Garantie autoaccu na 7,5 mnd defect (24 mnd garantie)
Ik heb autoaccu gekocht bij winparts.nl met 2 jaar garantie. Na 7,5 maand accu defect, auto wil niet starten; wil ook niet meer opladen met acculader, blijft steeds ca 3 Volt aangeven. Ook foto's hiervan opgestuurd. Nu moet ik eerst een schriftelijk rapport (uitdraai) van accutest van een garage opsturen om garantieprocedure te starten. Ik kan de accu niet opsturen naar leverancier. Gemaild en gebeld met 4 verschillende personen (namen) . Kan/mag dit?
P.S. Bij antwoord een persoon moest zelfs de accu en dynamo en startmotor getest worden. Auto start gewoon met andere accu. Dus dynamo prima (geeft oplaadspanning 14,2 Volt) Dit alles gemaild maar ze blijven bij garagetest.
Een garagarapport is aanzienlijk gemakkelijker via de email te verzenden als een auto accu van x kilo. Dus een uitdraai laten maken bij de/een garage. Als dat voldoende bewijs levert zal u ongetwijfeld een nieuwe krijgen/kunnen kopen. (U kunt alles wel zeggen, maar een garagetest is een onpartijdig bewijs)
Wie moet die test dan betalen, opsturen is goedkoper dan naar garage brengen en laten testen.
Een beetje auto accu weegt 14,2 kilo, met verpakking mee zal dat snel een kleine 20 kilo zijn. Met nog maar de vraag of je wel een accu met accuzuur per post mag vervoeren.
Ergo, een garageverklaring kan per post voor nog euro per post verzonden worden, per email voor niets en komt zeker aan.
Heeft u al gevraagd wie die garageverklaring gaat betalen? Zou ik eerst effe uitzoeken.
U gelooft toch niet dat ze op uw blauwe ogen u een andere accu leveren? Zou u het doen als u de verkoper was?????
Kan gewoon per DHLen Post NL retourneren (€ 6,95). Ze kunnen toch zelf testen, en kunnen ze aan serienummer zien dat het originele accu is dus geen gesjoemel. Verklaring garage aanzienlijk duurder. Gaat mij om het principe.
Dus u denkt een accu van minimaal 14.2 kilo voor 6,95 te kunnen verstuiren met accu zuur erin?
Het mag voor u een pricipe zaak zijn, vraag dan eerst wie die garagerapportage betaald? Al gedaan? Ik schat in van niet.
https://www.gls-info.nl/Home/PricesNL (heb al eens accu van mijn dochter verstuurd)
Kan het niet zo zijn dat winparts voor accu's een ander retourbeleid heeft want een accu mag niet met een regulier verzendbedrijf verzonden worden. Als dat zo is heeft u zich daar aan te houden want u bent met de verkoopvoorwaarden akkoord gegaan. Een accu en dynamo test kunnen dan uitsluitsel geven en als de accu defect is zal door winparts tot garantieverlening over gegaan worden en wellicht de gemaakte kosten vergoeden.
winparts geen speciaal accuretourbeleid; kan trouwens gewoon per DHLen Post NL verstuurd worden (€ 6,95). Ze kunnen toch zelf testen, dan kunnen ze aan serienummer zien dat het originele accu is
https://www.gls-info.nl/Home/PricesNL
bron accuwarenhuis:
Heel veel dingen kan je prima via internet kopen, maar accu's is nu net zo'n product wat je beter gewoon bij een garage kunt kopen. Veel te veel gedoe qua transport en zo, zeker als het retour moet. Net ook even op die site gekeken, en het is ook niet zo dat ze extreem goedkoop zijn (dat zou nog een reden kunnen zijn om er wat te kopen). Het zijn gewoon prijzen waarvoor je het bij een lokale autoonderdelenzaak of garage ook kunt krijgen. Met een hoop minder gedoe.
Wat service betreft zult U gelijk hebben, maar het gaat mij om principe: garantie. Ik wil het product terugsturen( dan kunnen ze zien dat het origineel product is) maar dat kan niet. Vreemd.
Blijft bij mij de vraag: Heeft u al gevraagd wie die garage rekening betaald? Voor het testrapport.
willen ze niet beantwoorden; inmiddels (via contact ACM consuwijzer ) beloofd (na aftrek 7/24 deel) terug te betalen. (7 maand gebruik van 24 mnd garantie.) Ben maar akkoord gegaan, nog niets ontvangen.
Bewijslast bij ondeugdelijk product
Als er iets mis is met een product binnen 6 maanden na aankoop, moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld is. Bijvoorbeeld door aan te tonen dat u het product niet goed heeft gebruikt.
Gaat het product na 6 maanden of langer kapot? Dan moet u bewijzen dat dit niet uw schuld is en dat het aan het product ligt.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product
Waarom defect?
Laten vallen is geen garantie.
Lege accu week leeg laten kan ook defect veroorzaken.
Maar ze willen weten of de Dynamo en Lader goed is, en U heeft een andere Accu elders gehaald en die bleef goed.
Dat is toch voldoende bewijs....
Alleen bij terug sturen en onderzoek is zichtbaar of U of de Accu fout is.
Terug sturen goed ingepakt en ze moeten dan geld terug geven....
Als ze een andere accu leveren heb je nu niets meer aan helaas....
En hoe is de afstand naar Groningen? Zelf brengen mag altijd...
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer