kl
door klasinaaa Feb 16, 2018 om 18:33
Auto & vervoer

Inruilkorting Stella fietsen

In een advertentie van Stella-fietsen lijkt je oude fiets 600 euro waard te zijn. Fantastisch! Mijn interesse is gewekt en daarom direct gezocht naar deadviesprijzen van deze veel geroemde fietsen (als je de advertentie moet geloven). Helaas, nergens te vinden. Om de prijzen te achterhalen moet je een online catalogus aanvragen, waarbij je niet alleen je mailadres moet geven, maar ook je postcode en huisnummer!! Vervolgens in de catalgus gekeken naar de Stella Vicenza Superior Nero, maar de prijs is nergens vinden. In de catalogus staat een tel.nummer dat je moet bellen voor de actuele prijs. Vreemd, erg vreemd!!! Eerst maar eens naar een verkooppunt van Stella gaan. Na het demo model getest te hebben toch maar even gevraagd naar de prijs. Op het kaartje bij de fiets staat duidelijk 1899 euro. Mooie prijs, denk ik, na inruil van mijn oude barrel a 600 euro blijft er 1299 euro over. De verkoper laat ons weten dat de 1899 euro al een bijzondere prijs is en dat de adviesprijs 2199 euro bedraagt. Op dat bedrag wordt de inruilkorting toegepast en dus blijft er 1599 euro over. Ik heb nog eens heel goed de advertentie bekeken, maar een vermelding van een 'bijzondere' prijs is niet terug te vinden Daarnaast is het toch vreemd dat er nergens wordt gesproken over 2199 euro ipv 1899 euro. De verkoper laat weten dat deze actie tot zaterdag 24 februari loopt, maar de website vermeldt 21 februari. Na enig zoeken op de internet blijkt dat deze actie eindeloos wordt verlengd......
Toen maar het tel. nummer uit de catalogus gebeld. Je wordt doorverbonden naar een dame die eerst wil weten waar je woont en graag je postcode wilt weten........ Vervolgens naar de prijs gevraagd. Er wordt duidelijk gezegd dat dit 1899 euro is. Nadat ik aangeef gebruik te willen maken van de inruilkorting, krijgt het gesprek een bijzondere wending en is de prijs plotseling 2199 euro!!   Er wordt m.i. gespeeld met prijzen en ook de catalogus geeft geen duidelijkheid. De verkoopprijzen van Stella  blijven in een schimmige wereld hangen en daarnaast is het goed om als nieuwe-fiets-zoekende-koper de aangeprezen prijzen en testgegevens te onderzoeken!!

32345 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 16, 2018 om 18:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat gedoe met die prijzen en tijdelijke aanbiedingen is een tijd terug al uitgebreid op tv behandeld. Dus geen nieuws.

Maar had u ook nog een vraag?

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 16, 2018 om 18:41
3449 Antwoorden / 25 Vragen

What's new, zo werkt niet alleen Stella maar ook Prominent, Media Markt en beleandete grote bedrijven. Adviesprijzen.zijn niet te controleren voor een consument en wees nou eerlijk, denk je echt dat je oude fiets 600 euro oplevert?

hutch
door hutch - Feb 16, 2018 om 19:13
4515 Antwoorden / 29 Vragen

En zo wordt men ook dit dit 'bedrijfje' gigantisch voor de gek gehouden / misleid.

Laat dit een waarschuwing zijn voor 'klanten' in spé.

sw
door swat1500 - Feb 16, 2018 om 21:01
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is nu de vraag?

aurora1
door aurora1 - Feb 17, 2018 om 02:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Niets nieuws onder de zon. Wat is uw vraag?
Als u een e-fiets wilt kopen doe dat dan om de hoek bij de fietsenboer. U kunt daar dan ook terecht als er problemen zijn en mogelijk valt er over de prijs te onderhandelen. Een e-fiets willen omdat u reclame over een merk/model gezien heeft is de zaken omdraaien.