empee
door empee Mar 6, 2022 om 18:29
Auto & vervoer

Hoeveel plek op bestuurdersstoel

Ik wil een andere occasion-auto kopen. Omdat ik niet alle verkopers af wil struinen, ben ik op zoek naaar een site, waar ik afmetingen kan vergelijken van het interieur. Omdat ik bijna twee meter ben, is de hoogte van zit tot dak vooral belangrijk.waar kan ik zoiets vinden?

3548 16 Rapporteer

Analoog
door Analoog - Mar 6, 2022 om 18:54
136 Antwoorden / Vragen

Ik ben van dezelfde lengte en je zal er toch op uit moeten om in een auto te gaan zitten en kijken of een stuur bv in twee richtingen verstelbaar is, of je je knieen kwijt kunt, hoofdruimte enz enz, ik heb het meermaals ondervonden, zelf proberen is het beste advies.

tenormin
door tenormin - Mar 6, 2022 om 19:23
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Empee, ben het wel met @analoog eens: zoiets moet u toch echt zelf uitviolen. Ik weet niet (meer) hoe die auto's heten, maar mijn zwager, 1.99 m heeft een occasion waar je hoog in- en uitstapt. En stuur op diverse hoogten kan plaatsen. Hatchback of weet ik veel. In ieder geval: ik moet met mijn 1.58 m "klimmen". Met nog zo'n groot wiel achterop. ☺

rj
door rjw - Mar 6, 2022 om 19:30
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Ik ben zelf ook bijna 2 meter en pas eigenlijk in alle auto's (nou ja, op de allerkleinsten na dan). Maar alles vanaf zeg maar C segment (Golf) past gewoon, en enkele daaronder ook. Ik heb regelmatig in een Hyundai i20 gereden en dat ging prima. Het wordt pas een uitdaging als er ook regelmatig mensen op de achterbank moeten zitten. Als dat zo is, kom je al gauw in de klasse van Skoda Superb, Audi A6 of Mercedes E-klasse terecht.

mahadma
door mahadma - Mar 6, 2022 om 19:31
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Ga bij een aantal vrienden, kennissen, collega's testen/passen in hun auto's . noteer je resultaten, zo kom je ook aan een model auto wat om je heen past.

Topantwoord

sira
door sira - Mar 6, 2022 om 20:41
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Misschien heeft u hier iets aan: https://gasplank.nl/autos-voor-lange-mensen/

Analoog
door Analoog - Mar 6, 2022 om 21:26
136 Antwoorden / Vragen

Ter aanvulling op mijn eerdere opmerking is de VW Golf Plus de ruimste auto die ik heb gehad, helemaal goed voor mij.....

Coebel
door Coebel Mar 9, 2022 om 23:54
52 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas wordt de auto al een aantal jaren niet meer gemaakt

Analoog
door Analoog Mar 12, 2022 om 09:08
136 Antwoorden / Vragen

Ik weet ook wat er om mij heen gaande is, maar de vraagsteller had het over een occasion en die zijn er nog genoeg van de Golf Plus

Gr
door Grunn1 - Mar 6, 2022 om 22:10
1427 Antwoorden / 18 Vragen

De grote van een auto zegt niet zoveel maar de zithouding en ruimte wel. Ben zelf ook niet zo klein maar had verrassend genoeg meer dan genoeg ruimte in een Kia Picanto het kleinste model van Kia en dat komt met name door de zit positie die de stoel biedt. Had er zelfs meer beenruimte dan in de Renault Kadjar die ik nu heb en die een stuk groter is.
Je komt er alleen achter door bij dealers langs te gaan en te proberen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 7, 2022 om 10:09
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Mijn advies (ook) : bezoek toch maar een aantal dealers/garages ewaar men bijv. SUV's aanbiedt en kijk dan welke het beste past bij uw vraag.
Na afgaan op informatie van vergelijkingssites blijft het toch bvan belang om naar verkopers te gaan om te bezien of het werkelijk voldoet aan uw vraag.

me
door mein33 - Mar 7, 2022 om 13:13
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Alleen de hoofdruimte is nog geen reden waarom de auto voor u geschikt zou kunnen zijn.
De gehele zitpositie is van belang en in het meerendeel van de auto's past ook iemand met een wat grotere lichaamslengte dan gemiddeld
U geeft helaas niet aan naar welk soort auto uw voorkeur uitgaan zoals bijv. een 2/4 deurs, een sedan, een stationcar of mogelijk een SUV.

ro
door ronny530 - Mar 7, 2022 om 15:47
2752 Antwoorden / 41 Vragen

M.i. vind u een auto van uw zin bij een bezoek aan een occasiondealer want dan kunt u behalve in de auto plaats nemen ook proefrijden. Wat is er leuker dan ter plekke een auto uitzoeken, proefrijden en er een soort van gevoel bij krijgen. Stad en land af speuren naar een geschikte auto is niet echt nodig en raad ik u aan om eerst lokale occasiondealers te bezoeken.

empee
door empee - Mar 7, 2022 om 20:44
177 Antwoorden / 138 Vragen

Allen bedankt voor de snelle en uitgebreide opmerkingen en links. Ik ga ermee aan de slag. Groetjes.

sjjoppy
door sjjoppy Mar 7, 2022 om 21:38
7156 Antwoorden / 3 Vragen

U ook bedankt voor de reactie en succes.
Groetjes.

ma
door marleenvanh - Mar 9, 2022 om 13:08
451 Antwoorden / 1 Vragen

Weet u dat er een 'club van lange mensen' is? Vraag daar eens na in wat voor merk/type auto de leden rijden. Persoonlijk ben ik 1m60 (lol) en loop dus ZEER REGELMATIG (!) tegen hele andere problemen aan. Veel succes!

pr
door praat mee - Mar 9, 2022 om 17:40
28 Antwoorden / Vragen

Kies een auto met verstelbare stoel

rj
door rjw Mar 10, 2022 om 08:53
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Zijn er dan auto's zonder verstelbare stoel?

Thecla58
door Thecla58 - Mar 10, 2022 om 09:29
843 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn zoon is 2.06 en heeft de meeste ruimte in een VW Golf... mijn eigen ervaring is dat VW ruime auto's maakt. Zelf ben ik 1.80 en dat is redelijk lang voor een vrouw. Alle auto's die ik gehad hebt moesten altijd op de uiterste stand. Als ik dat nu bij mijn Polo doe dan kan ik niet goed bij de pedalen.

Zoals gezegd... is het echt passen en meten ter plekke.

Succes. Lang zijn is niet altijd leuk.