Afi
door Afi Oct 24, 2020 om 23:57
Auto & vervoer

Garantie autoaccu na 7,5 mnd defect (24 mnd garantie)

Ik heb autoaccu gekocht bij winparts.nl met 2 jaar garantie. Na 7,5 maand accu defect, auto wil niet starten; wil ook niet meer opladen met acculader, blijft steeds ca 3 Volt aangeven. Ook foto's hiervan opgestuurd. Nu moet ik eerst een schriftelijk rapport (uitdraai) van accutest van een garage opsturen om garantieprocedure te starten. Ik kan de accu niet opsturen naar leverancier. Gemaild en gebeld met 4 verschillende personen (namen) . Kan/mag dit?

P.S. Bij antwoord een persoon moest zelfs de accu en dynamo en startmotor getest worden. Auto start gewoon met andere accu. Dus dynamo prima (geeft oplaadspanning 14,2 Volt) Dit alles gemaild maar ze blijven bij garagetest.

3970 15 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Oct 25, 2020 om 00:03
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Een garagarapport is aanzienlijk gemakkelijker via de email te verzenden als een auto accu van x kilo. Dus een uitdraai laten maken bij de/een garage. Als dat voldoende bewijs levert zal u ongetwijfeld een nieuwe krijgen/kunnen kopen. (U kunt alles wel zeggen, maar een garagetest is een onpartijdig bewijs)

Afi
door Afi Oct 25, 2020 om 00:07
Antwoorden / 1 Vragen

Wie moet die test dan betalen, opsturen is goedkoper dan naar garage brengen en laten testen.

mahadma
door mahadma - Oct 25, 2020 om 01:33
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Een beetje auto accu weegt 14,2 kilo, met verpakking mee zal dat snel een kleine 20 kilo zijn. Met nog maar de vraag of je wel een accu met accuzuur per post mag vervoeren.

Ergo, een garageverklaring kan per post voor nog euro per post verzonden worden, per email voor niets en komt zeker aan.

Heeft u al gevraagd wie die garageverklaring gaat betalen? Zou ik eerst effe uitzoeken.

U gelooft toch niet dat ze op uw blauwe ogen u een andere accu leveren? Zou u het doen als u de verkoper was?????

Afi
door Afi Oct 25, 2020 om 14:18
Antwoorden / 1 Vragen

Kan  gewoon per DHLen Post NL retourneren (€ 6,95). Ze kunnen toch zelf testen, en kunnen ze aan serienummer zien dat het originele accu is dus geen gesjoemel. Verklaring garage aanzienlijk duurder. Gaat mij om het principe.

mahadma
door mahadma Oct 25, 2020 om 17:00
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Dus u denkt een accu van minimaal 14.2 kilo voor 6,95 te kunnen verstuiren met accu zuur erin?

Het mag voor u een pricipe zaak zijn, vraag dan eerst wie die garagerapportage betaald? Al gedaan? Ik schat in van niet.

Afi
door Afi Oct 26, 2020 om 21:54
Antwoorden / 1 Vragen

https://www.gls-info.nl/Home/PricesNL (heb al eens accu van mijn dochter verstuurd)

ro
door ronny530 - Oct 25, 2020 om 08:30
2752 Antwoorden / 41 Vragen

Kan het niet zo zijn dat winparts voor accu's een ander retourbeleid heeft want een accu mag niet met een regulier verzendbedrijf verzonden worden. Als dat zo is heeft u zich daar aan te houden want u bent met de verkoopvoorwaarden akkoord gegaan. Een accu en dynamo test kunnen dan uitsluitsel geven en als de accu defect is zal door winparts tot garantieverlening over gegaan worden en wellicht de gemaakte kosten vergoeden.

Afi
door Afi Oct 25, 2020 om 14:11
Antwoorden / 1 Vragen

winparts geen speciaal accuretourbeleid; kan trouwens gewoon per DHLen Post NL verstuurd worden (€ 6,95). Ze kunnen toch zelf testen, dan kunnen ze aan serienummer zien dat het originele accu is

ma
door malty - Oct 25, 2020 om 08:47
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Gebruik eens een andere oplader.

Afi
door Afi Oct 25, 2020 om 14:12
Antwoorden / 1 Vragen

Laadt andere accu gewoon op.

mahadma
door mahadma - Oct 25, 2020 om 18:17
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Nooit accu's versturen per post.. Altijd met de juiste papieren en informeer de vervoerder altijd dat het gevarengoed betreft! Bij transport dient de accu voor minimaal 80% volgeladen te zijn. De accu dient goed geïsoleerd en schokbestendig verpakt te worden om beschadiging door stoten of schokken te vermijden.

Transport van uw accu | AW Accuwww.awaccu.nl › pagina › 25-transport-van-uw-accu

Afi
door Afi Oct 26, 2020 om 21:54
Antwoorden / 1 Vragen

https://www.gls-info.nl/Home/PricesNL

mahadma
door mahadma - Oct 25, 2020 om 19:25
11520 Antwoorden / 51 Vragen

bron accuwarenhuis:

******BELANGRIJK******
Natte accu's welke gevuld zijn met zwavelzuur worden niet met PostNL verzonden !.

Bestellingen met zwavelzuur gevulde natte accu's worden per koerier bij u afgeleverd, het is dus belangrijk dat u op de bezorgdag thuis bent !
Vul daarom altijd uw telefoonnummer en/of email adres in, zodat wij contact met u op kunnen nemen indien u niet thuis bent.
De gewenste bezorgdag of afleverdatum kunt u eventueel aangeven bij het venster "opmerkingen" tijdens de bestelprocedure.

rj
door rjw - Oct 25, 2020 om 21:14
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Heel veel dingen kan je prima via internet kopen, maar accu's is nu net zo'n product wat je beter gewoon bij een garage kunt kopen. Veel te veel gedoe qua transport en zo, zeker als het retour moet. Net ook even op die site gekeken, en het is ook niet zo dat ze extreem goedkoop zijn (dat zou nog een reden kunnen zijn om er wat te kopen). Het zijn gewoon prijzen waarvoor je het bij een lokale autoonderdelenzaak of garage ook kunt krijgen. Met een hoop minder gedoe.

Afi
door Afi Oct 26, 2020 om 22:06
Antwoorden / 1 Vragen

Wat service betreft zult U gelijk hebben, maar het gaat mij om principe: garantie. Ik wil het product terugsturen( dan kunnen ze zien dat het origineel product is) maar dat kan niet. Vreemd.

mahadma
door mahadma - Oct 26, 2020 om 23:58
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Blijft bij mij de vraag: Heeft u al gevraagd wie die garage rekening betaald? Voor het testrapport.

Afi
door Afi Nov 4, 2020 om 12:57
Antwoorden / 1 Vragen

willen ze niet beantwoorden; inmiddels (via contact ACM consuwijzer ) beloofd (na aftrek 7/24 deel) terug te betalen. (7 maand gebruik van 24 mnd garantie.) Ben maar akkoord gegaan, nog niets ontvangen.

panter22
door panter22 - Oct 27, 2020 om 08:11
6599 Antwoorden / Vragen

Bewijslast bij ondeugdelijk product

Als er iets mis is met een product binnen 6 maanden na aankoop, moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld is. Bijvoorbeeld door aan te tonen dat u het product niet goed heeft gebruikt.

Gaat het product na 6 maanden of langer kapot? Dan moet u bewijzen dat dit niet uw schuld is en dat het aan het product ligt.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Oct 27, 2020 om 19:03
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Waarom defect?

Laten vallen  is geen garantie.
Lege accu week leeg laten kan ook  defect veroorzaken.

Maar ze willen weten of de Dynamo en  Lader goed is,  en U heeft een andere Accu elders gehaald  en die bleef goed.
Dat is toch voldoende bewijs....

Alleen bij terug sturen en onderzoek is zichtbaar of  U of de Accu fout is.
Terug sturen  goed ingepakt en  ze moeten dan geld terug geven....
Als ze een  andere accu leveren heb je nu niets meer aan helaas....

En hoe is de afstand naar Groningen?  Zelf brengen mag altijd...

Jo
door John Dulles - Oct 28, 2020 om 11:26
1 Antwoorden / 1 Vragen

Op alle accu's zit 2 jaar garantie. Alleen de ANWB geeft 3 jaar garantie op hun accu's. En als je ANWB lid komen ze de accu gratis monteren.

La
door Latbb - Oct 28, 2020 om 11:34
7 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom GEEN accu gekocht in u woonplaats bij een garage?
Ook die kunnen jou een goede accu met garantie en goedkoop aanbieden.
Dus sorry, goedkoop is nu duurkoop.

wimmi20
door wimmi20 - Oct 28, 2020 om 17:15
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ik lees hier het advies : gebruik eens een andere oplader.
Vreemd advies.
Vraagsteller schrijft toch dat de auto dynamo 14,2 volt afgeeft ?
Dan heb je geen oplader nodig.
De accu is gewoon kapot.

Tip : vraag of je een foto mag opsturen van de accu met aangesloten voltmeter.
Ook die garagetest wordt een probleem.
Je moet dan met een geleende accu naar de garage rijden.

mo
door mof - Oct 29, 2020 om 09:17
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft 2 jaar garantie . Maar wel de bewijslast. Als u naar een garage gaat voor het rapport moet u dit zelf betalen. Als het een fabricagefout oid betreft kunt u dat bij de winkel waar u het heef5 gekocht terugvorderen

1paul
door 1paul - Oct 29, 2020 om 11:21
3103 Antwoorden / 0 Vragen

breng de accu naar een garage en laat deze testen, dan heeft men bewijs dat de accu ook werkelijk rot is....

laat ze wel vermelden om welke accu het gaat voor de duidelijkheid....