Gr
door Greenkey Jul 7, 2019 om 16:41
Auto & vervoer

Ik heb een tomtom start 20. Opeens stoppen de updates. Hebben meer mensen last?

Goedendag beste lezer,

Ik heb een Tomtom start 20. Opeens kan ik mijn updates niet meer binnen halen.
Ik vraag mij af of er meer mensen hier last van heeft.
En wat ik ermee kan doen. De klantservice is onberijkbaar.

Met vriendelijke groet,

Ruben van Wouwe

8140 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 7, 2019 om 16:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ligt het niet aan uw computer? Of misschien is half Nederland bezig zijn Tom Tom te updaten.

Op een ander tijdstip nog maar eens proberen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 7, 2019 om 16:50
16835 Antwoorden / 202 Vragen

Afwachten of het later wel lukt en zo niet dan kijken of de klantenservice wel bereikbaar is.

Zie o.a. deze: http://klantenservice.center/brands/tomtom

  ps en indien u een planner nodig heeft die accuraat is en u uw planner niet kunt updaten: uw gsm telefoon zal ongetwijfeld ook een goede mogelijkheid bevatten die accuraat is (en gratis als een konijn uit de hoed van een gochelaar).

Donuts
door Donuts - Jul 7, 2019 om 16:57
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Er komen geen updates meer voor de tomtom start 20(AO)/25(BK).

aurora1
door aurora1 - Jul 8, 2019 om 00:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Tot het weer in orde is - als er al nog updates komen wat ik niet geloof  - zou ik op de gsm een gratis alternatief installeren zoals bijv. de MapFactor. Altijd Up to date (is snel handmatig gratis up te daten met WiFi) en voor Android en  i-Phone geschikt. Handiger en gemakkelijker dan een TT. Er zijn zeer voordelige houders voor de telefoon te koop o.a. bij de Action, waarmee de telefoon bijv. in het rooster  van de verwarming geklemd kan worden. Geen internet nodig.

edrick3
door edrick3 - Jul 8, 2019 om 10:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

TomTom heeft op 18 januari 2018 de ondersteuning voor veel oude TomTom navigatiesystemen stopgezet. TomTom geeft aan dat dit komt doordat die systemen niet voldoende geheugen hebben om de nieuwste beschikbare kaarten en software te laden.

Ook de volgende modellen uit de zeer populaire Start-serie krijgen geen ondersteuning meer:

  • 20(AO)
  • 25(BK)
  • 45(GT)
  • 55(GU)
  • 60(WM)

Nogmaals, de letters achter het modelnummer zijn erg belangrijk, aangezien TomTom meerdere series heeft uitgebracht met dezelfde naam. Bijvoorbeeld de TomTom Start 20 die in 2012 op de markt kwam. Dat toestel heeft de letters AP in het serienummer en krijgt nog wel ondersteuning.

Kijk naar het serienummer om te zien welk model jij precies hebt. De eerste letters van het serienummer laten zien of het om een ouder of nieuwer model gaat. Begint het serienummer met de bovengenoemde letters, dan krijgt jouw apparaat geen ondersteuning meer.

(Bron)

Nino meerts
door Nino meerts Jul 8, 2019 om 10:45
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik google maps,nix mis mee.

Nino meerts
door Nino meerts - Jul 8, 2019 om 10:46
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik google maps,nix mis mee.!

gerbera
door gerbera Jul 8, 2019 om 11:31
7360 Antwoorden / 14 Vragen

dat is prima maar de TS heeft het over een TomTom en die komt echt niet naast u zitten om op uw google maps te kijken;-))

Le
door LeCorbeau Jul 8, 2019 om 19:57
38 Antwoorden / Vragen

Niet obelangrijk kijk of Firewall Tomtom software toestaat omop internet updates te downloaden. Dat kan soms ook een probleem zijn.

mesjeu
door mesjeu Jul 9, 2019 om 09:25
6 Antwoorden / Vragen

Wat een zinloos antwoord. Je had ook kunnen zeggen: "Pak lekker de trein."

aurora1
door aurora1 Jul 10, 2019 om 15:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@mesjeu: Google Map is een prima tip, als men een smartphone heeft. Met de trein gaan zou pas een belachelijke reactie zijn.
Maar heeft u ook nog een oplossing of tip voor de vraagsteller of heeft u alleen commentaar op reageerders?

gerbera
door gerbera - Jul 8, 2019 om 11:28
7360 Antwoorden / 14 Vragen

Heeft u  het nieuwste stuurprogramma geïnstalleerd. Kijk even hier

ja
door janenan - Jul 8, 2019 om 21:22
23 Antwoorden / 4 Vragen

'TomTom geeft aan dat dit komt doordat die systemen niet voldoende geheugen hebben om de nieuwste beschikbare kaarten en software te laden.'

Met dat probleem kreeg ik onlangs ook al te maken voor mijn Tomtom GO 50. Ik zou er een geheugenkaart bij moeten kopen.

clio23
door clio23 - Jul 9, 2019 om 08:38
48 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien belt u het verkeerde nummer van de klantenservice? Elke type TomTom heeft zijn eigen telefoonnummer gekregen. Ik heb vorige week nog ergens over gebeld, had een paar mensen voor me, maar was binnen vijf minuten geholpen.

stoffers
door stoffers - Jul 11, 2019 om 12:11
1 Antwoorden / Vragen

Goedemorgen,

Ik heb een tomtom gekocht gelijk met de auto nu na twee en half jaar, ontvangt de tomtom geen stateliet.
Contact met tomtom is niet te krijgen je wordt van kastje naar muur gestuurd, en terug.
Garage heeft geprobeerd mij te helpen, krijgt ook geen contact met tomtom, nu moet ik maar internet nemen, zodat ik toch  overal kan komen.
Tomtom ga je schamen voor zo  een  slechte  service, zelf de europese kaart die ik gekocht  heb, staat er niet op weg geld.

met vriendelijke groet
Els Stoffers