Gert van Oever
door Gert van Oever Jan 7, 2021 om 11:53
Auto & vervoer

Is er een autoverhuur vergelijksite in Belgie?

Hallo,
Binnenkort ga ik verhuizen naar Belgie en daarvoor heb ik een verhuisbus. Nu moet ik een busje huren in Belgie en die kosten kunnen aardig oplopen. Ook verschillen de prijzen echt heel veel per verhuurbedrijf. Ik heb een bus nodig met een laadklep en ga meer dan 400 kilometer rijden. Is er een site in België die busjes vergelijkt [edit redactie: commerciële link] met alle prijzen op een rijtje? Ik kan nergens een onafhankelijke vergelijker vinden.

Alvast bedankt!

1583 3 Rapporteer

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jan 7, 2021 om 13:30
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Helaas vragen vele een Rijbewijs uit België  en je woont er nog niet......

Dus  een goedkope vinden die  bij  ophalen gaat weigeren is  mogelijk.
Daarom  liever hier een  huren,  en vraag toestemming voor  buitenland met opgave België , vaak een toeslag
die op elke huur  vergelijker  ontbreekt helaas.

Een weekend is vaak geen 100 per dag maar  400 per weekend, vrijdag halen maandag retour voor bepaalde tijd...

Verder is een bus met  zware laadklep vaak beperkte  laadvermogen en kans op controle Politie en Boete....
Minder dan  500 kg is met klep heel normaal en ze weten dat....
Zelf  heb  ik een  Clixtar  dus  als  trekker met oplegger en die dubbele as achter mag  je wel  3780 Kg laden  + klep maar ik leen deze nooit uit...   die heeft met  6 meters laadbak alles in 1x en tot  1000 kg op klep  gaat prima... maar die huren  moet je wel BE rijbewijs hebben.

Hoewel ik nu ook  in België woon,  nog steeds lastig om iets te huren.....  en zoeken  op website.....
Belgen hebben minder  zoeksystemen dan hier helaas.

Ik moest  5 jaren rijbewijs hebben  en hoewel ik  45 jaren schadevrij heb....  minder als 5 jaren Belg  en de afgifte  daar bepaalde dat ik als
Puber  met grijze haren gezien werd.

Kreeg die vrachtwagen ook niet mee, terug naar NL geen enkel probleem.

mahadma
door mahadma - Jan 7, 2021 om 14:08
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Vraag eens een offerte bij een lokaal /reginonaal erkend verhuisbedrijf ipv zelf aanmodderen!

adriaan2
door adriaan2 - Jan 8, 2021 om 12:15
104 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag eens prijsopgave bij een belgische verhuizer. Die zijn beduidend goedkoper dan een nederlandse verhuizer. Dat is mijn ervaring toen ik dat moest regelen voor een kennis.