mijnnaamwashaas2345
door mijnnaamwashaas2345 Oct 13, 2021 om 12:44
Auto & vervoer

Jonge import occasions betrouwbaar?

ik zoek een jonge occasion. Momenteel is er veel aanbod van geïmporteerde auto's, circa jaar oud met weinig kilometers op de teller. Bij de RDW staat wel  "uit buitenland", maar ze staan nog niet in NL geregistreerd. Het idee van een importauto spreekt mij niet aan, maar wellicht is het geen probleem...Zijn dat soort auto's bij inruil t.z.t. niet minder waard alleen al omdat ze niet uit Nederland komen?

10800 20 Rapporteer

sira
door sira - Oct 13, 2021 om 13:01
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Hangt ook een beetje af van de verkopende partij. Als die niet betrouwbaar is, zullen de auto's dat waarschijnlijk ook niet zijn.

Toevallig ga ik zaterdag naar een auto kijken. Dit autobedrijf heeft alleen maar import auto's.

mijnnaamwashaas2345
door mijnnaamwashaas2345 - Oct 13, 2021 om 13:12
34 Antwoorden / 51 Vragen

interessant, je ziet verder geen nadelen SIRA?

sira
door sira Oct 13, 2021 om 19:27
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Nee, eigenlijk niet. De telefonische gesprekken die ik heb gehad, verliepen keurig. Gisteren heb ik mijn broer naar het autobedrijf gestuurd (die woont er vlakbij) om even naar de betreffende auto te gaan kijken. Hij werd keurig geholpen, hij kreeg een goede indruk.
A.s. zaterdag ga ik er zelf naar toe en hoop dat ik een proefrit kan maken, want ze schijnen het op zaterdag heel druk te hebben. Kan ik geen proefrit maken, ga ik er volgende week nog een keer heen. Het is overigens een Mazda CX5

Eigenlijk wil ik mijn huidige auto helemaal niet kwijt, ik heb nu een fantastische auto, maar omdat ik 66 jaar ben, kan ik beter nu een andere en nieuwere auto kopen dan over 10 jaar.

ro
door ronny530 - Oct 13, 2021 om 13:20
2773 Antwoorden / 41 Vragen

Met import autos gaat vaak iets mis want waarom zou een buitenlandse eigenaar de auto binnen een jaar voor een exportprijs van de hand doen. De kans is aanwezig dat door fatale schade de auto economisch total loss is geweest of een ex lease auto met een hogere kilometerstand is. Als de auto geimporteerd wordt komen er nog BPM kosten voor kenteken e.d. bij en vaak is dat een administratieve handeling waarbij de kilometerstand niet op juistheid door de RDW wordt gecontroleerd. Mijn advies niet aan beginnen en zoek verder totdat u een occasion vindt die door een merkdealer wordt aangeboden.

acwkuipers
door acwkuipers Oct 15, 2021 om 12:29
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook een geïmporteerde auto, is als demo gebruikt en daarna geïmporteerd door de Nederlandse importeur. Weinig kilometers normale garantie, gekocht bij officiële dealer. Werd gewoon kant en klaar aangeboden met kenteken etc.

koekeloer
door koekeloer Oct 15, 2021 om 12:42
562 Antwoorden / 18 Vragen

Ik heb ook een geimporteerde VW gekocht. Was in Belgie demoauto bij een dealer gweest (is mij toen verteld).
Alle garantie zaken gaven in nederland geen probleem.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 13, 2021 om 13:28
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Op dit moment is er veel vraag en wat hoe dan ook van uiterst belang is dat u de auto koopt bij een betrouwbaar adres. Hoe dan ook zal er bij imort een kenteken moeten komen en dat betrekent ook een keurig bij de RDW. U kunt altijd vooraf een aankoop keuring laten doen, bijv. hier:  https://www.openingstijden.com/open/anwb-keuringsstation/

Op zich behoeft het geen enkel probleem te zijn (bij aankoop via een betrouwbare verkoper en liefst met aankoopkeuring vooraf. Wil de verkjoper niet meewerken aan zo'n keuring, dan niet komen vanwege  dan mogelijke 'Beun de Haan' gevolgen.

Topantwoord

ne
door neodutchio - Oct 13, 2021 om 13:34
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Als een importauto te koop staat nog zonder Nederlandse kenteken, dan moet u donders goed oppassen. Veelal gaat het dan om opgeknapte schadeauto's. Zolang ze nog geen kenteken hebben straat er bij de RDW ook geen bpm bedrag waaraan je kan zien of het een geïmporteerde schadeauto is.
Mocht de auto al wel een kenteken hebben, kijk dan altijd of er een boekje bij de auto zit en bel gewoon naar een dealer waar die auto in onderhoud is geweest. Die kan vertellen wat de km stand is geweest toentertijd en of het dus nu zou kunnen kloppen.
Als dat allemaal klopt, dan zit er geen verschil met een Nederlandse auto.

1paul
door 1paul - Oct 13, 2021 om 14:43
3134 Antwoorden / 0 Vragen

zou zeggen kijk zelfs eens rond in Duitsland en importeer deze zelf eventueel met hulp van een bedrijf die dit voor je regelt!!!!

bijvoorbeeld hier https://www.dasimport.nl/auto-importeren?gclid=CjwKCAjwh5qLBhALEiwAioods9OROvil44L_Q6wp-GSakGYKlzPT8wemzC4iEdYzHGz5C-ADFghSdRoCg44QAvD_BwE

m
aar er zijn er veel meer die u kunnen ontzorgen....

Topantwoord

me
door mein33 - Oct 13, 2021 om 14:49
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Helemaal niet meer risico dan met een auto die in Nederland op eerste kentekenhouder is gezet. Vaak zijn het auto's die veel luxueuzer zijn uitgevoerd.
Zorg er voor alvorens een nog niet op kenteken gestelde auto te kopen, dat de verkoper de auto op kenteken heeft gezet alvorens tot de definitieve  aankoop over te gaan. Vaak loopt er al een kenteken aanvraag.
Met inruil t.z.t. maakt het niet uit, alleen de km's en het bouwjaar zijn van belang.

Tip: Laat de auto wel altijd eerst, door een onafhankelijk keurstation/keurmeester, keuren alvorens tot koop over te gaan, maar ook dat is voor een niet importauto ook van toepassing..

mo
door moetdat - Oct 13, 2021 om 16:10
104 Antwoorden / 19 Vragen

Een erkende dailer verkoopt ook veel van deze autos. Ik zelf heb onlangs een Skoda gekocht van dit jaar. Zij hebben er meerdere en ook andere dailers. Niks mis mee. Gewoon nog fabrieks garantie. Deze auto's worden via een veiling opgekocht in b.v Zweden. Zal financieel wel aantrekkelijk zijn. Zal wel bij een merkdailer kopen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Oct 13, 2021 om 17:51
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mijnnaamwashaas,

Persoonlijk zou ik nooit aan een geïmporteerde auto beginnen.

Maar als u er toch aan begint zijn 2 dingen belangrijk :

De al eerder genoemde aankoopkeuring en een volledige onderhoudshistorie, die aanwezig is.

ne
door neodutchio Oct 13, 2021 om 19:04
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Als je weet wat je doet is er echt niets mis met import hoor. Het schijnt dat met 1 op de 3 import auto's iets aan de hand is, dus zomaar ergens blind kopen moet je nooit doen. Maar zowel bij Nederlandse als bij buitenlandse auto's zitten gewoon boekjes bij. Even de dealer bellen waar de auto in onderhoud is geweest en je weet een stuk meer. Het enige verschil is is dat je even in een andere taal moet communiceren.

me
door mein33 Oct 13, 2021 om 19:52
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Edit. Mein33

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Oct 14, 2021 om 10:20
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Vele Belgen spreken ook Vlaams dus  dat  G.A. dan in Plat Amsterdams niet  geholpen word?

Maar hoe ver woon je van de grens?

Amsterdam  of   Uithuizen,  ik kan fietsend  de grens over,  G.A.  moet  10x verder voor hij in Duitsland is!

Maar ook in de grensstreek van Duitsland zitten gewoon Nederlanders die  in Duitsland een Garage hebben.

Daar kopen is gelijk de Duitse garantie van ze moeten  alle schade melden en de herkomst voertuig.

Of die nu  20 jaren of 20 maanden oud is maakte niets uit.

Denk dat Import geen probleem is, wel wie is de verkoper en hoe betrouwbaar is deze?

Als je niet oplet ben je echt 't  Haasje.

Ro
door Roelofs.weurt - Oct 13, 2021 om 18:07
7 Antwoorden / Vragen

Hoi hier even een kort stukje wat betreft de import van auto's naar Nederland.
ik heb zelf ook een import auto gekocht het betreft een super-de-luxe Renault Kadjar 2020.
De auto gekocht in juni 2020 bij dealer.
auto was drie maanden uit met 1075 Km op de teller. Gekocht voor 10000.- euro onder de nieuw waarde auto. Hoe kan dat zult u vragen.
auto is van april 2020 in Spanje gekocht en op kenteken Spanje gezet. Daar moeten ze er minimaal 1000 Km mee worden gereden.
Dan hoeven ze bij het invoeren haast geen BPM te betalen ook de BTW is dan maar vier procent.

ne
door neodutchio Oct 13, 2021 om 19:01
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Haast geen BPM betalen voor een nagenoeg nieuwe auto? De enige manier om zeer weinig BPM te betalen is om een schadebak te importeren en hier op te knappen. Het maakt namelijk echt niet uit of een auto 1.000km of 100.000km gereden heeft, de co2 uitstoot is bepalend voor de hoogte van de BPM. Verder word een auto binnen 6 maanden en onder de 5.000km als nieuw beschouwd en is er gewoon 21% BTW verschuldigd.

Ik ben heel benieuwd naar uw onderbouwing van uw auto, nergens is iets terug te vinden over een verlaagde BPM bij import of slechts 4% BTW bij import van nieuw of bijna nieuw.

Gr
door Grunn1 Oct 13, 2021 om 19:10
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Roelofsweurt, klopt niet wat je zegt

Bpm wordt berekend naar de leeftijd van de auto en niet naar kilometers

Op een auto van 12 maanden oud moet nog 66,214% bpm betaald worden
Op een auto van 24 maanden oud moet nog 52,285% bpm betaald worden
Op een auto van 36 maanden oud moet nog 42,169% bpm betaald worden

N.B. Over auto’s die minder dan 2.000 kilometer hebben gelopen moet u in Nederland bij import de volledige bruto-BPM (nieuwprijs-BPM) zonder afschrijving afdragen. Deze auto's worden door de Belastingdienst Douane als nieuw aangemerkt voor de heffing van de BPM. De enige uitzondering hierop zijn auto's die minder dan 2.000 km. hebben gelopen maar niet jonger zijn dan 1 jaar. Dit is echter een zeldzame combinatie.

ne
door neodutchio Oct 15, 2021 om 16:47
5148 Antwoorden / 12 Vragen

@RoelofsWeurt, we wachten nog op onderbouwing.

ne
door neodutchio Oct 18, 2021 om 18:07
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Je zal maar een opmerking geplaatst hebben die veel vragen oplevert en je wilt er geen onderbouwing op geven. Mogen we er dan langzamerhand van uit gaan dat de tekst verzonnen is of RoelofsWeurt wellicht zelf opgelicht is omdat hij/zij een opgeknapte schadebak heeft gekocht. Of is het een broodje aap verhaal gehoord op een verjaardag?

@H
door @HENK@ - Oct 13, 2021 om 19:38
158 Antwoorden / 1 Vragen

kopen met de juiste keuringen is geen echt probleem, verkopen wel dus de prijs moet er ook wel naar zijn want geimporteerd is minder geliefd!

Maar wanneer u van plan bent hem "op" te rijden hoeft het geen enkel probleem te zijn en kan het wel eens leuk wat geld schelen!

ju
door juliomariner - Oct 14, 2021 om 19:25
1321 Antwoorden / 2 Vragen

probleem is dat er in met name Duitsland ook een behoorlijke schaarste is in jonge 2e hands auto's.
Ik spraak toevallig afgelopen week de verkoopleider van een grote dealer in Duitsland met 10 merken in de portefeuille. Nieuwe auto's levertijd van bijna een jaar en goede tweede hands kon hij ook bijna niet aankomen.
Of import nu nog wel zo interessant is vraag ik mij af.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Oct 15, 2021 om 10:50
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Het tekort aan diverse onderdelen zorgde  ervoor dat er nauwelijks voorraad is.

Die voorraad vaak in verkeerde kleuren of variaties  was vroeger vaak met flinke kortingen te koop.

Nu gaan er minder auto's voor de volle prijs weg, en is inruil  minder scherp.

Meer winst voor Fabriek, Importeur en de Delaers.

Ook de jonge gebruikte vliegen weg en dus leuke marge.

Dat willen ze graag zo  houden en  we kopen nu geen 2 maar 5 jaren oude als Jong gebruikte!

Koopjes zijn er niet meer.

De in 2018 gekochte Nissan Leaf leverde mijn bij  verkoop €1400,- meer op dan ik toen betaalde.

Zonder garantie en matige  net aan APK bandjes   dus €1400,- meer voor oude accu, en  zonder de 6 maanden Bovag die ik toen kreeg?

Ik weet wat binnenkort een Accu voor deze 2013 Leaf gaat kosten,  4 bandjes  valt nog mee...

Na zelf 78.000 km erbij te hebben gereden snel weg gedaan.

Nu weer lekkere vuile  Benzine bak....  omgebouwd op  schonere LPG.

Een Jonge Import kopen en vragen of betrouwbaar is?

Handel koopt echt alles en wat de Gek er voor geeft.

Gewoon wachten tot  markt weer nogmaal is.

Ik vind het niet normaal als  ik zelf €1400 meer kreeg na  3 jaren gebruik.

Met poetsen en 4 nieuwe banden + Bovag garantie,   is reeds verkocht en miste de verkoop prijs helaas.

Elke handelaar wil ook broodje  Aap verdienen  en  werkte ook niet gratis.

Nu zijn vele auto's veel te duur, vooral jonge  gebruikte erg duur.

Mijn Nissan  Leaf 2013 dus 8 jaren oude en Accu nog 1 of 2 jaren?

Ik zie vele Showrooms met erg veel ruimte en dat is slecht teken voor de prijzen!

Wacht nog enkele jaren tot de Corona  file  weg is gewerkt en er weer overvolle Showrooms zijn.

De Parkeerplaatsen buiten zijn vrijwel overal leeg, of het is dubieuze zooi.

En als er een Nissan Leaf 2013 koper is met  184.000 km op de teller?

Wat betaalde U voor mijn  auto?

Ik heb de  2018 aankoop en 2021 inkoop papieren als bewijs + werkplaats advies, inruilen want een accu is niet gratis!

ne
door neodutchio Oct 16, 2021 om 21:23
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Zuigende komkommer, u had nu ook al uitleesapparatuur voor auto's?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Oct 17, 2021 om 06:33
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Alleen maar  Ali Express stekker + software!

Koste maar €27,-

ho
door honza23 - Oct 15, 2021 om 11:06
261 Antwoorden / 3 Vragen

Ja en nee.
Nadeel: het is vaak moeilijk om de geschiedenis te achterhalen. Zo komen er veel ex-huurauto's uit Spanje, en veel schade-auto's/auto's met teruggedraaide tellers uit Duitsland. Ook veel beunhazen die importeren draaien de tellers terug, onderhoudsboekjes worden vervalst of zijn toevallig net even niet aanwezig...
Aan de andere kant komen er ook veel gewoon goede auto's uit het buitenland....
Dus het kan foute boel zijn en het kan een goede deal zijn.
Aandachtspunten: koop niet bij een schimmige handelaar (vaak hebben die bv zelf geen werkplaats/brug/monteur); koop geen auto zonder Nederlands kenteken (ook al beloven ze dat te regelen), koop geen auto waar het onderhoudsboekje er niet bij zit (ook al beloven ze die er bij te leveren); maak met je foon een foto van de bladzijden waar de stempels van onderhoud staan en bel die garages op; geef aan dat je de km-stand wilt controleren dmv OBD en/of een Carly en dat je de hele auto sowieso wilt laten keuren en uitlezen. Een goede garage zal daar geen enkel bezwaar tegen hebben, een foute zal met allerlei smoesjes proberen te zeggend at dat alemala niet nodig is (of "er zijn zat andere kopers " "er komst straks nog een geïnteresseerde"etc).
Er zijn aan de andere kant ook dealers en respectabele Bovag-garages die je alles kunnen laten zien en laten keuren !
Nog beter: ga zelf in Duitsland op zoek (mobile.de autoscout24.de); zat dealers waar je zelf kan zoeken naar wat je wilt; importeren is simpel en je kan online of op bv autoweek.nl zat info vidnen hoe en wat te doen;  zeker dealers in de grensstreek hebben vaak ervaring met Nederlandse klanten.

mijnnaamwashaas2345
door mijnnaamwashaas2345 - Oct 15, 2021 om 11:52
34 Antwoorden / 51 Vragen

de auto's die ik heb gezien worden allemaal verkocht door merkdealers, zelfde type en leeftijd. Ga er wel vanuit dat die niet sjoemelen met tellerstanden. Staan niet op kenteken. Aantrekkelijk geprijsd, dat wel

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Oct 15, 2021 om 17:06
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Helaas Haas,

De Ford van mijn buurman, gekocht bij de Ford Dealer met  6 maanden garantie bleek door de eigenaar  terug gedraaid te zijn!

Als je 4 jaren lang  vlak voor elke beurt van  45.000 km per jaar er maar 15.000 maakte.

Boekje en Computer uitdraai was dus  4x 15.000 km dus 60.000 km op teller en  alles leek te kloppen!

Maar bij ECU uitlezen zag ik de  4x 45.000 dus  180.000 km en dus heel andere waarde.

Het was totaal  182.532 Km bij  inleveren bij  de Ford Dealer in Duitsland.

Jaarlijks beurtje gehad en leek een  59.394 Km voertuig te zijn.

Afgeleverd bij  60.292 km op teller en diverse slijtage sporen  had ik vermoeden stadsverkeer.

Pedaal Rubbers en  glimplekken op  richting aanwijzer en stuur en zo.

Maar de Laptop aansluiten en  ECU uitlezen  liet keurig zien dat vlak voor elke beurt de Teller is terug gezet en dat 4x.

Ik wist niet dat hij bij Ford dealer had gekocht  en ook in Duitsland bij  Ford dealer  gekocht en onderhouden.

De plaatselijke Ford Dealer wilde auto retour sturen, maar ik vond  50% betalen betere deal.

En de Straassen ambt,  is voor deze  DHZ terug draaiers ook niet waterdicht helaas.

Geen Teller maar bij twijfel de Boordcomputer even uitlezen via de OBD II kabel, dat is alles!

Maar nog erger, in Nederland is deze fraude ook zeer goed mogelijk dus ik veroordeel hierbij geen enkele Invoer voertuig meer.

En dat we voor 50%  graag deze wilde houden,  ik weet dat ze  op dat moment liever geld dan dure auto hadden.

Dat zowel de verkopende  Dealer daar als hier niet sjoemelen?

Er zijn ook slimme burgers die  graag een hogere inruil willen voor een jonge weinig bereken  4 jaren jonge voertuig.

wa
door wanders.geerts - Oct 15, 2021 om 12:05
5 Antwoorden / 0 Vragen

Bij  import uit Duitsland kijk vooraf of deze auto ook uit Duitsland komt en niet geimporteerd is als gebruikt in Duitsland.
Tevens  pas de factuur voldoen na overleg met het Straassenverkersambt!!

Jo
door Josvanderwal - Oct 15, 2021 om 12:57
5 Antwoorden / 4 Vragen

Ik ben al bezig met mijn tweede geïmporteerde Renault. Bevalt heel goed. Geen problemen en meer luxe accessoires. Wel bij een erkende Renault dealer gekocht. Heb ook gewoon de garantie die er op zit van Renault. Mijn beide auto's stonden bij aankoop al op Nederlands kenteken, maar in de advertentie werd wel duidelijk verteld waar de auto vandaan kwam. Ik zou het zo weer doen bij de vertrouwde dealer.

Hu
door Huubmontesa - Oct 15, 2021 om 16:06
1 Antwoorden / Vragen

Ik lees kulbericht oa: auto was drie maanden met 1075 Km op de teller. In deze situatie moet 100% BPM en volledige BtW betaald worden. Om als gebruikt voertuig ingevoerd te worden dan moet het voertuig minimaal 6 maand oud en minimaal 6000 km op de teller hebben.

Als in voornoemde situatie de prijs zo ver zakt dan is er iets anders aan de hand.

Ik heb zelf meerdere keren rechtstreeks uit Duitsland geimporteerd. Aandachtspunten: erkend bedrijf, TUV-papieren en Garantie

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Oct 15, 2021 om 17:07
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Met een dergelijk lage stand  is  vrijwel zeker gesjoemel.

Of  een Demo  die  weg moet omdat nieuwe model eraan kwam maar dan moet deze op Garage naam gestaan hebben.

Roli56
door Roli56 - Oct 16, 2021 om 20:28
10 Antwoorden / 0 Vragen

Als je de auto bij de dealer koopt is het vertrouwd. Skoda geeft mij de garantie dat de KM stand klopt, mocht het ooit ter sprake komen. Verder geeft Skoda mij gewoon de fabrieksgarantie die iedereen krijgt : 4 jaar. Ik heb een prachtige auto getroffen tegen een betere prijs dan gemiddeld.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Oct 17, 2021 om 08:25
1389 Antwoorden / 10 Vragen

In Theorie is dit perfect advies..... maar op  15 oktober reageerde ik met Ford verhaal.

Als een Skoda rijder zelf teller fraude pleegde,  en de Dealer die onderhoud  heeft uitgevoerd dit niet ontdekte?

Bij de jaarlijkse  terugdraaiers en niet de ECU van deze VAG groep uitgelezen zie je geen verschil

in teller en ECU opgeslagen  info.

Van de elders Dealer naar je eigen is erg betrouwbaar maar niet 100% waterdicht  als  Consumenten voor hogere inruil later elk jaar de tellers terug gezet hebben!

Vooral als je bij 1 dealer gekochte  bij andere in onderhoud  is gegeven.

Maar  4 jaren garantie....  dat  is wel  vaak vertrouwder en bij eventueele  fraude zullen ze niet moeilijk doen en de  dealer elders mag dan bedrag  bijpassen.

De Ford van mijn buren  is dus terug gedraaide  en  de Ford dealer in Duitsland mag nu bij  hun klant dit declareren.

De nu gekochte in beslag genomen en  pas terug gegeven na vergoeden volledige schade + onderzoekskosten!

Dit was naast 50% terug over de verkoopprijs dus ook alle regel kosten en vertalen.

Dus ook van Dealer naar Dealer,  dat  is beter dan gewone handelaren!

Ook is de kans dat dit U overkomt nihil maar nooit  100% uit te sluiten.

Topantwoord

sira
door sira - Oct 18, 2021 om 17:45
2322 Antwoorden / 24 Vragen

@Mijnnaamwashaas23

Ter informatie: ik heb vanmiddag de koop gesloten en ga de auto zaterdagmiddag halen.
De auto stond al op kenteken toen ik hem voor het eerst op internet spotte.
Jongstleden zaterdag een proefrit gemaakt. Hij rijdt fantastisch. De auto komt uit Frankrijk en heeft onderhoud gehad bij een garage in Lyon. Eigenaar van het autobedrijf, de huidige verkoper, haalt de auto's zelf op uit het land waar ze te koop staan. Ter plekke wordt alles gecontroleerd. Er zat ook een computeruitdraai van alle onderhoud bij en het onderhoudsboekje waarin ook alle data van beurten e.d. met kilometerstanden.

Er zat een beschadiging op de motorkap en het autobedrijf heeft de auto vanmiddag al weggebracht om dit te herstellen. Vrijdag krijgt de auto nog een APK en zaterdagmorgen wordt de auto door een bedrijf van binnen en van buiten gereinigd en gepoetst. Ik krijg er 6 maanden garantie op.

Ter aanvulling: dit wordt sinds 1974 mijn 9e tweedehands auto en ik heb nog nooit problemen gehad. Ik moet er wel bij zeggen dat ik nogal een autofreak ben en in grote lijnen ongeveer weet waar ik naar moet kijken. Heb je nul verstand van auto's, neem dan iemand mee, alhoewel dat nooit garantie geeft dat het goed gaat, dus bij twijfel, laat hem keuren.