dr
door drum Jul 9, 2008 om 00:24
Auto & vervoer

Ingebrande vogelpoep

hallo autoliefhebbers kwam na 4 weken uit ziekenhuis hebben een aantal vogels een "welkomsgeschenk" op mn auto achtergelaten. een week na die tijd toen ik weer enigzins kon lopen meteen aan het autowassen geslagen. auto weer mooi schoon maar zie toch waar de vogelpoep heeft gezeten. "ingebrande vogelpoep" dus. heb op internet gezocht hoe dit zelf op te lossen maar vindt alleen maar dat je vogelpoep direct moet wegwassen maar geen oplossing voor ingebrande vogelpoep. iemand met suggesties hoe je dit zelf kunt oplossen??? dank voor jullie suggesties

61524 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 9, 2008 om 07:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ligt aan de mate van inbranding natuurlijk, maar met een goede cleaner kom je een heel eind. Daarna opnieuw in de was zetten.

Een goede cleaner vind je in de autospeciaalshop, daar kan men je ook adviseren welke cleaner je in dit geval het beste kunt gebruiken.

Succes, Henson

ve
door verwijderd - Jul 9, 2008 om 10:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

een goede cleaner als Commandant in het groene blik

ve
door verwijderd - Jul 9, 2008 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Drum,

met een autocleaner kom je een heel eind, mits u 'gewone' lak heeft. Bij metallic-lak wordt het al een stuk moeilijker, zoniet onmogelijk.

In die vogelpoep zit een bepaald zuur, wat in de lak 'vreet'.
Bij mettallic-lak 'vreet' dit zuur dwars door de blanke afwerklak. Vandaar ook dat u die poep zo snel mogelijk dient te verwijderen.

In het laatste geval zult u er mee moeten leren leven en is wegpoetsen (zo goed als) niet mogelijk.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Jul 9, 2008 om 13:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Drum,

Dit kan je zelf niet oplossen, je auto zal naar de spuiter moeten alwaar de plekken tot op de plaat worden geschuurd, grondverf wordt opgezet en de beschadigde delen opnieuw worden gespoten.

Maar, heb je een auto van een recent bouwjaar is er een grote kans dat de dealer een bijdrage doet in de kosten. De dealer zal dan een lakrapport uitschrijven voor de importeur, waarna een advies volgt.

Het beste met je auto en je gezondheid.

ve
door verwijderd - Jul 9, 2008 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

vogelpoep moet je zo gauw mogelijk weghalen want anders tast het lak aan dat krijg je er zo maar niet uit je kan het zelf gaan schuren en bijwerken maar dan word het meestal niet zo mooi als het goed is ingevreten dan zit er niets anders op dan naar een spuiterij te gaan en daar advies in te winnen succes

ve
door verwijderd - Jul 9, 2008 om 13:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo autoliefhebber,ik ben 50 jaar autolakspuiter van beroep geweest en ik kon er wat van, al zeg ik het zelf. De oplossing wil ik hierbij wel geven hoe je ingebrande vogelpoep kunt verwijderen. Althans zo deed ik het altijd met succes. Men neemt 1200 waterproof schuurpapier van het merk 3 M. Een kurken schuurblokje, een stukje schuurpapier 1200 om het blokje, maar haal eerst het scherpe van het schuurpapier er af door ermede op een oud spatbord of deur te schuren, of een andere harde metalen ondergrond, met wat water. Dan doe je het schuurpapier om het klosje en wrijft er wat fijne claener van commander op, zeep kan ook, dan schuur je voorzichtig over de plek van de vogelpoep, zachtjes drukkend op het klosje, zo"n 7 a 10 maal, dan poets je het nog eens na met een doekje met claener en kijk je naar het resultaat, nog niet tevreden, nog een keer, maar wel voorzichtig anders ga je door de lak. Ben je tevreden dan doe je er wat was over en klaar is Kees. Hier zal je echt goed resultaat mee hebben.

ve
door verwijderd - Jul 9, 2008 om 15:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had hetzelfde probleem alleen had de vorige eigenaar dit laten gebeuren en zit/zat met de ingebrande vogelpoep plek. Maar een kennis van mij heeft nog niet zo lang geleden de plek bijna weggepoetst met Commandant (groen blik) en echt de plek is bijna niet meer te zien, nog een paar keertjes en de ingebrande plek is helemaal weg en dan te bedenken dat ik mijn auto in 2005 kocht en die plek er dus al in zat. Dus m.a.w. die plek op uw auto is nog niet zo oud en ben er dan ook zeker van dat u het met Commandant helemaal weg kunt poetsen.

Succes verzekerd. Gr Oplossing

ve
door verwijderd - Jul 14, 2008 om 20:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo drum

Dit gaat heel goed met koperpoets. Vlek met middelmatige druk poetsen tot het ingevreten deel glad is en dan even schoonmaken. Daarna plek met was behandelen.  Dit werkt echt!!  Succes

ve
door verwijderd - Jul 14, 2008 om 21:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook bij metallic-lak??

Gr. Hutch