Ja
door Japie1234 Mar 21, 2019 om 13:31
Auto & vervoer

Herstel autoschade

Enige tijd geleden is er een auto achterop mijn auto gereden.
Schade is via verzekeraar hersteld.
Auto is voor herstel door mij aangeboden bij de dealer die dit uitbesteed aan schadeherstelbedrijf echter ben niet tevreden over het herstel.
Achterklep rammelt, vocht in achterlicht.
Doorgegeven aan zowel garage als schadeherstelbedrijf.
Geen enkele reactie van geen van beiden. Klacht voorgelegd bij BOVAG. Geven aan dat ze het niet in behandeling nemen omdat de verzekeraar de opdrachtgever is (verzekeraar heeft het ook betaald).
Twee vragen; bij wie moet ik zijn voor de klacht?
Heb ik recht op kopie/inzage schaderapport en berekening waardevermindering?

4326 3 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 21, 2019 om 14:43
16775 Antwoorden / 202 Vragen

U kunt zich m.b.t. de klacht het beste melden tot uw verzekeraar omdat die zoals men vanuit de BOVAG al meldt de opdrachtgever is voor de reparatie.
M.i. heeft u recht op een kopi/inzage van het schaderapport en de berekening van de waardevermindering. Het bevreemd mij dat u dat niet heeft.
Dus ook navragen bij de verzekeraar en indien een gewenst antwoord uitblijft, dan een klacht indienen. Zoe voor klacht info: www.KIFID.nl.

tijger1
door tijger1 - Mar 21, 2019 om 14:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik neem aan dat die reparatie met een Focwa garantiebewijs is uitgevoerd? Neem schriftelijk contact op met uw verzekeraar en dien daar een klacht in over die reparatie en stuur een kopie van die  klacht ook naar het schadeherstelbedrijf. Kijk die Focwa garantie door.

U kunt eventueel recht hebben op waardevermindering, ook na goed herstel, als het een hele jonge auto is, en als de schade groot was.

mo
door mof - Mar 22, 2019 om 13:57
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Verzekeraar. Die heeft betaald. Die heeft de overeenkomst met de garage.