tf
door tfw Nov 11, 2016 om 14:58
Auto & vervoer

Gemeente knip slot door mag dat

gemeente den haag zegt "je mag hier je fiets niet zetten en knip 120€ slot kapot
Mag dat zomaar

5939 10 Rapporteer

Topantwoord

hutch
door hutch - Nov 11, 2016 om 15:04
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Was het u bekend dat u daar geen fiets mag plaatsen?

ka
door kaakje - Nov 11, 2016 om 15:04
109 Antwoorden / 0 Vragen

Als je je fiets ergens neerzet waarbij duidelijk is aangegeven dat het verboden is om fietsen neer te zetten: ja, dan mag de gemeente dat doen. Vervang fiets door auto en je krijgt een prent.

getty
door getty - Nov 11, 2016 om 15:05
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Er zal vast ergens in de buurt een bord hebben gestaan, dat u daar niet mag parkeren met de fiets, op straffe van verwijdering van de fiets en ophalen daarvan tegen bepaalde kosten. Ja dan mag het dus.

eclipse
door eclipse - Nov 11, 2016 om 15:10
1561 Antwoorden / 370 Vragen

T,s  geeft zelf al aan dat de gemeente dit heeft besloten, dus ja het mag, als je kunt  zien dat de fiets er NIET mag staan,...waar en hoe heeft ts de fiets terug gekregen ? Wel moet er een alternatief zijn, ( stalling  bijv.)

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 11, 2016 om 23:32
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Waarom zou er een alternatief moeten zijn? Dat lijkt me geen regelgeving.
Als ik tegenover mijn woning mijn fiets aan een lantaarnpaal een paar weken laat staan haalt de gemeente de fiets weg. Ik kan dan echt niet eisen dat er een stalling moet zijn.

eclipse
door eclipse Nov 12, 2016 om 12:49
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@diewilik, dan zet je hem in de gang, schuur, garagebox, maar iedereen die logisch denkt zal beseffen dat het hier om een druk bezocht punt is, station ? Het gebeurd in meerdere gemeenten, Amsterdam doet het dagelijks, met honderden tegelijk, daar moeten ze dan ook een alternatief bieden voor reizigers. uiteraard niet in je straatje, dus ga je ergens  zitten schamen in een hoekje.
zo `n geval was ook in de rijdende rechter geweest, grote beveiligde fietsenstalling  op het schoolplein, Maar 2  meiden prefereerden de boom Ca  200 meter terug aan de overkant  van de school, waarop de concierges de sloten doorknipten en de fietsen op het schoolplein neerzetten
dit gebeurde telkens weer, waarop de meiden de rechter vroegen om te beslissen, ze kregen GEEN gelijk. omdat er een prima alternatief was. nl het beveiligde schoolplein,

maar je schijnt  al mijn vragen te willen verduidelijken, j ken de pot op, daar heb ik geen tijd  voor, denk voor jezelf  aub

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 12, 2016 om 13:42
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Waar maak je uit op dat het een druk punt is??
En wat betreft de casus van de rijdende rechter, de school kreeg gelijk, niet omdat ze een stalling boden maar omdat er in de schoolregels stond dat leerlingen hun fiets daar moesten plaatsen. Dus helaas gaat voor de zoveelste keer je slecht obderbouwde bewering mank. Ik hoed me niet in een hoekje te schamen, doe dat zelf je ken tenslotte het verskil nie tusse kenne kanne kunne.

En inderdaad je antworden roepen veel vragen op, je hebt hier een beschermengeld op het forum zitten @tenormin die je al af toe terugfluit denk dar maar eens over na. En aan je reacties te zien heb je tijd genoeg, mijn advies ga wat anders doen met die tijd.
Trek je conclusie of in Eclipsetaal je ken de pot op.!!!!!

tenormin
door tenormin Nov 12, 2016 om 14:27
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Wat maak je een heerlijke typefout @diewilik: "beschermengeld"; laatste lettergreep heb ik helaas niet en ja, soms, moet ik lachûh om @eclipse.

eclipse
door eclipse Nov 12, 2016 om 14:30
1561 Antwoorden / 370 Vragen

diewilik, en wat zou er staan in het apv  van degene van wie het fietsslot  wordt doorgeknipt ?? Juist omdat ze verplicht worden hun fiets daar te plaatsen, omdat er een aangewezen en ruim beschikbare plaats was.
Wat betreft mijn dialect, dat is Rotterdams, als je tenminste weet waar dat ligt, ,
beschermengeld ? dat ga ik toch egnie opzoeken hoor, beetje dat wezenloze  gebral van je uitpuzzelen,
dat de meiden  de fiets op het schoolplein moesten zetten was hier verplicht omdat er een aangewezen plek voor was/is, net als bij stations. anders  kiepert ieder zijn  fiets maar neer wat hem goeddunkt,
Wat Tenormin hier nu mee heeft te maken ??
Jouw  adviezen leg ik naast me neer, want jij hebt  bij MIJ niks, nada, noppes  t willen.
Als mijn antwoorden t moeilijk voor je zijn, moet je ze maar beter niet lezen.
Over lezen gesproken, ik reposteerde daar gisteren op, dat jij niet eens de moeite neemt om de antwoorden van forum-leden te lezen, anders  had  je mij die zéér domme vraag niet gesteld daar het antwoord al werd vermeldt.
n welke conclusies zou ik uit jouw tegenstellend  gebral moeten trekken ?
Overigens, heb je de antwoorden gevonden, of gaat het je iq  te boven, wbt  de paracetamol en codeinesulfaat ? om even jouw  antwoorden aan t houden KEN JE DAN NIET ZELF  FFF GOOGLEN , In R `dam zouden we je een peenvogel noemen, betekent  iets  van wat een mafkees, la lulle . heel netjes  zonder schelden. graag zie ik je gedocumenteerde tegenstelling  wat betreft de morfine tegemoet. Ik heb je een paar hints gegeven , het antwoord staat zelfs vlak onderje neus, maar ja als je alleen maar antwoorden geeft als google  zelf maar, verwacht  ik niet dat je de antwoorden van forumleden leest.
En tenslotte, het boeit mj geen ene moer waar jij je fiets  neerkiepert, bovendien wil ik je adviseren voortaan de antwoorden van de forum-leden eens door te nemen, aleer tot  leeg gebral over te gaan, oké tot slot  echt het laatste vandaag wat jij van mij meekrijg lees de linken van marita5  eens, die heeft altijd  prima  en duidelijke antwoorden ipv  google maar ...hier alvast een stukje van @ Marita5...kopie....Gemeenten mogen niet zonder voorafgaande waarschuwing fietsen verwijderen die in hun ogen fout geparkeerd staan. Alleen als een fiets zo is neergezet dat deze aantoonbaar gevaar oplevert, bijvoorbeeld voor een nooduitgang of op een blindenstrook, mag de gemeente zonder waarschuwing het slot losknippen., als je de moeilijke woordjes  niet begrijpt  pak je maar een woordenboekje of  google op het woord, makkelijker voor je . d groete peenvogel je ken van mij de boom in.  Ooopppss   doe ik het weer  " ken "....................................... en om even jouw  eigen woorden aan t halen, je moet van de potten met pillen en flessen drank afblijven, beter voor je

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 12, 2016 om 14:57
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Eclipse. Wat een prachtig relaas.
PUNT!

eclipse
door eclipse Nov 12, 2016 om 17:38
1561 Antwoorden / 370 Vragen

diewilik, idd  zou bijna  de neiging  krijgen een boek te schrijven, maar "dat zoek ik ffff op ".............

marita5
door marita5 - Nov 11, 2016 om 15:17
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Tfw ,

Gemeente mag fietsen niet zomaar losknippen

Gemeenten mogen niet zonder voorafgaande waarschuwing fietsen verwijderen die in hun ogen fout geparkeerd staan. Alleen als een fiets zo is neergezet dat deze aantoonbaar gevaar oplevert, bijvoorbeeld voor een nooduitgang of op een blindenstrook, mag de gemeente zonder waarschuwing het slot losknippen.

Voor verdere informatie , klik op de rode regels .

http://www.volkskrant.nl/binnenland/gemeente-mag-fietsen-niet-zomaar-losknippen~a2821889/

Gemeente Den Haag is in 2012 al op de vingers getikt wegens het onrechtmatig verwijderen van fietsen ,

http://www.haagsestadspartij.nl/leefbaarheid-en-veiligheid/rechter-kraakt-haags-fietsverwijderingsbeleid/

Als blijkt dat u fiets voldeed aan bovenstaande ( dus nergens geen belemmering ) dien dan een klacht bij de Gemeente .

http://www.denhaag.nl/home/bewoners/to/Klacht-indienen-over-de-gemeente.htm

ne
door neodutchio Nov 12, 2016 om 14:20
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Zonder waarschuwing mag het niet, maar wel eens gedacht aan een verkeersbord, dat lijkt mij een goede waarschuwing. Er was dus gewaarschuwd en dan mag het. Zonder waarschuwing alleen op gevaarlijke plaatsen.

tenormin
door tenormin - Nov 11, 2016 om 15:17
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Edit* zie juist boven mijn commentaar zelfde link. ☺

Cookies
door Cookies - Nov 11, 2016 om 22:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik vermoed dat de fiets buiten een rek of stalling in het centrum van D.H. was geplaatst. Daar staat duidelijk aangegeven dat dit niet (meer) mag. Sinds verleden maand worden de verkeerd geplaatste fietsen verwijderd, dus worden de sloten doorgeknipt.

In dit geval heeft een klacht indienen dus geen enkele zin.

http://www.fietsdepothaaglanden.nl/nieuws/index.php

Fietsen worden verwijderd

Vanaf 3 oktober start de handhaving. Vanaf die datum geldt in het rode gebied op de kaart een verbod op stallen buiten een rek, fiets of stalling. De handhavers verwijderen voorafgaand aan de openingstijden van de winkels fietsen die buiten een rek of vak staan en streven ernaar de hele dag het gebied schoon van gestalde fietsen te houden. Fout gestalde fietsen krijgen een label.

marita5
door marita5 Nov 11, 2016 om 22:51
11495 Antwoorden / 15 Vragen

OT , hoe werkt de site bij u ? is bij mij een ellende .

Cookies
door Cookies Nov 11, 2016 om 22:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, hij doet het prima op dit moment.

marita5
door marita5 Nov 11, 2016 om 23:01
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Bij mij niet , ik zie ook dat heel weinig forumleden s àvonds reageren .

Cookies
door Cookies Nov 12, 2016 om 00:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Al geprobeerd met cookies, internetcache enz. verwijderen?

marita5
door marita5 Nov 12, 2016 om 08:59
11495 Antwoorden / 15 Vragen

ik heb alles gedaan , maar niks helpt .
overdag werkt de site goed , s àvonds zie ik mijn geest kruipen;-)) blijft op laden staan en kan ik niks behalve eruit en dan ook nog niet via uitloggen werkt ook niet , antwoorden / of reacties plaatsen gaat moeilijk ook hier blijft de internet maar draaien . de redactie is hier van op de hoogte , hebben een aanpassing gedaan maar s àvonds is het nog hetzelfde , werkt niet .

tenormin
door tenormin Nov 12, 2016 om 14:31
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@marita5, misschien dat de forumleden zich even voor de TV plaatsen i.p.v. te reageren. Want als ik dat tijdens een reclame wil doen: de site is als dikke stront: blijft inderdaad maar draaien. Nu niet, maar inderdaad: 's-avonds een ramp.

ha
door halex - Nov 12, 2016 om 10:11
1374 Antwoorden / 4 Vragen

U zet uw fiets op een plek waar dat verboden is. En u ketent deze ook nog eens met een duur slot aan een vast object.
Mag dat zomaar?

edrick3
door edrick3 - Nov 12, 2016 om 10:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Mag dat zomaar
Ja, als dat aangegeven staat.

gerbera
door gerbera - Nov 12, 2016 om 12:24
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Een fiets zo maar ergens neerzetten om stallingkosten te besparen, mag dat dan wel?
En dan, een slot van € 120 ?? doorknippen, moeten ze wel een zeer goede tang hebben of is het toch niet zo'n goed slot geweest.