30, 2018 om 20:30
15 Antwoorden / Vragen

"Dit geintje kost ruim de helft van de waarde van de auto, en als ik hiervan op de hoogte was geweest had ik de auto nooit gekocht."

Een distributieketting incl.spanner kost (voor een 1.6 benzine Mazda 3) ongeveer 100,= incl.BTW. Eventueel nokkenas en krukastandwiel vervangen + geleiders (extra kosten ongeveer 250,= mits noodzakelijk), de- en montage is ongeveer 4 uur werk. Reken 75,= per uur incl.BTW dan kom je uit op 650,= Rondt het maar naar boven af kom je op 700,=
Als dat ruim de helft is van de waarde van de auto, was de auto aan de goedkope kant.
Laat je het doen door een monteur "in z'n vrije tijd" ben je nog een stuk voordeliger uit.

Hoe reageerde de verkoper op jouw verhaal? En heeft de handelaar de auto wel warm gereden tijdens een proefrit op de snelweg? Rustig in gesprek gaan met de verkoper wil nog wel eens helpen, misschien is hij genegen om 50/50 te doen.

v.d.Heyden

Ic
door Iceblue Jan 30, 2018 om 20:56
2 Antwoorden / 1 Vragen

De garage waar ik ben geweest kwam op een veel hoger bedrag uit, misschien een idee om nog een andere garage te raadplegen als ik uw verhaal lees.

Verder is het wel een 2.0 geen 1.6 (niet dat dat veel uitmaakt)

AWYeah28
door AWYeah28 - Jan 30, 2018 om 22:44
355 Antwoorden / Vragen

Beste Iceblue,

Het antwoord op uw vraag in het kort: u hebt nergens recht op.

De reden: u had een onderzoeksplicht die u niet zorgvuldig hebt uitgevoerd, u had de auto ook op een B-weg even in de toeren kunnen jagen en een proefrit dient toch uiterst minimaal een half uur te duren om de motor enigzins op temperatuur te brengen. Liefst een uur. Dat had u mooi de gelegenheid gegeven om toch even de snelweg op te zoeken. Op internet zijn handige checklistst te vinden met punten om bij aanschaf van een tweedehands auto op te letten, want ook de ervaren autokoper vergeet wel eens iets te controleren. En je zult altijd zien dat precies dat deel kapot is of gaat.

De auto is, zo geeft u aan, volgens schema onderhouden, dus de verkoper heeft op schrift in elk geval ter goeder trouw gehandeld. Om hard te maken dat er kennis was van het mankement, daar gaat u een zware dobber aan hebben.

Sterkte!

mathijs_b
door mathijs_b - Jan 30, 2018 om 22:52
641 Antwoorden / 77 Vragen

Toevallig gisteren (29-1-2018) bij Mr. Visser.

Zie hier.

.

http://www.uitzendinggemist.net/aflevering/422699/Mr._Frank_Visser_Doet_Uitspraak.html

tijger1
door tijger1 - Jan 30, 2018 om 23:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tja, zelden heeft een tweedehands autohandelaar mijn sympathie, maar gister bij Mr. Visser was het niet moeilijk. De beste man had groot gelijk.

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 31, 2018 om 00:06
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik vond de vader van de eigenaresse ook een onbehouwen boer. Bij A kopen bij B laten maken en dan bij A gaan klagen.

tijger1
door tijger1 Jan 31, 2018 om 00:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, de tegenpartij was compleet asociaal.

Le
door LeCorbeau Jan 31, 2018 om 13:19
38 Antwoorden / Vragen

Ik weet niet waar u woont, ken paar mensen die voor 30 euro per uur bijklussen, zijn automonteurs van beroep, en nee heb er geen aandelen bij.Jaren geleden beroep op moeten doen ivm een lekke koppakking en prima geholpen! Persoon zit in de buurt van Rotterdam, maar u meende iets te horen en u kwam er  niet toe om te vragen wat dat was?U namzelf de gok om auto mee te nemen zonder garantie, dus u heeft weinig om op terug te vallen, neem uw verlies, soms win je en soms verlies je.Het is een auto van 14 jaar oud en 2 ton, kan altijd iets mee gebeuren, op mazdaforum aanmelden zullen vast mensen zijn die u tips kunnen geven en of helpen en dan rijdt u weer voor 500 euro max rond.Bij Mister auto of elders op net kun je onderdelen bestellen.Wees creatief en garages zijn boeven, ook wat maken betreft

tijger1
door tijger1 Jan 31, 2018 om 13:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@lecorbeau

Tja garages zijn boeven, maar zwart bijklussen voor € 30,00 per uur is natuurlijk heel hoogstaand.

me
door mein33 Jan 31, 2018 om 13:39
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ik vond de vader van de eigenaresse ook een onbehouwen boer.

@diewilik,

Dit is wel heel erg netjes omschreven benaming voor deze "BlauweKerstbomenballen" vader.
Maar, zoals zo vaak met dit soort type's, een vent hele grote bek die afdruipt als een kleuter als hij  terecht wordt afgewezen, door de door hem 'klein' bevonden Mr. Visser.

holstein
door holstein - Jan 31, 2018 om 09:07
922 Antwoorden / 16 Vragen

Als de reparatie van de distributieriem plus spanrollen enz de helft van de waarde van de auto is zoals je zegt, wat verwacht je er dan van.
Garage hier in de buurt sluist dit soort auto's door, want man zegt, al kopen mensen hem voor 100 euro dan verwachten ze nog een prima auto en nu ben jij dus bij de koper van zo'n auto terecht gekomen......

aurora1
door aurora1 - Jan 31, 2018 om 14:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb de indruk dat u nog steeds niet gelezen heeft wat in de Consuwijzer over e.e.a. gemeld wordt, dus daarom dan nogmaals de link zoals bij de eerste reactie al is geplaatst: https://www.consuwijzer.nl/vervoer/ontevreden-over-vervoermiddel/niet-tevreden-over-tweedehands-auto

ro
door ron503 - Jan 31, 2018 om 15:16
1229 Antwoorden / 0 Vragen

In de onderhoudshistorie stond al dat de distributieketting een aandachtspunt was en binnenkort problemen zou kunnen geven. U heeft er voor gekozen om de Mazda 3 toch te kopen terwijl u wist dat er kosten aan zaten te komen. De verkoper valt in deze niets te verwijten want die is zeer helder geweest en heeft niets achtergehouden. Ik vraag me wel af wie de diagnose heeft gestelt dat de ketting met alle toebehoren vervangen dient te worden want vaak is het alleen de kettingspanner die niet meer doet wat die moet doen namelijk de ketting op spanning houden.

Coebel
door Coebel - Jan 31, 2018 om 15:47
52 Antwoorden / 1 Vragen

Een ditributieketteing kan nooit los zitten, hoogstens wat opgerekt. De auto kan dan altijd goed rijden alleen rammelt het wat maar ook al bij koude motor.
De vraag is al gesteld, hoe oud is de auto en wat heeft hij gekost.

mo
door mof - Jan 31, 2018 om 18:25
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nergens. U heeft een tweedehands product zonder garantie gekocht.

tenormin
door tenormin - Jan 31, 2018 om 22:33
16828 Antwoorden / 108 Vragen

@jur19, Aardig dat je e.e.a. even uitlegt. Kost mij moeite omdat ik er geen verstand van heb. Nu maar hopen dat de APK ook goed verloopt. Want ik hoop natuurlijk niet dat je daarna komt "dreigen" met ondeuglijke waar. Heel veel rijplezier met dat oude autootje.

tijger1
door tijger1 Jan 31, 2018 om 23:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het sprookje is gelezen hoor.

jur19
door jur19 Jan 31, 2018 om 23:35
2 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1, een beetje zielige reactie hoor. Zo kom je wel aan 34373 antwoorden. Maar goed. Speciaal voor u, ben in het bezit van 4 rekeningen met een totaal voor het genoemde bedrag in de periode 2015 /2017, geen moeite om ze hier te plaatsen voor echt geïnteresseerden. Maar natuurlijk bent u dat niet. U probeert alleen maar te reageren om het reageren zelf en anderen naar beneden te halen zo te lezen en daar doe ik niet aan mee.Sterkte ermee.

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 31, 2018 om 23:34
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Als deze in september een beurt kreeg en daarna is ingeruild omdat hij iets hoorde wat geld ging kosten?

De ketting,  ja als de spanner vast gaat zitten maakt hij lawaai en  dit valt soms niet op tijdens grote beurt.
Een riem word telkens  na aantal jaren vervangen maar kettingen is per merk wisselen.
Van levenslang meegaan tot wel eens een vastzittende spanner die  binnen enkele weken de ketting kapot kan rammen als je door reed.

Vermoedelijk een 1.3 diesel van de fiat groep... die ook in andere merken vaak voorkomt...