Inbouw navigatie
Wij hebben bij een bedrijf in spijkenisse een A160 navigatie gekocht van 550 euro. Wij zijn niet tevreden. Kunnen volgens besrijf niet retourneren daar hij ingebouwd is. Staat ook in de voorwaarde. Maar je weet anders niet hoe deze werkt. Na meerdere malen bellen zujn we nog geen steek verder en functioneerd apparaat niet naar behoren. Wij balen hiervan. Lezen slechte berichten op internet over dit bedrijf. Wat kunnen wij hiermee doen?
Topantwoord
Dan had u dus eigenlijk eerst de slechte berichten moeten lezen alvorens tot aankoop over te gaan. Ingebouwde navigatie komt ook niet voor retourneren in aanmerking. Dit is dus zeer helaas, voor U.
Wat een dom antwoord
Nee hoor, een heel juist antwoord. Het is alleen niet wat u wilt horen. Beter vooraf het bedrijf checken, berouw komt na de zonden. En enige recht wat u heeft is dat dat ding navigeert. Als dat niet het geval is mogen ze het opsturen ter reparatie.
Verder geen kans, dus bellen en mailen gaat u niet verder helpen.
Diewilik
En U "beloond" mijn dom antwoord door op de verkeerde knop te drukken? Ook dom. ☺
Echt waar? Gaaf dat wel. Nog een plus.
Als er door bedrijf normaal geleverd en gemonteerd is en u heeft normaal betaald resteert
het feit dat het produkt het dus gewoon moet doen, niets meer en niets minder, dat is wettelijk omschreven.
Elk gekocht (of gehuurd) produkt moet gewoon werken.
U bent ontevreden en terecht lijkt me maar u moet de leverancier wél de gelegenheid geven om te
zorgen dat het produkt alsnog naar behoren werkt.
Als leverancier (garage) niet ingaat op uw persoonlijke of telefonische vraag om produkt in orde te maken dan
een aangetekende brief met bericht van ontvangst, daarin een redelijk termijn van x-aantal werkdagen noemen waarbinnen
de reparatie (of hoe je het ook noemen wilt) gereed moet zijn.
Reageert de garage daar ook niet op dan kunt altijd (als garage is aangesloten bij de Bovag) die Bovag inschakelen hoewel daar
veel slechte ervaringen mee zijn want je vraagt dan een slager zijn eigen vlees te keuren, dat werkt dus veelal niet.
En desnoods aangifte doen.
Aangifte doen van wat? De overige suggesties zijn wel juist maar een bedrijf dat zijn civiele verantwoordelijkheid niet nakomt is niet strafbaar.
Heeft u bij dat bedrijf in Spijkenisse alleen de A160 gekocht of hebben zij het apparaat ook ingebouwd? Het hoeft toch niet aan het apparaat te liggen er kan toch ook iets mis zijn gegaan bij de inbouw?
Zoals?? Het apparaat gaat aan, dan is het goed aangesloten en alle kabels zitten in 1 stekker die ze in je auto aansluiten. Kan niet missen.
Diewilik
Wilt u zeggen dat in alle auto's standaard de aansluiting voor een eventuele inbouw aanwezig is? Dus die stekker e.d. zit er al die hoeft niet gemonteerd te worden. Weer iets geleerd.
Als het een standaard navigatiesysteem van Mercedes is welke gemaakt is voor het type Mercedes A 160 dan is het inderdaad een kwestie van frontje weghalen en stekker aansluiten.
Goed om te lezen dat dit forum ook leerzaam is. Hebt u zomaar een gratis lesje geleerd.
@Jacky H. Al geruime tijd, lees zeker 15 jaar, wordt er gebruik gemaakt van een zogenaamde iso aansluiting, deze is inderdaad universeel.
Een navigatie heeft eigenlijk alleen voeding nodig en een externe gps antenne, dus verkeerd aansluiten is echt bijna onmogelijk.
MVG Diewilik
Hallo Arie leeuwenburg ,
Welk bedrijf is dit ?
Lees ook deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is
Wat is een A160 is die van onze vaderlandse trots TomTom of van wie dan. Kan Googlen maar vind dit een peperduur systeem dat ik niet onmiddellijk herken. Google Maps of TomTom voor Android. Of kaarten bouwer Navteq. Werken meen ik ook voor Google en Tom Tom. Of Garmin voor survival tochten. Afijn U bent niet opgelicht maar heeft U niet er enigszins in verdiept. Een nieuwe auto heeft een built in systeem niet zelden ook van Tom Tom.
Kunt u ook toelichten waarom u niet tevreden bent? Als u achteraf spijt hebt, omdat u het eigenlijk een te duur apparaat vindt, dan had u zich eerder moeten bedenken. Maar als het apparaat u steevast de verkeerde weg op stuurt, dan kunt u wel verhaal halen bij de verkoper. De navigatie doet dan niet wat u er van mag verwachten.
Het gaat dus om de werking van de navigatie, waarover bent u niet tevreden?
Te ingewikkeld om een route te plannen?
Geeft navigatie, volgens u, verkeerde aanwijzingen?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer dan 10 euro statiegeld
Beste Kassa,
In de JUMBO hangt sinds kort bij de flessen automaat een briefje waarop staat dat indien je meer dan 10 euro aan statiegeld inlevert je dit niet apart mag laten uitbetalen maar moet verrekenen met boodschappen doen.
Laatst sotnden mijn kinderen met gespaarde statiegeld bonnetjes, en werd de uitbetaling geweigd, omdat het totaal bedrag 20 euro was en zij geen aankoop in
...
Lees meer
Drift trike
Geachte heer/mevrouw,
Mijn zoon wil van zijn spaargeld een drift trike kopen, alleen ben ik niet bekend met de wetgeving omtrend deze elektrische voertuigen.
Ook het zoeken op de pagina van de rijksoverheid en RDW heeft mij niet verder geholpen. Waar kan ik teruglezen welke voertuigen toegestaan zijn op de weg of stoep? Op de pagina van de rijksoverheid staat wel een overzicht van
...
Lees meer
Heb een 10 maanden oude koelkast Lekt enorm water,blijkt niet nieuw te zijn,al G
Koop nieuwe koelkast bij een witgoedfirma, na 10 maanden kom ik terug van een weekje vakantie en het water stroomt uit mijn koelkast. De lade eronder staat al open gebarsten. Dan moet ik meer dan een maand wachten op een AEG expert. Die zegt dit is niet meer te repareren deze koelkast is niet nieuw en is al eens gerepareerd. Krijg wel een nieuwe koelkast,maar de schade willen ze niets van wete ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer