Chris
door Chris Sep 20, 2019 om 15:29
Auto & vervoer

Ik kan mijn geld niet terug krijgen

Ik ben onlangs bij Hekkert Automobilegroup een OPEL onderdeel nodig gehad.
Ik gaf de kenteken van de auto en de baliemedewerker ging kijken en had voor een tekening laten zien , ik zei dat het niet de juiste is.Hij vroeg of de
auto een trommel of schijf remmen heeft. Ik zei dat de achteras een trommel remmen heeft.
Hij gij ging verder kijken, gegeven moment zei hij dat die gevonden wat ik nodig had. Verder zei hij dat u € 41,65 , ok besteld maar ik heb hem nodig.
De week erop een telefoon dat de bestelde artikel gearriveerd is. Ik ging heen met de oude Opel - onderdeel en ik ging vergelijken ,,,, ik zei dat dit niet
de juiste is en hij zag het ook. U heeft de onderdeel besteld en ik kan niet terug sturen / uw geld terug geven. Ja daar sta ik dan met een Opel - onderdeel
waarvan ik totaal niks dan niks mee kan. Ik zat daar met die twee vakbekwamen Hekkert Automobilegroup te bakkeleien ,,,,, ja ik weg want het is niet goed
voor om verder gaan discuceren .
Kan of maag dat dat medewerker van Hekkert Automobilegroup in  Maastricht een klant zoals ik mijn geld niet terug wilt geven ?
Graag uw antwoord op deze vraag

1918 10 Rapporteer

pino123
door pino123 - Sep 20, 2019 om 15:57
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Bijzondere gang van zaken, heeft u al contact opgenomen met het hoofdkantoor?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 20, 2019 om 16:01
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Als het bedrijf aangesloten is bij bovag dan is dit een optie: https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/voertuigen/

sj
door sjoppy - Sep 20, 2019 om 16:01
129 Antwoorden / Vragen

De medewerker zou op zijn minst kunnen proberen of het onderdeel geruild kan worden.
U kunt naar het bedrijf een mail met uw bevindingen sturen.
https://www.hekkertautogroep.nl/contact/

marita5
door marita5 - Sep 20, 2019 om 16:10
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Chris ,

Wat een flut garage .
U heeft een klacht geplaatst op Google , de reactie van de eigenaar slaat werkelijk nergens op ..

Reactie van de eigenaar2 dagen geleden

Neem eens contact op met het Juridisch Loket in uw Gemeente , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.juridischloket.nl/contact/#

Magnum007
door Magnum007 - Sep 20, 2019 om 20:04
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Chris,

Je hebt recht op het juiste onderdeel.

Om welk onderdeel gaat het?

Th
door Thijs124 - Sep 20, 2019 om 20:48
289 Antwoorden / Vragen

Dan wil je overstappen van Opel naar?
De rest!

tdmduc
door tdmduc - Sep 21, 2019 om 08:42
703 Antwoorden / 2 Vragen

Altijd een hekel aan Opel gehad. Als kind al noemde ik ze "slopels".

Zo te zien helpen dit soort garages het imago nog verder naar beneden.

Hekkert is blijkbaar een dikke jongen waarme het voor de wind gaat en hebben een monopolie, want; >>5 vestigingen.

Als je alles toch zelf doet dan gewoon op internet het juiste onderdeel scoren. Er zijn een hoop van die websites, vaak nog goedkoper ook.

panter22
door panter22 - Sep 21, 2019 om 09:01
6599 Antwoorden / Vragen

Die opelgarage is toch geen winkel waar je onderdelen kunt kopen.

marita5
door marita5 Sep 21, 2019 om 11:07
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@panter22 , Wel : Voor het onderhoud van uw Opel maken wij gebruik van originele onderdelen. Deze zijn specifiek voor uw model ontwikkeld, passen dus precies en zijn van dezelfde kwaliteit als alle andere onderdelen van uw Opel. Onze gespecialiseerde monteurs gebruiken gereedschap dat speciaal voor uw Opel vervaardigd is, alsmede de door Opel voorgeschreven smeermiddelen. Op alle originele onderdelen van Opel krijgt u twee jaar garantie. Dankzij jarenlange ervaring kennen onze monteurs alle producten en programma’s in detail en daarom zijn wij de perfecte partij om u advies op maat te geven !!!. Klopt voor geen meter , advies en service is waardeloos .

me
door mein33 - Sep 21, 2019 om 09:59
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Die opelgarage is toch geen winkel waar je onderdelen kunt kopen.

Natuurlijk wel, elke dealer-garage heeft een magazijn en uit dat magazijn wordt aan andere garagebedrijven en aan particulieren verkocht.
Als de magazijnmeester een klant, ongeacht collega garage of particulier, een niet correct onderdeel levert, dan dient dat simpelweg retour te worden genomen en levert dan alsnog het juiste onderdeel.

Geld terug hoeft niet, maar levering van het juiste onderdeel wel en bij die levering kan het reeds betaalde bedrag verrekend worden.

Hekkert Automobilegroup (
mooi Nederlands trouwens) piest*** hier keihard naast het potje en van klantenrecht en klantenservice hebben ze daar blijkbaar nog nooit gehoord.

Neem hierover eens contact op met de BOVAG.
Aanmelden bij de "belbus" kan ook, ga naar de onderzijde van deze pagina en klik onder Service op contact !

*** Overal Plassen En Lekkage's !!    ;-((

panter22
door panter22 Sep 21, 2019 om 18:23
6599 Antwoorden / Vragen

Nooit van gehoord dat je bij een garagebedrijf onderdelen kunt kopen om de auto zelf te repareren.
Als je vraagt naar het onderdeel voor je auto, dan mag je verwachten dat je het juiste onderdeel krijgt.

Magnum007
door Magnum007 Sep 21, 2019 om 20:17
594 Antwoorden / 2 Vragen

Heb je geen auto Panter?

ro
door ron503 - Sep 21, 2019 om 10:31
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn in het bestelproces een paar dingen helemaal fout gegaan want op basis van het kenteken kwam het verkeerde onderdeel naar voren en na veel zoeken iets dat in de richting zou kunnen komen. Een dealer heeft veel gangbare onderdelen op voorraad en onderdelen die minder gebruikt worden zijn middels een on demand systeem de volgende dag bij de garage binnen. In mijn optiek betreft het een speciale bestelling met een week levertijd die in uw opdracht is geplaatst en het bestelde komt dan niet in aanmerking voor retour hooguit voor omwisseling met het juiste onderdeel en bijbetaling de eventuele meerkosten van het onderdeel. 41,65 euro loont de moeite niet om stappen te ondernemen maar is wel een les om bij een volgende bestelling eerst naar een automaterialenzaak te gaan en als het mogelijk is het defecte onderdeel mee te nemen om verwarring te voorkomen. Het onderdeel dat u nu in bezit heeft kunt u met wat verlies op een verkoopsite aanbieden en met wat mazzel is er vraag naar.