va
door vanleeuwen_1 Apr 23, 2021 om 14:39
Auto & vervoer

Heeft u klachten ontvangen over Stella fietsen.

6 jaar geleden een nieuwe Stella fiets gekocht.
gister is er monteur van Stella langsgekomen vanwege een reparatie van de fiets.
deze meldde het volgende:
accu is verouderd
trapinstallatie moet vernieuwd
remkabels moeten vernieuwd
Kilometers gereden 3300
Dit zou met arbeid mee ongeveer 1600 euro kosten

vandaag 23 april gebeld met Stella
reactie ja hoor dit gebeurt
mijn vraag is is dit normaal

11004 17 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Apr 23, 2021 om 14:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De fiets is toch al 6 jaar oud?

Heeft u nooit onderhoud laten plegen?

https://www.stella.nl/service/onderhoud

Heeft u geen garantievoorwaarden?

Kijk eens hier, bijv. bij artikel 7:
https://www.stella.nl/algemene-voorwaarden

Kunt u niet beter een nieuwe fiets kopen en van een beter merk?
https://www.fietsenwinkel.nl/e-bike-test

tijger1
door tijger1 - Apr 23, 2021 om 14:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Klachten over Stella fietsen? Het internet staat er vol mee.

Maar denkt u dan zes jaar garantie te hebben?

En wat is er dan kapot?

ju
door juliomariner - Apr 23, 2021 om 14:45
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Bij een bagger merk als Stella is dit heel normaal. De reparatiekosten zijn bijna gelijk aan de prijs van een nieuwe e-bike. Ik zou dus een nieuwe kopen (maar in ieder geval geen Stella)
Bij een goed merk fiets was dit waarschijnlijk niet nodig geweest.

me
door mein33 - Apr 23, 2021 om 15:03
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Trapinstallatie versleten na 3300 km, lijkt mij een kul verhaal of de kwaliteit van Stella is heel erg slecht.
Remkabels vervangen lijkt mij ook al onzinnig.
De accu zou u zelf moeten weten, maar zolang de actieradius nog enigzins behaald wordt nog maar even niet vervangen.

Die € 1600,00,als het daar bij blijft, zou ik maar niet meer aan deze fiets uitgeven (het verdienmodel van Stella), zonde van het geld.
U kunt er beter, naar mijn idee, iets bijleggen en een nieuwe e.bike van een gerenommeerd merk kopen, dan kunt u weer vele jaren vooruit.
Ga daarvoor naar een plaatselijke fietshandelaar, waar u ook terecht kunt voor onderhoud en reparatie.

panter22
door panter22 - Apr 23, 2021 om 15:16
6599 Antwoorden / Vragen

Wat was je klacht dat er een monteur moest komen?
Soms kun je de accu laten reviseren.
Voorbeeld:
https://www.fietsaccu-revisie.nl/ebike-accu-reviseren-per-batterij/stella

gerbera
door gerbera - Apr 23, 2021 om 15:30
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Eerst mijn vraag, wat was het probleem dat er een monteur moest komen?
Na 6 jaar is een accu wel verouderd maar dat wil nog niet zeggen dat deze slecht of versleten is, dat merkt u zelf wel op basis van de afstand die u er mee kan rijden alvorens deze weer aan de lading moet.
Neem aan dat u een middenmotor heeft en als die na 6 jaar vervangen moet worden getuigd dit wel van slechte kwaliteit.
Is het geen middenmotor dan vraag ik mij af wat er vernieuwd moet worden, dat kan hooguit de sensor zijn.
Of remkabels vernieuwd moeten worden kunt u zelf ook zien, zolang die niet "gerafeld" zijn is het niet nodig.

Uw vraag of dit normaal is....bij een goede e-bike niet maar bij Stella blijkbaar wel en willen ze u een nieuwe aansmeren.
Die € 1600 zou ik niet aan Stella uitgeven maar ff doorsparen voor een goede e-bike bij een echte fietshandelaar in uw woonplaats.

ro
door ronny530 - Apr 23, 2021 om 15:55
2773 Antwoorden / 41 Vragen

De gemelde reparaties zijn niet zo bijzonder want die zijn te wijten aan slijtage, de accu verouderd maar hoeft pas vervangen te worden als de actieradius dermate afgenomen is dat de accu na een klein ritje al leeg is. De trapinstallatie krijgt enorme krachten te verwerken met name bij het op gang brengen van de fiets en kan maken dat de trapas lagers speling gaan vertonen. Remkabels slijten ook omdat er veel kracht op die kabels wordt uitgeoefend en op den duur uit gaan rekken. De reparatie kosten zijn extreem hoog te noemen maar dat is Stella eigen want als u de fiets bij Stella in wil ruilen voor een nieuwe zal er ongetwijfeld een riante korting gegeven worden. De fiets bij een fietsenmaker laten herstellen wordt al een dingetje want veel fietsenmakers beginnen niet eens aan een Stella fiets domweg omdat Stella geen onderdelen uitlevert. Mijn advies zou zijn de fiets niet laten repareren en zeker niet met korting bij Stella inruilen voor een nieuwe want als u of een kennis een beetje handig is kan de fiets op de accu na goedkoop hersteld worden.

op hoop van zegen
door op hoop van zegen - Apr 30, 2021 om 12:52
5 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens de TV reclame hebben ze goede monteurs in dienst , die repareren zelfs grasmaaiers.

pk49
door pk49 - Apr 30, 2021 om 13:32
243 Antwoorden / 2 Vragen

6 jaren oud, 3300 km gereden en dan een rekening van 1600 euro? Voor dat bedrag heb je een aardige low-budjet efiets die lekker rijdt. Ik rijd al jaren op zo'n efiets. Je Stella kun je misschien een knutselaar blij mee maken. En de accu is vrij goedkoop te reviseren.

kr
door kraanjan - Apr 30, 2021 om 13:49
16 Antwoorden / Vragen

Ik heb al 5 jaar een "STELLA MODENA " e-bike gehad , zeer tevreden en goede service's. Nu een "STELLA VICENSA " 2 jaar ook nu weer zeer tevreden over alles. Ik denk dat je een fiets moet kopen met kwaliteit. Niet altijd de goedkoopste.

gerbera
door gerbera Apr 30, 2021 om 14:53
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ik denk dat je een fiets moet kopen met kwaliteit.

Stella verkoopt volgens u dus ook slechte kwaliteit en dat voor de prijzen die ze vragen.
U bent dan blijkbaar een bofkont dat u geen klachten heeft.
Overigens koste uw Medena bij Stella ruim €1900,- na € 600,- inruil en u huidige Vicenza € 1499,-
Dus hoezo niet de goedkoopste kopen, de Vincenza is wel een van de laagste prijsklasse van Stella. En dan te bedenken dat een kennis van mij al 8 jaar op een e-bike van Aldi € 879,- zonder probleem rijdt. Overigens kan ik zo bij Stella aan de gang, voor reparaties aan grasmaaiers draai ik mijn hand niet om.☺

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 30, 2021 om 15:37
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Nog een late reactie: hetgeen u meldt is opvallend omdat een nieuwe 'Stella' op basis van aanbiedingen ook ongeveer € 1.600 zal kosten. Dat de accu verouderd is is niet vreemd. U behoeft evenwel geen nieuwe accu bij Stella te kopen.
Of een beroep op de wettelijke garantie na 6 jaar nog veel zal opleveren is ook de vraag.

Mijn advies is derhalve: ga met uw fiets naar een andere rijwielzaak en vraag daar om advies en eventuele reparatriekosten. Indien daar wordt aangegeven dat hetgeen bij Stella is genoemd relevant onjuist is kunt u nadre actie nemen.

Zie https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM.

justmeagain
door justmeagain May 1, 2021 om 01:26
623 Antwoorden / 8 Vragen

De meeste fietsenmakers sturen je direct weg als je met een Stella langskomt. Ze kunnen niet de juiste onderdelen krijgen en hebben vooral slechte ervaringen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Apr 30, 2021 om 16:11
1389 Antwoorden / 10 Vragen

EEN stella?
Ik zie hier niet welk type.

Maar voor handige klussers, maar na 6 jaren is de accu wel vaker op.
Wel erg dure KM en   je moet  inruilen en nogmaals Stella kopen die nu wel flink beter/ minder slecht is geworden,

Of ander merk,  Sparta vanaf €999,- zag ik plaatselijk reclame langs komen, maar die heeft vrijwel niets extra.... alleen een accu en motor... en   rest ontbreekt...

panter22
door panter22 May 2, 2021 om 08:46
6599 Antwoorden / Vragen

Tweedehands?

mi
door miennaamishaaz - Apr 30, 2021 om 16:23
725 Antwoorden / 1 Vragen

3300 KM en dan al een versleten Trap-instalatie? dat zou niet mogelijk moeten zijn.
Ik heb zelf ook een Ebike, en heb al meer dan 3000KM gereden. en mijn trapinstalatie is nog in top-conditie
{zelfs mijn oude Ebike die meer dan 15000km op de teller heeft gehad, had nog een prima trapinstalatie/motor}

Remkabels slijten ook, maar dit hangt af van hoe hard u remt. de remkabel wordt dan als het ware uitgerekt.

Dat de accu minder goed is begrijp ik wel, maar dit zou niet veel uit hoeven te maken indien u met 1 charge nog voldoende Range heeft. Li-ion accu's slijten namelijk bij elke laad-beurt. zelfs al is de fiets niet in gebruik slijt de accu alsnog {diepontladen}

De prijzen die stella rekent zijn niet bepaald normaal, het lijkt wel alsof ze uw fiets niet willen repareren, en hoopt dat u een nieuwe stella fiets koopt.
is de fiets nog wel in goede staat, en kunt u er nog wel mee fietsen?
Wat ik u tevens aanraad is, indien u het geld ervoor heeft, een nieuwe Ebike te kopen.
En dit keer geen stella-fiets.
Indien u Advies heeft voor een goede fiets/E-bike kunnen wij u mischien goed advies geven
Wel dan wat vragen:
-hoeveel km fiets u gemiddeld per dag?
- wat is de Main use-case voor de fiets? [werk, school, tour-fiets, naar de winkel en weer naar huis? overig?]
- wat is uw budget voor een nieuwe fiets.
- in welke Regio/woonplaats woont u {bv: u woont in Regio "zaanstad" dan kunnen wij u een winkel in de buurt aanraden]
- wilt u  als hulp motor een {achter motor}, {middenmotor} of {voorwiel motor}
- Frame model? Dames fiets? heren fiets? oma-fiets?, bakfiets?, 3 wieler?
-  heeft u op uw oude fiets een fietsverzekering gehad?
- andere opmerkingen die u voor de fiets heeft?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum May 1, 2021 om 19:05
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Zaanstad?

Ik heb op meerdere plaatsen gewoond en  weet  vele goede handelaren, mits ze nog leven.

Omdat Stella jarenlang weigerde  onderdelen aan plaatselijke  fietsen reparateurs te leveren
word een inruil daar ook geweigerd en gaat deze voor een flut prijs naar de handel.

Als DHZer vind ik leuk  iets opzoeken en  van meerdere 1 goede  in elkaar te klooien.
Maar Topic starter klaagde hier over €1600,- herstel,  en heeft vermoedelijk ooit  €3000  betaald voor Luxe dure versie.

Ja, vanaf  €999,- maar die  heeft  ¾ jaar levertijd en  neem die van €1600,- maar, stukken beter en wel leverbaar....
En de beloofde  €600 korting,  U  kreeg deze van normaal €2200,-  nu voor maar €1600,- dus  is het er al vanaf.
Geloofde je deze leuke verkoopster?

De Topic starter was  6 jaren lang redelijk tevreden, de huidige zijn vele malen beter geworden
en bij Stella zelf inruilen, mits dit een leuk bedrag opleverde  wil ik niet  tegen houden....
Wel is er een groot tekort aan monteurs  in diverse regio's helaas.

Mijn Ex buurman werkte daar  en die was best handige en eerlijk, en die dikke Mercedes.....
Lange dagen en  hij had voldoende werk... vaak 6 dagen helaas.

ma
door mario47 - Apr 30, 2021 om 19:49
56 Antwoorden / 2 Vragen

U moet niet alles geloven,wat die monteur vertelt.
De accu hoeft na 3300 km niet perse vervangen te worden.
Het is maar wat U er van verlangt
Mijn gazelle easy-glyder is 15 jaar oud en draait nog op de eerste accu.
Weliswaar maar 30 KM, maar voor mij genoeg
Zit ergens aan de 6000 KM

1paul
door 1paul - May 1, 2021 om 09:10
3134 Antwoorden / 0 Vragen

persoonlijk vind ik dit niet normaal maar kan ook zomaar de hoop zijn dat u deze inruilt en dan een nieuwe koopt....

rj
door rjw - May 2, 2021 om 09:53
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Koop gewoon een fatsoenlijke fiets zonder al die elektrische fratsen, dan kan je vrijwel alles zelf repareren als er een keer iets mee is. Zelfs de meest geavanceerde trekking bike met derailleurs is redelijk makkelijk zelf te onderhouden voor zo goed als geen geld.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum May 2, 2021 om 10:51
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Een Derailleur afstellen?  Van matig en  2 missen tot  echte ratel!
Ik mocht voor mijn handige buurman,  met ICT opleiding die weer afregelen!

Voor vele ouderen, een Scootmobiel  vind  ik  niet leuk, stoep op en af ....  en accu leeg heb je niets meer!
De E bike  in lagere versnelling kom ik nog wel thuis.

Zelf nu 3x oude Stella en 2x Amslod hersteld,   dat was  oude zooi en begin periode en zie nu betere  en zelfs enkele met
Bosch motor langs komen.
De Chinese bagger is  vaak  die het merk onderuit halen.
Maar ook de Sparta, ook als Batavus  leverbaar met Banaan accu in voorste frame buis en  kwetsbare lader was  bepaald niet
de meest betrouwbare, net als afneembare display en de kosten daarvoor.

Maar ook de eerste van Gazelle en  Giant,   ze moesten het ook leren, en  zijn iets op voor met  Stella & Asmlod.

Ook enkele Buurt Supers  hebben voor maar €799,- iets in de aanbieding.
Ziet er gezien de prijs redelijk uit, maar  kan elke fietsenmaker voor deze nooit van gehoorde Sticker merken  ook onderdelen hiervoor inkopen?

De  meestal  36 Volt Accu  niets leverbaar,  en paar muis klikken en Ali Express erg voordelig,
en bij ontvangst even klagen over de invoerrechten en BTW die je mag bijbetalen....
Voor de handige DHZer en  niet iedereen kan zomaar een rijwiel herstellen.

Ik weet van  remblokjes,  net nieuwe en die remde uitstekend!
Uitsluitend noodstop mogelijk, blokje op de voorband!

Net als de meeste niet op maar ½ naast de velg en maar klagen dat ze half gemonteerd  zo snel versleten zijn!