Inbouw navigatie
Wij hebben bij een bedrijf in spijkenisse een A160 navigatie gekocht van 550 euro. Wij zijn niet tevreden. Kunnen volgens besrijf niet retourneren daar hij ingebouwd is. Staat ook in de voorwaarde. Maar je weet anders niet hoe deze werkt. Na meerdere malen bellen zujn we nog geen steek verder en functioneerd apparaat niet naar behoren. Wij balen hiervan. Lezen slechte berichten op internet over dit bedrijf. Wat kunnen wij hiermee doen?
Topantwoord
Dan had u dus eigenlijk eerst de slechte berichten moeten lezen alvorens tot aankoop over te gaan. Ingebouwde navigatie komt ook niet voor retourneren in aanmerking. Dit is dus zeer helaas, voor U.
Wat een dom antwoord
Nee hoor, een heel juist antwoord. Het is alleen niet wat u wilt horen. Beter vooraf het bedrijf checken, berouw komt na de zonden. En enige recht wat u heeft is dat dat ding navigeert. Als dat niet het geval is mogen ze het opsturen ter reparatie.
Verder geen kans, dus bellen en mailen gaat u niet verder helpen.
Diewilik
En U "beloond" mijn dom antwoord door op de verkeerde knop te drukken? Ook dom. ☺
Echt waar? Gaaf dat wel. Nog een plus.
Als er door bedrijf normaal geleverd en gemonteerd is en u heeft normaal betaald resteert
het feit dat het produkt het dus gewoon moet doen, niets meer en niets minder, dat is wettelijk omschreven.
Elk gekocht (of gehuurd) produkt moet gewoon werken.
U bent ontevreden en terecht lijkt me maar u moet de leverancier wél de gelegenheid geven om te
zorgen dat het produkt alsnog naar behoren werkt.
Als leverancier (garage) niet ingaat op uw persoonlijke of telefonische vraag om produkt in orde te maken dan
een aangetekende brief met bericht van ontvangst, daarin een redelijk termijn van x-aantal werkdagen noemen waarbinnen
de reparatie (of hoe je het ook noemen wilt) gereed moet zijn.
Reageert de garage daar ook niet op dan kunt altijd (als garage is aangesloten bij de Bovag) die Bovag inschakelen hoewel daar
veel slechte ervaringen mee zijn want je vraagt dan een slager zijn eigen vlees te keuren, dat werkt dus veelal niet.
En desnoods aangifte doen.
Aangifte doen van wat? De overige suggesties zijn wel juist maar een bedrijf dat zijn civiele verantwoordelijkheid niet nakomt is niet strafbaar.
Heeft u bij dat bedrijf in Spijkenisse alleen de A160 gekocht of hebben zij het apparaat ook ingebouwd? Het hoeft toch niet aan het apparaat te liggen er kan toch ook iets mis zijn gegaan bij de inbouw?
Zoals?? Het apparaat gaat aan, dan is het goed aangesloten en alle kabels zitten in 1 stekker die ze in je auto aansluiten. Kan niet missen.
Diewilik
Wilt u zeggen dat in alle auto's standaard de aansluiting voor een eventuele inbouw aanwezig is? Dus die stekker e.d. zit er al die hoeft niet gemonteerd te worden. Weer iets geleerd.
Als het een standaard navigatiesysteem van Mercedes is welke gemaakt is voor het type Mercedes A 160 dan is het inderdaad een kwestie van frontje weghalen en stekker aansluiten.
Goed om te lezen dat dit forum ook leerzaam is. Hebt u zomaar een gratis lesje geleerd.
@Jacky H. Al geruime tijd, lees zeker 15 jaar, wordt er gebruik gemaakt van een zogenaamde iso aansluiting, deze is inderdaad universeel.
Een navigatie heeft eigenlijk alleen voeding nodig en een externe gps antenne, dus verkeerd aansluiten is echt bijna onmogelijk.
MVG Diewilik
Hallo Arie leeuwenburg ,
Welk bedrijf is dit ?
Lees ook deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is
Wat is een A160 is die van onze vaderlandse trots TomTom of van wie dan. Kan Googlen maar vind dit een peperduur systeem dat ik niet onmiddellijk herken. Google Maps of TomTom voor Android. Of kaarten bouwer Navteq. Werken meen ik ook voor Google en Tom Tom. Of Garmin voor survival tochten. Afijn U bent niet opgelicht maar heeft U niet er enigszins in verdiept. Een nieuwe auto heeft een built in systeem niet zelden ook van Tom Tom.
Kunt u ook toelichten waarom u niet tevreden bent? Als u achteraf spijt hebt, omdat u het eigenlijk een te duur apparaat vindt, dan had u zich eerder moeten bedenken. Maar als het apparaat u steevast de verkeerde weg op stuurt, dan kunt u wel verhaal halen bij de verkoper. De navigatie doet dan niet wat u er van mag verwachten.
Het gaat dus om de werking van de navigatie, waarover bent u niet tevreden?
Te ingewikkeld om een route te plannen?
Geeft navigatie, volgens u, verkeerde aanwijzingen?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag corendon dit zomaar doen?
Goedemiddag,
Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed
...
Lees meer
Hoe kan ik On that ass bereiken?
Ik heb begin dit jaar fotoboeken besteld bij Albelli samen met een collega, daarbij konden we 3 producten gratis bestellen uit een lijst van verschillende leveranciers. Mijn collega ging voor een onderbox van "On that ass". Ik heb 2 eurocent betaald en zijn adres opgegeven. Nadat hij zijn "gratis" onderbox had ontvangen, kreeg hij elke maand een ander onderbox. Hij had mij na de 1e zending gebeld ... Lees meer
ABP wil Partnerpensioen enkel registreren met Notariele samenlevingsakte.
In de pensioenwet staat dat je een Partnerpensioen kunt aanvragen als je -tenminste- 5 jaar, aantoonbaar, samenwoont. Wij hebben ABP twee uittreksels uit het Bevolkingsregister gestuurd om aan te tonen dat wij al 19 jaar samenwonen maar zij verwerpen dit en schrijven "Om uw partner aan te melden heeft u een samenlevingscontract nodig."
Staan zij in hun 'recht'? Is het dus zo dat de reger
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer