i1
door i10 drama 13 aug. 2019 om 08:46
Auto & vervoer

Hyundai i10

Slechts 14 maanden oud is de nieuwe i10 en MIL(moterblok lampje) gaat branden. Garage  verwijst naar dealer en dealer voert reset uit. Met opmerking geen idee wat het is maar als het nogmaals gaat branden ben je de auto minstens 3 dagen kwijt voor onderzoek. Wederom gaat het lampje branden en dealer gebeld dat ik geen meter meer rij gelet op de laatste juridische uitspraak doorrijden met een brandend lampje! Vraag of de auto opgehaald kan worden en dat ik vervangend vervoer krijg immers dit valt onder garantie? Beide negatief, kan wel geen probleem en u krijgt geen vervangend vervoer!!
Dit is toch te zot voor woorden en dat je met een nieuwe auto zo bediend wordt.
Mijn vraag is of dit normaal is en dit probleem overal nu met een i10 aan de hand is?

1882 8 Rapporteer
door Magnum007 - 13 aug. 2019 om 11:51
81 Antwoorden / Vragen
0

Hallo Drama,

Heb je de auto nieuw gekocht?
Zo ja,dan zou ik mijn klachten op papier zetten.
Zo nee,dan wordt het een moeilijke kwestie.

Ben je lid van de Wegenwacht?
Misschien zijn zij bereid je auto naar de dealer te brengen met een bergingsvoertuig.

door edrick3 13 aug. 2019 om 13:04
26913 Antwoorden / 85 Vragen


Ben je lid van de Wegenwacht?
Zal wel niet want je hebt bij Hyundai Mobiliteitsgarantie.

door jhogaarts 14 aug. 2019 om 12:14
54 Antwoorden / 1 Vragen

Ja alleen als je de auto elk jaar voor onderhoud brengt heb je Mobiliteitsgarantie.

ep
door epcot - 13 aug. 2019 om 12:08
806 Antwoorden / 17 Vragen
1

Als de dealer zegt dat het geen probleem is dan de korts mogelijke weg naar een dealer rijden en laat zij het verder uitzoeken.
Recht op vervangend vervoer, nee dat heeft u niet. Een goede dealer geeft vaak wel gratis een leen auto mee als iets te vaak voorkomt maar over het algemeen kan je een auto huren.

ne
door neodutchio - 13 aug. 2019 om 12:11
2800 Antwoorden / 11 Vragen
1

14 maanden oud en u praat over een garage en een dealer. U moet zich melden bij de verkoper. Deze moet u binnen afzienbare tijd en zonder veel overlast dit probleem oplossen.
Als de oplossing meerdere dagen gaat duren heeft u gewoon recht op vervangend vervoer.

ju
door justmeagain 13 aug. 2019 om 12:49
16 Antwoorden / 1 Vragen

Recht? Vervangend vervoer is een mooie service maar geen recht voor de consument
Bij langere reparatieduur misschien wel maar niet voor 3 dagen missen van je auto.
Dit is een klein ongemak maar niet onoverkomelijk.
Een i10 is geen auto die je rijdt als je voor je werk langs de weg zit.

ne
door neodutchio 13 aug. 2019 om 16:42
2800 Antwoorden / 11 Vragen

Bij garantie mag je als koper geen ernstige hinder ondervinden. 3 dagen een auto moeten missen zou je wel degelijk onder hinder kunnen schalen. Een dagje weg voor normaal onderhoud en apk is normaal te vinden. Meerdere dagen voor een garantiegever niet.

door edrick3 - 13 aug. 2019 om 12:53
26913 Antwoorden / 85 Vragen
3

Je hebt uiteraard garantie op een nieuwe auto.
Neem aan dat die dealer de verkopende partij is en dus degene die verantwoordelijk is voor het afhandelen van het probleem.
Je hebt toch ook Mobiliteitsgarantie.

U kunt vertrouwen op uw Hyundai en op de Hyundai-organisatie. Hyundai scoort steeds zeer hoog in de diverse onderzoeken naar de betrouwbaarheid. En mocht er toch iets gebeuren met uw Hyundai waardoor u niet meer verder kunt, dan bieden wij u meteen hulp.

Verbergen

Een lekke band, een lampje laten branden met een lege accu als gevolg of per ongeluk de verkeerde brandstof getankt? Het kan iedereen gebeuren. Van Hyundai krijgt u gratis hulp bij pech onderweg, 24 uur per dag, 7 dagen per week en waar dan ook in Europa. Voorwaarde is dat u uw auto volgens fabrieksvoorschrift laat onderhouden bij de Hyundai Erkend Reparateur. Voor u als Hyundai-rijder is hierdoor een lidmaatschap voor uw auto van bijvoorbeeld de Wegenwacht of Route Mobiel overbodig.

Altijd een oplossing
Om u zo snel mogelijk weer op weg te helpen, komen wij zo spoedig mogelijk naar u toe. Mocht het probleem niet ter plekke opgelost kunnen worden, dan wordt de auto naar de dichtstbijzijnde Hyundai Erkend Reparateur gebracht. Indien het euvel niet diezelfde dag verholpen kan worden, kunt u kiezen voor vervangend vervoer, een hotelaccommodatie of vervoer naar huis of naar de eindbestemming. Hyundai Mobiliteitsgarantie neemt alle zorgen uit handen, regelt én betaalt. Indien nodig zal ook repatriëring van de auto of het versturen van onderdelen geregeld en vergoed worden.

De garantie is aan voorwaarden onderhevig. Download hier de details.

jo
door jorisw - 13 aug. 2019 om 15:25
4098 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bij wie heb je de auto gekocht? Als het niet bij een dealer is, was het dan een tweedehands auto?

ep
door epcot 13 aug. 2019 om 15:45
806 Antwoorden / 17 Vragen

Niet alle nieuwe autos komen rechtstreeks bij de dealer weg en toch zijn ze dan niet tweede hands. Er zijn garages die geen dealer zijn maar als tussenpersoon dienen en nieuwe autos zijn ook daar gewoon nieuw.

jo
door jorisw 13 aug. 2019 om 17:06
4098 Antwoorden / 1 Vragen

Bestaan die garages nog? Ik dacht dat die allemaal het loodje hadden gelegd of opgeslokt waren door 1 van de grote dealerorganisaties. 10 jaar geleden hadden we hier inderdaad nog wel van die garagebedrijven, maar die zijn nu allemaal weg.

door tdmduc - 16 aug. 2019 om 11:04
468 Antwoorden / 1 Vragen
0

Iedereen reageert netjes...behalve meneer  i10Drama

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ma
marco linschoten - 22 aug. 2019 om 12:56
Auto & vervoer
Fiets tegen brommobiel

Fiets tegen brommobiel

Goedemiddag,

onlangs is mijn broer, met zijn 45 km. auto (eigenlijk meer een brommer met een dakje) aangereden door een fietser. De fietser had handremmen die het volgens de bestuurder het niet deden. De schade aan zijn auto € 1.000,- volgens de dader zou hij niet verzekerd zijn. We hebben aangifte gedaan bij de politie maar die zeiden al meteen reken maar nergens op. Hoe kan ... Lees meer

Li
Liesbeth297 - 23 aug. 2019 om 13:23
Geldzaken & recht

Overbruggingskrediet

De bank wil mij en mijn nieuwe partner geen overbruggingskrediet verstrekken om de volgende reden:

In 2016 ben ik gescheiden waarbij mijn ex en ik de woning hebben aangehouden. Nu is de woning per 1 december a.s. verkocht tegen een goede overwaarde. Er is een convenant is opgesteld door onze advocaat dat van deze overwaarde een groot gedeelte mij toekomt i.v.m. afrekening met mijn ex. M ... Lees meer

si
sieke - 23 aug. 2019 om 19:14
Computers & telefonie

Anoniem op internet.

L.S.
Op internet naar muziek geluisterd, vond het voor mij mooie muziek.Er werd de mogelijkheid geboden voor een reactie te geven.
Een positieve reactie geplaatst en verzonden.
Achteraf mijn inzending bekeken en tot mijn verbazing stond mijn volledige naam oner het artikel terwijl ik deze niet had vermeld.
Is dit te voorkomen en ja , hoe dan.
Bij voorbaat dank voor eventue ... Lees meer