bertmidd
door bertmidd Sep 4, 2011 om 12:21
Auto & vervoer

GAZELLEKWALITEIT NIET MEER ZOALS VROEGER!

Ik heb in augustus 2010 een Gazelle Aristo aangeschaft (catalogusprijs: 1200 euro).
Hoewel deze fiets in een hogere prijsklasse valt, heeft hij dat zich niet vertaald in de degelijkheid die ik van Gazelle voor deze prijs mag verwachten. Ik word vanaf het begin van de aankoop geconfronteerd met allerlei mankementen,.

Al bij de levering bleek dat de versnellingshendel beschadigd was, deze moest vervangen worden. Bij het vervangen is het leren handvat losgeraakt, en de stuurbocht beschadigd. Ook waren de spaken onvoldoende gespannen, zodat de fiets zwabberde.

Reeds na zes weken begon het trapstel te kraken. Om dit te verhelpen heeft de fietsenmaker er nieuwe pedalen opgezet. Dit bood echter geen soelaas, want na 4 weken kraakte het trapstel weer en moest de gehele trapas met pedalen vervangen worden.
Zes weken later werkte mijn versnelling niet goed meer. Het bleek dat de versnellingskabel intern beschadigd was en deze vervangen moest worden.
Twee maanden later kraakte het trapstel weer, en moesten voor de tweede keer de pedalen vervangen worden. De fietsenmaker zei dat dit door door het strooizout kwam. Je zou denken dat een Gazelle ook 's winters gebruikt kan worden!
Weer twee maanden later is er voor de tweede keer een nieuwe trapas inclusief een stel pedalen opgezet. Nu was het volgens de fietsenmaker de “moderne gazellekwaliteit” de oorzaak.

Om het probleem te verhelpen zijn er pedalen van een omafiets opgezet. Dit is echter geen gezicht bij deze moderne lichtgewicht fiets. Bij deze gelegenheid moest ook de versnelling bijgesteld worden, omdat deze ontregeld was.
Een ander euvel is dat de bevestiging van de jasbeschermers steeds losraakt, waardoor deze tegen de band aanloopt en ik regelmatig af moet stappen om hem opnieuw te bevestigen.

Al deze mankementen traden op in de garantieperiode, en werden door de fietsenmaker gratis verholpen. Deze gaf wel al aan dat hij dat niet tot in lengte van dagen zal doen omdat hij voor de kosten opdraait.

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat deze problemen, na deze periode zullen verdwijnen. Ik zal dan zelf voor de kosten moeten opdraaien.

U zult begrijpen dat ik uiterst ontevreden ben over de kwaliteit die Gazelle geleverd heeft. Ik ben ervan overtuigd dat de kwaliteit van de Gazelle fietsen steeds slechter wordt.
Ik heb het dan nog niet eens over de service die de fabriek levert. Bedroevend! Ze sturen je van het kastje naar de muur en behandelen je ronduit onbeschoft.

Ik zou graag willen weten wie er deze mening met mij deelt en andere voorbeelden heeft. Misschien dat we dan gezamelijk iets tegen Gazelle kunnen ondernemen.

16197 35 Rapporteer

ba
door bachanaal - Sep 4, 2011 om 15:04
248 Antwoorden / 7 Vragen

Gazelle maakt sinds omstreeks 1985 niets meer zelf. alles komt uit het verre oosten met navenante kwaliteit. in het tijdschrift van de fietsersbond stond een keer een verhaal van een fietsenmaker, die zegt dat alles wat ouder is dan 30 jaar nog origineel gazelle is en in Dieren gemaakt is. van daarna is het allemaal rommel uit azië. ze teren nog op de naam maar kwaliteit is ver te zoeken en het regent klachten.

pe
door petrov_1 - Sep 6, 2011 om 10:44
42 Antwoorden / 0 Vragen

Klopt helemaal, Gazelle is al lang niet meer wat het vroeger was.
Voor die Aziatische poppekraam vragen ze wel nog Gazelle prijzen !

wy
door wynannd - Sep 6, 2011 om 18:01
6 Antwoorden / 0 Vragen

Doe mij maar de batavus !

toolboy
door toolboy - Sep 6, 2011 om 18:19
965 Antwoorden / 40 Vragen

Moge duidelijk zijn dat nagenoeg een ieder een naam koopt.!!!!
Elke fiets op dit moment komt uit china.
Ook batavus enz.
Mijn advies koop geen naam, maar een fiets ,en uit dezelfde fabriek komt dezelfde fiets die maar 400 kost maar onder een andere naam.

T

he
door henkiehoempa - Sep 8, 2011 om 13:07
34 Antwoorden / 3 Vragen

Vele van oudsher oerdegelijke producten worden tegenwoordig in Aziatische landen gemaakt. Verantwoordelijk voor de kwaliteit blijft echter ten allen tijde de Nederlandse opdrachtgever. En "what's in a name?" Niks meer. Wasmachines, drogers, koelkasten, ze worden allemaal gefabriceerd in Italië. Chevrolets komen voor een groot deel uit Korea, hoewel er met de auto's uit dat land niks mis is. Ik ken ook de vroegere kwaliteit van Piet Pelle. Onverwoestbaar en zeer licht fietsend. Maar die fietsen bestaan helaas niet meer. Alles gaat tegenwoordig gewoon gauwer kapot en met al die extra's die je op de huidige fietsen tegenkomt, is de kans dat er meer stuk gaat ook veel groter.

Em
door Emmap - Sep 8, 2011 om 13:30
162 Antwoorden / 8 Vragen

In 2004 een dure Gazelle gekocht, probleem dat er over sommige dingen niet nagedacht leek.

Zo bleef de fiets alleen op de standaard staan in een vrijwel windstille omgeving, op een zo ongeveer waterpas vlakke ondergrond, zonder fietstas met normale inhoud. Heb op eigen kosten een andere, verstelbare standaard laten monteren, nb van een ander merk!

Het gelzadel is meerdere keren stukgegaan, echt een flinke scheur, bij de derde vervanging bood de fietsenmaker me aan 1/3 van de prijs af te doen, maar ik zei: waar zie je me voor aan? Het is nu zoveel keer stuk gegaan, waarom niet nog een keer? Doe mij maar een gewoon zadel.... maar daar kreeg ik natuurlijk (of helaas) géén korting op.

Ik kan vergelijken, want ik rijdt ook nog een Gazellefiets van meer dan 60 jaar oud. Oerdegelijk ding met zeer stevig frame en heerlijk (orgineel) zadel. Inmiddels pittig prijzige onderhoudsbeurten aan gehad, maar ik zou hem niet willen missen.

go
door gotw - Sep 8, 2011 om 13:36
1 Antwoorden / 0 Vragen

In mei dit jaar een e-bike Gazelle chamonix Innergy gekocht.
Alleen tot op vandaag alleen maar ellende.
Het is begonnen dat trapondersteuning onvoldoende werkte. Bij afstelling bleek dat versnelling niet correct was ingesteld en sensoren bijgeregeld.
Motor maakt lawaai, zou in moeten lopen, tevens is het niet mogelijk met een gemiddelde snelheid tussen pakweg 15 en 20 km/h te rijden. Motor duwt teveel vooruit en houd dan weer in. Fiets rijdt hierdoor erg onrustig. Blijkt dat 2 sensoren niet goed werken, Door dealer nieuwe besteld, fiets week weg, en zou daarna hersteld moeten zijn.
Niets is minder waar het probleem is nog steeds hetzelfde. Ook de z.g.n. gouden accu geeft bij normaal gebruik, actiradius 60 km de geest, terwijl hij max 120 km moet meegaan. Mogelijk door slechte werking motor.
Door veel aandringen wordt nieuwe motor/voorwiel besteld. Is nu 08-09 twee weken geleden en is nog steeds niet binnen, dus ook niet fietsen.
Gazelle is bij mij gedegradeerd tot een derde rangs fietsen fabriek.
Bij Gazelle kan je je klachten niet kwijt je wordt doorgestuurd naar de dealer en deze moet het maar uitzoeken met Gazelle.
Ik heb er spijt van dat ik ooit een Gazelle heb aangeschaft.

jarjar
door jarjar - Sep 8, 2011 om 13:36
12 Antwoorden / 10 Vragen

Ook ik heb al een aantal weken een topic geschreven over de Gazelle Esprit.

Constant verschoof het achter wiel, daadoor braken de plastic kettinspanners af. Nu zijn het de houders van de spartborden die het allebei hebben begeven door trillingen. Dit zijn kleine kosten, maar toch. Het eerste probleem is steeds kosteloos verholpen en blijkt nu voorgoed te zijn opeglost door de fietsenmaker waar deze fiets is gekocht.
Maar als u mij vraagt koopt u in de toekomst nogmaals Gazelle, nou..............

hu
door hultje - Sep 8, 2011 om 13:56
16 Antwoorden / 1 Vragen

Door de vele klachten die mij ter ore zijn gekomen in de laatste twee jaren, heb ik besloten om zeker géén Gazelle fiets aan te schaffen. Ik heb daarom vorig jaar een geweldige fiets gekocht genaamd R.I.H. Dit is een Nederlands fabrikaat, hand made, tegen een prijs vergelijkbaar met Gazelle. Het voordeel voor mij zit ook nog eens in het feit dat hij mooier uitziet omdat hij geen zichtbare lasnaden heeft. Maar dat terzijde. De service is prima en in mijn omgeving (Limburg) zie je ze heel veel op de weg omdat het van oorsprong een limburgs bedrijf is die die fietsen maakt. Kortom, geen ellende met een zwabberende en krakende fiets.

lenyenfred
door lenyenfred - Sep 8, 2011 om 14:00
93 Antwoorden / 8 Vragen

Beste Bertmidd,
Ook wij hebben een aantal jaren geleden een ''setje'' fietsen van Gazelle gekocht.
Vanaf het begin werkten de trommelremmen niet fijn.
Terug naar de GAZELLE DEALER en deze vertelde toen, dat het geen trommel-, maar ROMMELremmen waren.
Fietsen werken verder goed, maar de remmen zijn nooit goed geweest.
Was volgens de dealer niets aan te doen.
Jammer.

fr
door fred_t - Sep 8, 2011 om 14:11
3 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik dit lees dan denk ik dat veel klachten niet bij Gazelle liggen maar bij de fietsen maker.
"Al bij de levering bleek dat de versnellingshendel beschadigd was, deze moest vervangen worden". Dit kan bij vervoer of opslag zijn gebeurt, de dealer moet een nieuw geleverde fiets altijd controleren op beschadigingen.

"Bij het vervangen is het leren handvat losgeraakt, en de stuurbocht beschadigd"
Geen Gazelle probleem maar verkeerde reparatie van de dealer.
"Ook waren de spaken onvoldoende gespannen, zodat de fiets zwabberde"
Bij een nieuwe fiets moet de dealer dit bij de afleverbeurt controleren.
Dan het verhaal van de trapas, Waarschijnlijk was de afdichting niet voldoende, ook dit ligt aan het onderhoud bij Jawel de dealer. Het is natuurlijk belachelijk dat een fietsenmaker "omafiets trappers"op uw fiets plaatst.
De versnellingen moeten zeker bij een nieuwe fiets regelmatig worden nagesteld vanwege rek in de kabels.
Dat er veel onderdelen uit Azie komen (Shimano) klopt, deze onderdelen zijn vaak van betere kwaliteit dan veel uit Nederland afkomstige onderdelen (Spanninga verlichting).

ar
door ariet - Sep 8, 2011 om 14:13
58 Antwoorden / 13 Vragen

Gazelle levert geen kwaliteit meer. Het is knoeien van de eerste orde. Slechte kwaliteit materiaal en slecht werk. Waarvan losse spaken meer regelmaat als uitzondering is. Begint er inderdaad op te lijken dat deze producten uit China komen waar het in ieder geval slecht wordt gemaakt en nog slechter wordt gecontroleerd.

ariet

dirkpeter
door dirkpeter - Sep 8, 2011 om 14:47
6 Antwoorden / 0 Vragen

Giant komt toch ook uit Azië en daar hoor ik niemand over klagen,ben benieuwd of RIH nog in Nederland gemaakt word ?

pe
door petrov_1 - Sep 8, 2011 om 15:39
42 Antwoorden / 0 Vragen

Giant? nog grotere rommel.
Heb er een gehad , elke week was er wel iets kaduk en duur.

pe
door petrov_1 - Sep 8, 2011 om 15:42
42 Antwoorden / 0 Vragen

RH is echt een betere fiets.

hu
door hugocarsten - Sep 8, 2011 om 15:51
3 Antwoorden / 0 Vragen

De klantenservice van de Gazelle-fabriek zijn inderdaad zeer onbeschofte mensen.
Kortaf, kastje naar de muur en snauwerig.

fr
door fredbr - Sep 8, 2011 om 16:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste petrof
over Giant kan ik inmiddels een heel verhaal vertellen ,maar in 't kort
twee nieuwe Giant Go Dubbel gekocht in februari van dit jaar prijs € 2099,= per stuk de ondersteuning stokt regelmatig en de display weigerd vaak elke dienst ,dus niet fietsen, als ze het wel doen gebeurd het diverse keren onderweg dat ze er gewoon mee ophouden .leuk als je ergens in de boush-boush staat maar goed dat we bij aanschaf lid van fietsned geworden zijn.( die helpen je wel direct ,waar je ook staat)Tot nu toe ,geen echte oplossing, de importeur en de fabriek erkennen het probleem maar hebben nu geen echte oplossing, dus wel fietsen verkopen die eigenlijk nog niet uitontwikkeld zijn Leuk van GIant

tj
door tjeuvos - Sep 8, 2011 om 16:31
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik herken deze klachten over (elektr.)fietsen maar al te goed. Ik heb zelf een sparta ION fiets. Al 4 jaar. Ben nu voor de tweede maal bij de fietsenmaker met een kapotte elekr.motor. Zal verder maar niet gaan vertellen over de meerdere nastellingen die nodig waren. Ik krijg te horen dat de motor te veel belast zou worden. Leuk antwoord aan iemand die hem gekocht heeft als (spier)reumapatient
voor een goede ondersteuning. Heb gelukkig een verlengde garantie (plm. 150 euro) genomen en hoop dat het ook nu weer vergoed wordt.

fr
door freetimer - Sep 8, 2011 om 16:50
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij zijn niet weg van Gazelle.Hebben vorige week een E-bike (Gazelle Orange Energie) ingeruild voor een Giat E-bike. Hebben 3 jaar lang problemen gehad met de Gazelle E-bike. Fietsend rond Lunteren hebben we alle Gazelle dealers aangedaan om er telkens weer een nieuwe sensor in te laten zetten. Twee maal opgestuurd naar Gazelle te Dieren. De laaste keer kwam deze terug, liep voor geen meter, Volgens de dealer was deze niet goed afgesteld. Dan komt hij dus rechtstreeks terug van de fabriek!!!! In 3 jaar 3 nieuwe accu's. Al met al, een en al ellende. Hopen met de Giant meer geluk te hebben.

wizard2
door wizard2 - Sep 8, 2011 om 17:40
125 Antwoorden / 58 Vragen

Beste bertmidd,

Koop eenmaal een koga Myata en je hebt 15 jaar lang geen probleem!

mvr.gr. wizard.

ge
door gerritmuyen - Sep 8, 2011 om 18:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

Niet alleen de kwaliteit maar ook de service gaat achteruit, Ik heb een Gazellefiets, 6 jaar oud en nu is mij de naaf kapot gegaan, kosten € 165,00. er zit maar 5 jaar garantie op, geen enkele coulance.
Via contactformulier geklaagd, krijg alleen een kille uitleg en verwijzing naar de voorwaarden en dat pas na 3 weken!

al
door alfa33 - Sep 8, 2011 om 18:39
3 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is nu altijd het nadeel van zo'n forum, alleen maar negatieve berichten.
De tevreden mensen laten zich hier niet horen!
Dus bij deze hier een tevreden koper: ik koop elke 3 jaar met het fietsprive plan een nieuwe Gazelle en ben nu inmiddels met de 3e fiets bezig, de "oude" fietsen gaan naar de kinderen.
Alle fietsen rijden nog steeds zonder noemenswaardige problemen of defecten.
Service via de dealer Roodenburg is prima, toen er na 1,5 jaar wat roest op de voorvork zat, werd zonder enig probleem de voorvork vervangen.
Het gebruikte materiaal ziet degelijk en mooi afgewerkt, geen rammeltjes ook niet bij de oudere fietsen. Ook de ouder "schoolfietsen die ik al weer wat jaren gelden gekocht hebben zich prima gehouden op het testcentrum dat middelbare school heet! Uiteraard wel altijd de fietsen goed onderhouden(verlichting + banden etc)
Het spijt mij mensen, ik kan mij absoluut niet vinden in al die kritiek op dit forum.

pe
door petrov_1 - Sep 8, 2011 om 18:45
42 Antwoorden / 0 Vragen

Er is ook niemand die klaagd over de oudere fietsen, het gaat over de modellen van de laatste jaren.
Goed lezen is ook een kunst.

al
door alfa33 - Sep 8, 2011 om 18:50
3 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad....dus als je goed leest heb ik in het eerste deel over nieuwe fietsen van nog geen jaar, 3 jaar en 6 jaar oud en dat allemaal fietsen zonder problemen en rijden nog immer als nieuw. Bij deze nieuwe fietsen word bijv. goed aluminium gebruikt, dat er ook na 6 jaar nog goed uitziet. Pas in het 2e deel heb ik het over de oude "schoolfietsen"

sa
door sandra39 - Sep 8, 2011 om 20:48
1 Antwoorden / 0 Vragen

heb al jaren gazelle fietsen en heb hier weinig tot geen problemen mee.
mijn laatste gazelle fiets is nu 2 jaar oud, en is een prima fiets, word dagelijks gebruikt. voor drie weken terug knapt er een spaak, kan gebeuren gelijk even langs de fietsenmaker en laten maken, en gelijk gevraagd voor twee nieuwe handvaten, want deze plakte enorm, deze werden besteld en een week later vervangen en dit allemaal nog onder de garantie, zonder enig probleem

yz
door yzerboud - Sep 8, 2011 om 21:19
5 Antwoorden / 0 Vragen

Gazelle, als dier fantasties.

Als fiets diepbedroefend, ruim onder de maat.
Vergelijk het als de opel onder de fietsen.
Voor mij nooit meer een gazelle het wordt tijd dat dit merk uit de markt wordt genomen.
Een goede keus is een Trek.

plantsoen_1
door plantsoen_1 - Sep 8, 2011 om 23:23
4 Antwoorden / 4 Vragen

Ongeveer een half jaar gleden heb ik een Gazelle Chamonix aangeschaft.
Bij de aflevering waren er al 3 dingen die niet werkten en dat waren geen kleine foutjes. Het wordt gemaakt maar toch bij een nieuwe fiets???

Daarna een mailtje gestuurd naar de klantenservice om te vertellen dat het eigenlijk niet kan. Krijg je een nietszeggend mailtje terug van een jongedame die daarin duidelijk laat merken jouw klachten niet eens te hebben gelezen.
Hoezo klanten " service" .
De fiets rijdt prima zolang je over asfalt fietst.
Op klinkers rammelen de kabels.
Nee, voor mij nooit geen Gazelle meer.

ra
door ratatosker - Sep 9, 2011 om 12:04
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had indertijd een dure Gazelle sportfiets, waarvan alle onderdelen ruzie hadden met elkaar. Bij het gebruik van de achterrem trok ik b.v. de bagagedrager omhoog.
Later kwam Gazelle met kettingspanners van plastic !! Als je zoiets verzint, dan ben je toch niet helemaal fris van boven. Mijn fietsenmaker verkoopt principiëel géén Gazelle. Als je die naam noemt kijkt hij alsof hij kakkerlakken ziet.

he
door henkiehoempa - Sep 9, 2011 om 12:52
34 Antwoorden / 3 Vragen

Beste mensen, één ding wordt zo langzamerhand duidelijk: de kwaliteit van Gazelle, maar ook van andere merkfietsen laat de laatste jaren te wensen over, net als de ouderwetse service van vroeger. De verschillende meningen op dit forum komen voort uit persoonlijke ervaringen en zo krijg je een gemiddeld beeld van de kwaliteit. Helaas worden dit soort forums ook altijd bestormd door lieden die belust zijn op sensatie en dat is jammer, want op die manier blijft er helemaal niets overeind van ons Nederlands kwaliteitsproduct. Ik vind 1200 euro voor een (gewone) fiets overigens een belachelijk bedrag, vooral omdat je wel weet, dat ie vandaag of morgen tóch wordt gejat......en dat gebeurde vroeger ook niet.

ta
door tar - Sep 10, 2011 om 14:15
522 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=henkiehoempa schreef op vrijdag 9 sep 2011, 12:52]Vooral omdat je wel weet, dat ie vandaag of morgen tóch wordt gejat......en dat gebeurde vroeger ook niet.Hey Henk,

Als je een (elektrische) fiets van 1200 Euro of meer op het standaard slot op slot zet, kun je wachten totdat je fiets wordt gestolen.

Mensen kopen vaak goed geïnformeerd een dure fiets maar vinden een slot van een paar tientjes wel genoeg...

Een goed slot bestaat altijd uit een beugel of ketting dat minimaal 4 ART sterren heeft!

Zet de fiets op slot met een 4 of 5 ART sterren slot, aan een vast object, b.v. een lantaarnpaal, verkeersbord, enz. dan is diefstal zeer moeilijk en de kans dat uw fiets wordt gesloten zeer klein; zorg ervoor dat de beugel of ketting moeilijk op de grond kunnen komen.

Op deze link kunt u zien welke sloten voldoen aan het 4 of 5 ART sterren keurmerk.

Stichting ART: 4 of 5 ART sterren sloten

Ja, een 4 of 5 ART sterren slot is niet goedkoop, maar gaat wel tientallen jaren lang mee.

Succes en veel fietsplezier!

stoppel
door stoppel - Sep 15, 2011 om 13:47
6 Antwoorden / 0 Vragen

2 jaar geleden een gazelle oma fiets gekocht. Speciaal de duurdere meer robuuste versie omdat ik geen zin had in "pruts" kwaliteit.

Helaas mijn omafiets van 700 euro!!! heeft me in twee jaar tijd nog eens +/- 250 euro aan onderhoud gekost en er zit weer een grote aan te komen.

- koplampunit kapot, laten vervangen voor een nieuwe gazellekoplampgunit, na een half jaar weer kapot inmiddels aan mijn derde unit en heb deze keer maar een electrische no-name goedkope meuk laten installeren.

Ik ben al toe aan mijn derde handvaten set

Ketting is ingekort (ok, vooruit dat kan)

Trappers zijn vervangen want zat speling in.

Van de jasbeschermers zijn wat onderdelen (de klemmetjes) afgevallen.

En nu heb ik gemerkt dat in mijn krank/trap as speling zit!!

verdorie! een omafiets!!! daar kan bijna niets aan stuk gaan, nog de duurdere ook gekocht en veel doffe ellende!

Ik koop nooit meer Gazelle laat dat duidelijk zijn.

me
door mel16 - Aug 26, 2012 om 15:22
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het is niet alleen bij Gazelle, alle fietsen, Batavus, Sparta etc. worden niet meer gemaakt om lang mee gaan. Ik fiets elke dag en ik heb spijt dat ik mijn Gazelle met stangremmen (bouwjaar 80) ooit heb weggedaan..... Mijn moeder heeft 35! jaar met dezelfde Gazelle gedaan. Die fietste lichter en fijner dan welke nieuwe fiets ook. Zelfs een Koga kan er niet aan tippen. Wie heeft er nog eentje in de schuur van oma staan die ik mag overnemen??? Ben helemaal klaar met die nieuwe veel te dure rotzooi. Gat in de markt???

kh
door khiron - Feb 20, 2014 om 12:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

nou ik wil hier wel op reageren.

de fietsenspecialist die de gazelle aflevert met een beschadigt iets is niet goed bezig. fiets betaal je ook voor en moet gewoon goed en schade vrij geleverd worden.
de fietsen maker die dit heeft willen oplossen, heeft het niet goed gedaan het beschadigen van de stuurbocht en het los laten zitten van een handvat is geen juiste goede monteur.

door te lossen spaken kan de fiets niet gaan zwabberen. hebben we het hier over een dames of over een heren fiets?
de heren fiets is juist stijver door de frame buis die boven langs loopt
en een dames fiets is zwabberig door dat het frame niet zo stijf is door dat er geen frame buis boven langs loopt.

het kraken wat van de pedalen afkomt, is niet het pedaal zelf maar de cranks die op de trap as zit gemonteerd dat komt doordat je aluminium monteert op staal en dat is goed te verhelpen met de juiste soort vet er tussen te doen en je hebt er geen last meer van.

de versnellingskabel is gewoon een pech gevalletje kan bij allerlei fietsen gebeuren het systeem is namelijk van nexus en niet van gazelle.

ik ben er van overtuigd dat dealers die deze fietsen verkopen, en problemen slecht verhelpen of er niet veel energie en aandacht aan besteden, er te weinig verstand van hebben en of geen materiaal ervoor hebben en of zelfs geen officiële dealerschap hebben met gazelle. en hierbij gazelle in zwart licht te zetten terwijl gazelle met de juiste kennis van de monteurs en winkel nog steeds dezelfde kwaliteiten heeft !

van leyden
door van leyden - Feb 21, 2014 om 19:03
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Khiron.
Vana tot z onzin!
De meeste fietsenmakers zijn zeer kundig, het is waar, Gazelle maakt slechte fietsen, maar je betaalt wel de hoofdprijs.
1 van de vele bedrijvem wat drijft op zijn vermeende reputatie, die ze wat mij betreft al lang verloren hebben.

Wat dacht je nou>>> een fietsenmaker die geen handvatten kan monteren??
Waar zou dat nou aan liggen? Toch zeker aan de beroerde kwaliteit van het handvat! Toevallig weet ik dat heel zeker, aangezien een kennis van mij dat ook al overkomen is.
Gazelle is gewoon slecht geworden, andere merken hetzelfde, heb zelf een dure Batavus, niks dan ellende en dure reparaties.

In mijn opinie ben je het beste en goedkoopste uit met een fiets van de bouwmarkt (ongeveer 150 euro.)
Net voor zijn eerste onderhoudsbeurt gooi je hem weg en koop je weer een nieuwe.
Altijd nog veel goedkoper dan die paar duizend euro reparatiekosten die ik heb gehad in drie jaar.

van leyden
door van leyden - Feb 21, 2014 om 19:21
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Mijn eerste Gazelle is ruim dertig jaar vrijwel probleemloos mee gegaan, met deze Batuvus gaat dat alleen lukken met torenhoge reparatiekosten.