bo
door boenkie Nov 30, 2007 om 14:37
Auto & vervoer

Garantie

Wij hebben in dec 2005 een (toen) bijna 2 jaar oude peugeot 307 automaat  gekocht.

Na een paar maanden reden we de snelweg op en kregen we een signaal op het dashboard met; Automatische versnellingsbak storing.

Wij de vluchtstrook op, auto uitgezet en weer opnieuw gestart en rijden maar weer.

Na dat het nog 1 of 2 x gebeurde terug naar garage en daar zeiden ze; Ja mevr daar kunnen we nu niets meer aan doen, want we kunnen nu niet meer achterhalen wat het geweest is.

Maar ondertussen was het zomer en geen last meer.

In de herfst begon het weer zodra het wat kouder werd.Mijn man ging er toen mee terug en hebben ze de boel gereset en moest het over wezen.

Het is toen circa 2maanden weggeweest en weer begonnen.

Maar ondertussen was de garantie verlopen.

het zou wel eens aan de olie kunnen liggen werd er toen verteld

Nu word het probleem alsmaar erger en zeggen ze; Ja dan had u het toen moeten laten maken, maar ja, hij doet het niet continu maar het frappante is, dat hij het steeds vaker doet met koude motor en als we de snelweg op rijden.

Nu moet het echt gemaakt worden,  en gaat het circa 500 euro kosten en vinden wij dat hun moeten bijdragen aan de kosten, want IN de garantie tijd wilden ze er niks aan doen..

Wat is nu  verstandig?

het moet  zo wie zo gerepareerd worden

459 5 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 30, 2007 om 15:33
16960 Antwoorden / 202 Vragen

lastig lijkt mij maar het lijkt erg veel op een vochtprobleem. Is de garage Bovag lid, mogelijk heeft u dan iets aan de Geschillencommissie voertuigen, kijk hier verder:

www.geschillencommissie.nl  Is er nu dan wel duidelijk wat de oorzaak is?? Ik vraag het me in rede af. Wacht tenminste ook op een ractie van Grindweg.

grindweg
door grindweg - Dec 5, 2007 om 19:51
2308 Antwoorden / 28 Vragen

het kan in eerste instantie aan de olie liggen als hij nog nooit ververst is. laat hem verversen met synthese olie . maar zij hebben hem al een keer uigelezen begrijp ik. vraag wat de fout code is geweest. die moeten zij echt weten anders verstoppen zij iets. een tweede mogelijkheid is hem uitlaten lezen bij een automatische bakken specialist. dan naar hun terug  uw garage dus en als zij weten wat het kost dan weten ze ook wat het is en laat dat mij aub even weten

bo
door boenkie - Dec 5, 2007 om 19:52
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi.

Nou veel gebel en gemail, heeft de peugeotgarage  coulance aangevraagd en hebben we alles vergoed gekeregen.

bedankt voor uw reactie

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 6, 2007 om 13:10
16960 Antwoorden / 202 Vragen

zo dat is dan toch keurig opgelost!

da
door dave1 - Feb 10, 2008 om 13:15
12 Antwoorden / 1 Vragen

Heel netjes geregeld!

maar je had het binnen garatie termijn gemeld en daar hebben ze niks mee gedaan. dan ligt de verantwoording dus bij hun. Helaas gebeurd dit eigenlijk altijd mondeling. zelf laat ik nu alles op papier zetten als ze niks doen maar ik wel een melding maak.