ve
door versteeg70 Sep 11, 2019 om 22:54
Auto & vervoer

Herstel van een tik fout bij commentaar

Ik wil typ fout herstellen maar hoe

1305 8 Rapporteer

me
door mein33 - Sep 11, 2019 om 23:05
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Zolang er 'bewerk' onder uw bijdrage staat kunt u dat aanklikken en de tekst wijzigen.
Anders blijft een typfoutje een typfoutje en daar ligt niemand wakker van aangezien niemand vaudtloos is. ;-))

tenormin
door tenormin - Sep 11, 2019 om 23:38
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Een type fout(je) kan hersteld worden binnen een uur na plaatsing. Zolang u nog, op uw vraag bewerk ziet staan kunt u dat veranderen. En ook, mocht u te laat zijn: door type fouten kunnen door woorden heen gelezen, hoor. Een echte taalpolitie is, gelukkig, niet echt aanwezig.

gerbera
door gerbera Sep 12, 2019 om 11:55
7357 Antwoorden / 14 Vragen

jawel hoor @THIJS124☺

tenormin
door tenormin Sep 12, 2019 om 11:59
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Die tel ik niet meer mee, lees ik overheen. Als we alle type fouten zouden moeten behandelen, niet leuk. Ik kan overigens wel zien dat veel hier op een kleine phone zitten te werken, dan "barst het van de fouten". ☺

marita5
door marita5 Sep 12, 2019 om 12:56
11505 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera , Er is nog èèn forumlid die vraagstellers op de vingers tikt bij schrijffouten , maar zelf weinig bijdrage`s levert .

tenormin
door tenormin Sep 12, 2019 om 13:15
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Ik zeker @marita5.? ☺☺

marita5
door marita5 Sep 12, 2019 om 13:57
11505 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin , nee .

sj
door sjoppy - Sep 12, 2019 om 10:38
129 Antwoorden / Vragen

Een tikfout kan alleen bij uw eigen commentaar hersteld worden en is het zo te zien bij u gelukt.

Th
door Thijs124 - Sep 12, 2019 om 10:42
289 Antwoorden / Vragen

Moet zijn: type fout.

edrick3
door edrick3 - Sep 12, 2019 om 12:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Th
door Thijs124 - 12 sep. 2019 om 10:42
181 Antwoorden / Vragen
Moet zijn: type fout

Nou .... nee hoor.
Als je nu toch aan het muggenziften bent:
je moet het aan elkaar schrijven en dan nog: Is het typfout of typefout?

Beide spellingen zijn juist. Je mag volgens Onze Taal zowel typfout als typefout schrijven. Een typfout is doorgaans geen taalfout, het komt door slordigheid of haast.

Typefout komt van de samenstelling type en fout. Type betekent oorspronkelijk ‘gegoten letter’. Typefout zou een verkeerde letter in het zetsel betekenen. Maar het zou ook kunnen dat type van het Engelse werkwoord to type komt.

Typfout is in 2015 opgenomen in de Woordenlijst. Deze vorm komt van de werkwoordstam typ (van typen) en fout. Omdat je bij deze vorm van typfout het meest aan typen denkt, wordt met een typfout bedoeld: een fout maken tijdens het typen.

Het meest logisch zou dus de vorm typfout zijn, maar typefout wordt ook goedgekeurd.
(Bron)

tenormin
door tenormin Sep 12, 2019 om 13:18
16823 Antwoorden / 108 Vragen

+10 @edrick3. Daarom schrijft @shoppy heel wijs: tikfout. ☺

Th
door Thijs124 Sep 12, 2019 om 13:29
289 Antwoorden / Vragen

Hij vond zelf dat typ fout was, dus dan denkt deze wijsneus dat het type moet zijn. Om het te combineren met het woordje fout, daar was ik nog niet opgekomen.
Wat voor zinnigs kun je verder nog hierover melden?

marita5
door marita5 Sep 12, 2019 om 14:00
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Wat èèn geleuter hier over een schrijf / of tikfout . ik kan bij het profiel van Ts niet zien dat hij / zij ergens een reactie heeft geplaatst. Reacties / en Antwoorden 0

gerbera
door gerbera Sep 12, 2019 om 15:41
7357 Antwoorden / 14 Vragen

Och laten we het maar op "dikke" vingers houden, en muggen die sla ik meteen dood☺☺☺

aurora1
door aurora1 - Sep 12, 2019 om 22:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waar dan? Ik zie geen bijdragen van u.

me
door mein33 - Sep 13, 2019 om 11:03
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Hoe dan ook mag zijn, je kan altijd nog beter een "typefout" maken dan te maken hebben met een "fout type".   ;-))

me
door mein33 - Sep 13, 2019 om 11:52
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Maar al zoekende naar een type- ,typ- , of tikfout vraag ik mij toch af waar @versteeg70 al typend een typ-missertje zou kunnen hebben gemaakt.
Behoudens het topic, kan ik niets van een aan zijn/haar toetsenbord ontsproten 'commentaar' vinden !
Maar mogelijk gaat mijn speurtocht niet ver genoeg !   ;-))