so
door sofa Apr 25, 2023 om 15:44
Auto & vervoer

Ik huur ‘n garagebox, nu heb ik ‘n huurverhoging gekregen van 10,1 %. Mag dat?

Voorgaande jaren was dat altijd 2 of 3 %. Kan dat dan nu 10,1 % zijn?

2294 4 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Apr 25, 2023 om 15:47
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Bron woonbond:
Voor een garagebox geldt niet de maximale huurverhoging zoals die op niet-geliberaliseerde huurprijzen van woningen van toepassing is.

Om uw vraag te beantwoorden: Ja het mag.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Apr 25, 2023 om 16:00
2042 Antwoorden / Vragen

In principe wel tenzij er contractueel andere afspraken zijn gemaakt.

rj
door rjw - Apr 26, 2023 om 07:41
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Waarschijnlijk is de huur de afgelopen jaren altijd volgens een bepaalde CPI verhoogd. Omdat we gewend waren aan historisch lage inflatie heeft nooit iemand daar op gelet. Nu dezelfde regels wordt toegepast terwijl we een keer hoge inflatie hebben gaat het opvallen. Maar wat de verhuurder doet is niets anders dan wat altijd al werd gedaan.