Seilindera
door Seilindera Sep 7, 2019 om 06:29
Auto & vervoer

Ik heb auto gekocht op 30 8 2019 en is kapot gegaan op 1 9 2019 heb ik dan op en

Ik heb en auto gekocht op 30 8 2019 en is kapot gegaan op 1 9 2019 nieuwe uit de winkel bij pouw uit meppel heb ik nu recht  op en nieuwe auto of niet

2424 8 Rapporteer

Gr
door Grunn1 - Sep 7, 2019 om 07:01
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Heeft u een nieuwe nieuwe auto gekocht of een nieuwe gebruikte auto?
Wat is er kapot, een lampje of iets ernstigers of heeft u een aanrijding gehad met schade?
Wat zei de garage?
Als het een technisch probleem is en u heeft garantie dan moet de garage hem repareren.
Als het een nieuwe nieuwe auto is dan krijgt u niet zomaar een nieuwe maar de garage moet de auto eerst repareren en als blijkt dat reparatie onmogelijk is dan zal in overleg met de importeur waarschijnlijk een nieuwe besteld worden maar dat gebeurt zelden want nieuwe autos zijn meestal wel te repareren.
Heeft u schade neem dan contact op met de verzekering.

sj
door sjoppy - Sep 7, 2019 om 07:47
129 Antwoorden / Vragen

U kunt uw licht ook even opsteken bij Pouw uit Meppel zelf.
https://www.pouw.nl/vestigingen/pouw-meppel

lo
door lovewinnie - Sep 7, 2019 om 08:27
1202 Antwoorden / 1 Vragen

De garage mag hem repareren (nieuw ga ik uit van nieuw en geen 2e hands) en meer niet. Pas als hij niet gemaakt kan worden krijgt u een andere auto.
Vriend van ons had dat met nieuwe Opel. Tot 2x toe binnen 3 mnd zelfde probleem  met de motor van de auto. Garage heeft 2x gemaakt en kreeg leen auto (lees a 1500 per keer aan schade ) en 3e keer is er compleet nieuwe motor ingezet dus is het ietst motorisch is dat ook nog een optie . Nu rijdt hij al 3 jaar probleemloos rond
Alles klopte ook juridisch dus laten maken is hun enige plicht

ne
door neodutchio - Sep 7, 2019 om 08:34
5128 Antwoorden / 12 Vragen

Volgens de wet hebt u recht op reparatie of vervanging. Echter, als de kosten van een nieuwe auto niet opweegt tegen de reparatiekosten, dan hebt u geen recht op een nieuwe. Eerst zal de verkoper moeten nagaan wat er aan de hand is. Stel dat de accupolen los zitten (wil nog wel eens gebeuren met een nieuwe auto), dan krijgt u natuurlijk geen andere auto. Dan worden de 2 moertjes gewoon aangedraaid.

Als u een tweedehandse auto gekocht hebt is het maar de vraag wat er aan de hand is. Zaken die horen bij de leeftijd en kilometerstand moet u voor lief nemen. Stel dat elke 100.000km een riem vervangen moet worden en u koopt deze auto met 99.999km, dan moet de riem dus vervangen worden. Een beetje dealer verkoopt dat met nieuwe, maar dat hoeft niet. Als u toch gaat rijden met de oude en deze knapt, dan is dat voor uw rekening.

Beter is om iets meer informatie te geven over het hoe en wat. Nu is het gissen naar wat u gekocht hebt en wat er aan de hand is.

marita5
door marita5 - Sep 7, 2019 om 08:42
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Seilindera ,

Neem contact op met de garage , lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .

https://www.pouw.nl/acties/item/servicebeloften

Bij een occasion auto heeft u 6 maanden garantie ,

https://www.pouw.nl/6-maanden-pouw-garantie-1

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 7, 2019 om 09:56
16768 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft niet zonder meer recht op een nieuwe.
Ten eerste is het niet duidelijk of u een echt nieuwe auto heeft gekocht of een occasion.
In beide gevallen geldt hoe dan ook dat u recht heeft, volgens de consumentenwetgeving op een product dat voldoet aan de daaraan normaliter te stellen eisen. Is er vervolgens sprake van een mankement, dat dient de verkoper te repareren en eerst als reparatie helemaal niet kan, dan heeft u recht op een vervangend gelijkwaardig product dus in dit geval een gelijkwaardige auto.

Bij occasion aankoop bij een dealer zoals u noemt is er normaliter sprake van BOVAG garantie en zijn hoe dan ook de daarin gestelde voorwaarden van toepassing.
Een adder kan zijn, lijkt mij niet aan de orde bij Pouw, dat u de garantie heeft afgekocht d.m.v. een lagere aankoopprijs bij een oudere occasion.

Zie ook https://www.pouw.nl/contact

Magnum007
door Magnum007 - Sep 7, 2019 om 12:02
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Seilindera,

Kun je wat meer informatie over de auto geven ,zoals merk en model?
Wat is er precies stuk aan?

sw
door swat1500 - Sep 9, 2019 om 18:38
3763 Antwoorden / 0 Vragen

TS reageert niet meer dus het probleem is kennelijk opgelost.