Herstel autoschade
Enige tijd geleden is er een auto achterop mijn auto gereden.
Schade is via verzekeraar hersteld.
Auto is voor herstel door mij aangeboden bij de dealer die dit uitbesteed aan schadeherstelbedrijf echter ben niet tevreden over het herstel.
Achterklep rammelt, vocht in achterlicht.
Doorgegeven aan zowel garage als schadeherstelbedrijf.
Geen enkele reactie van geen van beiden. Klacht voorgelegd bij BOVAG. Geven aan dat ze het niet in behandeling nemen omdat de verzekeraar de opdrachtgever is (verzekeraar heeft het ook betaald).
Twee vragen; bij wie moet ik zijn voor de klacht?
Heb ik recht op kopie/inzage schaderapport en berekening waardevermindering?
U kunt zich m.b.t. de klacht het beste melden tot uw verzekeraar omdat die zoals men vanuit de BOVAG al meldt de opdrachtgever is voor de reparatie.
M.i. heeft u recht op een kopi/inzage van het schaderapport en de berekening van de waardevermindering. Het bevreemd mij dat u dat niet heeft.
Dus ook navragen bij de verzekeraar en indien een gewenst antwoord uitblijft, dan een klacht indienen. Zoe voor klacht info: www.KIFID.nl.
Ik neem aan dat die reparatie met een Focwa garantiebewijs is uitgevoerd? Neem schriftelijk contact op met uw verzekeraar en dien daar een klacht in over die reparatie en stuur een kopie van die klacht ook naar het schadeherstelbedrijf. Kijk die Focwa garantie door.
U kunt eventueel recht hebben op waardevermindering, ook na goed herstel, als het een hele jonge auto is, en als de schade groot was.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoe vind ik het accountnummer van LSC Smart Connect weer terug?
Ik wilde een plafonaire ophangen die ik bij Action had gekocht, waarvoor ik de LSC Smart Connect app nodig had om de lamp via de telefoon te dimmen. Helaas werkte het niet want ik moest mijn wifi kanaal omzetten van 5 ghz naar 2.4 ghz. Een heel gedoe, want ik had daarbij hulp van Ziggo nodig om te vragen hoe ik dat moest doen. De medewerker adviseerde me om na het instellen van een ander wifi kana ... Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer