Sa
door Savie May 19, 2018 om 16:20
Auto & vervoer

Geachte Kasse medewerkers, Vandaag 19mei 2018 heb 5 verkeers boetes binnen gekregen. Alles van 12 en 13 februari 2017. 2 van die boetes zijn van 13feb 2017 om 01:31. Alleen is de 1 op de Zoeterwoude-ringdijk, Rijksweg N11 en de ander op Hazerwoude, Rij

Geachte Kasse medewerkers,

Vandaag 19mei 2018 heb 5 verkeers boetes binnen gekregen. Alles van 12 en 13 februari 2017. 2 van die boetes zijn van 13feb 2017 om 01:31. Alleen is de 1 op de Zoeterwoude-ringdijk, Rijksweg N11 en de ander op Hazerwoude, Rijksweg N11. Mijn vraag is of die boetes nog wel geldig zijn, gedacht aan de wet van Mulder.
En hoe het kan, 2 boetes op exact de zelfde tijd maar maar op een andere plaats. Dank u

2243 12 Rapporteer

getty
door getty - May 19, 2018 om 16:23
4179 Antwoorden / 10 Vragen

ga in bezwaar als u denkt dat het niet kan kloppen.

bultn
door bultn May 19, 2018 om 17:02
54 Antwoorden / 9 Vragen

Lijkt me best lastig op twee plaatsen tegelijk zijn eigenlijk :/

tijger1
door tijger1 - May 19, 2018 om 17:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U krijgt nu pas boetes binnen van meer dan een jaar geleden begane overtredingen? Heel raar.

tijger1
door tijger1 - May 19, 2018 om 17:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De ene plek ligt in het verlengde van de ander, dus misschien bent u wel tweemaal vlak achter elkaar geflitst. U bent blijkbaar een wegpiraat.

Wat bedoelt u met de wet Mulder?

Overigens zijn wij geen Kassa medewerkers.

hutch
door hutch May 19, 2018 om 18:49
4515 Antwoorden / 29 Vragen

De WAHV (Wet Administratiefrechtelijke Handhaving Verkeersvoorschriften) wordt in het vakjargon ook wel de Wet Mulder genoemd, naar dhr. Mulder.
Voor meer uitleg hierover, klik *  hier *. Een dergelijke boete wordt ook wel een 'Muldertje' genoemd.

tijger1
door tijger1 May 19, 2018 om 19:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja dat weet ik, maar het gaat me over de opmerking van de Ts: of de boetes nog wel geldig zijn, gedacht aan de wet Mulder.

tenormin
door tenormin - May 19, 2018 om 17:41
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Zoeterwoude Ringdijk en Hazerswoude grenzen pal aan elkaar, dus 't zou zomaar kunnen dat u "gevlogen" heeft. Alleen, hoe die boetes nu pas binnen komen, daar begrijp ik niets van. En de wet van Mulder? Wilde u de boetes "opzeggen" of zo?

getty
door getty - May 19, 2018 om 17:51
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Bent u het afgelopen jaar misschien verhuisd?
Normaal volgt een boete binnen 4-8 maanden maximaal.

Misschien dinsdag even bellen om opheldering te vragen?

edrick3
door edrick3 - May 19, 2018 om 17:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Er reageren hier géén kassa-medewerkers. ;-)
Vijf (5!) boetes in 2 dagen?
Zat je gaspedaal een beetje vast?
En je kenteken klopt wel? En je bent op dat tijdstip op die plaats geweest?
En zo ja, dan kan het inderdaad dat je 2 boetes van bijna dezelfde plaats hebt.
Mocht je het niet eens zijn met een opgelegde boete, dan kun je bezwaar maken.
Ze zijn inderdaad een beetje laat; wat is de datum die er op staat?
Vwb de wet Mulder: lees hier: https://www.kampsvanbaar.nl/nl/actueel/2014/12/10/wet-mulder-feiten/

me
door mein33 - May 19, 2018 om 18:00
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@Savie,

Komt heel vreemd over, want normaliter duurt het niet zo lang voor deze uw deurmat sieren.
Kreeg u deze per post of middels een e-mailbericht ?
Mogelijk probeert iemand u onrechtmatig geld afhandig te maken.
Zou as. Dinsdag maar eens contact opnemen met het CJIB om te verifiëren of dit allemaal wel klopt.
Gebruik daarvoor niet de correspondentiegegevens op de boetes, maar zoek zelf deze gegevens op.

hutch
door hutch - May 19, 2018 om 18:51
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Zijn dit wel echte boetes, ontvangen van het CJIB uit Leeuwarden?

hutch
door hutch May 19, 2018 om 19:07
4515 Antwoorden / 29 Vragen

marita5
door marita5 May 19, 2018 om 19:13
11511 Antwoorden / 15 Vragen

edit

marita5
door marita5 - May 19, 2018 om 18:59
11511 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Savie ,

Controleer hier of de boetes echt zijn , klik op de rode regels.

https://www.cjib.nl/nieuws/heb-ik-een-nepboete-gekregen-deze-echt-controleer-het-hier

Boetes via mail binnen gekregen , zijn altijd vals .

https://www.cjib.nl/nieuws/mail-van-het-cjib-ontvangen-over-niet-betaalde-bedragen-deze-vals

panter22
door panter22 - May 19, 2018 om 19:12
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je de foto's er bij gekregen?
Verjaring
Als je een bekeuring wordt opgelegd, dan krijg je in de meeste gevallen een acceptgiro thuisgestuurd waarmee je de boete moet betalen. Maar wat nu als je lange tijd niets hoort van justitie? Na een bepaalde tijd hoef je de boete niet meer te betalen. Bij lichte verkeersovertredingen die onder de Wet Mulder vallen, moet de acceptgiro binnen 4 maanden op de mat liggen. Heb je de overtreding met een huurauto gemaakt, dan geldt een termijn van 8 maanden. Voor de zwaardere verkeersovertredingen die onder het strafrecht vallen, is de termijn van 2 jaar naar 3 jaar gegaan.
https://nl.hellolaw.com/juridisch-nieuws/boetes-6-boetes-en-verjaring
Kijk voor de procedure en verdere info op:
https://www.rechtspraak.nl/Uw-Situatie/Onderwerpen/Verkeersovertredingen

lo
door lovewinnie - May 19, 2018 om 19:56
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Op site van cijb kun je inloggen met digid en boete zien en meteen betalen online met ideal. Super handig en weeg je zeker dat het echte boetes zijn. Staan zelfs foto's bij voor wellicht in het verzamelalbum. u lijkt mijn namelijk een echte verzamelaar aangezien de hoeveelheid.

aurora1
door aurora1 - May 20, 2018 om 15:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Geen idee. Maar wij zijn geen medewerkers van Kassa (dat mocht Kassa willen...) maar welwillende vrijwilligers op een consumentenforum.