Jonge import occasions betrouwbaar?
ik zoek een jonge occasion. Momenteel is er veel aanbod van geïmporteerde auto's, circa jaar oud met weinig kilometers op de teller. Bij de RDW staat wel "uit buitenland", maar ze staan nog niet in NL geregistreerd. Het idee van een importauto spreekt mij niet aan, maar wellicht is het geen probleem...Zijn dat soort auto's bij inruil t.z.t. niet minder waard alleen al omdat ze niet uit Nederland komen?
Hangt ook een beetje af van de verkopende partij. Als die niet betrouwbaar is, zullen de auto's dat waarschijnlijk ook niet zijn.
Toevallig ga ik zaterdag naar een auto kijken. Dit autobedrijf heeft alleen maar import auto's.
interessant, je ziet verder geen nadelen SIRA?
Nee, eigenlijk niet. De telefonische gesprekken die ik heb gehad, verliepen keurig. Gisteren heb ik mijn broer naar het autobedrijf gestuurd (die woont er vlakbij) om even naar de betreffende auto te gaan kijken. Hij werd keurig geholpen, hij kreeg een goede indruk.
A.s. zaterdag ga ik er zelf naar toe en hoop dat ik een proefrit kan maken, want ze schijnen het op zaterdag heel druk te hebben. Kan ik geen proefrit maken, ga ik er volgende week nog een keer heen. Het is overigens een Mazda CX5
Eigenlijk wil ik mijn huidige auto helemaal niet kwijt, ik heb nu een fantastische auto, maar omdat ik 66 jaar ben, kan ik beter nu een andere en nieuwere auto kopen dan over 10 jaar.
Met import autos gaat vaak iets mis want waarom zou een buitenlandse eigenaar de auto binnen een jaar voor een exportprijs van de hand doen. De kans is aanwezig dat door fatale schade de auto economisch total loss is geweest of een ex lease auto met een hogere kilometerstand is. Als de auto geimporteerd wordt komen er nog BPM kosten voor kenteken e.d. bij en vaak is dat een administratieve handeling waarbij de kilometerstand niet op juistheid door de RDW wordt gecontroleerd. Mijn advies niet aan beginnen en zoek verder totdat u een occasion vindt die door een merkdealer wordt aangeboden.
Ik heb ook een geïmporteerde auto, is als demo gebruikt en daarna geïmporteerd door de Nederlandse importeur. Weinig kilometers normale garantie, gekocht bij officiële dealer. Werd gewoon kant en klaar aangeboden met kenteken etc.
Ik heb ook een geimporteerde VW gekocht. Was in Belgie demoauto bij een dealer gweest (is mij toen verteld).
Alle garantie zaken gaven in nederland geen probleem.
Op dit moment is er veel vraag en wat hoe dan ook van uiterst belang is dat u de auto koopt bij een betrouwbaar adres. Hoe dan ook zal er bij imort een kenteken moeten komen en dat betrekent ook een keurig bij de RDW. U kunt altijd vooraf een aankoop keuring laten doen, bijv. hier: https://www.openingstijden.com/open/anwb-keuringsstation/
Op zich behoeft het geen enkel probleem te zijn (bij aankoop via een betrouwbare verkoper en liefst met aankoopkeuring vooraf. Wil de verkjoper niet meewerken aan zo'n keuring, dan niet komen vanwege dan mogelijke 'Beun de Haan' gevolgen.
Topantwoord
Als een importauto te koop staat nog zonder Nederlandse kenteken, dan moet u donders goed oppassen. Veelal gaat het dan om opgeknapte schadeauto's. Zolang ze nog geen kenteken hebben straat er bij de RDW ook geen bpm bedrag waaraan je kan zien of het een geïmporteerde schadeauto is.
Mocht de auto al wel een kenteken hebben, kijk dan altijd of er een boekje bij de auto zit en bel gewoon naar een dealer waar die auto in onderhoud is geweest. Die kan vertellen wat de km stand is geweest toentertijd en of het dus nu zou kunnen kloppen.
Als dat allemaal klopt, dan zit er geen verschil met een Nederlandse auto.
zou zeggen kijk zelfs eens rond in Duitsland en importeer deze zelf eventueel met hulp van een bedrijf die dit voor je regelt!!!!
bijvoorbeeld hier https://www.dasimport.nl/auto-importeren?gclid=CjwKCAjwh5qLBhALEiwAioods9OROvil44L_Q6wp-GSakGYKlzPT8wemzC4iEdYzHGz5C-ADFghSdRoCg44QAvD_BwE
maar er zijn er veel meer die u kunnen ontzorgen....
Topantwoord
Helemaal niet meer risico dan met een auto die in Nederland op eerste kentekenhouder is gezet. Vaak zijn het auto's die veel luxueuzer zijn uitgevoerd.
Zorg er voor alvorens een nog niet op kenteken gestelde auto te kopen, dat de verkoper de auto op kenteken heeft gezet alvorens tot de definitieve aankoop over te gaan. Vaak loopt er al een kenteken aanvraag.
Met inruil t.z.t. maakt het niet uit, alleen de km's en het bouwjaar zijn van belang.
Tip: Laat de auto wel altijd eerst, door een onafhankelijk keurstation/keurmeester, keuren alvorens tot koop over te gaan, maar ook dat is voor een niet importauto ook van toepassing..
Een erkende dailer verkoopt ook veel van deze autos. Ik zelf heb onlangs een Skoda gekocht van dit jaar. Zij hebben er meerdere en ook andere dailers. Niks mis mee. Gewoon nog fabrieks garantie. Deze auto's worden via een veiling opgekocht in b.v Zweden. Zal financieel wel aantrekkelijk zijn. Zal wel bij een merkdailer kopen.
Geachte Mijnnaamwashaas,
Persoonlijk zou ik nooit aan een geïmporteerde auto beginnen.
Maar als u er toch aan begint zijn 2 dingen belangrijk :
De al eerder genoemde aankoopkeuring en een volledige onderhoudshistorie, die aanwezig is.
Als je weet wat je doet is er echt niets mis met import hoor. Het schijnt dat met 1 op de 3 import auto's iets aan de hand is, dus zomaar ergens blind kopen moet je nooit doen. Maar zowel bij Nederlandse als bij buitenlandse auto's zitten gewoon boekjes bij. Even de dealer bellen waar de auto in onderhoud is geweest en je weet een stuk meer. Het enige verschil is is dat je even in een andere taal moet communiceren.
Edit. Mein33
Vele Belgen spreken ook Vlaams dus dat G.A. dan in Plat Amsterdams niet geholpen word?
Maar hoe ver woon je van de grens?
Amsterdam of Uithuizen, ik kan fietsend de grens over, G.A. moet 10x verder voor hij in Duitsland is!
Maar ook in de grensstreek van Duitsland zitten gewoon Nederlanders die in Duitsland een Garage hebben.
Daar kopen is gelijk de Duitse garantie van ze moeten alle schade melden en de herkomst voertuig.
Of die nu 20 jaren of 20 maanden oud is maakte niets uit.
Denk dat Import geen probleem is, wel wie is de verkoper en hoe betrouwbaar is deze?
Als je niet oplet ben je echt 't Haasje.
Hoi hier even een kort stukje wat betreft de import van auto's naar Nederland.
ik heb zelf ook een import auto gekocht het betreft een super-de-luxe Renault Kadjar 2020.
De auto gekocht in juni 2020 bij dealer.
auto was drie maanden uit met 1075 Km op de teller. Gekocht voor 10000.- euro onder de nieuw waarde auto. Hoe kan dat zult u vragen.
auto is van april 2020 in Spanje gekocht en op kenteken Spanje gezet. Daar moeten ze er minimaal 1000 Km mee worden gereden.
Dan hoeven ze bij het invoeren haast geen BPM te betalen ook de BTW is dan maar vier procent.
Haast geen BPM betalen voor een nagenoeg nieuwe auto? De enige manier om zeer weinig BPM te betalen is om een schadebak te importeren en hier op te knappen. Het maakt namelijk echt niet uit of een auto 1.000km of 100.000km gereden heeft, de co2 uitstoot is bepalend voor de hoogte van de BPM. Verder word een auto binnen 6 maanden en onder de 5.000km als nieuw beschouwd en is er gewoon 21% BTW verschuldigd.
Ik ben heel benieuwd naar uw onderbouwing van uw auto, nergens is iets terug te vinden over een verlaagde BPM bij import of slechts 4% BTW bij import van nieuw of bijna nieuw.
Roelofsweurt, klopt niet wat je zegt
Bpm wordt berekend naar de leeftijd van de auto en niet naar kilometers
Op een auto van 12 maanden oud moet nog 66,214% bpm betaald worden
Op een auto van 24 maanden oud moet nog 52,285% bpm betaald worden
Op een auto van 36 maanden oud moet nog 42,169% bpm betaald worden
@RoelofsWeurt, we wachten nog op onderbouwing.
Je zal maar een opmerking geplaatst hebben die veel vragen oplevert en je wilt er geen onderbouwing op geven. Mogen we er dan langzamerhand van uit gaan dat de tekst verzonnen is of RoelofsWeurt wellicht zelf opgelicht is omdat hij/zij een opgeknapte schadebak heeft gekocht. Of is het een broodje aap verhaal gehoord op een verjaardag?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer