Ka
door Kareltje36 Feb 23, 2019 om 15:40
Auto & vervoer

Hallo, mijn auto was stuk, koppakking eruit gevlogen en reed niet meer

Hallo mijn koppakking van mijn auto was eruit gevlogen .  Een particulier wilde mij helpen met het repareren en ik heb het uit handen gegeven , het was geen bedrijf maar een doe het zelver, helaas heeft hij de auto niet kunnen repareren en heb ik meer schade .is dit te verhalen?

1755 7 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Feb 23, 2019 om 15:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee.

Ka
door Kareltje36 - Feb 23, 2019 om 15:48
1 Antwoorden / 1 Vragen

Zijn ook de gemaakte kosten 450 euro niet te verhalen? Die heb ik al betaald .

tijger1
door tijger1 Feb 23, 2019 om 16:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom betaalt u voordat de klus klaar is?

Ka
door Kareltje36 Feb 23, 2019 om 16:18
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had eerst aangegeven dat ik dan niet verder wilde met de auto .later toch bedacht en toen gezien dat er meer schade was na de reparatie .

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Feb 23, 2019 om 16:14
1746 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Kareltje,

Bij "Beun de Haas" heb je natuurlijk geen garantie op reparaties.....

Het verhalen van de schade zal hoger zijn dan een ruilmotor.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 23, 2019 om 16:48
16770 Antwoorden / 202 Vragen

@GA: mmoie Trabi. Ik zat echter wel ooit eens op de snelweg tussen Berlijn en Dresden tussen vooral Trabi's en Wartburgs dus in de tweetakt stank. In alte DDR zeit.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 23, 2019 om 16:53
1746 Antwoorden / 31 Vragen

Tja Heremiet,

De autofabrikanten maken liever auto's, die je na een paar jaar moet weggooien.....

De Trabant was een auto,waarmee je heel je leven moest doen.....

simon55
door simon55 Feb 23, 2019 om 17:11
1556 Antwoorden / 5 Vragen

En......je had er bijna nooit Trammelant mee

ne
door neodutchio Feb 23, 2019 om 17:21
5128 Antwoorden / 12 Vragen

Een Trabant was nooit stuk, hooguit een beetje ziek. Jammer van deze uitvoering, ik heb jaren in een onvervalste onverkrachte 601S gereden. Heerlijk om daar mee te rijden.

me
door mein33 Feb 23, 2019 om 17:28
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Een driepitter "Trammelantje", altijd betrouwbaar zolang hij heel blijft, maar dat is helaas niet al te vaak. ;-))

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 23, 2019 om 17:32
1746 Antwoorden / 31 Vragen

Echt waar Neodutchio?

Hebben wij naast ongeveer dezelfde leeftijd ook dezelfde smaak van auto's ?

Ik ben van mening,dat de tweetakt motor veel schoner en zuiniger kan.
Maar fabrikanten gaan natuurlijk geen auto maken,die nooit stuk kan gaan......

Ik schrik me kapot hoe duur het vervangen van de accu's is bij een elektrische auto......
Zijn elektrische auto's echt zo milieuvriendelijk?

Ik denk eerder,dat de waterstofauto de toekomst is.....
Helaas is de prijs nog te hoog voor "Jan Modaal " .......

me
door mein33 Feb 23, 2019 om 19:11
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@ga,

De mengsmeerolie weglaten en binnen een paar kilometer heeft u de schoonste tweetakt die er bestaat.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 23, 2019 om 20:15
1746 Antwoorden / 31 Vragen

Erg grappig Mein.....

Mijn tweetakt bromscooter is al 26 jaar oud.
Ik rij volgas weg met koude motor.....

Als de autofabrikanten zouden investeren in een tweetakt motor,zou de motor allang veel schoner zijn.
Ik denk aan injectie,katalysator,enz.

Herinner je "dieselgate" nog bij Volkswagen?
Volksverlakkerij!

Ze verkopen nu allemaal "geknepen" motoren: kleine motoren met turbo's in een grote zware auto.
Vindt je het gek, dat ze snel stuk gaan?

Een uitzondering is Mazda.

me
door mein33 Feb 23, 2019 om 20:52
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Er gaat niets boven het grommende geroffel van een ouderwetse V8, daar kunnen al die naaimachinemotortjes van vandaag de dag niet aan tippen.
Overigens die naaimachinemotertjes kunnen wel ook tegen een stootje en kunnen zeker wel een respectabel aantal kilometers aan. In m'n jonge jaren nog heel even een NSU ro80 met een wankelmotor gehad, jammer dat die motor nooit is doorontwikkeld.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 23, 2019 om 23:10
1746 Antwoorden / 31 Vragen

Tja,vanwege deze inhalige regering moet je een verschrikkelijke hoeveelheid BPM betalen voor een nieuwe auto met een V8 motor als particulier......

Maar mocht ik de jackpot winnen,dan staat een nieuwe Ford Mustang op mijn verlanglijst......

Dus voorlopig nog maar even rustig aan doorrijden met mijn 1100 cc 3 cilinder Smart......75 pk.......

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 23, 2019 om 16:46
16770 Antwoorden / 202 Vragen

U kunt de schade vorderen maar dat zal betekeken dat u dat ten eerste schriftelijk/aangetekend moet doen en als de particulier geen gehoor geeft een deurwaarder inschakelen en civiel procedren maar dat zal u waarschijnlijk meer kosten. U zult bovendien de schade moeten bewijzen en u zult als tegenargument krijgen dat u zelf deze doe het zelver heeft inheschakeld terwijl een koppakkingsprobleem m.i. echt echt garagewerk is.

In die zin ben ik het dus eens met het al gegeven korte antwoord: neen

pe
door peentjes - Feb 23, 2019 om 17:24
421 Antwoorden / 0 Vragen

Grapjas...nee dus.

aurora1
door aurora1 - Feb 23, 2019 om 18:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoe kan een koppakking “er uit vliegen”? Die pakking zit stevig klem tussen twee motor(onder)delen.
Als hij lekt of stuk is dan zie je grijze wolken uit de uilaat (en in je achteruitkijkspiegel) en moet je eigenlijk niet verder rijden.
Wat is nu stuk gemaakt/erger stuk?
En wat zou deze leek doen?

Ka
door Kareltje36 Feb 23, 2019 om 18:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nou de motor was zelf afgeslagen .daarna zag ik dat het watertankje leeg was .de oliepeilstok zat tot bovenaan vol met mayonaise. De motor wilde ook niet meer aanslaan.

kc
door kcdb Feb 23, 2019 om 19:14
113 Antwoorden / 2 Vragen

En u had zelf met enige regelmaat het vloeistofniveau van het koelsysteem en het niveau van de motorolie gepeild? Ik ga er even vanuit dat uw auto geen periodieke grote- en kleine beurten meer kreeg. Dat moet u dus zelf doen.

Verder 'vliegt' een koppakking er natuurlijk niet zomaar uit. Eén van de veel voorkomende oorzaken is een koude motor even flink de sporen geven. Uw leeftijd heeft u hier niet vermeld. Misschien met wat te veel jeugdige overmoed gereden, vooral met een koude motor?

Eerder lijkt het mij dat u de oorzaak van de schade aan uw motor niet zozeer bij de monteur maar eerder bij uzelf moet zoeken. Want ook met moderne auto's moeten regelmatig de vloeistoffen gecontroleerd en vervangen worden. En ook met de moderne auto's moet je met een koude motor nog steeds voorzichtig zijn met snel optrekken of met hoge motortoetentallen rijden.

tdmduc
door tdmduc - Feb 23, 2019 om 19:30
703 Antwoorden / 2 Vragen

WA verzekering

tijger1
door tijger1 Feb 23, 2019 om 20:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoe komt u op het idee!

Ka
door Kareltje36 Feb 24, 2019 om 06:20
1 Antwoorden / 1 Vragen

En wat kunnen die betekenen?

tdmduc
door tdmduc Feb 24, 2019 om 10:06
703 Antwoorden / 2 Vragen

"Een particulier wilde mij helpen "
en deze heeft het blijkbaar stuk gemaakt. Als ik iets stuk maak van een ander dan schakel ik mij WA verzekering in.

Zo simpel ligt het.

tijger1
door tijger1 Feb 24, 2019 om 10:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan nog maar even verder lezen. Die “particulier” werd er voor betaald. Overigens zult u uw AVP bedoelen.