ja
door jacsel Nov 21, 2007 om 21:46
Auto & vervoer

Geen lid van wegenwacht

als je geen lid bent en je krijgt pech word je dan geholpen door de anwb? en wat kost het je dan?

93010 21 Rapporteer

mi
door miraltje - Nov 21, 2007 om 22:03
462 Antwoorden / 0 Vragen

als je geen lid ben van de anwb, dan willen ze wel helpen mits je ter plekke lid wordt.

kosten zijn  afhankelijk van de service vorm die je wilt.

maar dat is het jaar abbonement X 2

jaar abbo kost rond de 80 euro, terplekke lid worden tijdens pech kost 160€.

dit wordt vermeld tijdens het telefoongesprek.

vind je dit te duur of wil je het niet dan komen ze ook niet.

* bedragen zijn een indicatie

johanpc
door johanpc - Nov 21, 2007 om 22:05
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Als je terplaatse lid wordt betaal je een jaar lidmaatschap plus een toeslag, en woprdt je  geholpen, wil je geen lid worden betaal je het minimaal het garage tarief + onderdelen .

Is reparatie terplaatse niet mogelijk betaalje ook de afsleepkosten.

Dit jaar benn ik 40 jaar lid en heb ze een aantal keren nodig gehad,waarbij ze een top service hebben geleverd.

mi
door miraltje - Nov 21, 2007 om 22:08
462 Antwoorden / 0 Vragen

ik head het niet bij het rechte eind maar  dit staat op de anwb site.

  • Kan ik bij pech lid worden?

Je kunt bij pech langs de weg lid worden. Echter, je betaalt dan een flink hoger bedrag aan inschrijfgeld á € 120,50 en je wordt door de Wegenwacht genoteerd voor een lidmaatschap Wegenwacht Nederland Service met Woonplaats service.

hell-rider
door hell-rider - Nov 21, 2007 om 23:46
573 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Jacsel,

Waarom wordt je nu geen lid, er is een aanbieding dat de laatste 3 maanden van 2007 gratis zijn. (Nog 1 maand over)

Dit houdt dus nog steeds in dat het lidmaatschap een kalenderjaar is.
Dat betekent (zou JP zeggen) als je nog dit jaar een pech gevalletje hebt je een derde oortje aangenaaid krijgt, je betaald dan ook de volle mep voor dit, bijna afgelopen, jaar.

Je mag me best corrigeren als ik het mis heb ik waarschuw alleen even.

Groet en laat de boel beter heel en eventueel nakijken,
Hell-Rider

ja
door jacsel - Nov 22, 2007 om 14:28
1 Antwoorden / 1 Vragen

maar als je lid bent betaal je toch ook de reperatiekosten?

en of garage kosten???

ka
door karel8 - Nov 23, 2007 om 14:06
1 Antwoorden / 1 Vragen

Precies dit had ik vanochtend...

Auto startte niet meer na gestopt te zijn bij een pin-automaat. Zowel bij de ANWB als RouteMobiel moet je verplicht lid worden, en omdat je onderweg lid wordt betaal je een flinke toeslag. Bij ANWB wordt dit 190 euro totaal, dan ben je lid tot eind volgend jaar. Bij Routemobiel is het 175 euro totaal, ook lid tot eind volgend jaar.

Groet'n, Karel

labren
door labren - Nov 23, 2007 om 14:07
862 Antwoorden / 0 Vragen

wat een vragen weer , moet je lid worden voor dat je pech krijgt dan ben je altijd safe ANWB is zeer goed , ben al 20 jaar lid en ze hebben mij altijd heel goed geholpen.

labren
door labren - Nov 23, 2007 om 14:08
862 Antwoorden / 0 Vragen

bij routmobile helpen ze geen auto,s die ouder zijn als 10 jaar.

jvdorst
door jvdorst - Nov 23, 2007 om 14:49
186 Antwoorden / 5 Vragen

Weer zo iemand die geld probeert uit te sparen door geen lid te worden maar toch goedkoop geholpen wilt worden. Jij wilt dus profiteren van de leden die zorgen dat de ANWB goed kan blijven functioneren.

menno0
door menno0 - Nov 23, 2007 om 15:31
236 Antwoorden / 42 Vragen

Jvdorst, ben ik het mee eens. Maar je kunt met een relatief nieuwe auto de gok wagen en geen ANWB lid zijn tot het eerste pechgeval. Entreekosten zijn alleen beetje hoog, accepteer die zonder te cijferen. Bedenk dan zijn de eerste jaren immers uitgespaard. Wees sportief en blijf dan ook lid.

Laatste jaren ben ik helaas trouwe klant met lekgestoken band, vastzittende cruise control, daarnaast nu na 40.000 km brandt elke 5000 km mijn  V-snaar van Citroen Berlingo er af. Zo ook weer dit weekend. Perfect geholpen! Auto is op trailer bij eigen garage gebracht. Naast het weekend kreeg ik nog eens 3 werkdagen een nieuwe Opel vectra, 6.500 km gelopen.

Bij pech sta je altijd onthand. Je hebt mooie kleding aan, kinderen van de buren in de auto, staat ver van huis, of juist voor de deur. Altijd tref ik behulpzame monteurs, die alles op alles zetten je toch naar huis te laten rijden of juist op tijd laten vertrekken.

vr
door vroegevogel_1 - Nov 23, 2007 om 15:58
59 Antwoorden / 2 Vragen

Je kunt ook een reisverzekering afsluiten met hulp in Nederland erbij. Geen wegenwacht doch gewoon, als je met stukken staat, aangeven waar jij en/of je voertuig naar toe moet.

Ik ben jaren lid geweest van de ANWB, ik rijdt altijd met auto's met mobiliteitsgarantie en ik had een reis- en kredietbrief.

Je wil niet weten wat alles bij elkaar kost.

Waarom ANWB wanneer het automerk al de garantie geeft op mobiliteit.

De reisverzekering, via de zorgverzekeraar dekt eventueel hiaten.

twins45
door twins45 - Nov 23, 2007 om 16:10
44 Antwoorden / 23 Vragen

Dit is niet juist. Mijn auto is 10 jaar en ik ben gewoon lid. Auto's puder dan 12 jaar dan is de contributie hoger.

Ik zeg het maar even.

pj
door pjcvankempen - Nov 23, 2007 om 21:50
10 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben het absoluut niet met jvdorst eens.

Sinds een jaar of 10 heb ik een auto, en al die jaren nooit wegenwacht nodig gehad.
Ik heb daarmee dus al 10 jaar lidmaatschap uitgespaard.

De besparing die ik hiermee gedaan heb, is vele malen groter dan de kosten die ik nu zou maken als ik onderweg lid moet worden.

Dit heeft in mijn ogen dan ook niets te maken met profiteren van de leden die zorgen dat de ANWB goed kan blijven functioneren maar meer met beetje slim rekenen.

De eerste jaren is het een gok die je neemt, en als je goed gegokt hebt, ben je na een jaar of 4 voordeliger zonder lidmaatschap.

Er zijn zelfs bedrijven die geen anwb lidmaatschap meer vergoeden als je een leaseauto hebt, onder het mom van: een nieuwe auto gaat normaliter zelden kapot, en de eerste jaren heb je nog allerlei services van leverancier/leasemaatschappij.

menno0
door menno0 - Nov 24, 2007 om 12:47
236 Antwoorden / 42 Vragen

Een alternatief kan zijn euro 29,50 p.j. voor hulp thuis, onderweg ook in buitenland; repatriëring alle inzittenden, vervangend vervoer, verblijfskosten etc.

www.boschcarservice.nl

elvinzo
door elvinzo - Nov 24, 2007 om 19:10
18 Antwoorden / 5 Vragen

Beste Jacsel,

waarom persé anwb? Er zijn goedkopere alternatieven die precies dezelfde service bieden. Zelf ben ik lid van de EAC, hier geldt ook geen limiet zoals bij Routemobiel, dat ze je niet meer helpen als je auto ouder is dan 10 jaar.

Kijk eens bij EAC.nl dus... misschien kun je daar ook wel onderweg lid van worden als je panne hebt. En anders misschien gewoon lid worden voordat je panne krijgt? Het kost een eurootje of 40-45 geloof ik, als je dat relativeert aan alle andere autokosten is dat natuurlijk niet duur te noemen.

succes dermee!

jvdorst
door jvdorst - Nov 25, 2007 om 12:49
186 Antwoorden / 5 Vragen

Elvinzo;

Je antwoord staat vol met "misschien" en "geloof ik" ! Als je dan iets beters voorsteld geef dan de goede exacte gegevens. Uit jou antwoord blijkt dat het dus minstens net zo duur is als de anwb.

elvinzo
door elvinzo - Nov 25, 2007 om 14:34
18 Antwoorden / 5 Vragen

Beste jvdorst,

Met twee keer "misschien" en één keer "geloof ik" vind jij een antwoord al vol ervan staan? Dat belooft wat... krijg ik ook zo'n berichtje als ik nu al drie keer het woord "keer" gebruik?

Het gaat er natuurlijk om de vraagsteller een idee voor alternatieven te geven, hij kan zelf toch ook kijken wat de daadwerkelijke kosten zijn?

Maar leg me eens uit, wat voegen jouw antwoorden hier toe? Ik ga tenminste inhoudelijk op de zaak in, de enige reacties die ik van jou hier heb gezien zijn het bekritiseren van anderen. Had ik even de indruk dat het hier ging om inhoudelijk op een vraag in te gaan maar "misschien" heb ik dat verkeerd begrepen?

jvdorst, ga eerst zelf es inhoudelijk op een vraag in en kom dan op z'n vroegst een keer terug met je kritiek....

oo
door oonaghlab - Nov 25, 2007 om 21:30
3 Antwoorden / 0 Vragen

Als je geen geld hebt om het anwb abonnement te betalen moet je ook niet autorijden. Ben je wel verzekerd?

menno0
door menno0 - Nov 25, 2007 om 23:31
236 Antwoorden / 42 Vragen

We moeten allemaal voorzichtig ons geld uitgeven. Een oriëntatie hier moet leiden tot hulp bij het zoeken van een oplossing.  Alternatieven naast ANWB kunnen, wie weet,  bijdragen om de juiste keuze te maken.

Niemand kent de persoonlijke situatie waarin de vraagsteller zich bevindt. Wie weet is er zelfs een baby aan boord.

Een antwoord of iemand zich wel een auto kan permitteren e.d. vind ik bijzonder ongepast. Dat vraagt om een verontschuldiging. Zulke "grappen" worden hier niet op prijs gesteld.

norbert
door norbert - Nov 27, 2007 om 22:35
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb pech hulp via mijn verzekering lopen, alsmede vervangende wagen. Betaal iets meer, geloof een eurootje of 5. een collega van het werk is bij dezelfde verzekeraar verzekerd en beide hebben we wagens ouder dan 10 jaar, hij heeft al 2 keer pech gehad en kreeg huurauto mee, zonder kilometerbeperkingen. Ik heb deze ook 2 keer ingeleverd, dit met werkroosters. Ikzelf zit bij ABN-AMRO maar ik weet dat meer verzekeraars pechhulp verzekeren, informeer er maar eens naar, Oja huurauto was van ANWB en we zijn beide niet lid hiervan.

ma
door marcel68 - Jan 26, 2008 om 22:46
3 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad bieden anderen ook de service die de ANWB biedt. Op papier dan. Want regelmatig hoor je dat de wegenwacht het hoogste percentage auto's weer aan de praat krijgt. Veel anderen schijnen toch een soort veredelde afsleepdienst te zijn...