we
door westerhof25 Jun 29, 2012 om 09:03
Auto & vervoer

Gehoorapparaten

Kunt u mij zeggen waar ik het beste een gehoorapparaat kan aanschaffen(Welke leverancier en prijs/kwaliteits verhouding)?

13321 37 Rapporteer

traporgel
door traporgel - Jun 29, 2012 om 09:18
191 Antwoorden / 4 Vragen

Het wemelt van 'gehoorapparaten boeren', variërend van bizar slecht tot goed.

Begin eerst de winkeliers te schrappen die gehoorapparaten én brillen verkopen.

Vervolgens: Wat heeft uw KNO- arts gezegd? Wat waren de resultaten van de audiologie testen?

De meeste zorgeverzekeringen vergoeden de basis modellen volledig.
Grappig is wel dat de basis apparaten vrijwel altijd voldoen, dus maffe luxe als een 'afstandsbediening' e.d. zijn in de praktijk helemaal niet nodig.

Zorg voor goede adviezen. De prijzen zijn niet het belangrijkst, de resultaten van het apparaat in uw situatie telt. De rest is commercie.

(Zelf ben ik een baha drager)

zwemmer
door zwemmer - Jun 29, 2012 om 09:27
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Er is veel te koop op dat gebied. Het hangt er onder meer van af wat je kunt besteden en welk soort hoortoestel je wenst. Ik raad je aan je eerst te oriënteren op het web naar wat er allemaal te koop is en waar je bij een aanschaf op moet letten. Kijk vooral de uitzending van de concurrent van deze site waarin een aantal aandachts- en knelpunten uitgelegd worden. Maar let op, deze regel geldt overal en altijd: men probeert je het duurste te verkopen. Aan jou om daar kritisch tegenover te staan, dus rust je uit met enige voorkennis. Succes!

Zwemmer

chris74
door chris74 - Jun 29, 2012 om 12:42
564 Antwoorden / 44 Vragen

Ik wist niet dat een gehoorapparaat iets te maken heeft met auto's en vervoer

we
door westerhof25 - Jun 29, 2012 om 13:00
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=chris74 schreef op vrijdag 29 jun 2012, 12:42]Ik wist niet dat een gehoorapparaat iets te maken heeft met auto's en vervoer
Wat ben je toch een slimme vent!!!!!!!!!!!

mahadma
door mahadma - Jun 29, 2012 om 13:31
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Ga naar een audicien, die kan je beter adviseren als wij hier. Vaak heb je een testperiode of het aangemeten apparaat voor jou het beste is.

uo
door uomo - Jun 29, 2012 om 13:35
17 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn zowel gehoor als optiek bedrijven die een apparaat hebben staan waarmee u een globale meting kunt doen.
U kunt dan horen en doormiddel van een print zien hoe uw gehoor er aan toe is.
Ga niet naar een winkelketen maar naar een gecertificeerd klein winkel bedrijf met een gediplomeerd audicien.
En laat u vooral goed voorlichten en spreek een proefperiode af voor het gebruik van de gekozen apparaten.
Ik zou u graag uitnodigen bij ons in de winkel maar reclame lijkt me niet gewenst op deze site.
Ik wens u succes bij uw keuze.

Vriendelijke groet,

jantje
door jantje - Jun 29, 2012 om 13:36
123 Antwoorden / 12 Vragen

Mijn idee is, dat je heel goed bij Schooneberg terecht kan.

Daar heb ik ook al sinds jaar en dag mijn toestellen vandaan en het bevalt goed. Ze hebben filialen door heel Nederland waar je altijd terecht kunt. Handig voor als je op vakantie bent in een andere plaats.
Ook bij calamiteiten, (hoortoestel b.v. in hotelkamer laten liggen) dan kan die toestel naar het dichtstbijzijnde filiaal gebracht worden waarna het naar uw eigen plaats wordt gebracht.

En wat niet veel mensen weten, is, dat wanneer u hoorapparaten aanschaft met ringleiding mogelijkheid, (altijd doen, vertel zo waarom) dat u dan gratis een ringleiding- kastje voor in huis kunt krijgen, die op de t.v. aangesloten kan worden.
Nu weet ik niet of het door de verzekeringen inmiddels is veranderd, anders even zelf informeren bij u eigen maatschappij.

Hoortoestellen waarin de mogelijkheid van ringleiding is verwerkt, mocht u naar de kerk gaan, daar galmt het altijd behoorlijk waardoor het dragen van een hoortoestel dan een ramp is.
In de meeste kerken is tegenwoordig wel ringleiding aanwezig, het gesprek kun je rechtstreeks in de oren volgen. (alsof de spreker naast je zit) zonder dat je gehinderd wordt door de geluidsweerkaatsing in het gebouw.

De service is bij Schooneberg ook heel goed, behalve dat je er geholpen wordt met / aan hoortoestellen, kun je ook even gebruik maken van het toilet, een kop koffie of thee. En men is niet te min om een taxi voor je te bellen weet ik uit ervaring.

Moin.

audb
door audb - Jun 29, 2012 om 13:56
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Hans Anders is het goedkoopst en alleen als u een speciaal aangepast toestel nodig hebt zal een duur toestel nodig zijn.
Andere zaken zullen u het liefst de duurste en onnodige apparaat aanbieden.
IK weet niet meer of het nu bij Kassa of bij Radar is geweest maar er is wel een item er over geweest op tv.

wimmi20
door wimmi20 - Jun 29, 2012 om 15:02
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Wie het goedkoopste is, is onbelangrijk.
Alle verzekeringen vergoeden het basismodel, zonder bijbetaling.
En laat nou toevallig de prijs van het basismodel bij al die hoorboeren bijna gelijk zijn aan de maximale vergoeding.
Er wordt enorme winst op die hoordingen gemaakt.
1 hoorboer adverteert zelfs dat je er 2 voor de prijs van 1 krijgt !
Mooi aanbod als je er maar 1 nodig hebt.
2 houten benen voor de prijs van 1.
Geweldig aanbod als je nog 1 been hebt !
Bij Hans Anders kun je zelfs via het internet een hoortoestel bestellen.
Lekker deskundig.
Overigens : een hoortoestel van een zeer bekend merk, dat bij een hoorboer rond de 500 euro kost, kan ik via het internet in het buitenland bestellen voor 82 euro.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++==========

=audb schreef op vrijdag 29 jun 2012, 13:56: Hans Anders is het goedkoopst en alleen als u een speciaal aangepast toestel nodig hebt zal een duur toestel nodig zijn.
Andere zaken zullen u het liefst de duurste en onnodige apparaat aanbieden.
IK weet niet meer of het nu bij Kassa of bij Radar is geweest maar er is wel een item er over geweest op tv.

kloske
door kloske - Jun 29, 2012 om 16:36
150 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=traporgel schreef op vrijdag 29 jun 2012, 09:18]Het wemelt van 'gehoorapparaten boeren', variërend van bizar slecht tot goed.

De meeste zorgeverzekeringen vergoeden de basis modellen volledig.
Grappig is wel dat de basis apparaten vrijwel altijd voldoen, dus maffe luxe als een 'afstandsbediening' e.d. zijn in de praktijk helemaal niet nodig.

Afstandbediening?? Ik vraag me af wat je daarmee moet bij een gehoorapparaat? Mijn man heeft 2 hoorapparaten, beslist niet de goedkoopste, maar een dergelijk attribuut zat daar toch echt niet bij.

En Zwemmer:
Maar let op, deze regel geldt overal en altijd: men probeert je het duurste te verkopen. Aan jou om daar kritisch tegenover te staan, dus rust je uit met enige voorkennis. Succes!

Ook dit klopt beslist niet bij iedereen, wederom mijn man heeft 2 zaken geconsulteerd, en daar werden toch echt eerst de goedkoopste aangeprezen. Deze versterken echter meestal alleen de geluiden, de duurder filteren ook achtergrondgeluiden weg, ongeveer zoals een normaal gehoor dat ook doet.

jo
door jorisw - Jun 29, 2012 om 16:55
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=traporgel schreef op vrijdag 29 jun 2012, 09:18]

Grappig is wel dat de basis apparaten vrijwel altijd voldoen, dus maffe luxe als een 'afstandsbediening' e.d. zijn in de praktijk helemaal niet nodig.

Ik kan toch best wel een aantal situaties verzinnen waar een afstandsbediening helemaal zo gek niet is. Mijn oma had een gehoorapparaat, maar door problemen met haar ellebooggewrichten kon ze niet bij de knopjes. In zo'n geval is een afstandbediening zeker geen overbodige luxe.

bu
door butterfly1 - Jun 29, 2012 om 17:04
2 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Westerhof,

Zelf ben ik gebruiker van hoortoestellen, en ik heb ervaring met diverse winkels, ik ga niet over 1 nacht ijs, want ik kan met mijn geld overal terecht, ik ben dus nogal kritisch.
Het maakt niets uit wanneer u naar een winkel gaat die ook brillen verkoopt, maar mijn ervaring is beter niet naar de landelijke ketens te gaan. Beter is het om naar een onafhankelijke winkelier te gaan, daar lopen behoorlijk ervaren en gediplomeerde mensen die u zeer goed advies kunnen geven, laat de prijs niet doorslaggevend zijn, er zit wel degelijk verschil in de diverse toestellen.

Voor mij is het belangrijk dat de toestellen diverse rumoerige geluiden filtert zodat ik de spraak beter kan herkennen.
Maar u krijgt ruim de gelegenheid diverse toestellen te testen. Denk maar eens goed na, leeft u dagelijks in een rustige situatie of bent u regelmatig in steeds wisselende omgevingen let ook op het hoorgeluid bij het telefoneren, ook hier zit verschil in, helaas ben ik daardoor gebonden aan de duurdere toestellen zoasl Oticon, maar voor u kan dit wellicht anders zijn, voel u dus niet bezwaard maar probeer ze goed uit. Het gaat tenslotte om met uw gehoor zo prettig mogelijk de dag door te komen toch?

Veel succes ermee.

mahadma
door mahadma - Jun 29, 2012 om 17:05
11520 Antwoorden / 51 Vragen

@kloske,

er bestaan hoorapparaten met een afstandbediening. Dat wil zeggen dat die apparaten omschakelbaar zijn voor verschillende geluidssituaties. Mijn vader heeft er twee gehad. Dus zeg nu niet dat het niet kan/bestaat.

vr1944
door vr1944 - Jun 29, 2012 om 17:31
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Wat een onzin zeg.Om voor vergoeding in aanmerking te komen voor hoortoestellen moet je minimaal 35db gehoorverlies hebben aan je beste oor dus je hebt altijd twee nodig prima aanbod dus..

1 hoorboer adverteert zelfs dat je er 2 voor de prijs van 1 krijgt !
Mooi aanbod als je er maar 1 nodig hebt.

Bij Hans Anders kun je zelfs via het internet een hoortoestel bestellen.
Lekker deskundig

Hoe kom je daar bij man ,ook bij Hans Anders moet je ook eerst naar de oorarts en zijn diverse bezoeken nodig voor de afstelling.

[Overigens : een hoortoestel van een zeer bekend merk, dat bij een hoorboer rond de 500 euro kost, kan ik via het internet in het buitenland bestellen voor 82 euro

.
Ik ben benieuwd welk bekend merk en waar en hoe wil je instellen ,daar is een audiogram voor nodig en apparatuur voor nodig.Als ergens geen verstand van hebt kun beter geen adviezen geven.Je zit uit je nek te zwammen
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++==========

vr1944
door vr1944 - Jun 29, 2012 om 17:40
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Afstandbediening?? Ik vraag me af wat je daarmee moet bij een gehoorapparaat? Mijn man heeft 2 hoorapparaten, beslist niet de goedkoopste, maar een dergelijk attribuut zat daar toch echt niet bij.

Ik weet niet welk merk je man heeft ,maar er zijn diverse merken kan je een streamer bij kunt kopen.De streamer kan je als afstandbediening gebruiken en een MP 3 speler en draadloos telefoon en het geluid van de TV kunt aansluiten ( Oticon connectline )

om
door oma18921811 - Jun 29, 2012 om 17:47
7 Antwoorden / 8 Vragen

Hallo Westerhof 25,

Ik ben zelf hoortoestel drager al jaren, ik had eerst Beter horen goed geholpen en vriendelijk ze komen zelf bij je thuis als dit nodig is.

Nu heb ik net ( zit nog in de proefperiode) ik heb nu hoortoestellen met een afstandbediening Hier kun je de tv/telef/mobil/mp3 speler aankopelen wat ik pretig vind niemand meer last van dat het geluid te hard staat, maar het beste is dat ik helemaal niet voel/verneem dat ik ze in heb en ze zijn niet te zien.

Ik weet niet waar je woont maar ik heb deze bij Auditiek Lammers en ook hun zijn bereid om bij je thuis te komen ( ik ben invalide) en wat de prijs aangaat zijn deze zijn goedkoper dan mijn vorige.

Met vriendelijk groeten Oma18921811.

ar
door ariekonings - Jun 29, 2012 om 18:29
2 Antwoorden / 0 Vragen

In ieder geval niet bij Schoonenberg!!!

wimmi20
door wimmi20 - Jun 29, 2012 om 23:46
2154 Antwoorden / 7 Vragen

vr1944,

wat schrijft u een onzin.
Iemand die aan 1 oor doof is, en met het andere oor slecht hoort heeft maar 1 hoortoestel nodig.
Wat moet zo iemand met 2 toestellen ?
Kun je nagaan wat er op verdiend wordt als je er 1 gratis krijgt.
Het merk hoortoestel te koop voor 82 euro via het internet is Siemens.
Voor een onbekend merk betaalde ik via het internet 28 euro, dat heb ik iemand die onder een brug sliep cadeau gedaan.
En verder bewijst u dat u weinig verstand van het onderwerp hebt.
U weet niet eens waarvoor een afstandbediening bij een hoortoestel is.
Die is er om het hoortoestel aan te passen aan de omgeving zonder het toestel uit het oor te halen.
BV televisie, radio, kamer vol mensen, ringleiding, concertzaal, verkeersdeelname, bioscoop.
Wel onthouden hoor !
En geloof het of niet : een gehoorapparaat instellen kan ik zelf .
Meerdere keren gedaan.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

=vr1944 schreef op vrijdag 29 jun 2012, 17:31: Wat een onzin zeg.Om voor vergoeding in aanmerking te komen voor hoortoestellen moet je minimaal 35db gehoorverlies hebben aan je beste oor dus je hebt altijd twee nodig prima aanbod dus..

1 hoorboer adverteert zelfs dat je er 2 voor de prijs van 1 krijgt !
Mooi aanbod als je er maar 1 nodig hebt.

Bij Hans Anders kun je zelfs via het internet een hoortoestel bestellen.
Lekker deskundig

Hoe kom je daar bij man ,ook bij Hans Anders moet je ook eerst naar de oorarts en zijn diverse bezoeken nodig voor de afstelling.

[Overigens : een hoortoestel van een zeer bekend merk, dat bij een hoorboer rond de 500 euro kost, kan ik via het internet in het buitenland bestellen voor 82 euro

.
Ik ben benieuwd welk bekend merk en waar en hoe wil je instellen ,daar is een audiogram voor nodig en apparatuur voor nodig.Als ergens geen verstand van hebt kun beter geen adviezen geven.Je zit uit je nek te zwammen
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++==========

ma
door mahonie - Jun 30, 2012 om 00:26
11 Antwoorden / 2 Vragen

Wimmi20 hoe doe je dat dan wel dat zelf afstellen. Ik neem aan met de computer, zoals de audicien dat ook doet. Ik heb de standaardapparaten en zie geen geen mogelijkheden die te koppelen. Ben benieuwd. Groet.

vr1944
door vr1944 - Jun 30, 2012 om 09:05
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Als je in aanmerking wilt komen voor vergoeding moet je mininaal 35 DB gehoorverlies hebben aan je beste oor hebben je andere oor is da minimaal slechter dus heb je er 2 nodig .Je hebt een hoorstukje nodig die op maat gemaakt wordt.Verder zit je oppnieuw een hoop onzin uit te kramen.Ik heb 2 Octicon hoorapparaten met een streamer (octicon connectline) om draadloos TV en via blue tooth telefoon luisteren en een MP3 op aan te sluiten.Oftewel ik ben iemand die al een aantal jaren hoortoestel gebruiker ben en dus weet dat je zit te zwammen.Afstellen van een hoortoestel is vakwerk of wil je beweren dat je audicien bent

=wimmi20 schreef op vrijdag 29 jun 2012, 23:46: vr1944,

wat schrijft u een onzin.
Iemand die aan 1 oor doof is, en met het andere oor slecht hoort heeft maar 1 hoortoestel nodig.
Wat moet zo iemand met 2 toestellen ?
Kun je nagaan wat er op verdiend wordt als je er 1 gratis krijgt.
Het merk hoortoestel te koop voor 82 euro via het internet is Siemens.
Voor een onbekend merk betaalde ik via het internet 28 euro, dat heb ik iemand die onder een brug sliep cadeau gedaan.
En verder bewijst u dat u weinig verstand van het onderwerp hebt.
U weet niet eens waarvoor een afstandbediening bij een hoortoestel is.
Die is er om het hoortoestel aan te passen aan de omgeving zonder het toestel uit het oor te halen.
BV televisie, radio, kamer vol mensen, ringleiding, concertzaal, verkeersdeelname, bioscoop.
Wel onthouden hoor !
En geloof het of niet : een gehoorapparaat instellen kan ik zelf .
Meerdere keren gedaan.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
=vr1944 schreef op vrijdag 29 jun 2012, 17:31: Wat een onzin zeg.Om voor vergoeding in aanmerking te komen voor hoortoestellen moet je minimaal 35db gehoorverlies hebben aan je beste oor dus je hebt altijd twee nodig prima aanbod dus..

1 hoorboer adverteert zelfs dat je er 2 voor de prijs van 1 krijgt !
Mooi aanbod als je er maar 1 nodig hebt.

Bij Hans Anders kun je zelfs via het internet een hoortoestel bestellen.
Lekker deskundig

Hoe kom je daar bij man ,ook bij Hans Anders moet je ook eerst naar de oorarts en zijn diverse bezoeken nodig voor de afstelling.

[Overigens : een hoortoestel van een zeer bekend merk, dat bij een hoorboer rond de 500 euro kost, kan ik via het internet in het buitenland bestellen voor 82 euro

.
Ik ben benieuwd welk bekend merk en waar en hoe wil je instellen ,daar is een audiogram voor nodig en apparatuur voor nodig.Als ergens geen verstand van hebt kun beter geen adviezen geven.Je zit uit je nek te zwammen
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++==========

vr1944
door vr1944 - Jun 30, 2012 om 09:14
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Dat kan ook niet,voor het afstellen van hoorapparaten heb je speciale software voor nodig en een kastje om de apparaten aan je PC te koppelen.Het instellen vanaf een audiogram is vakwerk.Ik ben benieuwd hoe Wimmi20 het door verzekering vergoede oorstukje op maat maakt.

=mahonie schreef op zaterdag 30 jun 2012, 00:26: Wimmi20 hoe doe je dat dan wel dat zelf afstellen. Ik neem aan met de computer, zoals de audicien dat ook doet. Ik heb de standaardapparaten en zie geen geen mogelijkheden die te koppelen. Ben benieuwd. Groet.

kloske
door kloske - Jun 30, 2012 om 12:02
150 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=mahadma schreef op vrijdag 29 jun 2012, 17:05]@kloske,

er bestaan hoorapparaten met een afstandbediening. Dat wil zeggen dat die apparaten omschakelbaar zijn voor verschillende geluidssituaties. Mijn vader heeft er twee gehad. Dus zeg nu niet dat het niet kan/bestaat.

Ik zeg ook niet dat het niet kan of niet bestaat, ik vroeg me alleen af wat het nut is van een afstandbediening voor iets wat in je oren zit. Sorry, nu begrijp ik het wel, door de reacties van ook anderen.
Dan wel nog 1 ding: er wordt hier beweerd dat je altijd 2 toestellen nodig hebt. Mijn man heeft er eerst jaren slechts één gehad, het andere oor functioneerde nog redelijk, sinds 2 jaar heeft hij ook een tweede omdat ook dát oor achteruit ging. Het is dus niet zo dat je béste oor 35 db verlies moet hebben om voor vergoeding in aanmerking te komen.

om
door oma18921811 - Jun 30, 2012 om 12:45
7 Antwoorden / 8 Vragen

Hallo Allemaal,

je kunt best maar een hoortoelstel hebben ik ben ook begonnen met een ook vergoed.
en wat het nut van een afstandbedienning is zoals ik al vermeldde, ik vind het heel prettig dat wanneer ik gebeld wordt en ben muziek aan het luisteren dat hij dan de telefoon/mobil laat horen.

Ik zou toch naar een bekende Audio gaan maar dat ligt geheel aan uw.

Met vriendelijke groeten Oma18921811.

vr1944
door vr1944 - Jun 30, 2012 om 15:34
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Dat is geen bewering maar een feit.Misschien in die tijd wel maar nu niet meer

Vergoedingen van hoortoestellen vallen momenteel onder de basisverzekering.
U komt in aanmerking voor vergoeding van één hoortoestel als uw verlies aan het beste oor gemiddeld 35 dB is bij de frequenties van 1000, 2000 en 4000 Hz en daarbij dient het verstaan van spraak minimaal met 20% te verbeteren ten opzichte van de situatie zonder hoortoestel. Als u dus één normaal oor heeft (verlies gemiddeld kleiner dan 35 dB) en uw andere oor erg slecht is komt u dus niet in aanmerking voor een hoortoestel. Dit is een zeer vreemde situatie omdat dit het functioneren in moeilijke situaties, zoals in geroezemoes en lawaai ernstig kan belemeren.
(bron:oorzaken.nl)

=kloske schreef op zaterdag 30 jun 2012, 12:02:
=mahadma schreef op vrijdag 29 jun 2012, 17:05: @kloske,

Dan wel nog 1 ding: er wordt hier beweerd dat je altijd 2 toestellen nodig hebt. Mijn man heeft er eerst jaren slechts één gehad, het andere oor functioneerde nog redelijk, sinds 2 jaar heeft hij ook een tweede omdat ook dát oor achteruit ging. Het is dus niet zo dat je béste oor 35 db verlies moet hebben om voor vergoeding in aanmerking te komen.

jantje
door jantje - Jun 30, 2012 om 18:15
123 Antwoorden / 12 Vragen

Wat men ook beweerd, ik heb goede ervaring bij Schooneberg. Ik vraag me ook af, hoeveel mensen die hier reageren zelf ook hoortoestellen dragen.
Was het niet Godfried Bomans die over de Paus zei: Als je niet aan sport doet moet je je ook niet met de spelregels bemoeien.

Ergens is dat hier ook zo, alleen de context is anders.

vr1944
door vr1944 - Jun 30, 2012 om 21:40
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ik ook hoor ,klantvriendelijke vaklui.Te gek voor woorden dat inga op het geleuter van de zogenaamde kenner

=moin schreef op zaterdag 30 jun 2012, 18:15: Wat men ook beweerd, ik heb goede ervaring bij Schooneberg.

inekel1953
door inekel1953 - Jul 2, 2012 om 16:04
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Westerhof,

Mijn reactie wordt een lange lap tekst omdat er héél veel haken en ogen aan zitten, bij een soms lijkende eenvoudige vraag als deze.

Elke audicien wil meteen het oorstukje maken, toch dat geeft u nog niet de plicht daar ook uw hoortoestel te kopen. Toch indien u al uw gegevens afgeeft, maar de audicien, zonder dat u het weet, zijn klant. Toch bent u dit niet verplicht, laat u ook niet mislijden door de verkooptrucs van audiciens.

Het is belangrijk wat het verlies van uw gehoor is, dit wordt altijd aangegeven met DB ( Decibel). Hoe kunt u het beste hoortoestel wat bij u en uw gehoorverlies past aanschaffen.

Om bij een AC ( Audiologisch centrum bij u in de buurt te kunnen komen, heeft u aan een verwijsbrief van uw huisarts of KNO arts voldoende om een afspraak te kunnen maken bij een AC.
Laat uw gehoor bij een AC ( Audiologisch centrum) testen, deze zijn onafhankelijk van audiciens die veelal overeenkomsten hebben afgesloten met fabrikanten en daarbij schrikbarende prijzen rekenen wat ze vervolgens in eigen zak steken. Wat het AC ook doet is het controleren of de audicien zijn/haar werk goed heeft gedaan, bij het aanmeten van een hoortoestel.

Wat zeer regelmatig kan gebeuren is het volgende, de audicien neemt het toestel wat er voor zorgt dat u binnen de 7 jaar een nieuw hoortoestel nodigheeft omdat het nagenoeg niet meer aangepast kan worden op wat meer gehoorverlies. Dit is voor de klant ook niet zicht- baar of meet-baar wat wel mogelijk is door het AC. Een audicien zal u vertellen dat u na 5 jaar recht heeft op een nieuw hoortoestel, toch u krijgt dan de laagste vergoeding en moet u zelf de hoogste eigen bijdrage betalen. Wat een audicien u niet vertelt is dat wanneer u er 6 of de maximale 7 jaar u hoortoestel blijft behouden u de hoogste bijdrage van uw zorg verzekeraar krijgt, toch wel goed om te weten daar het honderden euro’s per hoortoestel kan schelen in uw portemonnee.

Ook extra verzekeringen sluiten de audiciens ( helaas) graag af, toch hiermee vervalt uw fabrieksgarantie en uw heeft er niets aan. Als men dat toch wilt bevelen, vraag dan zwart op wit wat die verzekering inhoud. U zult dat niet krijgen omdat het geen recht maar ook niets helemaal niets inhoud. Indien men dit wel op papier voor u zet, ga er dan mee naar uw zorgverzekering, deze zullen u vertellen dat wat er op staat al bij uw verzekering is onder gebracht.

De audicien wil nl. nogal eens geld rekenen onder de noemer extra verzekering voor 5 jaar, voor het opnieuw afstellen van uw hoortoestel als deze is opgestuurd naar de fabrikant voor reparatie, toch dit valt onder de service en daar dient u niet voor te betalen. Daarbij is het goed te weten dat deze fabrieksgarantie c.q. service is 5 jaar geldig. Slangetjes vernieuwen kunt u echt zelf doen, er zijn verenigingen voor slechthorenden waar mensen zijn die u dat gratis willen leren. Ohh en de slangetjes, tussen het oorstukje en het toestel, zijn gratis door de fabrikant meegegeven. U hoeft daar dus niets voor te betalen, hoewel de audicien er vaak 5 euro per stuk per 6 weken voor wilt reken. Ook het recht op nieuwe oorstukjes zal de audicien u niet zo snel vertellen, het is nl extra werk voor hem/haar waar u ook gewoon recht op heeft en er niets voor hoeft te betalen.

Hoe gaat u te werk,
Maak van het audiogram van het AC een kopie, en ga met dat kopie waarvan u uw naam en vooral de gegevens van de zorgverzekeraar afknipt naar een audicien en vraag daar wat een hoortoestel kost als u het daar koopt. Laat dat zwart op wit zetten door deze audicien.

Ga langs verschillende audiciens en verneem de verschillende prijzen. Laat u niet wijsmaken dat dit afhankelijk is van hoe of u verzekerd bent.

Denkt u nu niet dat bedrijven c.q. audiciens met bekende namen op de tv goede audiciens zijn en onbekende namen niet goed zijn, dat is een zeer foute gedachten.

Men wil ook altijd proberen een extra duur digitaal hoortoestel aan te smeren, toch een monoloog toestel is meestal beter en goedkoper. Overal mag u hoorstel(len) voor 6 weken gratis uitproberen zonder enige verplichting. U ben ook niet verplicht om bij één en de zelfde audicien hoortoestellen uit te proberen.
Laat dat dan ook door de AC binnen de telkens 6 weken probeerweken, de hoortoestellen testen of de audicien zijn/haar werk wel goed heeft gedaan om het toestel goed af te stellen. Een niet goed afgesteld hoortoestel is niet per definitie slecht, toch het werk van de audicien is dan wel slecht te noemen omdat deze bewust u een andere keuze wilt laten maken.

Blijkt dat na de controle bij het AC het aangemeten hoortoestel correct te zijn, wees dan trots en zeer tevreden met deze audicien, die u dan ook niets laat bij betalen omdat de vergoeding van de zorgverzekeraar precies het juiste bedrag aangeeft en uitbetaald aan u of uw audicien.

Hopend dat u hiermee bent geholpen, teken ik met vriendelijke groet,

M.vr.gr.,
Ineke L.
Zelf slechthorend, 95 tot 115 DB verlies aan beide oren
En klant bij de voor mij onbekende beste audicien die er bestaat, voor zijn klanten.

vr1944
door vr1944 - Jul 2, 2012 om 16:41
1210 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=inekel1953 schreef op maandag 2 jul 2012, 16:04]Beste Westerhof,

Mijn reactie wordt een lange lap tekst omdat er héél veel haken en ogen aan zitten, bij een soms lijkende eenvoudige vraag als deze.

Elke audicien wil meteen het oorstukje maken, toch dat geeft u nog niet de plicht daar ook uw hoortoestel te kopen. Toch indien u al uw gegevens afgeeft, maar de audicien, zonder dat u het weet, zijn klant. Toch bent u dit niet verplicht, laat u ook niet mislijden door de verkooptrucs van audiciens.

Onzin er zijn ook toestellen met tips of IHO

Het is belangrijk wat het verlies van uw gehoor is, dit wordt altijd aangegeven met DB ( Decibel). Hoe kunt u het beste hoortoestel wat bij u en uw gehoorverlies past aanschaffen.

Om bij een AC ( Audiologisch centrum bij u in de buurt te kunnen komen, heeft u aan een verwijsbrief van uw huisarts of KNO arts voldoende om een afspraak te kunnen maken bij een AC.
Laat uw gehoor bij een AC ( Audiologisch centrum) testen, deze zijn onafhankelijk van audiciens die veelal overeenkomsten hebben afgesloten met fabrikanten en daarbij schrikbarende prijzen rekenen wat ze vervolgens in eigen zak steken. Wat het AC ook doet is het controleren of de audicien zijn/haar werk goed heeft gedaan, bij het aanmeten van een hoortoestel.

Wat zeer regelmatig kan gebeuren is het volgende, de audicien neemt het toestel wat er voor zorgt dat u binnen de 7 jaar een nieuw hoortoestel nodigheeft omdat het nagenoeg niet meer aangepast kan worden op wat meer gehoorverlies. Dit is voor de klant ook niet zicht- baar of meet-baar wat wel mogelijk is door het AC. Een audicien zal u vertellen dat u na 5 jaar recht heeft op een nieuw hoortoestel, toch u krijgt dan de laagste vergoeding en moet u zelf de hoogste eigen bijdrage betalen. Wat een audicien u niet vertelt is dat wanneer u er 6 of de maximale 7 jaar u hoortoestel blijft behouden u de hoogste bijdrage van uw zorg verzekeraar krijgt, toch wel goed om te weten daar het honderden euro’s per hoortoestel kan schelen in uw portemonnee.

Ook extra verzekeringen sluiten de audiciens ( helaas) graag af, toch hiermee vervalt uw fabrieksgarantie en uw heeft er niets aan. Als men dat toch wilt bevelen, vraag dan zwart op wit wat die verzekering inhoud. U zult dat niet krijgen omdat het geen recht maar ook niets helemaal niets inhoud. Indien men dit wel op papier voor u zet, ga er dan mee naar uw zorgverzekering, deze zullen u vertellen dat wat er op staat al bij uw verzekering is onder gebracht.

De audicien wil nl. nogal eens geld rekenen onder de noemer extra verzekering voor 5 jaar, voor het opnieuw afstellen van uw hoortoestel als deze is opgestuurd naar de fabrikant voor reparatie, toch dit valt onder de service en daar dient u niet voor te betalen. Daarbij is het goed te weten dat deze fabrieksgarantie c.q. service is 5 jaar geldig. Slangetjes vernieuwen kunt u echt zelf doen, er zijn verenigingen voor slechthorenden waar mensen zijn die u dat gratis willen leren. Ohh en de slangetjes, tussen het oorstukje en het toestel, zijn gratis door de fabrikant meegegeven. U hoeft daar dus niets voor te betalen, hoewel de audicien er vaak 5 euro per stuk per 6 weken voor wilt reken. Ook het recht op nieuwe oorstukjes zal de audicien u niet zo snel vertellen, het is nl extra werk voor hem/haar waar u ook gewoon recht op heeft en er niets voor hoeft te betalen.

Deze verzekering heb ik ook genomen bij Schcoonenberg en is zijn geld meer dan waard,omdat je ook verzekerd bent voor verlies en diefstal en kosteloze vervanging bij reparatie

Hoe gaat u te werk,
Maak van het audiogram van het AC een kopie, en ga met dat kopie waarvan u uw naam en vooral de gegevens van de zorgverzekeraar afknipt naar een audicien en vraag daar wat een hoortoestel kost als u het daar koopt. Laat dat zwart op wit zetten door deze audicien.

Ga langs verschillende audiciens en verneem de verschillende prijzen. Laat u niet wijsmaken dat dit afhankelijk is van hoe of u verzekerd bent.

Denkt u nu niet dat bedrijven c.q. audiciens met bekende namen op de tv goede audiciens zijn en onbekende namen niet goed zijn, dat is een zeer foute gedachten.

Men wil ook altijd proberen een extra duur digitaal hoortoestel aan te smeren, toch een monoloog toestel is meestal beter en goedkoper. Overal mag u hoorstel(len) voor 6 weken gratis uitproberen zonder enige verplichting. U ben ook niet verplicht om bij één en de zelfde audicien hoortoestellen uit te proberen.

Als je bv de ziekte van meniere hebt is het adviseren een duurder toestel juist,bovendien heeft zo'n toestel meerdere programma's dus meer comfort.Dat is met auto's ed ook zo met gehoorstellen niet anders.

Laat dat dan ook door de AC binnen de telkens 6 weken probeerweken, de hoortoestellen testen of de audicien zijn/haar werk wel goed heeft gedaan om het toestel goed af te stellen. Een niet goed afgesteld hoortoestel is niet per definitie slecht, toch het werk van de audicien is dan wel slecht te noemen omdat deze bewust u een andere keuze wilt laten maken.

Wat een achterdocht tegenover de verkopende audicien

Blijkt dat na de controle bij het AC het aangemeten hoortoestel correct te zijn, wees dan trots en zeer tevreden met deze audicien, die u dan ook niets laat bij betalen omdat de vergoeding van de zorgverzekeraar precies het juiste bedrag aangeeft en uitbetaald aan u of uw audicien.

Hopend dat u hiermee bent geholpen, teken ik met vriendelijke groet,

M.vr.gr.,
Ineke L.
Zelf slechthorend, 95 tot 115 DB verlies aan beide oren
En klant bij de voor mij onbekende beste audicien die er bestaat, voor zijn klanten.

Ik bent erg achterdochtig tegenover de verkopende audiciens .In mijn geval (Meniere)was het advies om een duurder toestel volkomen juist.

inekel1953
door inekel1953 - Jul 2, 2012 om 17:33
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste vrouw 1944,

even ingaande op de tussengevoegde teksten.
Vrouw 1944: Onzin er zijn ook toestellen met tips of IHO
Mijn reactie daarna was ook:
Het is belangrijk wat het verlies van uw gehoor is, dit wordt altijd aangegeven met DB ( Decibel). Hoe kunt u het beste hoortoestel wat bij u en uw gehoorverlies past aanschaffen.

Vrouw 1944: Deze verzekering heb ik ook genomen bij Schcoonenberg en is zijn geld meer dan waard,omdat je ook verzekerd bent voor verlies en diefstal en kosteloze vervanging bij reparatie.
Een reactie hierop:
Vorige bewaarde hoortoestellen zijn goed om te gebruiken als vervanging en kosteloos bij reparatie, tevens heeft iedere audicien uitleentoestellen als service. Veelal gekregen door inlevering bij een nieuw hoortoestel(len).

Daarbij heb je mogelijk al een verzekering waarbij deze ook de dekking geeft voor hoortoestellen, uiteraard wel vooraf nagaan of dit ook zo is.
Dan nog een belangrijk gegeven, op het moment dat men besluit de 5 jaar garantie verzerking erbij te kopen, vervallen de 2 jaar fabrieksgarantie.

Vrouw 1944: Als je bv de ziekte van meniere hebt is het adviseren een duurder toestel juist,bovendien heeft zo'n toestel meerdere programma's dus meer comfort.Dat is met auto's ed ook zo met gehoorstellen niet anders.
Een reactie hierop: Dat is onjuist, hoewel ik respecteer dat u er zeer tevreden over bent en dat is uw goed recht. miniere is een afschuwelijke aandoening in het evenwichtsorgaan en veroorzaakt nare verschijnselen, die net als hyperacusis, die beiden uiterst gevoelig zijn voor harde geluiden. Toch daarvoor is niet persé een duur hoortoestel nodig, die instelling is te regelen met ieder goedkoop en duurder hoortoestel. Het luxe zit hem in de afstandbedieningdie voor ... vooral ouderen die voor het eerst te maken krijgen met de voor hen lastig te vinden "kleine`knopjes`. En wat de audicien er aan wilt verdienen, er is enkele maanden geleden nog een uitzending op de tv uitgerbreid aandacht aan besteed, met medewerking van de NVVS ( Nederlandse vereninging Voor Slechthorenden)

Vrouw 1944: Wat een achterdocht tegenover de verkopende audicien
Reactie: Persoonlijk noem ik het voorzichtig zijn en vragen om transparantie van de audicien, helaas is die er nog steeds niet. terwijl als men een wasmachine of auto gaat kopen o.i.d. verwacht men ook de voordelen, nadelen en de prijs van eht produkt te zien, wat niet zo vanzelfspreken is op het gebied van hoortoestellen.
Ps mogelijk is het programma van Kassa of Radar terug te vinden, overtuig uzelf over het wel en wee van audiciens. Helaas moeten de goede onder de kwade lijden, want die zijn er absoluut ook.

Een laatste gegeven, ik las dat Vrouw 1944 een Oticon hoortoestel draagt, die draag ik ook...de hoortoestellen Oticon XP.

M.vr.gr.,
Ineke L.

vr1944
door vr1944 - Jul 2, 2012 om 18:14
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Dat gehoor verlies gemeten wordt in DB's heb ik al diverse keren gemeld en heeft niets met het direct aanmaken oorstukjes te maken.Die vorige gehoorapparten hebben nieuwe klanten niet bovendien is het ook een verzekering tegen verlies en diefstal.Dat de fabrieksgarantie vervalt is onzin,Schoonenberg laat de reparaties uitvoeren door de fabrikant.Die zijn na 2 jaar kostenloos anders had 115 euro moeten betalen en zijn de waxstops gratis.Verder zijn die knopjes voor mij erg belangrijk ,omdat mijn gehoor vooral het horen van spraak na een meniere aanval sterk is verminderd en na verloop van tijd langzaam herstelt,maar een aanpassing is altijd noodzaaklijk.De verschillende programma's en aansluiten een streamer TV Ipod tegen rinitus zijn absoluut geen luxe.Ik heb overigens duurdere apparaten gekocht dan mij geadviseerd werd en de ombouw tot vrouw is mislukt.

inekel1953
door inekel1953 - Jul 2, 2012 om 21:08
323 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=vr1944 schreef op maandag 2 jul 2012, 18:14]Dat gehoor verlies gemeten wordt in DB's heb ik al diverse keren gemeld en heeft niets met het direct aanmaken oorstukjes te maken.Die vorige gehoorapparten hebben nieuwe klanten niet bovendien is het ook een verzekering tegen verlies en diefstal.Dat de fabrieksgarantie vervalt is onzin,Schoonenberg laat de reparaties uitvoeren door de fabrikant.Die zijn na 2 jaar kostenloos anders had 115 euro moeten betalen en zijn de waxstops gratis.Verder zijn die knopjes voor mij erg belangrijk ,omdat mijn gehoor vooral het horen van spraak na een meniere aanval sterk is verminderd en na verloop van tijd langzaam herstelt,maar een aanpassing is altijd noodzaaklijk.De verschillende programma's en aansluiten een streamer TV Ipod tegen rinitus zijn absoluut geen luxe.Ik heb overigens duurdere apparaten gekocht dan mij geadviseerd werd en de ombouw tot vrouw is mislukt.

Beste Vr 1944,

Mijn excuses voor het benoemen van Vrouw, het was niet mijn bedoeling u te kwetsen.

Het wordt zo langzamerhand een welles nietes gesprek, daarbij spreken we niet meer met elkaar maar langs elkaar. Ik heb nergens geschreven dat oorstukjes iets te maken heeft met het aantal DB maar..zo staat het beschreven..de praktijken van sommige audiciens.

Nieuwe klant of niet, iedere audicien heeft altijd uitleen-hoortoestellen liggen om mensen vanuit de service te gemoet te komen, al moeten die wel even worden afgesteld. Bij een audiogram een kwestie van 10 minuten.( als ze digitaal zijn, anders door de fabriek opnieuw in te stellen) .
U wilt doen geloven dat u 7 jaar garantie heeft op de hoortoestellen, Tninitus is weer een andere aandoening vandaar dat ik heel in het begin ook schreef "dat er heel veel haken en ogen zitten op een zo lijkend ...eenvoudige vraag.

De punten waar u gelijk in wilt hebben en krijgen, krijgt u niet van mij. Het is een vraag en antwoord forum en zal mij nu richten op de TS.

Door deze welles nietes rubliek is TS ,de heer/mevrouw Westerhof is en wordt niet geholpen.

M.vr.gr.,
Ineke L.

inekel1953
door inekel1953 - Jul 2, 2012 om 21:17
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Westerhof,

Bij deze geef ik u een link van de hoorwijzer, http://www.hoorwijzer.nl/
Hier kunt u veel informatie lezen, u ziet op de beginpagina een link staan met de naam "hoorwijzer-match" hier kunt u uw audiogram invullen, en daarbij kunt u verder kijken wat en welk hoortoestel bij dat gehoorverlies past.

Het is een onderdeel van de NVVS in samenwerking met audiciens die transparantie van audiciens belangrijk vinden en gelijktijdig ook de service van audiciens volgen i.s.m. de consumentebond.

In 2008 was er al eerder een onderzoek i.s.m. Tros Radar, bij deze de link waarover u dat kunt lezen: http://www.hoorwijzer.nl/specialisten/ontwikkelingen/ontwikkelingen/kwaliteitsverschillen-tussen-audiciens.html

Bij deze de link waarin blijkt dat een zelfde hoortoestel grote prijs verschillen kunnen hebben en de reden daarvan: http://www.hoorwijzer.nl/vraagbaak/veelgestelde-vragen/veelgestelde-vragen/prijsverschillen-zelfde-toestel.html

Hopend kunt u hier de antwoorden vinden op uw vragen, toch u mag ze natuurlijk ook hier op het forum stellen.

M.vr.gr.,
Ineke L.

inekel1953
door inekel1953 - Jul 2, 2012 om 21:23
323 Antwoorden / 2 Vragen

Als laatste nog deze link:

Over de kosten van een hoortoestel maar ook over mogelijke vergoedingen, zoals belasting, UWV of zorgverzekeraar.

http://www.hoorwijzer.nl/zoeken.html?p=130806&query=kosten+hoortoestel&search.x=14&search.y=7

M.vr.gr.,
Ineke L.

vr1944
door vr1944 - Jul 2, 2012 om 21:40
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ik hoef geen gelijk te hebben,maar Schoonenberg is prima optie,waar TS 2 maanden vrijblijvend apparatuur kan uitproberen alvorens tot de koop over te gaan.De verzekering is geen extra garantie maar extra service welke is te lezen op haar site en ik beweer nergens dat je 7 jaar garantie hebt,mijn 3 jaar oude toestel is gratis gerepareerd.Kortom ik word als veeleisende klant prima geholpen bij deze firm

=inekel1953 schreef op maandag 2 jul 2012, 21:08:
=vr1944 schreef op maandag 2 jul 2012, 18:14: Dat gehoor verlies gemeten wordt in DB's heb ik al diverse keren gemeld en heeft niets met het direct aanmaken oorstukjes te maken.Die vorige gehoorapparten hebben nieuwe klanten niet bovendien is het ook een verzekering tegen verlies en diefstal.Dat de fabrieksgarantie vervalt is onzin,Schoonenberg laat de reparaties uitvoeren door de fabrikant.Die zijn na 2 jaar kostenloos anders had 115 euro moeten betalen en zijn de waxstops gratis.Verder zijn die knopjes voor mij erg belangrijk ,omdat mijn gehoor vooral het horen van spraak na een meniere aanval sterk is verminderd en na verloop van tijd langzaam herstelt,maar een aanpassing is altijd noodzaaklijk.De verschillende programma's en aansluiten een streamer TV Ipod tegen rinitus zijn absoluut geen luxe.Ik heb overigens duurdere apparaten gekocht dan mij geadviseerd werd en de ombouw tot vrouw is mislukt.

Beste Vr 1944,

Mijn excuses voor het benoemen van Vrouw, het was niet mijn bedoeling u te kwetsen.

Het wordt zo langzamerhand een welles nietes gesprek, daarbij spreken we niet meer met elkaar maar langs elkaar. Ik heb nergens geschreven dat oorstukjes iets te maken heeft met het aantal DB maar..zo staat het beschreven..de praktijken van sommige audiciens.

Nieuwe klant of niet, iedere audicien heeft altijd uitleen-hoortoestellen liggen om mensen vanuit de service te gemoet te komen, al moeten die wel even worden afgesteld. Bij een audiogram een kwestie van 10 minuten.( als ze digitaal zijn, anders door de fabriek opnieuw in te stellen) .
U wilt doen geloven dat u 7 jaar garantie heeft op de hoortoestellen, Tninitus is weer een andere aandoening vandaar dat ik heel in het begin ook schreef "dat er heel veel haken en ogen zitten op een zo lijkend ...eenvoudige vraag.

De punten waar u gelijk in wilt hebben en krijgen, krijgt u niet van mij. Het is een vraag en antwoord forum en zal mij nu richten op de TS.

Door deze welles nietes rubliek is TS ,de heer/mevrouw Westerhof is en wordt niet geholpen.

M.vr.gr.,
Ineke L.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 2, 2012 om 21:44
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Als uw gehoor nog nooit is getest, of u twijfelt aan uw oortjes :
voor een tablet computer : download de app : test your hearing.
Deze test is nagenoeg gelijk aan die bij de doof boetiek.
Voor de computer : hearing test bij koekel.
Wel een goede koptelefoon opzetten of de betere oortjes gebruiken.
O, O, wat zal ik weer een commentaar krijgen !

inekel1953
door inekel1953 - Jul 3, 2012 om 21:58
323 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=vr1944 schreef op maandag 2 jul 2012, 21:40]Ik hoef geen gelijk te hebben,maar Schoonenberg is prima optie,waar TS 2 maanden vrijblijvend apparatuur kan uitproberen alvorens tot de koop over te gaan.De verzekering is geen extra garantie maar extra service welke is te lezen op haar site en ik beweer nergens dat je 7 jaar garantie hebt,mijn 3 jaar oude toestel is gratis gerepareerd.Kortom ik word als veeleisende klant prima geholpen bij deze firma

Helaas begint u elke keer weer opnieuw met de zelfde of andere al beschreven feiten te verdraaien of foutief te herhalen.
TS of ieder andere klant heeft bij elke audicien het recht om de hoortoestellen minimaal 6 tot 8 weken uit te proberen, zonder enige verplichting al wordt er (soms terecht) wel een borg gevraagd.
Natuurlijk is de verzekering geen service, het zijn betaalde diensten die u vooraf heeft betaald. Waarvan vele aspecten al betaalt worden door de zorgverzekeraar, zoals slangetjes, het opnieuw instellen van het hoortoestel. Ook dit heb ik eerder al beschreven waar u telkens weer verdraaid op terug komt.
Bij aanschaf van een hoortoestel, heeft de klant altijd 2 jaar fabrieksgarantie. Wanneer u via de audicien een verzekering koopt, welke altijd de duur van 5 jaar is, vervalt altijd de 2 jaar
fabrieksgarantie.

Ps. Lees a.u.b. uw gegevens en de kleine letters over die extra verzekering. Daar heeft u waarschijnlijk geen overzicht bij, wat er allemaal (extra) verzekerd is. Zo ja, dan verzoek ik u vriendelijk deze hier te plaatsen, al is het om TS en mij te overtuigen van wat u probeert te beweren.

vr1944
door vr1944 - Jul 3, 2012 om 22:18
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ben je schooljuf of zo,dat je uitmaakt wat moet lezen terwijl lezen schijnbaar niet je sterkste punt is.Ik raad TS Schoonenberg aan al dat geleuter doet er niet toe punt uit.Maar Goed Horen zal ook wel goed zijn hoor .Ik ben er klaar me

=inekel1953 schreef op dinsdag 3 jul 2012, 21:58:
=vr1944 schreef op maandag 2 jul 2012, 21:40: Ik hoef geen gelijk te hebben,maar Schoonenberg is prima optie,waar TS 2 maanden vrijblijvend apparatuur kan uitproberen alvorens tot de koop over te gaan.De verzekering is geen extra garantie maar extra service welke is te lezen op haar site en ik beweer nergens dat je 7 jaar garantie hebt,mijn 3 jaar oude toestel is gratis gerepareerd.Kortom ik word als veeleisende klant prima geholpen bij deze firma

Helaas begint u elke keer weer opnieuw met de zelfde of andere al beschreven feiten te verdraaien of foutief te herhalen.
TS of ieder andere klant heeft bij elke audicien het recht om de hoortoestellen minimaal 6 tot 8 weken uit te proberen, zonder enige verplichting al wordt er (soms terecht) wel een borg gevraagd.
Natuurlijk is de verzekering geen service, het zijn betaalde diensten die u vooraf heeft betaald. Waarvan vele aspecten al betaalt worden door de zorgverzekeraar, zoals slangetjes, het opnieuw instellen van het hoortoestel. Ook dit heb ik eerder al beschreven waar u telkens weer verdraaid op terug komt.
Bij aanschaf van een hoortoestel, heeft de klant altijd 2 jaar fabrieksgarantie. Wanneer u via de audicien een verzekering koopt, welke altijd de duur van 5 jaar is, vervalt altijd de 2 jaar
fabrieksgarantie.

Ps. Lees a.u.b. uw gegevens en de kleine letters over die extra verzekering. Daar heeft u waarschijnlijk geen overzicht bij, wat er allemaal (extra) verzekerd is. Zo ja, dan verzoek ik u vriendelijk deze hier te plaatsen, al is het om TS en mij te overtuigen van wat u probeert te beweren.