hrdwerrorman
door hrdwerrorman Mar 9, 2010 om 01:34
Auto & vervoer

Gezocht: type ERIBA CAMPER met hefdak

Beste experts,

Ik zoek een Eriba camper met hefdak. Dat is de grootste Eriba caravan opbouw (met hefdak over het hele woon-, vast bed slaap-, en sanitair gedeelte) welke op een Fiat Ducato onderstel is gebouwd. Het bijzondere hiervan is dat de camper een geringe hoogte heeft. Iets van 2,45 mtr en 6,5mtr lang. Die kan in mijn eigen garage aan het huis gestald worden. Heeft een inrij hoogte van 2,50 mtr, 7,50 mtr lang en het smalste deel is 3,80 mtr.

In de 90-er jaren heb ik zo ééntje gezien bij Camperland in Bergschenhoek. Eigen import uit Frankrijk waar de Eriba fabriek staat of stond. Want Nederland had geen importeur. Intussen is Eriba opgegaan in het Hymer conglomeraat. Of ze nog gemaakt worden weet ik niet en de (toenmalige) typenaam ken ik ook niet.
Deze vraag heb ik een aantal weken geleden geplaatst op een Eriba forum. Tot heden geen reactie.
Met de typenaam zou ik gericht naar zo'n camper kunnen zoeken op internet. Met Eriba camper alleen kom ik in Google niet verder.

Wie helpt mij? Al was het alleen aan de typenaam....

Hardware ERror MAN.

3998 12 Rapporteer

elenay
door elenay - Mar 9, 2010 om 01:44
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Ik doe heel voorzichtig een poging, is het niks, dan
heb ik het toch geprobeerd.

Is dit iets>Klik hier.

Is idd weinig over te vinden.

Collegiale groet, Elena

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Mar 9, 2010 om 02:07
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag E,

Bedankt voor het zoeken op dit uur... Het lijkt er inderdaad op, doch dit is een caravan en ik zoek dit type in campervorm, dus met een buscabine van een Fiat Ducato ervoor. Groet, ook aan Adam en voor straks: welterusten.;-)

H.

aurora1
door aurora1 - Mar 9, 2010 om 06:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag Herman,

Helaas, ik heb ook niets erover kunnen vinden, ook niet op Franse en Duitse sites.
Misschien valt te proberen om via camperverhuurbedrijven achter de typenaam te komen?

Groeten,

A1

birdies
door birdies - Mar 9, 2010 om 07:56
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Misschien kun bezoekers van dit forum je vraag beantwoorden. Of deze klik hier of deze

birdies
door birdies - Mar 9, 2010 om 08:07
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Hier wat aan? klik hier

birdies
door birdies - Mar 9, 2010 om 08:11
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Nou nog eentje: eriba rijders

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Mar 9, 2010 om 18:08
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ aurora en birdies:

Bedankt voor het meezoeken.

Birdies, de tweede reactie met "klik hier" is wat ik zoek, doch niet hetzelfde type. Het type dat ik voor ons het beste vind heeft een vast 2 pers. bed achterin in de lengte met een schuin kantje om makkelijker de natte cel in te kunnen komen welke zich naast het bed achterin bevindt.
Het type dat jouw link aangeeft heeft achterin een rondzit met een tafel. Toch de moeite waard om op verder te zoeken. Zelf vond ik deze niet.
Bedankt voor de link.

H.

birdies
door birdies - Mar 9, 2010 om 19:14
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@errorman: graag gedaan; als ik me niet vergis hebben al deze site ook forums, als je daar je vraag stelt, kom je misschien weer verder. Of doorklikken via de links op de diverse sites.

Op de hierboven vermelde site van Eribarijders staan ook de dealers, die kunnen je misschien ook verder op weg helpen.

Succes.

grindweg
door grindweg - Mar 10, 2010 om 19:19
2308 Antwoorden / 28 Vragen

http://www.eriba.nl/uploads/Archief/Compleet/2003%20Eriba-Style%20576%20prijslijst.pdf kijk hier even het is waarschijnlijk het type style. het valt tegenwoordig onder hymer. als u meer gegevns wilt weten hoor ik het wel. hij is in aanschaf wel prijzig maar dan heb je ook wat mcgr

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Mar 11, 2010 om 01:55
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ grindweg:

Ja, zo'n type is het, qua indeling, doch ik zag hem met een Fiat Ducato onderstel. Daar heb ik meer fiduci in dan in Renault Trafic. Sinds ik een nieuwe Renault 18 stationcar heb gekocht uit de eerste batch van 350 stuks in 1979 die in Nederland verkocht werden ben ik genezen van Renault. Wegens de ellende welke ik daar mee heb gehad, de vieze handelspraktijk van Renault Nederland en de beroerde dealer Munsterhuis, zwoer ik bij mezelf nooit meer Renault te kopen. Dus zoek ik de Eriba-Fiat Ducato camper.

Via de link die ik van birdies kreeg, zag ik een hele lijst met URL's (je weet nu hopelijk wat dat is) waar ik er één tussen had gezien van het Eriba Style type, doch dat ging even snel omdat ik weinig tijd had (gepensioneerd, weet je wel) en ik kan me er niet op bezinnen of daar wel die Ducato onder zat. In ieder geval had ik daar ook al een Renault Trafic onder gezien. Een ander plaatje dan doe link van jouw, en gebruikt. Van 2002 geloof ik. Maar ik kijk wel verder op de aangegeven wegen....

In ieder geval bedankt voor de moeite.

H.

grindweg
door grindweg - Mar 11, 2010 om 20:06
2308 Antwoorden / 28 Vragen

goeden avond . bedoelde het alleen voor het type . ik vind een ducato ook de beste.of was het de bedoeling waar er een te koop stond dan kijk ik even bij mijn collega. mvgr

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Mar 11, 2010 om 22:53
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ grindweg:

Wanneer ik het exacte type weet van de Eriba Fiat Ducato met de indeling van Eriba Renault Trafic zoals in jouw URL dan ben ik een stuk verder. Dan ben ik benieuwd of die nog nieuw gemaakt wordt of tot wanneer deze nog gemaakt is, want het jongste past me.

Vanaf 1991 begon Fiat met het verzinken van de carrosserie. De serie met met de schuin naar beneden lopende portierramen eerst een beetje. Daarna werd steeds verder en meer gegalvaniseerd. Dat spreekt me aan.
Niets is zo vervelend als een rottende carrosserie terwijl de motor en de rest nog perfect is. Dat had ik o.a. met de Renault 18 na 2 jaar. Z.g.n. "pisbakkenstaal". Overal roest en spontaan invallende gaten zonder dat de auto ooit schade had gehad.

H.