ga
door garfield01 May 24, 2015 om 14:10
Auto & vervoer

Gehandicapten parkeren

Beste mensen van Kassa,
Sedert 2014 zijn de tarieven voor het aanvragen van een gehandicapte parkeerkaart in de Gem.Dordrecht veranderd. Tot 2014 kostte een aanvraag inclusief keuring € 19,59. Nu zijn de kosten :
Kosten:
•€ 79,80 voor het in behandeling nemen van de aanvraag. Deze kosten betaalt u altijd
•€ 157,30 voor geneeskundig onderzoek. Deze kosten betaalt u vooraf aan de GGD.

Ondanks kontakten met raadsleden die ook van mening waren dat deze verhoging buiten proportioneel was en is is er tot heden niets veranderd.
Is het mogelijk hier aandacht aan te besteden. De kosten voor gehandicapten lopen per gemeenten sterk uiteen. Is het niet mogelijk dat hier nu eens landelijk beleid op wordt gezet.
Bij voorbaat dank voor uw aandacht voor dit schrijnende incasseren van een groep die op alle mogelijke manieren worden gekort .

1959 15 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 24, 2015 om 14:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo garfield01,

Voor contact met de redactie: klik onderaan deze pagina onder Algemeen op 'Contact met Kassa'.

Zou het zeker ook als Prijspakker melden: klik onderaan onder Alge,meen op Prijspakker.

Vind het ook een absurde verhoging, maar ja .... doe er maar eens iets aan.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - May 24, 2015 om 14:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo garfield01,

Voor contact met de redactie: klik onderaan deze pagina onder Algemeen op 'Contact met Kassa'.

Zou het zeker ook als Prijspakker melden: klik onderaan onder Algemeen op Prijspakker.

Vind het ook een absurde verhoging, maar ja .... doe er maar eens iets aan.

Met vr.gr.

valerius-2
door valerius-2 - May 24, 2015 om 14:25
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Gemeente hebben elk afzonderlijk tarievenstelsel. en als zij vinden dat dit niet meer uit de gemeente kan komen ja dan is de zaak om een landelijke regeling te komen maar dat is zeer de vraag of dat mogelijk is.

aurora1
door aurora1 - May 24, 2015 om 14:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is er bij de gemeente Dordrecht geen regeling dat als het inkomen rond het bijstandsniveau ligt dat men dan in aanmerking kan komen voor een (gedeeltelijke) kwijtschelding van de leges? Heeft u dat al eens uitgezocht?
Verder geldt in het algemeen dat veelal geen parkeergeld betaald hoeft te worden met een GPK, dus dat scheelt ook aanmerkelijk in de kosten.

tijger1
door tijger1 - May 24, 2015 om 15:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Afgezien daarvan worden we allemaal gekort. Niet alleen gehandicapten.

Voer de kosten op in uw aangifte inkomstenbelasting.

hansje klein
door hansje klein - May 24, 2015 om 15:16
3037 Antwoorden / 62 Vragen

De vraag of er iemand, behalve u en gelijkwaardige betroffenen, iets met regionale aanpassingen gaan opschieten, omdat gemeentes wanneer zij het ene tarief verlagen een ander tarief daarvoor weer moeten verhogen. Zo blijft het geldprobleem maar rondgepompt worden.

Juist de gemeente wil onafhankelijk kunnen blijven beschikken. Nationale regels nemen hen deze speelruimte juist weg! Dit kan alleen maar door nationale wetgeving gestandariseerd worden en dan wordt waarschijnlijk alles ´gemiddeld´ duurder.

De weg van de minste weerstand kiezen is het probleem bij op korte terkijn gekozen raadslieden, waardoor de zwakste groepen steeds weer het hardst worden getroffen. Alle getroffenen tesamen zouden hoogstens een vuist kunnen maken richting Den Haag!.....met de klantvriendelijke gemeentes samen? Waarom moet er geld bij voor de gemeente om paspoorten of rijbewijzen te verlengen.......ook dat is verliesgevende dienst aan een Rijksaangelegenheid.

Cookies
door Cookies - May 24, 2015 om 15:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Iedereen wordt gekort, werkenden, niet-werkenden, jong, oud, gehandicapt, niet-gehandicapt enz. Heb je al eens gekeken hoeveel goedkoper je uit bent als inwoner van Dordrecht dan als inwoner van @Amsterdam of Utrecht?

Alle gemeentelijke heffingen gelijk trekken zou je wel eens vies tegen kunnen vallen.

ks
door kss25 - May 24, 2015 om 16:06
9 Antwoorden / 0 Vragen

@Edrick3: zinloos.
@Valerius2 en @Tijger-1 onzin.

Gemeentes mogen (helaas) hun eigen beleid voeren, maar ze mogen op de totale uitgaven geen winst maken. Op onderdelen mogen ze dat wel, daarop ging Kassa weer op haar snoet afgelopen vrijdag. Kennelijk kan niemand daar in de redactie nadenken of het behoorlijk aanpakken.
@TS: Kassa heeft er aandacht aan besteed (nogal slecht IMO) en kwam geen stap verder. Het is overheidsbeleid alles naar gemeentes over te hevelen en dan krijg je dit. Het beleid is er alleen maar op gericht om kosten te drukken. U kiest volgend jaar weer politici, dan andere politici kiezen.
Gemeentes voeren beleid uit, niet altijd even goed, maar u kunt ze aanspreken op de wet, niet op mededogen (helaas).
Volgende keer even nadenken voordat u uw stem uitbrengt.

pi
door pieterwolters - May 24, 2015 om 20:38
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=kss25 schreef op zondag 24 mei 2015, 16:06]
Gemeentes mogen (helaas) hun eigen beleid voeren,

Gelukkig wel zou ik zeggen. Iedere gemeente is anders, dus je kunt heel veel dingen niet landelijk regelen. Doe je dat wel dan krijg je nooit een optimale oplossing voor lokale zaken.

[quote=kss25 schreef op zondag 24 mei 2015, 16:06]
Gemeentes voeren beleid uit, niet altijd even goed, maar u kunt ze aanspreken op de wet, niet op mededogen (helaas).

Ook dat lijkt me geen gevalletje "helaas". Als ze op mededogen zouden handelen krijg je dingen gedaan door maar zo zielig mogelijk te kijken. Door de wet uit te voeren wordt het in ieder geval voor iedereen op dezelfde manier gedaan.

ks
door kss25 - May 24, 2015 om 21:03
9 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas kan ik mezelf niet quoten, maar ik had het zelf ook fout.
Kassa! was niet afgelopen vrijdag, maar zoals gewoonlijk afgelopen zaterdag.
Ze gingen de mist in op dit punt, zoals vrijwel altijd.
Ik heb te doen met TS, het landelijke beleid is alleen en louter gericht op bezuinigingen.
Zolang ik leef, en dat is al heel wat jaartjes, doen bestuurders niet anders dan wijzigen van centralisatie naar decentralisatie. Beiden hebben zo hun voor- en nadelen. Steeds wisselen kost bakken vol met geld, ons geld.

ga
door garfield01 - May 25, 2015 om 19:46
5 Antwoorden / 2 Vragen

Bij deze een reactie:

In Dordrecht moet men ook op invaliden parkeerplaatsen betalen!!!
In ieder gemeente in Nederland is invaliden parkeren anders geregeld.
Het is onbeschoft om de tarieven voor het aanvragen van een invaliden parkeerkaart inclusief keuring 12 maal verhoogt.
De aanvraag voor een Rijbewijs of Paspoort is stukken goedkoper.
Vorig jaar betaalde ik voor een nieuw paspoort en rijbewijs nog geen honderd euro .

Invaliden parkeren is wel landelijk te regelen en dat was door de Tweede Kamer geregeld maar de heren en dames in de Eerste kamer vonden dat niet nodig.
Blijf ik erbij dat een aanvraag niet zoveel geld hoeft te kosten.
In Amsterdam bijvoorbeeld is het stukken goedkoper en als ik mij laat registreren dan kan ik overal in Amsterdam waar betaald parkeren is ingevoerd kosteloos parkeren.

Dat is dan wel een heel verschil met Dordrecht.Ook in Rotterdam kan ik kosteloos parkeren op inv.parkeerplaatsen.

tijger1
door tijger1 - May 25, 2015 om 19:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@garfield01

Maar als het overal beter is dan in Dordrecht, dan is het toch simpel? Dan gaat u naar Amsterdam verhuizen. De huur en andere lasten zullen daar vast niet hoger zijn dan in Dordrecht. Zoals uw autoverzekering, inboedelverzekering, maar ja.

Maar misschien is een klein dorp nog verstandiger. Vaak voldoende parkeerplaatsen en overal gratis.

Cookies
door Cookies - May 25, 2015 om 20:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Dan gaat u naar Amsterdam verhuizen.......

Of Rotterdam? Ook gratis invaliden parkeren en meer in de buurt van Dordrecht. Kan natuurlijk wel gebeuren dat Rotterdam of Amsterdam morgen of volgend jaar die regeling wijzigen.

aurora1
door aurora1 - May 25, 2015 om 23:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

In Dordrecht is parkeren met een GPK tegen gereduceerd tarief en u mag vrijwel overal parkeren. Anders kunt u er eventueel voor kiezen om met een paar km rijden in een naburige gemeente waar het parkeren wél gratis is boodschappen te doen.
Ook voor mij hoeven al die gemeentelijke tarieven niet landelijk gelijkgesteld te worden.

ga
door garfield01 - May 26, 2015 om 11:35
5 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 24 mei 2015, 15:32]Iedereen wordt gekort, werkenden, niet-werkenden, jong, oud, gehandicapt, niet-gehandicapt enz. Heb je al eens gekeken hoeveel goedkoper je uit bent als inwoner van Dordrecht dan als inwoner van @Amsterdam of Utrecht?

Alle gemeentelijke heffingen gelijk trekken zou je wel eens vies tegen kunnen vallen.