yo
door yourics Mar 11, 2019 om 12:04
Auto & vervoer

Iemand ervaring met Feretti Cars Hillegom?

Hallo allemaal,

Ik zie regelmatig mooie auto's voorbij komen bij een autogarage in Hillegom, genaamd Feretti Cars.
De reviews op google zijn voor het merendeel deel positief, maar veel reviews lijken op nep accounts. Dit valt echter niet echt te controleren.
De auto's lijken een redelijke prijs te hebben, alhoewel de meeste nét iets onder de prijs liggen zoals ik heb berekend op verschillende websites. Veel auto's zijn import, dus wellicht dat ze daarom goedkoper zijn?
Vandaar dat ik hier wil vragen of mensen ervaring hebben met deze autogarage en mij hopelijk kunnen helpen met het kopen van mijn eerste auto!

Alvast bedankt.

Groet,
Youri

50224 17 Rapporteer

ju
door juliomariner - Mar 11, 2019 om 12:16
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Bij import auto's is de kilometerstand niet te controleren. Vaak worden ze dus bij import teruggedraaid. Ik zou in ieder geval iemand met verstand van zaken meenemen om te kijken of de auto o.a. geen schade heeft gehad en natuurlijk op een neutraal adres een aankoopkeuring laten doen

tijger1
door tijger1 - Mar 11, 2019 om 12:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voer de kentekens eens in op de site van de RDW. Dan weet u iets meer.

simon55
door simon55 - Mar 11, 2019 om 12:36
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Kijk bij de RDW voor kentekencheck , en kijk bij de kilometers

https://www.rdhttps://www.rdw.nl/w.nl/

yo
door yourics - Mar 11, 2019 om 13:55
2 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor de reacties dusver!
Ik heb voordat ik deze vraag stelde al enkele auto's gecheckt en dit lijkt verder prima.
Het gaat mij ook vooral om de service, etc. na aankoop.

panter22
door panter22 Mar 11, 2019 om 19:11
6599 Antwoorden / Vragen

Neem de tijd en ga een aantal garages langs. Gewoon kijken,  Af en toe een proefrit maken.
Een blinkende auto is mooi, maar het gaat er om dat hij nog goed rijdt en je er een aantal jaar niet veel kosten aan hebt. Dat merk je niet met een proefrit.  Dus laten keuren voor je je droomauto koopt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 11, 2019 om 14:27
16814 Antwoorden / 202 Vragen

heeft u deze gezien: https://www.klacht.nl/kilometerfraude-bij-car-sales-hillegom-en-car-sales-bloemendaal/

 en deze https://www.omroepwest.nl/nieuws/3573171/Inval-in-Hillegom-om-mogelijke-fraude-met-dure-auto-s

 ps. bij de laatste staat geen naam maar na enig verder zoeken sluit ik een relatie niet uit.

yo
door yourics Mar 11, 2019 om 14:38
2 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt! Deze had ik inderdaad gevonden. Dacht dat de laatste inderdaad ook over dit bedrijf ging.
Echter kan ik nergens een écht persoonlijke review vinden die ook betrouwbaar lijkt te zijn helaas :(

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 11, 2019 om 16:30
16814 Antwoorden / 202 Vragen

En dus.... bij twijfel niet doen of een deskundige meenemen voor onderzoek.

gerbera
door gerbera - Mar 11, 2019 om 14:50
7357 Antwoorden / 14 Vragen

Recenties zijn een beetje tegenstrijdig, de een is ter plaatse geholpen met reparatie en een ander moest dat elders laten doen. Zie echter nergens een eigen onderhoudsgarage bij het bedrijf. Verder staat op hetzelfde adres Pegasus Car Store en Bloemendaal Exclusief.BV geregistreerd. Het is onderdeel van een Holding welke geregistreerd staat in Zandvoort.

Ik zie ook deze recenties;

Ze staan klaar om met de klanten op de vuist te gaan.Ze hebben iets te verbergen over de auto die ze verkopen.Zulke simpele zielen verdienen geen waardering.

Slechtste service ooit. Beloofd van alles maar komt dat uiteindelijk toch niet na. Bah. Denk je een leuke auto te kopen met “apk” tot 2019! Ik ben benieuwd welke beunhaas daar naar gekeken heeft. Ga jullie schamen heren.

Th
door Thijs124 - Mar 11, 2019 om 15:11
289 Antwoorden / Vragen

Ga liever in je eigen dorp, stad de bedrijven bezoeken en kijk niet alleen wat er te koop is maar dan zie je ook de rest van een zaak. Je kunt rondkijken en vrijblijvend in gesprek gaan. Een auto moet je niet via internet kopen. Een vertrouwensrelatie met de verkoper is heel belangrijk. Je internetkennis is handig om op de hoogte te zijn van de marktprijzen. Die internetkopers komen hier altijd met hun topics! Lees maar!

ne
door neodutchio - Mar 11, 2019 om 16:54
5144 Antwoorden / 12 Vragen

Net iets goedkoper betekend dat als u 1 of 2 keer terug moet naar de garage het voordeel weer weg is. Een importauto hoeft geen probleem te zijn, mits de juiste ingevulde boekjes er bij zijn. En dan uiteraard de garage bellen waar die auto in onderhoud is geweest. Zonder dat is de auto onbetrouwbaar.

Gezien de historie van het bedrijf, en het wantrouwen over de importauto’s, zou ik er dan geen auto kopen. Aan tips voor de aftersales heeft u dan ook niet zoveel.

juffrouwKarla
door juffrouwKarla - Mar 11, 2019 om 17:14
51 Antwoorden / Vragen

Beste Youri voor een Renault kun je het beste naar een Renaultdealer gaan maar dan moet je wel een baan hebben want ze zijn daar verrekkes duur.

ne
door neodutchio Mar 11, 2019 om 17:58
5144 Antwoorden / 12 Vragen

Wat vindt u verrekkes duur? Als de auto in aanschafprijs duurder is, maar je er garantie voor terugkrijgt (dat ook netjes uitgevoerd wordt) en waar je bij een vraag of problemen zo naar toe kan, dan kan je onder aan de streep toch goedkoper uitkomen.
Mensen moeten stopen met kijken naar prijzen. Een prijs zegt helemaal niets.

juffrouwKarla
door juffrouwKarla Mar 11, 2019 om 19:18
51 Antwoorden / Vragen

Mijn tweedehandse Volvo komt ook van de Volvodealer omdat ik die vertrouwde. En je hebt gelijk want ik ging na de garantie (6 maanden) terug naar de dealer met een kapotte H7 lamp en werd op een Zaterdag gratis vervangen. De auto was duurder dan op Marktplaats (langdurig onderzoek) maar de service is bij de dealer optimaal.

panter22
door panter22 - Mar 11, 2019 om 18:28
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je al op de ANWB koerslijst gekeken,
https://www.anwb.nl/auto/koerslijst#/kenteken

aurora1
door aurora1 - Mar 11, 2019 om 21:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bij twijfel niet doen.
Ga voor een occasion naar een merkdealer in uw woonplaats die goed bekend staat. Die wil graag zijn goede naam houden en is dichtbij als er iets aan de hand is.
Kijk op de website van de ANWB voor informatie over de aankoop van een nieuwe auto. Zet de tering naar de nering, dus koop geen in uw ogen “mooie auto” die u niet kunt betalen. Kijk op de site van de RWD naar informatie over kilometerstand. Ik zou geen importauto kopen.
Hoe heeft u die auto’s “gecheckt” zoals u zegt?

aurora1
door aurora1 Mar 12, 2019 om 00:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nog een aanvulling. Zoek ook vooraf uit wat de auto gaat kosten aan verzekering en belasting, en zorg voor een reservepotje voor eventuele reparaties, apk en beurten. https://www.anwb.nl/auto/kopen

aurora1
door aurora1 Mar 12, 2019 om 00:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen
me
door mein33 - Mar 12, 2019 om 10:04
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@yourics,

Wat mij als eerste opvalt is dat ze wel heel erg graag de auto willen finacieren, dat is het eerste wat je voor je neus gespiegeld krijgt.
Kent u het gezegde "bij twijfel niet inhalen" en dat geldt ook als u uw twijfels heeft bij de betrouwbaarheid van een bepaald bedrijf, blijf er dan verre van !
Loop niet op de 'koopjes' !
Laat, voor dat u ook maar iets tekend of accepteerd,  de beoogde auto door een erkend keurstation keuren. (even zoeken op de site van de ANWB).
Beter bij een erkende merkdealer wat meer betalen voor een gelijkwaardig ogende auto, dan een zeperd halen omdat het zo'n mooie aanbieding was, die eigenlijk te mooi was om waar te kunnen zijn.

En let wel :  de eerste eerlijke autohandelaar moet nog geboren worden !!     ;-))

ro
door ron503 - Mar 12, 2019 om 11:58
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie nergens op de site terug dat Feretti cars bij een branche organisatie is aangesloten ook zie ik bij de beschrijving van auto's uit een hogere prijsklasse niet dat er garantie verleend wordt. Bij sommige advertenties wordt geen kenteken vermeldt maar het kenteken is op foto's wel te zien en na een check op de site van de rdw zijn die wel kloppend. Gemiddeld staan er 130 auto's te koop en dat is voor een handelaar best veel te noemen dus zou het kunnen zijn dat er auto's in opdracht van andere handelaren worden verkocht. Ik wil daarmee niet stellen dat de auto's onbetrouwbaar zijn maar alertheid is wel geboden en leasen zou wel eens verkeerd uit kunnen pakken.

Re
door Review - Jun 27, 2019 om 22:07
1 Antwoorden / Vragen

Bedrijf was vroeger Carsales Hillegom, Google dat maar eens dan wordt je niet blij, ooit een auto gekocht daar maar naar mijn idee allemaal import of ex schade autos, ik zou er niks kopen. Grt Review

Bulduk
door Bulduk - Jul 9, 2019 om 15:42
1 Antwoorden / Vragen

BESTE MENSEN,

ZEER MATIGE SERVICE ERVAREN BIJ HET BEDRIJF.

ER WORDT BELOOFD OM BINNEN 1 DAG AL ANTWOORD TE KRIJGEN OVER JE AANVRAAG MAAR INMIDDELS BEN IK AL TWEE WEKEN VERDER. ACHTERNA GEBELD EN BLIJKT DAT ER NOG NIKS MEE IS GEDAAN. IK GA ER VANUIT DAT ZE GEEN WAGEN WILLEN VERKOPEN ETC.

DUS VAN MIJN KANT ZEKER GEEN AANRADER!!!

ne
door neodutchio Jul 9, 2019 om 15:51
5144 Antwoorden / 12 Vragen

U hoeft niet zo te schreeuwen hoor. Maar wij wisten al vanaf maart dat dit bedrijf geen aanrader is.

To
door Ton747 - Oct 1, 2019 om 11:04
1 Antwoorden / Vragen

Ja ik heb ervaring met deze" heren".

6 weken geleden een Bmw 520D gekocht die werd afgeleverd met platte banden. Auto trilde ontzettend en ik moest  weer 1,5 uur terug om dit te laten maken. Nieuwe banden dus dat was geen probleem maar wel ergernis en heeft veel tijd gekost.

Bij het remmen trilde het stuur enigzins, maar ik dacht dat gaat wel weg. Nee, dus. Gebeld na een aantal weken en ik kreeg te horen dat er geen garantie op zat en ze ook geen BMW garage waren(had ook meldingen in mijn dashbord) dus zich eronder uitdraaien. De service laat dus behoorlijk te wensen over, wat zeg ik geen service dus!!!. Pas dus op als u hier een auto koopt.

ne
door neodutchio Oct 1, 2019 om 12:07
5144 Antwoorden / 12 Vragen

Bij de proefrit waren de banden nog vol en trilde deze niet? En met het remmen gebeurde er ook niets vreemds? Wat was de uitkomst bij de aankoopkeuring?
BMW’s zijn door heel Nederland te koop, waarom dan eentje op 1,5 uur rijden kopen?