Mi
door MikeyMouse Mar 12, 2019 om 22:14
Auto & vervoer

Geld terug gekochte auto

Ik vraag mij af of iemand mij hierbij kan helpen. Wij hebben in januari een 2e hands auto gekocht bij een merkdealer. Na anderhalve dag stonden wij met motor pech langs de weg. Hierop hebben wij aangegeven bij de dealer dat we de auto niet meer wilde hebben maar de dealer zou er alles aan doen om de auto te maken! Nu 3 maanden verder hebben we Nogsteeds problemen met de motor en heeft de dealer eindelijk het probleem boven water, alleen dit repareren vinden ze te duur! Ze willen nu mij tegemoet komen door mij af te schepen met een deel van het aankoop bedrag aangezien ik toch 3 maanden de auto heb gehad! Ik heb ondertussen vaker naar de dealer gereden dan dat ik de auto heb kunnen gebruiken en het heeft nooit goed gereden (hakkelende motor!) kunnen ze dit maken? Ik ga dit sowieso voorleggen bij mijn rechtsbijstand maar wil graag ervaringen van andere weten!

8530 9 Rapporteer

marita5
door marita5 - Mar 12, 2019 om 22:23
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mickeymouse ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel . ( klik ook benedenaan onder meer informatie op de links )

https://www.anwb.nl/juridisch-advies/koop-en-onderhoud/klachten-na-aankoop/wat-kunt-u-eisen

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 12, 2019 om 22:32
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Ik geef u aanvullend op de al gegeven reactie een aantal verwijzingen naar de wetgeving:

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html  en verder evt. (de verkoper is verantweoordelikjk voor het leveren van een deugdelijk product maar dat kon u ook al lezen bij de door @MARITA5 gegeven info/verwijzing.
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html

er dienyt dus opkosten van de verkoper afdopende te worden gerepareed of geld terug. Als de verkoper BOVAG lid is kunt u eventueel ook nog een beroep doen op de geschillencommissie. https://www.degeschillencommissie.nl/consumenten/

tenormin
door tenormin Mar 12, 2019 om 23:12
16826 Antwoorden / 108 Vragen

O.T. @heremietkreeft, geeft u a.u.b. niet al te veel (niet werkende links). De vrager (en lezers) raken er door in de war. Er zijn, u geeft, al 3 werkende links, mensen hebben echt geen zin om alle "zwarte" links over te typen. Ook al bedoelt u het goed.

tijger1
door tijger1 Mar 12, 2019 om 23:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die zwarte links hoef je helemaal niet over te typen. Hoewel het onzin is om ze hier te vermelden.

Als je de eerste link aanklikt met 17 aan het eind, kan je de rest ook lezen.

tijger1
door tijger1 - Mar 12, 2019 om 23:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou maar op de rechtsbijstand vertrouwen.

Hebt u die auto vóór de aankoop laten keuren?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Mar 12, 2019 om 23:50
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Mickey,

De meeste merkdealers zijn lid van de BOVAG.
Vraag ze om bemiddeling.

Had je geen BOVAG garantie op de auto?

Om welk merk en type gaat het?

Ka
door Kassagebruiker - Mar 13, 2019 om 00:49
683 Antwoorden / 5 Vragen

Welk merk/type auto is dit, welk jaar, welke km stand, wat heeft u betaald en wat heeft u afgesproken?

Mi
door MikeyMouse - Mar 13, 2019 om 08:55
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de tips! Het zijn echt boeven als je het mij vraagt! Ik heb zelfs een pakket met extra Bovag garantie gekocht!

Het gaat trouwens on de Toyota Lauwman in zoetermeer maar de beslissing om mij niet al mijn geld terug te geven gaat weer vanuit een stapje hoger. Ik heb 6800 voor de auto betaald en nu wilden ze eerst 5500 terug geven en omdat ik daar boos om werd konden ze dan wel 6000 terug geven!

Ik ga in iedergeval wat met jullie tips doen Tnx!!

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Mar 13, 2019 om 14:12
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Mickey,

Om welk model Toyota gaat het en wat is er precies stuk?

Hoe duur is de reparatie?

aurora1
door aurora1 - Mar 13, 2019 om 11:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou eerst maar eens afwachten wat uw rechtsbijstand voor elkaar krijgt.
In hoeverre heeft u aan uw onderzoeksplicht vóór de koop voldaan?

mo
door mof - Mar 13, 2019 om 16:08
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als u het gebeuren heeft gedocumenteerd, foto s, email/briefwisseling, heeft u een kans. Als alles slechts mondeling is vastgelegd, tsja, woord tegen woord.
verder hangt e.e.a. Er sterk van af of en hoeveel garantie u heeft meegekregen bij de aankoop.

mslingen
door mslingen - Mar 13, 2019 om 16:46
33 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet voor welke prijs je de auto hebt gekocht. Maar je hent garantie. Zie https://camperpunt.nl/garantie/

AD
door AD45 Mar 14, 2019 om 15:45
6 Antwoorden / Vragen

Mijn dochter heeft een enigzins vergelijkbare ervaring meegemaakt. Ca. 10 dagen na aankoop Peugeot op weg naar vakantieadres in Slovenie, gestrand met motorproblemen (turbo) in Duitsland. Auto door bergingsbedrijf terug gebracht naar Peugeot dealer Versteeg Buurman Wageningen. Op een heel nette manier opgelost (nieuwe turbo). Echter na een week diende zich weer een nieuw probleem aan, opnieuw netjes opgelost. Na 2 weken opnieuw weer een probleem en een 4e, ook weer netjes opgelost. ( hoge kosten)
Mijn dochter was het vertrouwen in de auto nu wel kwijt geraakt. Echter NIET in de garage, afspraak gemaakt mer verkoper Kristo, die zich dit heel goed kon voorstellen en kwam zelf met het voorstel auto nog eenmaal grondig doorlichtten of inruil voor ander auto. Dit heeft ze gedaan en heeft nu een prima andere Peugeot. Dit is dus SERVICE en een teken dat het ook anders kan. Probeer eerst er toch samen uit  te komen, maar blijf ook bij jezelf. Hulde aan deze garage/verkoper.