He
door Henk J Feb 10, 2020 om 16:04
Auto & vervoer

Hoe kan ik als 75 jarige in het buitenland rijden

Mijn rijbewijs is verlopen op 22-01-2020 heb verlenging aan gevraagd al i seoteber.Mag nu alleen in nederland rijden. Wat betekent dat ikniet meer in het buitenland op vakantie kan. Wat ik een groot probleem vind. gr. Henk

1314 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 10, 2020 om 16:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is dan jammer voor u. Dan maar wachten tot het komt.

marita5
door marita5 - Feb 10, 2020 om 16:09
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo WilhelmienJansen ,

Voor op vakantie te gaan naar het buitenland , zijn andere mogelijkheden .

me
door mein33 Feb 10, 2020 om 16:14
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Voor een huurauto heb je een geldig rijbewijs nodig, maar door de perikelen bij het CBR heeft Ts. die nog niet !!

marita5
door marita5 Feb 10, 2020 om 16:18
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Oh , dat is juist , ik heb te snel geantwoord , zal dit verwijderen

di
door digioma - Feb 10, 2020 om 16:17
646 Antwoorden / 29 Vragen

Dat is toch een geintje, hoop ik. Je rijdt met een niet-geldig rijbewijs in het buitenland en het maakt niet uit met welk merk en model auto. Dat zou wel eens een heel dure en zure vakantie kunnen worden.

mr
door mrmoto Feb 11, 2020 om 10:10
167 Antwoorden / 4 Vragen

even de vraag lezen dat klaart op !

Donuts
door Donuts - Feb 10, 2020 om 16:18
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Het is helaas niet anders. Gelukkig kunt u ook kiezen voor trein, boot, bus en vliegtuig. U kunt ook met de (elektrische) fiets, sportief en gezond.

tijger1
door tijger1 - Feb 10, 2020 om 16:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het jaar is pas 1,5 maand oud, dus nog alle tijd.

Maar u krijgt vast wel in uw mail aanbiedingen van chauffeurs die u willen rijden.

me
door mein33 - Feb 10, 2020 om 16:35
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@wilhelmien,

U zult zich toch moeten schikken in de huidige situatie, maar dat is maar tijdelijk !
Met u zijn er vele leeftijdgenoten met hetzelfde probleem.
Hoe vervelend en lastig het ook mag zijn, wees blij dat u nog wel binnen de landsgrenzen mag rijden.
Hopelijk heeft u binnenkort wel weer een geldig rijvaardigheidsbewijs om uw buitenlandse trip te kunnen maken.
Als alternatief kan ik u een verblijf op  bijv. de Veluwe aanraden, want ons kikkerlandje is veel mooier en interessanter dan de meeste sleurhuttentrekkers denken. ;-))

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 10, 2020 om 17:17
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Verwijder via uw profiel uw e-mail gegevens. Uw bericht is wereldwijd te lezen en dus uw e-mail adres ook en dat betekent dat het ook kan worden misbruikt voor Spam.

M.b.t. uw vraag: rijden zonder geldig rijbewijs in het buitenland is formeel niet toegestaan en bovendien bent u dan, zo u iets zou overkomen niet verzekerd.
De media staan de laatse maandan al redelijk vol m.b.t. vragen over dit probleem bij het CBR.
Ik ;las zaterdag in de krant dat er in bepaalde gevallen prioriteit kan worden verleend mits dan een daarvoor goede reden kan worden gegeven.

edrick3
door edrick3 - Feb 10, 2020 om 18:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Bekend probleem. Je bent helaas de enige niet.

Verander je gebruikersnaam!
Of heb je graag spam?

Als je ingelogd bent klik je op Profiel
Klik dan op Bewerk profiel.
Klik dan op mijn.bnnvara.nl
Klik dan op Accountinstellingen
Klik op Gebruikersnaam en emailadres
Klik op wijzigen
Wijzig je gebruiksnaam
Klik op Opslaan.

sw
door swat1500 - Feb 10, 2020 om 18:23
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Op dit moment kunt u inderdaad niet auto rijden in het buitenland. Daar is dus geen oplossing voor behalve hopen dat uw verlenging binnenkort gaat plaats vinden.

aurora1
door aurora1 - Feb 10, 2020 om 23:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dus nog maar even wachten, of met de trein, boot etc. gaan? Of leuke uitjes in Nederland doen?

U kunt vast nog wel eten en hoeft ook niet op straat te slapen, dus....