Hyundai i10
Slechts 14 maanden oud is de nieuwe i10 en MIL(moterblok lampje) gaat branden. Garage verwijst naar dealer en dealer voert reset uit. Met opmerking geen idee wat het is maar als het nogmaals gaat branden ben je de auto minstens 3 dagen kwijt voor onderzoek. Wederom gaat het lampje branden en dealer gebeld dat ik geen meter meer rij gelet op de laatste juridische uitspraak doorrijden met een brandend lampje! Vraag of de auto opgehaald kan worden en dat ik vervangend vervoer krijg immers dit valt onder garantie? Beide negatief, kan wel geen probleem en u krijgt geen vervangend vervoer!!
Dit is toch te zot voor woorden en dat je met een nieuwe auto zo bediend wordt.
Mijn vraag is of dit normaal is en dit probleem overal nu met een i10 aan de hand is?
https://www.anwb.nl/juridisch-advies/koop-en-onderhoud/juridische-stappen/geschillencommissie-voertuigen Mogelijk is dit van nut voor u.
Hallo Drama,
Heb je de auto nieuw gekocht?
Zo ja,dan zou ik mijn klachten op papier zetten.
Zo nee,dan wordt het een moeilijke kwestie.
Ben je lid van de Wegenwacht?
Misschien zijn zij bereid je auto naar de dealer te brengen met een bergingsvoertuig.
Ben je lid van de Wegenwacht?
Zal wel niet want je hebt bij Hyundai Mobiliteitsgarantie.
Ja alleen als je de auto elk jaar voor onderhoud brengt heb je Mobiliteitsgarantie.
Als de dealer zegt dat het geen probleem is dan de korts mogelijke weg naar een dealer rijden en laat zij het verder uitzoeken.
Recht op vervangend vervoer, nee dat heeft u niet. Een goede dealer geeft vaak wel gratis een leen auto mee als iets te vaak voorkomt maar over het algemeen kan je een auto huren.
14 maanden oud en u praat over een garage en een dealer. U moet zich melden bij de verkoper. Deze moet u binnen afzienbare tijd en zonder veel overlast dit probleem oplossen.
Als de oplossing meerdere dagen gaat duren heeft u gewoon recht op vervangend vervoer.
Recht? Vervangend vervoer is een mooie service maar geen recht voor de consument
Bij langere reparatieduur misschien wel maar niet voor 3 dagen missen van je auto.
Dit is een klein ongemak maar niet onoverkomelijk.
Een i10 is geen auto die je rijdt als je voor je werk langs de weg zit.
Bij garantie mag je als koper geen ernstige hinder ondervinden. 3 dagen een auto moeten missen zou je wel degelijk onder hinder kunnen schalen. Een dagje weg voor normaal onderhoud en apk is normaal te vinden. Meerdere dagen voor een garantiegever niet.
Je hebt uiteraard garantie op een nieuwe auto.
Neem aan dat die dealer de verkopende partij is en dus degene die verantwoordelijk is voor het afhandelen van het probleem.
Je hebt toch ook Mobiliteitsgarantie.
U kunt vertrouwen op uw Hyundai en op de Hyundai-organisatie. Hyundai scoort steeds zeer hoog in de diverse onderzoeken naar de betrouwbaarheid. En mocht er toch iets gebeuren met uw Hyundai waardoor u niet meer verder kunt, dan bieden wij u meteen hulp.
Een lekke band, een lampje laten branden met een lege accu als gevolg of per ongeluk de verkeerde brandstof getankt? Het kan iedereen gebeuren. Van Hyundai krijgt u gratis hulp bij pech onderweg, 24 uur per dag, 7 dagen per week en waar dan ook in Europa. Voorwaarde is dat u uw auto volgens fabrieksvoorschrift laat onderhouden bij de Hyundai Erkend Reparateur. Voor u als Hyundai-rijder is hierdoor een lidmaatschap voor uw auto van bijvoorbeeld de Wegenwacht of Route Mobiel overbodig.
Altijd een oplossing
Om u zo snel mogelijk weer op weg te helpen, komen wij zo spoedig mogelijk naar u toe. Mocht het probleem niet ter plekke opgelost kunnen worden, dan wordt de auto naar de dichtstbijzijnde Hyundai Erkend Reparateur gebracht. Indien het euvel niet diezelfde dag verholpen kan worden, kunt u kiezen voor vervangend vervoer, een hotelaccommodatie of vervoer naar huis of naar de eindbestemming. Hyundai Mobiliteitsgarantie neemt alle zorgen uit handen, regelt én betaalt. Indien nodig zal ook repatriëring van de auto of het versturen van onderdelen geregeld en vergoed worden.
De garantie is aan voorwaarden onderhevig. Download hier de details.
Hallo i10 drama ,
Lees ook hier , klik op de rode regel .
https://www.nlaklasse.com/hyundai_i10-4/defect_indicator_miil_lampje_indien_van_toepassing_-1033.html
Bij wie heb je de auto gekocht? Als het niet bij een dealer is, was het dan een tweedehands auto?
Niet alle nieuwe autos komen rechtstreeks bij de dealer weg en toch zijn ze dan niet tweede hands. Er zijn garages die geen dealer zijn maar als tussenpersoon dienen en nieuwe autos zijn ook daar gewoon nieuw.
Bestaan die garages nog? Ik dacht dat die allemaal het loodje hadden gelegd of opgeslokt waren door 1 van de grote dealerorganisaties. 10 jaar geleden hadden we hier inderdaad nog wel van die garagebedrijven, maar die zijn nu allemaal weg.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Onaangekondige prijsverhoging sportschool
Goedendag,
vanmiddag een onaangename verassing tijdens het nalopen van de financiele administratie. SInds 1 november 2023 heb ik een abonnement bij een sportschool. Deze sportschool heeft, zonder het aan mij bekend te maken, de abonnementsprijs verhoogd. Ik ben niets te beroerd om te betalen, laten we dat voorop stellen. Ik wil echter wel graag op tijd weten dat er een prijsverhoging aa
...
Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Hogen kosten geneesmiddel vanwege logistieke problemen generiek middel.
Beste,
Recentelijk moest ik bij zorgverzekeraar CZ fiks bijbetalen voor een niet-preferent geneesmiddel.
Vanwege logistieke noodzaak werd mij het patentmiddel i.p.v. het generieke preferente middel meegegeven. Daardoor is er nu € 52,95 in rekening gebracht.
Normaliter zijn de kosten € 6,29, een verschil van € 46,66 dus.
Het gaat om het anti-epilepticum Lamotrigine.
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer