ja
door janhab Sep 7, 2022 om 10:52
Auto & vervoer

Ik he een klacht over het CBR i.v.m. een te volgen procedure als je 75 jaar word

Ik heb de vernoemde procedure afgerond en een evaluatie geschreven en naar het CBR opgestuurd.
Het CBR geeft in mijn ogen constant ontwijkende antwoorden en ze verschuilen zich achter een hoop artikels, die niemand kent. IK heb JPG bestanden van alles gemaakt. En ik zou het op prijs stellen, als daar door een deskundige eens goed naar gekeken wordt. Graag een reactie.
U kunt mij niet bellen i.v.m. een gehoorhandicap

1349 7 Rapporteer

Topantwoord

ne
door neodutchio - Sep 7, 2022 om 10:57
5129 Antwoorden / 12 Vragen

U bent hier op het openbare forum waar vrijwilligers hulp of ondersteuning kunnen bieden.
Over wat voor een deskundige hebt u het? U zou altijd een jurist in de arm kunnen nemen die de zaken kan toetsen.

ja
door janhab - Sep 7, 2022 om 11:02
2 Antwoorden / 1 Vragen

Antwoord : Ik dacht dat iemand van kassa daar eens goed wil naar kijken.

ne
door neodutchio Sep 7, 2022 om 11:35
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Kassa is een televisieprogramma, geen helpdesk. Er zijn algemene zaken die zij behandelen in een uitzending, maar individuele problemen zullen ze niet aanpakken.

U kunt altijd de vraag bij de redactie neerleggen. Mochten er meer dezelfde klachten komen zal het een item kunnen gaan worden. Echter zal dat niet van vandaag op morgen zijn.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 7, 2022 om 11:20
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Als u de kassa redactie bedoelt: kassa@bnnvara.nl

Afgaande op uw probleem: Dit is de procedure die u dan gevolgd zou moeten hebben (zoals ikzelf nog recent zonder enig probleem) https://www.regelzorg.nl/rijbewijs-keuringen/rijbewijskeuring-klein-groot-senioren-vanaf-75-jaar  maar het is ook lastig omdat u niet aangeeft wat dan uw probleem is.

Bent u lid van een ouderenorganisatie, benader die dan of anders kan dit een manier zijn:  https://www.nationaleombudsman.nl/cbr

panter22
door panter22 - Sep 7, 2022 om 12:07
6599 Antwoorden / Vragen

Het CBR voert de wet uit. Je bent dus afgekeurd maar je begrijpt niet waarom.
Als je even opschrijft wat de artikelen zijn die het CBR aanhaalt, dan kunnen wij kijken wat dit betekent.
Dus geen kwalen opschrijven, maar het artikel en de wet of regel die achter het artikel  staat.

ja
door janhab - Sep 7, 2022 om 12:33
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb mijn gehele bestand aangaande het CBR met bijlagen aan BNN/VaRa gemaild.  Daar moet U zijn.
Ik mag nog rijden na mijn 75 jaar.

emcede
door emcede Sep 7, 2022 om 13:03
959 Antwoorden / 4 Vragen

Wij moeten helemaal nergens 'zijn'. U bevindt zich hier op een openbaar forum waarop mede-forumgebruikers proberen te helpen. U kunt 2 dingen doen: wachten tot BNN/VARA rechtstreeks aan u reageert, of op dit forum het specifieke probleem (zonder documenten, maar met de eerder al gevraagde artikelen) melden.

ne
door neodutchio Sep 7, 2022 om 13:28
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Nogmaals, Kassa is een televisieprogramma, geen helpdesk. Ze gaan echt niet uw hele documentatie doorspitten en u advies geven. Pas als er een structureel probleem is dat algemeen problemen geeft is er een kans dat het word opgenomen als item in een uitzending. En dat gebeurd niet van vandaag op morgen, daarvoor zullen meer problemen bekend moeten zijn die weergeven dat er problemen zouden zijn.
Individuele gevallen, en zeker evaluaties, zullen echt niet op de redactie verwerkt worden en terug gekoppeld worden.