bi
door biancaatjee Aug 16, 2018 om 08:59
Auto & vervoer

Hoe lang gaat een autoradio mee?

Goedemorgen,

Twee jaar geleden heb ik een opel corsa gekocht. Na aankoop bleek dat de radio defect was. Er is toen een nieuwe radio ingezet.
Nu ben ik 2 jaar en 1 maand verder en hij is weer kapot. De garage geeft aan dat het waarschijnlijk de laser is.
Het enige dat ze voor mij kunnen doen is hem opsturen. DIt kost € 90 en dan hebben ze er nog niet naar gekeken.
Is het vreemd dat ik vind dat dit eigenlijk veels te snel is? Bij mijn vorige auto's heb ik hier nooit problemen mee gehad. (ik heb waarschijnlijk wel geluk gehad met mijn vorige auto's want bij deze gaat wel meer mis).
Heeft het nog nut om hier melding van te maken bij de garage?

Alvast bedankt voor het meedenken!

3638 7 Rapporteer

Ge
door Genee - Aug 16, 2018 om 09:13
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is er defect, dvd-speler?
Wanneer u ook muziek van usb stick kunt afspelen zou ik niet laten repareren.
Neem aan dat de reparatie niet onder garantie gebeurt.
Heeft u ook gevraagd wat een nieuwe autoradio kost?

Thijs12
door Thijs12 - Aug 16, 2018 om 09:14
532 Antwoorden / Vragen

Was dat een nieuwe auto?

simon55
door simon55 - Aug 16, 2018 om 09:38
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Is t n originele radio die in de Corsa hoort , met dus ook de knopjes aan t stuur ?

bi
door biancaatjee Aug 16, 2018 om 10:08
Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat klopt.

simon55
door simon55 Aug 16, 2018 om 10:52
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Vreemd, m n zoon heeft n Corsa van bijna 12 jaar oud , en t ding blijft spelen. Je hoeft er alleen maar naar te kijken, nog nooit een probleem mee gehad

edrick3
door edrick3 - Aug 16, 2018 om 09:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Is het vreemd dat ik vind dat dit eigenlijk veels te snel is?
Nee.

Heeft het nog nut om hier melding van te maken bij de garage?
Zou ik zeker doen.

ro
door ron503 - Aug 16, 2018 om 10:38
1229 Antwoorden / 0 Vragen

De laser hoeft niet defect te zijn want vervuiling van de lens maakt ook dat de cd/dvd niet afspeelt. Of u nog enig recht heeft op garantie hangt er vanaf want als u de radio zelf heeft betaald en dus ook een aankoopbon heeft dan zou enige coulance nog een optie kunnen zijn. Als de radio is vervangen als onderdeel van garantie op de auto en u dus geen aankoopbon heeft dan eindigt de garantie zodra de garantie op de auto is afgelopen. U kunt er uiteraard melding van maken maar of de garage er iets mee doet blijft koffiedik kijken. Of het de moeite waard is om de radio ter reparatie aan te bieden hangt van een paar factoren af, als de radio origineel is met een infomatie display aansturing en stuurbediening dan is laten repareren de moeite waard maar als het een universele radio van een ander merk betreft dan is vervangen de goedkoopste optie want voor minder dan 90 euro zijn goede radio te koop en zelf te vervangen.

Grunnen.
door Grunnen. - Aug 16, 2018 om 11:24
509 Antwoorden / Vragen

Heb je  geprobeerd om met een schoonmaak cd de lens te reinigen .Meestal begint het probleem met het niet kunnen lezen van gekopieerde cd's . Vooral niet laten repareren ,want kost je een hoop geld.Eentje van de sloop halen is dan goedkoper denk ik.

tdmduc
door tdmduc - Aug 16, 2018 om 13:03
703 Antwoorden / 2 Vragen

Dit is denk ik een Corsa euveltje.
Bij een vriend van mij was er nog meer mis, ook omdat dit een systeem is met meerdere functies die goed moeten werken bij een splinternieuwe auto dient dit netjes afgehandeld te worden.
Bij deze zaak heeft het na een jaar touwtrekken zelfs geleid tot terugname van de auto en voor een "klein" bedrag het allernieuwste model van 2018 te kopen bij de Opel dealer.
Ik zou zeggen hou vast en probeer alles er uit te halen wat er in zit.