HTM BEKEURT REIZIGERS ALS HUN KAARTJESAPPARAAT DEFECT IS MAG DAT.
Mijn kind stapt in tram met contant geld voor de tramreis de kaartjes automaat werkt niet , er komt controlle in de tram en mijn kind laat het geld zien en wijst naar de kapotte automaat.De controleur geeft hem een boete en zegt je ouders kunnen bezwaar maken omdat de automaat kapot is en krijgen dan de boete terug betaald. Dus ik gebeld moet ik op de site binnen 14 dagen een bezwaarschrift indienen en binnen 14 dagen ook 55 euro betalen dan gaan ze een onderzoek instellen en als ik gelijk krijg dan storten ze 3 weken daarna het geld terug terwijl de controleur het heeft geconstateerd.Gewoon schandalig.
Dank voor de mededeling.
Heeft u al een bezwaar ingediend?
Nee want mijn bezwaar word alleen in behandeling genomen als ik 55 euro betaal en dat doe ik niet dan gaan ze 15 euro verhogen dan deurwaarder dan CJIB dan Rechter laat het maar escaleren word hier zo moe van .
Het is toch wat. Geef dat kind een OVkaart.
Zou kunnen maar dat was de vraag niet.
Een kaartje 4 euro en met OV is het duurder en bij een retourkaartje bent u met uw OV kaart 2 euro duurder uit voor het zelfde ritje.
Het kaartje wordt nu wel erg duur. Het is toch niet de enige kaartautomaat in de tram? Je kind weet waarschijnlijk niet dat het verder moet zoeken naar een werkende automaat.
Ook al is de reis met een ov chipkaart duurder, dit wil je je kind toch geen tweede keer aandoen.
Of je het nu schandelig vindt of niet. Het zijn nu eenmaal de regels. Geen kaartje, dan een boete betalen. Op tijd bezwaar maken.
Dat is dus niet zo 'menselijk' gereageerd door die controleur.
Maar daar heb je allemaal niets aan.
Je zit nu vast aan die 'ambtelijke molen' en zoals bekend: traag.
Je kwaad maken - terecht of onterecht - heeft geen enkele zin en laten escaleren .... daar heb je alleen jezelf mee. Dus: bezwaarschrift indienen, betalen en de terugbetaling even afwachten.
Suc6
Heb meegemaakt, dat er niet kon worden ingecheckt in een HTM tram. Bij controle wilde de man eerst een boete uitschrijven, maar er waren veel meer mensen die niet konden inchecken. Iedereen (ik ook) coulance. Er bleek een technische storing te zijn.
Dit zijn de spelregels van de HTM over boetes:
https://www.htm.nl/klantenservice/boetes,-bezwaren-en-spelregels/
HTM heeft een coulanceregeling, maar die geldt alleen voor het vergeten in te checken met de OV-chipkaart.
Soortgelijke regels zijn bij elke vorm van openbaar vervoer.
Naar mijn mening is dit wel degelijk een reden om bezwaar te maken als aangegeven. Hoewel ook ik het gedrag van de contoleur 'buiten proportie' vind zit er m.i. niets anders op dan stevig bezwaar maken. De controleur moet hebben gesignaleerd dat de automaat stuk is. In ieder geval nog een tip naast de al gegeven tip van een OV kaart, steeds meer vervoersbedrijven hebben de mogelijkheid om ook te betalen via een pinautomaat maar klaarblijkelijk de HTM nog niet.
https://www.htm.nl/klantenservice/boetes,-bezwaren-en-spelregels/coulance-regeling/
Er zijn verschillende automaten. Op elke automaat staat ook beschreven dat als deze buiten werking is dat je dan naar een andere automaat moet gaan. TS geeft niet aan dat er meerdere mensen zijn die niet konden betalen, dat is dus ook al vreemd.
Er is geen geldig vervoersbewijs en het kind in kwestie heeft ook geen aanstalte gemaakt om naar een andere automaat te gaan. Daarvoor krijg je dus een bekeuring. Daar is niets 'buiten proportioneel' aan.
@NEODUTCHIO: iedereen heeft het recht om bezwaar te maken. Ik vind het optreden van de controleur wel degelijk buiten proportie. U mag best een andere mening hebben maar dit is nu just een site waar diverse meningen geuit mogen en kunnen worden en of verschillende mogelijke oplossingen/suggesties. Kent u de spelregels niet of negeert u die? Deze site is niet bedoeld om commentaar te geven op/bij andermans meningen! Ts. meldt dat het kind geld bij zich had en dat ook meldde aan de controleur. Die heeft zich dus naar mijn mening uitdrukkelijk niet hulpvaardig/dienstverlenend opgesteld zoals ik wel zou mogen verwachten. Waarom ook al weer de nieuwe campagne van Sire?
U hoort mij ook niet zeggen dat er geen recht is om bezwaar te maken. Echter is de winkans erg klein aangezien er meerdere automaten zijn.
Als u ergens gaat parkeren en automaat 1 is stuk, legt u het geld dan op de motorkap neer voor als er een controleur komt, of loopt u dan naar een tweede betaalautomaat?
En ja, iedereen mag zijn mening hebben, maar stellig adviseren om iets te doen wat negatief kan uitpakken is niemand mee geholpen.
Mijn kritiek heeft vooral betrekking op het feit dat het hier over gedrag tegenover een kind gaat. Daarbij komt ook nog dat er bezwaar wordt gemaakt tegen iets negatiefs en 'wie niet waagt, wie niet wint' en er kan dus negatief worden gereageerd. Maar zelfs dan is er beroep mogelijk waarmee dan sprake kan zijn van zelfs 'terugdraaien'van het alsdan eerdere negatieve besluit.
(Hoe dan ook is in mijn regio het voordeel dat je niet meer contant kunt betalen in lokaal/regionaal ov. maar uitsluitend pinpas als ov kaart niet aanwezig is of er een voordeliger aanbieding is, goedkoper dan het gebruiken van de ov kaart. Dit is overigens ook geen discussieforum.
U weet helemaal niet hoe oud dit kind is. Dus gedrag tegenover een kind?
Of er nu wel of niet met pin betaald zou kunnen worden is het probleem niet. Stel dat je wel alleen met pin zou kunnen betalen en deze automaat was kapot, verandert dat de situatie dat de betreffende persoon niet naar een andere automaat zou hoeven lopen?
Ik ben ook nog steeds een kind van mijn ouders. Zonder een leeftijd te weten kan je dus niets zeggen.
Heremiet,
Als de jongen pas 10 jaar of jonger is,vind ik een bekeuring ook buiten proporties......
Ts moet ons duidelijkheid hierover geven,anders kunnen we Ts niet helpen.
Hallo RFWalison,
Kijk even hier:
https://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?t=32136#p432456
Het is de gewone gang van zaken helaas......
Helaas vertel je de leeftijd van je kind er niet bij,maar ik neem aan,dat hij een legitimatiebewijs bij zich had voor de "uitstel van betaling "...
Sinds de invoering van de OV chipkaart is het openbaar vervoer in de stad schandalig duur geworden!
Daarom krijgen de controleurs regelmatig veel agressie over zich heen.....
De strippenkaart van vroeger was voordelig en makkelijk....
Zodra je merkt,dat de kaartverkoopautomaat niet werkt,moet je eigenlijk uitstappen en wachten op de volgende tram/metro.
In de tijd voor de strippenkaart was het nog goedkoper. Ligt het aan de strippenkaart en ov chipkaart dat het duurder is geworden, of zijn het andere factoren? Personeel wordt steeds duurder, materieel veiliger, stroom en diesel zijn ook duurder.
Dat het OV duurder is geworden sinds de ov chipkaart is net zo’n dooddoener als dat alles duurder is geworden door de euro. Ook zonder de ov chipkaart zouden de prijzen gestegen zijn.
Bij het invoeren van de strippenkaart was er de zelfde discussie.
Sommige trams in Amsterdam hebben een conducteur achterin bij de ingang.
Als deze conducteur afwezig is,checkt vrijwel niemand in....
Tenzij je een abonnement hebt.
Wel goed opletten of er geen groep controleurs staat bij de volgende halte.......
Zo kun je gratis reizen....
Behalve dit kind dan. :-((
En staat er niemand bij een kassa mag je ook gewoon doorlopen zonder te betalen en als de pompbediende niet achter je aan rent mag je ook gratis tanken.
Nog meer zinloze toevoegingen Amsterdammer?
Ik probeer "ontopic" te blijven Neodutchio.
Al ben ik regelmatig getuige van "proletarisch" winkelen en bestuurders,die na het tanken wegrijden zonder te betalen....
Maar dat is weer een andere discussie.....
Advies geven om gratis te rijden is on topic?
Voor zover ik weet rijden de trams niet zonder een trambestuurder aan boord en als de automaat niet werkt had uw kind dat bij de trambestuurder aan kunnen geven. Als de trambestuurder op de hoogte van de storing is en uw kind toch mee laat rijden dan is dat haar/zijn verantwoordelijkheid. Ik heb met excuus meer het idee dat de automaat wel in werking was maar uw kind niet voor de rit heeft betaald.
Tja Ron,zo denk ik er ook over.
Ik ben erg nieuwsgierig naar zijn leeftijd.
In mijn tijd als toegangscontroleur bij de metro hadden scholieren van bijzonder onderwijs een speciale scholierenkaart :deze was alleen door de weeks geldig....
Soms reisden deze scholieren ook in het weekend ermee.
Wij mochten ze echter niet tegenhouden, alleen waarschuwen.
Ik zei tegen een scholier :"Jij mag er langs omdat je op een speciale school zit".
Kreeg ik als antwoord :"Zal ik jou een speciale klap geven?".......haha!
We hebben het hier over de randstadrail daar zit de bestuurder achter glas en daar kan je geen kaartjes kopen mijn kind stond naast de automaat die niet in storing stond maar gewoon uit stond zwart scherm op dat punt kreeg hij ook een bekeuring terwijl de conducteur ook gezien heeft dat de automaat buiten gebruik was hij zei en wij verkopen geen kaartjes meer.
Hallo RFWALISON,
Hoe oud is je zoon?
Als je zoon 15 is,dan snap ik de bekeuring.
Als je zoon 10 of jonger is,dan vind ik de bekeuring onbegrijpelijk.....
Als je zoon tussen de 11 en 14 is ,vind ik de bekeuring twijfelachtig......
Hoe oud is het kind?
Hallo Aurora,
Ts moet ons inderdaad duidelijkheid hierover geven,anders kunnen we hem niet helpen met zijn vraag.
De Ts wil helemaal niet geholpen worden. Is alleen maar pissig.wil niet betalen en wil ook geen bezwaar indienen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Continue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus
Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton, maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer
Netvervuiling Siemens
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond. De warmtepompdroge ... Lees meer
Schuursponsjes en micro-plastic
Bij het doen van de vaatwas gebruikten we altijd een schuursponsje met een blauwe toplaag, gekocht bij een van de grootgrutters van Nederland. Je hebt ze ook met een groene toplaag. Sinds een paar maanden gebruiken we hiervoor een wit afwasteiltje. Bij het ledigen van dit witte teiltje zag ik allemaal heel kleine blauwe plastic deeltjes in het laatste afwaswater zweven en op de boden drijven. Ni ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer