betifleda
door betifleda Sep 25, 2015 om 22:15
Auto & vervoer

Geen MP-3

Ik heb onlangs een Renault uit 2007 gekocht. In de auto zit een radio / c.d.-speler, welke standaard af-fabriek aanwezig is. De c.d.-speler speelt een normale c.d. (audio) op de normale manier af. Volgens de gebruiksaanwijzing kan de c.d.-speler óók mp-3 c.d.'s afspelen. Helaas, wát ik ook probeer, ik krijg een mp-3 niet aan het spelen. Heeft iemand advies?

1312 13 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Sep 25, 2015 om 22:41
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Een cd heeft standaard een WAV extensie, die werkt kennelijk wel. U heeft een normale mp3 gebrand op een blanco cd? Wordt er iets op het scherm van de speler aangegeven? Welk model is het precies, kunnen we zoeken of er ook echt een mp3 functie is. Heeft de radio een 3,5 mm ingang zodat je een losse mp3 speler via een 2 x 3,5 mm stereo Male kan inprikken?

aurora1
door aurora1 - Sep 25, 2015 om 22:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier door.

mahadma
door mahadma - Sep 25, 2015 om 22:43
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Dan is te hopen dat er een 3,5 mm input mogelijk is op de speler.

mahadma
door mahadma - Sep 25, 2015 om 22:45
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Mogelijk dat er een setje tulp Female aansluiting is, dan kan je een externe mp3 aansluiten.

betifleda
door betifleda - Sep 25, 2015 om 22:57
11 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=mahadma schreef op vrijdag 25 sep 2015, 22:41]Een cd heeft standaard een WAV extensie, die werkt kennelijk wel. U heeft een normale mp3 gebrand op een blanco cd? Wordt er iets op het scherm van de speler aangegeven? Welk model is het precies, kunnen we zoeken of er ook echt een mp3 functie is. Heeft de radio een 3,5 mm ingang zodat je een losse mp3 speler via een 2 x 3,5 mm stereo Male kan inprikken?

Foutmelding: Disk Error.
Eigen muziek c.d. (plm. 20 nummers) wordt wel afgespeeld.
Een mp-3 met meerdere mappen (bijv. 200 nummers) wordt uitgeworpen met genoemde foutmelding.
Er is géén mogelijkheid om een externe bron aan te sluiten.

betifleda
door betifleda - Sep 25, 2015 om 23:03
11 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=aurora1 schreef op vrijdag 25 sep 2015, 22:42]Lees eens klik hier door.

Goede weergave van de fout.
Een "normale" c.d. wordt wél afgespeeld. Ook een zelfgebrande c.d.
Zolang er maar de max. nummers op staan voor een audio c.d. (plm. 20).
Het probleem ontstaat als er een c.d. (mp-3) wordt gemaakt met meerdere albums (bijv. 200 nummers). Ook zónder mappen aan te maken worden deze 200 nummers niet afgespeeld.

mahadma
door mahadma - Sep 25, 2015 om 23:10
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Dan zal je de mp3 naar wav moeten ombouwen en daar cd's van maken, zal dan verder geen problemen geven, cd's kosten bijna niks, dus.

ph
door philip36 - Sep 26, 2015 om 00:33
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Het zou aan de map-structuur op de CD kunnen liggen.
Heeft u het al geprobeerd door een enkele map aan te maken met daarin een aantal mp3's?
Je kunt op de CD allemaal aparte mappen aanmaken of een map (soort hoofdmap) met daarin de andere mappen.
Ik meen me te herinneren dat voor een oude CD speler van mij de vereiste mp3 map-structuur beschreven stond in de handleiding.

ph
door philip36 - Sep 26, 2015 om 00:43
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@betifleda
En de naam van de map exact acht karakters.

betifleda
door betifleda - Sep 26, 2015 om 10:49
11 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=philip36 schreef op zaterdag 26 sep 2015, 00:43]@betifleda
En de naam van de map exact acht karakters.

Ik heb dit weekend geen tijd om e.e.a. te gaan proberen.
Maandag ga ik zéker aan de slag om alle suggesties uit te proberen.
Dank voor de adviezen en een goed weekend gewenst..

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 26, 2015 om 19:39
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Gewoon geen enkele map gebruiken.

aurora1
door aurora1 - Sep 26, 2015 om 23:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op zaterdag 26 sep 2015, 19:39]Gewoon geen enkele map gebruiken.

Dat is ook mijn gedachte.

ro
door ron530 - Sep 27, 2015 om 09:36
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Als het met losse mp3 bestanden op cd ook niet werkt dan zal de radio niet geschikt zijn om deze af te spelen. Gebruiksaanwijzingen gelden vaak voor meerdere modellen autoradio, bij het hoofdstuk mp3 staat dan een sterretje die verwijst naar de modellen die wel geschikt zijn.