tdehond
door tdehond Dec 13, 2009 om 18:29
Auto & vervoer

Kaart Parkeervergunning in winter zichtbaar houden voor voorruit

Een parkeervergunning dient zichtbaar voor de voorruit liggen.

Heeft iemand een idee hoe dit te realiseren als het hard vriest en de voorruit dus ondoorzichtig wordt?

3171 11 Rapporteer

erik008
door erik008 - Dec 13, 2009 om 18:55
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Parkeerwacht van een krabber voorzien.
je auto wordt een kraslot...Wel-Boete of Niet-Boete.

tdehond
door tdehond - Dec 13, 2009 om 19:01
4744 Antwoorden / 9 Vragen

< g > Leuk, maar het lost mijn probleem als de parkeervergunning hier ingevoerd
wordt niet op.

poltol
door poltol - Dec 13, 2009 om 20:01
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Dit soort vragen moet aan de verstrekker van de vergunning stellen. Het slimst doet u dat per E-mail. Heeft u gelijk het antwoord op papier.

Succes, poltol

holpen
door holpen - Dec 13, 2009 om 20:02
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zo'n vermoeden dat die parkeerwachten zelf ook wel snappen dat je niets kunt zien als een ruit is dichtgevroren.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Dec 14, 2009 om 02:52
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag de Hond,

Op je hypothetische vraag, oftewel "(ijs)beren op de weg":
Niet bang zijn. Wanneer het zo hard vriest dat overdag de ruit bevroren blijft, dan komt geen parkeerwachter meer op straat.;-) Ook al vanwege de ijsberen....

Hardware ERror MAN.

tdehond
door tdehond - Dec 14, 2009 om 10:10
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ hrdwerrorman
Volgend jaar is dit geen hypothetische vraag meer.
In blijde afwachting v.d. gouden tip.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Dec 14, 2009 om 10:26
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ de Hond:

Je denkt toch niet dat het in Nederland nog zo koud wordt dat je alle ruiten geheel dichtvriezen! Dan zitten ze dus nu in Kopenhagen voor niets te confereren?

Die krijg je op het gemeentehuis gratis de gouden tip op je hypothetische vraag.

H.

lelyonnais
door lelyonnais - Dec 14, 2009 om 11:13
109 Antwoorden / 24 Vragen

Na een telefoongesprek met de gemeente is mij het volgende medegedeeld:

parkeerwachters mogen geen harde materiaal gebruiken voor het vrijmaken van de ruiten om te controleren. De contollen worden beperkt in parkeergarage en of buiten als de situatie het voorlaat. Een autoruit wordt niet meteen bevroren bij aankomst, en in die tussentijd voor de bevriezing moet er wel de bon zichtbaar zijn achter de vooruit.
Met andere worden, dichtbevroren auto met ruiten worden niet bekeuren!

Kwestie van de controleurs te kijken op een parkeerplaats of er naar aankomst een bon is gekocht of niet! Is inderdaad een beetje onduidelijk, maar ja! Zou ik een bon bekomen ondanks ik een achter de ruit heb gelegd, ga ik acuut naar de gemeente en wordt de boete teniet gedaan!

m.v.g. Robert

henson
door henson - Dec 14, 2009 om 12:15
338 Antwoorden / 36 Vragen

Hallo,

Plak een copie van de parkeervergunning met breed doorzichtig plakband op antivorst folie op precies dezelfde plek als de originele die onder de voorruit ligt (dus op een plek die zichtbaar is als de folie licht wordt opgetild). Zet er duidelijk bij dat de originele vergunning zichtbaar is onder de folie.
Voilà!

Succes, Hendrik

gratisrijden
door gratisrijden - Dec 14, 2009 om 13:42
226 Antwoorden / 8 Vragen

Ik leg altijd de bekeuring van de auto ernaast onder mijn ruitenwisser, dan kijken ze niet achter de ruit. :-)

tdehond
door tdehond - Dec 14, 2009 om 15:20
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Hartelijk bedankt voor de reacties. Dank u wel Robert voor het bellen.
Het antwoord van Hendrik heb ik als topantwoord gekozen.