Geen fatsoenlijke reactie TomTom klantenservice - Customer Relations
Eind november 2019 nieuwe TT Premium X gekocht.
Sindsdien alleen maar problemen met mijn apparaat en wordt constant aan het lijntje gehouden door de klantenservice van TT.
Is het niet dat ik moet afwachten dan is het wel een andere, niet relevante, tegenvraag of antwoord.
Heb apparaat al een keer of 6 gereset in de eerste 3 maanden.
Apparaat is al teruggestuurd geweest zonder resultaat. Sterker nog dezelfde dag retour gestuurd.
Indien ik deze weer zou opsturen wordt de TT niet eens meer nagekeken maar krijg je een gereviseerde?????
- Geen verkeersinfo in België --> Is al vanaf het beging bekend ook bij TT. Op de TT 6000 is dit wel nog altijd het geval
- Steminstructies valt op regelmatige basis weg
- Tijdens rijden komt het scherm voor stembesturing in één keer in beeld en stelt een vraag
- Kan sind maart al niet meer updaten
- Verkeersinfo valt regelmatig in NL ook weg.
Brief gestuurd naar Customer Relations in maart. Dit was een heel pakket met, buiten de klachtenbrief, alle relevante zaken zoals foto's - factuur - mailing - ....
Nog altijd geen bericht. Als je belt willen ze je doorverbinden met klantenservice maar niet met Customer Relations --> Als u niets hoort - Bell maar binnen 2 weken terug.
Ik ben al sinds het begin van TT een TT gebruiker en eigenlijk nooit een probleem gehad.
Maar het feit dat er geen fatsoenlijke oplossing wordt geboden; het feit dat er geen fatsoenlijke kennis bij de klantenservice aanwezig is; het feit dat er geen normale / fatsoenlijke antwoorden gegeven worden op de vragen is gewoon schandalig.
Maar het feit dat er geen fatsoenlijke oplossing wordt geboden; het feit dat er geen fatsoenlijke kennis bij de klantenservice aanwezig is; het feit dat er geen normale / fatsoenlijke antwoorden gegeven worden op de vragen is gewoon schandalig.
Ik mag van een firma als TT verwachten dat het toegezonden, nieuwe apparaat in november redelijkerwijs voldoet aan de verwachtingen op basis van hun reputatie maar zeker ook hun adverteren.
Ik heb voorgesteld mijn TT terug te sturen en mijn geld terug te krijgen.
Ik wil deze ook ruilen voor een spliksplinter nieuwe maar dat is blijkbaar niet mogelijk (zie hierboven).
Je wordt ook nooit naar de juiste persoon (Customer Relations) doorverbonden. Altijd naar de klantenservice waar juist het probleem ligt (buiten dat de TT niet werkt)
Maandag moet ik weer bellen want de 2 weken zijn voorbij.
Uw verhal staat er 2 keer, haal even 1 keer weg, dat maakt het wat leesbaarder
@ Juliomariner: Ik zie de vraag maar 1 keer staan. Heb wel 2 x moeten uploaden omdat de eerste keer niets gebeurde en ik alles opnieuw heb moeten ingeven.
Uw vraag staat er 1x maar een groot gedeelte van de tekst staat er 2x. Het gebruik van witregels (oftewel alinea's) maakt de tekst ook een stuk leesbaarder.
U kunt de tekst wijzigen tot maximaal 1 uur na plaatsing.
Bellen heeft weinig zin en het lijkt mij beter dat u dan deze info leest en opvolgt: (Dit omdat ik mij afvraag wat u bedoelt met twee weken in de context van de consumentenbeschermingswetgeving:
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn en zoals die oiok voor verkoipers geldt dus ook voor TT:
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten. Een en ander is gebaseerd op de wetgeving:
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en evt. verder:
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html
U kunt bijv. naast het eventueel melden bij consuwijzer beginnen met een in gebreke stelling m.b.t. niet naleving van de geldende wetgeving: http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en voor een voorbeelodbrief: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/
u moet ze wel eerst de mogelijkheid geven te repareren, lukt dit niet na 3x dan pas kunt u uw geld terug eisen of een nieuwe....
@Heremietkreeft: Wat ik bedoel met de 2 weken. TT 2 weken geleden gebeld en als ik niets binnen 2 weken had gehoord moest ik terugbellen vandaar dat maandag de 2 weken voorbij zijn. Bedankt voor de links.
@1Paul: Mijn TT is al een keer teruggeweest. Ze hebben deze gecontroleerd en konden niets vinden wat toch wel raar is aangezien de TT opgestuurd was terwijl de toen geldende problemen niet opgelost waren alvorens opsturen. Ze hebben de TT volledig gerest maar dat heeft de problemen niet verholpen, sterker nog, ze zijn erger geworden. Je kan de TT een 2de keer opsturen maar dan wordt niets met je apparaat gedaan en krijg je een gereviseerde TT terug. Dus 3 x laten repareren zit er bij TT niet in. Eind november aangeschaft en in de 2de week van december al fouten gemeld. Vanaf het begin, totdat ik een brief naar het kantoor in A'dam heb gestuurd in maart, is de TT dus niet in orde geweest.
dan accepteer die gereviseerde, als deze wel doet wat ie doen moet ben je beter af lijkt me zo....
doet deze het ook niet kun je vervolgstappen nemen....
@ Clio23: De verkeersinfo in BE heeft het sinds begin niet gedaan op het nieuwe toestel! Dit is ook bekend bij TT. DE verkeersinfo op ouder model TT6000 werkte wel gewoon. Het probleem IS bekend bij TT alleen ook hier 3 verschillende versies waarom het niet op de Premium werkt. Dat er ook goede kennis aanwezig is op de klantenservice bestrijd ik niet maar in mijn geval heb ik dan de verkeerde personen gesproken / gemaild want dit was niet meer normaal.
@ Paul1: Dat zou ik kunnen doen. Sterker nog, denk vaker dat ik al een gereviseerde heb met al mijn problemen, Ik vergelijk het echter met de aanschaf van een auto. Ik koop een nieuwe - krijg problemen - ga naar garage - wordt "opgelost" - blijkt niet zo te zijn - komen meer problemen - bel de dealer en die zegt breng hem maar en je krijgt een 2de hands auto.... Zou je denkelijk ook niet doen of wel?
Dank voor de mededeling, maar ik weet niet wat we op dit forum daarmee moeten of kunnen.
Ik heb ook een Tom Tom maar die gebruik ik nooit omdat de (gratis) navigatie op mijn telefoon me veel beter bevalt. I.c. de app. MapFactor. Updaten met WiFi en klaar.
Die zou ik dus zolang de TT niet voldoet op de smartphone zetten en gebruiken.
@Aurora1: De reden dat ik deze problemen heb gemeld op Kassa forum was n.a.v. iemand die me dit voorstelde. En je weet nooit of er nog meer mensen zijn die dit meemaken en WEL een oplossing hebben gekregen / gevonden met TT. V.w.b. de gratis navigatie. Ik kan je begrijpen want bijv. WAZE is een hele goede maar als je een paar honderd € uitgeeft aan een TT dan mag je verwachten dat deze het wel goed doet en op z'n minst, en misschien is dat wel hetgeen me het meest stoort, een fatsoenlijke behandeling en oplossing. Hoe moeilijk kan het zijn om te zeggen dat TT mij een slecht apparaat hebben verkocht; stuur maar op en we ruilen deze om voor een nieuwe. Ieder product kan fouten bevatten maar geef het toe en zorg voor een oplossing.
Oké, maar wij kunnen toch niets voor u doen?
Dan nog meer een 3e keer retour voor reparatie?
En van een klantenservice kunt u geen verregaande technische kennis verwachten. Daarvoor zijn die salarissen ook veel te laag. Dat ze u niet vriendelijk behandelen geloof ik niet, dan zal dat mogelijk aan uw houding gelegen hebben. Ik denk ook dat u als leek niet kunt beoordelen of de vragen en antwoorden van de mensen van de klantenservice al dan niet relevant zijn.Nieuw op Vraag & Beantwoord
Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?
Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Waarom blijft het internet via de tv kabel zo duur?
Al vanaf 2001 zijn wij abonnee van Casema en nu Ziggo, via de coax-kabel voor TV, Internet en telefonie.
Inmiddels betalen wij in Nederland ruim 2x zoveel voor het ontvangen van TV, etc. ,als andere burgers in de EU.
De reden hiervoor is dat er een monopoliepositie is gegund aan tv- kabelbeheerders. Dat zou moete worden beeindigd.
De ACM vindt, ten onrechte, dat aan derden gee
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer